In Portugal.quote:
Dat begint gelijk goed.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:24 schreef TheGeneral het volgende:
Mogelijke halve finales:
Federer - Djokovic en Nadal - Tsonga.
Murray speelt niet, rugblessure.
Draw: http://www.madrid-open.co(...)asculino-Singles.pdf
Federer zijn 1e ronde: Raonic of Nalbandian.
Nadal 1e ronde: Davydenko of Karlovic.
Ja dit was volgens de entry list, maar Haase heeft zijn plek ook afgestaan.quote:Op maandag 7 mei 2012 08:30 schreef mickael79 het volgende:
Op twitter staat dat Andy Roddick en Mardy Fish niet spelen in Madrid en dat ze vervangen worden door Rochus en Haase.
Kan Haase alleen niet terug vinden in de sheet.
Nou ja, 5 setpoints zijn ook gewoon beter dan 4.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:19 schreef Szura het volgende:
Giraldo van een 6-1* voorsprong in de tiebreak naar *5-6 en dan faalt Almagro weer
quote:Djokovic wantrouwt blauw gravel en ATP
MADRID - Gravel, ofwel gemalen baksteen, voor de tennisbaan is al sinds mensenheugenis 'traag', relatief goedkoop en vooral rood. Niet echter in Madrid. Daar is deze week tijdens het Masters-toernooi de zo vertrouwde ondergrond blauw.
Favoriet Novak Djokovic vertrouwt de primeur niet en vuurde maandag ook een gifpijl af naar de ATP, de vakbond die akkoord ging met het experiment zonder de spelers daarover in te lichten.
''Alle spelers hopen dat ze hier geen blessures oplopen en dat het een goed tennisweekje wordt'', zei de nummer een van de wereldranglijst, die zich afmeldde voor Belgrado na het overlijden van zijn opa.
''Het blauwe gravel maakt het dit jaar anders, al is het voor iedereen hetzelfde. Er is een zeker verschil vergeleken met rood gravel. We kunnen er lang of kort over praten, maar het ligt hier gewoon voor onze neus. Ik heb geprobeerd me zo goed mogelijk voor te bereiden. Het zal voor iedereen interessant zijn te zien wat er gebeurt.''
Djokovic, de titelverdediger in de Spaanse hoofdstad, is met de Spanjaard Rafael Nadal van mening dat de ATP-bazen ten minste met de topspelers overleg hadden moeten voeren over de aanleg van zo'n zacht 'seacourt'. Toernooibaas Ion Tiriac kreeg toestemming voor een eenjarige proef met blauw gravel.
Teleurstellend
Volgens de Roemeense oud-tennisser en zakenman kan het publiek een gele bal daarop beter volgen. De Servische favoriet vindt echter dat er stilletjes een coup is gepleegd terwijl de waakhond afwezig was of lag te snurken.
''Het is teleurstellend dat hiertoe is besloten zonder goedkeuring van de tennissers zelf. Spelers zouden hun goedkeuring moeten geven aan een verandering; er zou waarde moeten worden gehecht aan wat zij zeggen'', aldus Djokovic.
''Ik neem de toernooileiding niets kwalijk; die vecht voor het eigen belang. Maar de ATP had als belangenbehartiger van de spelers beter werk moeten leveren. Ze moeten doen wat de spelers willen.''
en murray?quote:
Rugblessure.quote:
thanksquote:
Ik heb hier mijn geld op Dolgo -2.5 games staan, dus ook wel interessant om bij te houden inderdaadquote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:23 schreef danusz1986 het volgende:
Graag gedaan! Heb Dolgo gekozen vandaar..
wowquote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:40 schreef Norrage het volgende:
Granollers - Berlocq 6-0 0-6 6-0![]()
![]()
edit:ik trap erin, kut MTF..maar het zou zo kunnen
Anonymousz trapt er ook in.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:40 schreef Norrage het volgende:
Granollers - Berlocq 6-0 0-6 6-0![]()
![]()
edit:ik trap erin, kut MTF..maar het zou zo kunnen
oh ik dacht 3x 6-0quote:
Federer verliest echter zelden van een servicekanon.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:33 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Als Raonic zo blijft serveren op deze baan tegen Federer heeft die er nog een zware kluif aan.
