quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:23 schreef Nielsch het volgende:
Goed dat de meesten gewoon langs de Duitse graven zijn geloven. Dikke 'fuck you' naar die Jodenclub en hun vliegtuigje. Jammer dat de burgemeester is gezwicht voor die Joodse lobby.
Het is inderdaad de Dodenherdenking, niet de Jodenherdenking.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:59 schreef wicha2 het volgende:
Heb dit jaar het gevoel dat onze nationale dodenherdenking is gekaapt door een paar Joodse organisaties.
[..]
Dus van de 400 mensen liepen er een stuk of 10 niet langs de Duitse graven. Hoeveel slachtoffers/nabestaanden in Nederland zijn er daadwerkelijk hiertegen of tegen het gedicht van die jongen?
Dat de burgemeester en de andere vertegenwoordigers van de gemeente zich aan een rechterlijk bevel houden, vind ik (meestal) terecht.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:23 schreef Nielsch het volgende:
Goed dat de meesten gewoon langs de Duitse graven zijn geloven. Dikke 'fuck you' naar die Jodenclub en hun vliegtuigje. Jammer dat de burgemeester is gezwicht voor die Joodse lobby en die achterlijke rechter.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Vorden is fout dus vlieg je een vliegtuig een kerk in?
Nou inderdaad. Ook meteen een hele gemeente over een kam scheren. Triest volk.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]Wat een kinderachtige tekst. Moest zeker per woord betaald worden.
En wie niet springt langs het graf loopt die is een Jood!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:59 schreef wicha2 het volgende:
Dus van de 400 mensen liepen er een stuk of 10 niet langs de Duitse graven. Hoeveel slachtoffers/nabestaanden in Nederland zijn er daadwerkelijk hiertegen of tegen het gedicht van die jongen?
Luchtafweer Vorden haalt vliegtuigje neerquote:
Nee, dat is een ander toestel.quote:
quote:
Ziet er verdacht uit die Luchtafweer van Vorden .....quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Luchtafweer Vorden haalt vliegtuigje neer
[ afbeelding ]
Tja, dat doe je toch echt zelf, ergens moeite mee hebben.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zolang er nog mensen bij die herdenking aanwezig zijn die het meegemaakt hebben en aangeven er moeite mee te hebben lijkt het herdenken van de aggressor mij een brug te ver ().
Traditioneel gericht op het westen. En terecht, zo blijkt nu.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:44 schreef Jian het volgende:
[..]
Ziet er verdacht uit die Luchtafweer van Vorden .....
[ link | afbeelding ]
Mooi gesproken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:57 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben de oorlog meegemaakt. Toen ik na vele deugdzame jeugdboeken als tiener eens het woord Moffen bezigde, kreeg ik de wind van voren: de Duitsers waren ook mensen en de Duitsers waren grotendeels ook maar op bevel de oorlog in gestuurd.
Ik vind het erg dat zelfs op scholen geleerd wordt, dat het de Duitsers waren, terwijl de Nazi's eerst in eigen land grondig huis hielden en in het land nu nog het oorlogstrauma dicht aan de oppervlakte leeft. Ja, ook bij bij de volgende generaties, die het schuldbesef met de paplepel ingegoten kregen, terwijl het land zelf verwoest was en een groot deel van de mannen dood of gehandicapt. Over de tirannie in het land zelf zag ik pas als twintiger, toen ik Duitse schrijvers begon de lezen (o.a. Luise Rinser). Over het felle oorlogstrauma hoor ik nu nog. In Nederland praten we uitgebreid over de oorlog, in Duitsland is dat voor velen nog absoluut onmogelijk.
Nee, mij hoor je niet zeggen dat we op 4 mei dan maar heel Duitsland moeten eren. het is een herdenkingsdag voor Nederland vanaf WO-II. Eren doe ik trouwens niet op de dodenherdinking; wat ik dan doe is het herdenken. Want velen van degenen die door de oorlog omkwamen, waren helemaal niet eerbiedwaardig of onschuldig. Velen zijn met oorlogsschuld gestorven.
En het is wel duidelijk dat "we" hier nog steeds niet van geleerd hebben. Het blijft inderdaad bij omzien in wrok en in het verstand lamleggen wegens politiek correcte verontwaardiging & deelneming & en de nog levende slachtoffers dieper in de slachtofferrol drukken.
quote:Copyright 2012, Omroep Zeeland
Dodenherdenking
KRUININGEN - Tijdens de dodenherdenking vrijdagavond moet ook stil worden gestaan bij omgekomen Duitsers. Dat zegt Sjaak van Loo van het Comité Herdenkingen Kruiningen. Volgens Van Loo zijn omgekomen Duitsers 'slachtoffer van een idioot die de wereld heeft meegesleept.'
Eerder onstond er discussie, omdat een 15-jarige jongen tijdens de herdenking op de Dam in Amsterdam een gedicht over zijn oom die diende bij de Waffen SS wilde voorlezen. Na veel boze reacties werd besloten het gedicht niet voor te dragen. Ook het initiatief van het Gelderse Vorden om ook omgekomen Duitse soldaten te herdenken, viel slecht.
Gedichten
Vrijdagavond om 20.00 uur is het in heel Nederland twee minuten stil. Op veel plaatsen worden ook gedichten voorgedragen. In Bruinisse leest basisschoolleerling Stefan Verspoor een gedicht voor.
© Omroep Zeeland
Joodse organisaties die in Nederland andere mensen de wet proberen voor te schrijven.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 08:26 schreef Teslynd het volgende:
Zag dat Kruiningen ook stil stond bij gevallen Duitsers.
[..]
En ik mag nog steeds niet zeggen dat het een eng exclusief feestje aan het worden is hč?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 09:23 schreef mrspoeZ het volgende:
' wij zijn het zieligst '
Wel roepen om respect maar, getuige de uitspraak van David Barnouw, de woordvoerder van het NIOD in nieuwsuur 'ook de homoseksuelen die menen vervolgd te zijn willen opeens een kans leggen', dat niet zelf kunnen opbrengen voor de 4 mei-invulling van anderen. Treurig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |