abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 21:24:30 #241
8781 crew  Frutsel
pi_111146566
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:17 schreef Cobra4 het volgende:
[ afbeelding ]
Vorden is fout dus vlieg je een vliegtuig een kerk in? :{
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:24:37 #242
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_111146573
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:23 schreef Nielsch het volgende:
Goed dat de meesten gewoon langs de Duitse graven zijn geloven. Dikke 'fuck you' naar die Jodenclub en hun vliegtuigje. Jammer dat de burgemeester is gezwicht voor die Joodse lobby.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_probleemloos__.html

[ Bericht 5% gewijzigd door Cobra4 op 04-05-2012 21:30:13 ]
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_111146620
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:59 schreef wicha2 het volgende:
Heb dit jaar het gevoel dat onze nationale dodenherdenking is gekaapt door een paar Joodse organisaties.

[..]

Dus van de 400 mensen liepen er een stuk of 10 niet langs de Duitse graven. Hoeveel slachtoffers/nabestaanden in Nederland zijn er daadwerkelijk hiertegen of tegen het gedicht van die jongen?
Het is inderdaad de Dodenherdenking, niet de Jodenherdenking.

Wat me eigenlijk het meest verbaasde, was, dat een organisatie uit Los Angeles zich druk maakte over een herdenking in Vorden. Hoe komen ze aan de kennis daarover? En wat maken mensen in een grote miljoenenstad aan de andere kant van de wereld zich druk over een herdenking van pakweg 400 mensen in een boerendorp?
Of houden joden over de hele wereld elkaar meteen op de hoogte als een van hen zijn teen stoot? En vinden ze dan ook meteen de tafelpoot beledigend voor de doden en kwetsen voor de levenden?

Maar goed, het is voor dit jaar weer over. Volgend jaar verder.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111146699
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:23 schreef Nielsch het volgende:
Goed dat de meesten gewoon langs de Duitse graven zijn geloven. Dikke 'fuck you' naar die Jodenclub en hun vliegtuigje. Jammer dat de burgemeester is gezwicht voor die Joodse lobby en die achterlijke rechter.
Dat de burgemeester en de andere vertegenwoordigers van de gemeente zich aan een rechterlijk bevel houden, vind ik (meestal) terecht.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111146803
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:24 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Vorden is fout dus vlieg je een vliegtuig een kerk in? :{
_O- Wat een kinderachtige tekst. Moest zeker per woord betaald worden.
pi_111147111
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

_O- Wat een kinderachtige tekst. Moest zeker per woord betaald worden.
Nou inderdaad. Ook meteen een hele gemeente over een kam scheren. Triest volk.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:34:31 #247
241662 Jian
Well, well, well
pi_111147133
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:59 schreef wicha2 het volgende:

Dus van de 400 mensen liepen er een stuk of 10 niet langs de Duitse graven. Hoeveel slachtoffers/nabestaanden in Nederland zijn er daadwerkelijk hiertegen of tegen het gedicht van die jongen?
En wie niet springt langs het graf loopt die is een Jood! :')
pi_111147457
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:17 schreef Cobra4 het volgende:
[ afbeelding ]
Luchtafweer Vorden haalt vliegtuigje neer

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2012 21:40:27 ]
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:40:31 #249
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_111147513
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:39 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nee, dat is een ander toestel. ;)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_111147535
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:40 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Nee, dat is een ander toestel. ;)
Duh... :D
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:41:12 #251
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_111147555
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:40 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Duh... :D
:P
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:44:53 #252
241662 Jian
Well, well, well
pi_111147715
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:39 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Luchtafweer Vorden haalt vliegtuigje neer

[ afbeelding ]
Ziet er verdacht uit die Luchtafweer van Vorden .....

pi_111148231
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:26 schreef eriksd het volgende:

[..]

Zolang er nog mensen bij die herdenking aanwezig zijn die het meegemaakt hebben en aangeven er moeite mee te hebben lijkt het herdenken van de aggressor mij een brug te ver ( :') ).
Tja, dat doe je toch echt zelf, ergens moeite mee hebben.

Van de laatste twee Franse veteranen uit de Eerste Wereldoorlog wilde de ene elk jaar aan de dodenherdenking meedoen, omdat hij vond dat hij dat aan zijn kameraden verplicht was. De andere wilde helemaal niks meer met oorlog te maken hebben. Zelfde oorlog, zelfde leeftijd, zelfde nationaliteit, tegengestelde reactie, beide eervol.

Moslims hebben moeite met een tekening van Mohammed met een bom in zijn tulband en dan vinden veel mensen hen primitief. Is deze onverdraagzaamheid met een beroep op het (leed van de) joden zo veel hoogstaander?
pi_111148289
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:44 schreef Jian het volgende:

[..]

Ziet er verdacht uit die Luchtafweer van Vorden .....