Komt door het blauwe gravel, dat leidt hem af van de familie-aanmoedigingen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:52 schreef TheGeneral het volgende:
Djoko *4-1 achter tegen Gimeno-Traver in de 2e set.
Redelijke kans dat hij in de derde set terugkomt, denk ik, tenzij hij geblesseerd is.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:57 schreef Norrage het volgende:
Djoko is geen djokokoning meer:( nu verbreekt rafa denk ik easy die winning streak van djoko van vorig jaar
Mjah dit is geen goed teken ook al wint iequote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Redelijke kans dat hij in de derde set terugkomt, denk ik, tenzij hij geblesseerd is.
Vooral omdat ik het gevoel heb dat vele malen sneller is dan normaal gravel, maar dat kan ook aan mij liggen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:19 schreef kevin_ het volgende:
Dat blauwe gravel is me toch een partij kut hè. Ik heb na 3 dagen nog steeds het idee dat het een hardcourt is.
Lijkt me ook erg snel. Aan de statistieken te zien bij verschillende wedstrijden loont aanvallend spel enorm.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:28 schreef TheArt het volgende:
[..]
Vooral omdat ik het gevoel heb dat vele malen sneller is dan normaal gravel, maar dat kan ook aan mij liggen.
Voor mij maken ze de gras- en hardcourtbanen weer sneller en laten ze de gravelbanen gewoon zoals ze waren.
Ja, net even Sharapova op Eurosport gekeken...jezus wat ziet die baan er snel uit...dit speelt geloof ik echt niet als gravelquote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:28 schreef TheArt het volgende:
[..]
Vooral omdat ik het gevoel heb dat vele malen sneller is dan normaal gravel, maar dat kan ook aan mij liggen.
Voor mij maken ze de gras- en hardcourtbanen weer sneller en laten ze de gravelbanen gewoon zoals ze waren.
Mooi dat Gasquet z'n goede vorm voortzet!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:23 schreef Szura het volgende:
Gasquet met 7-5 in de slottiebreak door, ten koste van Bellucci
nouja goed speelt hij absoluut niet, maar mentaal zit het wel snor lijkt welquote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:15 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Mooi dat Gasquet z'n goede vorm voortzet!
quote:Novak Djokovic@DjokerNole
First match on blue clay? Ouch. Next time I better bring my skates with me. So slippery out there.
Hij kon ook niet heel veel anders. Die bal kwam zo hard terug en hij had geen tijd om zichzelf nog even in een andere positie te brengen.quote:
Ditquote:Op woensdag 9 mei 2012 09:43 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Hij kon ook niet heel veel anders. Die bal kwam zo hard terug en hij had geen tijd om zichzelf nog even in een andere positie te brengen.
monfils is wel baasquote:
6-2, 6-2, ik gaf hem een game teveel.quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:44 schreef -Vaduz- het volgende:
Gewoon weer rustig aan met 6-3, 6-2 verliezen ofzo toch?
Inderdaad. Liep lekker vandaagquote:Op woensdag 9 mei 2012 19:26 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Doordat het zo'n ettertje is vergeet je vaak dat Almagro eigenlijk een heel leuk spelletje speelt.
ik wilde voor de zekerheid wetenquote:Op woensdag 9 mei 2012 20:04 schreef Tim86 het volgende:
[..]
jup
Zou wel erg toevallig zijn als daar een andere Tim86 met dezelfde sig en UI rond zou lopen
Vast wel. Doen ze al de hele dag (overschakelen naar de big match dus)quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:56 schreef Federer-fan het volgende:
Gaan ze op Sport1 sraks wel overschakelen naar Federer-Raonic?
Oh, mooi, bedankt.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:02 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Vast wel. Doen ze al de hele dag (overschakelen naar de big match dus)
Haha geweldig. Als hij zo blijft serveren dan wordt het lastig voor Federer. Slordige laatste games zeg.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:47 schreef Tim86 het volgende:
Raonic al 3 sets op rij zonder een verloren punt op zijn first serve
Op gravel
Tegen Nalbandian en Fed
Je moet ergens je hoop uit putten.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:05 schreef Federer-fan het volgende:
Na 44 punten op rij gewonnen op zijn eerste service verliest Raonic een punt op zijn eerste service.
Zijn eerste potquote:
Zit daar de vorige partij bij?quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:05 schreef Federer-fan het volgende:
Na 44 punten op rij gewonnen op zijn eerste service verliest Raonic een punt op zijn eerste service.
Jaquote:
Tiriac heeft erkend dat de baan te glad is.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:23 schreef Norrage het volgende:
Een beetje harde bal kan je niks mee op deze baan. En tegenvoetse ballen spelen is ook volstrekt onmogelijk voor de ander....echt, tennis ziet er echt niet uit op deze baan. Blauw gravel okee, maar dit is echt verkeerd gemaakt...
Wat een aanfluiting, voor een Masters-toernooiquote:Op woensdag 9 mei 2012 22:26 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Tiriac heeft erkend dat de baan te glad is.
Bron.
ongelofelijk, helemaal nergens voor nodig...quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:26 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Tiriac heeft erkend dat de baan te glad is.
Bron.
Ja, ook gek dat ze dat niet eerst hebben getest.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:27 schreef Szura het volgende:
[..]
Wat een aanfluiting, voor een Masters-toernooi
En dat komt niet door de kleur, holy shit wat speelt dit snelquote:
Wat, die bronvermelding?quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:27 schreef truedestiny het volgende:
[..]
ongelofelijk, helemaal nergens voor nodig...
Van die fluorescerende ballen?quote:
En we moeten ook de hoogte niet vergeten waarop wordt gespeeld. Dat maakt het ook sneller.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:29 schreef Norrage het volgende:
Wel bizar dat de de enige optie die Fed ziet is om service-volley te spelen, op gravel. Dat zegt wat over die baan
Zo mijn mogelijk willen lopen op die rampzalige baanquote:Op woensdag 9 mei 2012 22:30 schreef truedestiny het volgende:
ja...
Fedje speelt ook gewoon service volley dat zegt wel genoeg over het veld lijkt mij.
Ik ben bang dat de winnaar juist profijt van de ondergrond gehad gaat hebben....En voor Nadal is het natuurlijk "favorite tournament of the year, best surface ever"quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:37 schreef truedestiny het volgende:
Dat de winnaar van dit toernooi in zijn speech dit "experiment" helemaal de grond in boort.
Ik denk dat de meeste het allemaal wat minder erg vinden dan normaal.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:37 schreef Norrage het volgende:
Fed zal stiekem wel balen, die wil snel weg uit dit toernooi
Blue grass would be good for Wimbledon, no?quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de winnaar juist profijt van de ondergrond gehad gaat hebben....En voor Nadal is het natuurlijk "favorite tournament of the year, best surface ever"
Zelfs Nadal kan niet blij zijn met deze baan.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de winnaar juist profijt van de ondergrond gehad gaat hebben....En voor Nadal is het natuurlijk "favorite tournament of the year, best surface ever"
Toch favourite tournament, no.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:40 schreef Szura het volgende:
[..]
Zelfs Nadal kan niet blij zijn met deze baan.
Toch? Toch?
Met een wildcard voor Thiemoquote:Op woensdag 9 mei 2012 22:50 schreef truedestiny het volgende:
Geef die master maar aan Rotterdam dan.
Doe maar niet, dat is pas echt een schijttoernooiquote:Op woensdag 9 mei 2012 22:50 schreef truedestiny het volgende:
Geef die master maar aan Rotterdam dan.
De sfeer is wel altijd lekker.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:51 schreef Morthill het volgende:
[..]
Doe maar niet, dat is pas echt een schijttoernooi
een Masters op grasdat moet het worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog geen hawkeye gezien dus zal wel afdrukken zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:03 schreef Norrage het volgende:
Doen ze hier aan hawkeye of afdrukken trouwens?