[ link | afbeelding ]
Traditioneel gericht op het westen. En terecht, zo blijkt nu.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 08:12:52 #255
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111160861
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:57 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben de oorlog meegemaakt. Toen ik na vele deugdzame jeugdboeken als tiener eens het woord Moffen bezigde, kreeg ik de wind van voren: de Duitsers waren ook mensen en de Duitsers waren grotendeels ook maar op bevel de oorlog in gestuurd.
Ik vind het erg dat zelfs op scholen geleerd wordt, dat het de Duitsers waren, terwijl de Nazi's eerst in eigen land grondig huis hielden en in het land nu nog het oorlogstrauma dicht aan de oppervlakte leeft. Ja, ook bij bij de volgende generaties, die het schuldbesef met de paplepel ingegoten kregen, terwijl het land zelf verwoest was en een groot deel van de mannen dood of gehandicapt. Over de tirannie in het land zelf zag ik pas als twintiger, toen ik Duitse schrijvers begon de lezen (o.a. Luise Rinser). Over het felle oorlogstrauma hoor ik nu nog. In Nederland praten we uitgebreid over de oorlog, in Duitsland is dat voor velen nog absoluut onmogelijk.
Nee, mij hoor je niet zeggen dat we op 4 mei dan maar heel Duitsland moeten eren. het is een herdenkingsdag voor Nederland vanaf WO-II. Eren doe ik trouwens niet op de dodenherdinking; wat ik dan doe is het herdenken. Want velen van degenen die door de oorlog omkwamen, waren helemaal niet eerbiedwaardig of onschuldig. Velen zijn met oorlogsschuld gestorven.
En het is wel duidelijk dat "we" hier nog steeds niet van geleerd hebben. Het blijft inderdaad bij omzien in wrok en in het verstand lamleggen wegens politiek correcte verontwaardiging & deelneming & en de nog levende slachtoffers dieper in de slachtofferrol drukken.

Mooi gesproken.
The truth was in here.
pi_111160952
Moeten die luchtreclames niet per letter betaald worden?

Goed te zien dat het vrije deel van Vorden zich niet liet weerhouden.
Zag dat Kruiningen ook stil stond bij gevallen Duitsers.

quote:
Copyright 2012, Omroep Zeeland

Dodenherdenking

KRUININGEN - Tijdens de dodenherdenking vrijdagavond moet ook stil worden gestaan bij omgekomen Duitsers. Dat zegt Sjaak van Loo van het Comité Herdenkingen Kruiningen. Volgens Van Loo zijn omgekomen Duitsers 'slachtoffer van een idioot die de wereld heeft meegesleept.'

Eerder onstond er discussie, omdat een 15-jarige jongen tijdens de herdenking op de Dam in Amsterdam een gedicht over zijn oom die diende bij de Waffen SS wilde voorlezen. Na veel boze reacties werd besloten het gedicht niet voor te dragen. Ook het initiatief van het Gelderse Vorden om ook omgekomen Duitse soldaten te herdenken, viel slecht.

Gedichten
Vrijdagavond om 20.00 uur is het in heel Nederland twee minuten stil. Op veel plaatsen worden ook gedichten voorgedragen. In Bruinisse leest basisschoolleerling Stefan Verspoor een gedicht voor.
© Omroep Zeeland
pi_111161144
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 08:26 schreef Teslynd het volgende:

Zag dat Kruiningen ook stil stond bij gevallen Duitsers.

[..]

Joodse organisaties die in Nederland andere mensen de wet proberen voor te schrijven. ;(
Er komen met deze negatieve aandacht alleen maar meer mensen die zich tegen deze dwingelandij gaan verzetten.
pi_111161174
Tjezus.. die tekst... ;( .
The real is always way ahead of what we can imagine.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 09:23:13 #259
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_111161296
' wij zijn het zieligst '

Wel roepen om respect maar, getuige de uitspraak van David Barnouw, de woordvoerder van het NIOD in nieuwsuur 'ook de homoseksuelen die menen vervolgd te zijn willen opeens een kans leggen', dat niet zelf kunnen opbrengen voor de 4 mei-invulling van anderen. Treurig.
Prrrrr
  Admin zaterdag 5 mei 2012 @ 10:01:23 #260
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_111161634
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 09:23 schreef mrspoeZ het volgende:
' wij zijn het zieligst '

Wel roepen om respect maar, getuige de uitspraak van David Barnouw, de woordvoerder van het NIOD in nieuwsuur 'ook de homoseksuelen die menen vervolgd te zijn willen opeens een kans leggen', dat niet zelf kunnen opbrengen voor de 4 mei-invulling van anderen. Treurig.
En ik mag nog steeds niet zeggen dat het een eng exclusief feestje aan het worden is hč?

Prima, houd ik het op tot volgend jaar en het jaar daarop en het jaar dáárop.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')