Ik heb het ze allebei nog niet zien doen, dus vandaar.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:03 schreef BobW het volgende:
[..]
Nog geen hawkeye gezien dus zal wel afdrukken zijn.
Nee, hij heeft er ook heel erg over geklaagd, net als Djokovic.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:40 schreef Szura het volgende:
[..]
Zelfs Nadal kan niet blij zijn met deze baan.
Toch? Toch?
en andere spelersquote:Op woensdag 9 mei 2012 23:07 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, hij heeft er ook heel erg over geklaagd, net als Djokovic.
ik wil een tiebreakquote:
Je PI.quote:
niet op standaardquote:
Ik moest er even aan wennen.quote:
niet erg hoorquote:
Tiebreak, speciaal voor jou.quote:
2-0quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:21 schreef Federer-fan het volgende:
1-0* Fed. Vind het altijd een voordeel als je begint met serveren in de TB. Je hoeft maar 1 van de eerste 3 punten te winnen om op service te blijven.
Je hebt het PI-register wel helemaal opengezet zeg.quote:
Omdat ze vinden dat je de afdruk kunt zien. Zelf vind ik dat onzin, want het is soms gewoon millimeterwerk en waarom zou je het risico op fouten welbewust nemen terwijl de techniek er gewoon is om die fouten te voorkomen.quote:
Kost vooral heel veel geld zo'n hawkeye systeem, niet voor niets hebben alleen de grote toernooien het.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:24 schreef Federer-fan het volgende:
*4-1 Fed. Kom op
[..]
Omdat ze vinden dat je de afdruk kunt zien. Zelf vind ik dat onzin, want het is soms gewoon millimeterwerk en waarom zou je het risico op fouten welbewust nemen terwijl de techniek er gewoon is om die fouten te voorkomen.
alleen RG nietquote:Op woensdag 9 mei 2012 23:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Kost vooral heel veel geld zo'n hawkeye systeem, niet voor niets hebben alleen de grote toernooien het.
En de andere grote graveltoernooien.quote:
Nouja, alle grote graveltoernooien niet dus.quote:
De toppers kunnen Raonic pas tegenkomen in de 3de ronde natuurlijk, maar die zullen ze liever pas later tegenkomen ja.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:29 schreef BobW het volgende:
GSM Federer
Raonic wel kansen gehad, 7 BPs gemist, maar uiteindelijk toch Federer die wint.
Maar Raonic wil niemand loten nu op de Grand Slams.
quote:Op donderdag 10 mei 2012 00:02 schreef BobW het volgende:
Niet dit zoals Schoorel laatst:
[ afbeelding ]
Maar Federer had dit na afloop:
[ afbeelding ]
Het kan altijd nog ergerquote:Op woensdag 9 mei 2012 22:28 schreef Norrage het volgende:
[..]
En dat komt niet door de kleur, holy shit wat speelt dit snel
quote:
Is dat hardcourt of gravelquote:
Ik eentje fout maarquote:Op donderdag 10 mei 2012 02:21 schreef luckass het volgende:
Mijn challenge draw![]()
. Alle 3e rondes goed.
Gaar jaquote:
Wozniacki.quote:
Wimbledon telt toch ook nog steeds als gras?quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:43 schreef Norrage het volgende:
Als Nadal verliest, telt dat dan als een gravelpot die ie verliest?
quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wimbledon telt toch ook nog steeds als gras?
Groter dan dat ie de tiebreak wintquote:Op donderdag 10 mei 2012 18:31 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
5-5.
Wat zou de kans zijn dat Verdasco zijn volgende servicegame houdt?
Tegen Del potro een keer.quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:34 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
De commentatoren vragen zich af of Nadal ooit een wedstrijd verloren heeft na een dubbele break voor te hebben gestaan in de beslissende set.
Volgens mij niet.
Net als nu gaat gebeurenquote:Op donderdag 10 mei 2012 18:36 schreef Norrage het volgende:
Volgens mij heeft Rafa ook tegen Verdasco al eerder een 2 breaks voorsprong weggegeven in de 3e set...en toen won hij toch in 7-6 natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |