abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 mei 2012 @ 23:07:59 #51
154952 spoor4
Spoort niet
pi_111110461
quote:
7s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:07 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nee
Want geallieerden hebben geen ellende aangericht onder de Duitse burgerbevolking?
pi_111110464
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:01 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Je haalt er allerlei irrelevante zaken bij. Met die sancties heb ik niets te maken gehad en destijds ook niet de leeftijd noch de kennis gehad om er überhaupt een goed beeld van te kunnen vormen. Dan nog totaal niet te vergelijken met Duitsers die zich actief inzetten voor het grote rijk.
Dus je staat nu wel op straat om te strijden voor de mensen in Iran begrijp ik?
Je bent erachter gekomen dat dingen die de overheid niet graag naar buiten brengt redelijk goed verborgen kunnen blijven voor de domme massa. Zeker in een tijd zonder internet waar mensen je erop kunnen wijzen.
Zelfs je afweer reactie op een waarheid waarvan je niet kan geloven dat het echt waar is, is een mooie indicatie dat je niks beter bent dat die jonge knullen die waarschijnlijk ook niet de leeftijd en kennis hadden om nazi Duitsland te voorkomen.
  donderdag 3 mei 2012 @ 23:08:58 #53
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111110509
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:07 schreef spoor4 het volgende:
Want geallieerden hebben geen ellende aangericht onder de Duitse burgerbevolking?
Die worden toch niet in Vorden herdacht? Daar gaat het helemaal niet over.
pi_111110511
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:06 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Wat mij betreft niet en allemaal niet wanneer alles nog relatief vers is.
Er leven bekant geen mensen meer die fout waren, en we mogen het ook weleens door de ogen van de mensen kijken die gedwongen werden de foute keuze te maken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 3 mei 2012 @ 23:09:28 #55
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111110544
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Dus je staat nu wel op straat om te strijden voor de mensen in Iran begrijp ik?
Je bent erachter gekomen dat dingen die de overheid niet graag naar buiten brengt redelijk goed verborgen kunnen blijven voor de domme massa. Zeker in een tijd zonder internet waar mensen je erop kunnen wijzen.
Zelfs je afweer reactie op een waarheid waarvan je niet kan geloven dat het echt waar is, is een mooie indicatie dat je niks beter bent dat die jonge knullen die waarschijnlijk ook niet de leeftijd en kennis hadden om nazi Duitsland te voorkomen.
Je begint wartaal uit te slaan en haalt er allerlei irrelevante zaken bij.
  donderdag 3 mei 2012 @ 23:10:58 #56
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_111110642
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:07 schreef spoor4 het volgende:

[..]

En wat heeft dat met het herdenken van gesneuvelde bezetters te maken?
pi_111110662
quote:
13s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:00 schreef Radioheader het volgende:
Ik vind dit soort op posts of FOK! altijd zo fucking triest. Tuurlijk ga je geen Duitsers herdenken, HALLO het waren onze bezetters!!!!!!

Dan wordt iedereen herdacht die aan onze vrijheid heeft bijgedragen, gaan we de bezetters herdenken....

Tuurlijk zullen er ook beste goede Duitsers zijn geweest en slechte Joden, maar dat maakt nog niet dat je de Duitsers maar moet gaan herdenken.

De tering zeg, qua historisch besef zijn we de laatste jaren de weg wel weer volledig kwijt....
Mee eens
  donderdag 3 mei 2012 @ 23:12:06 #58
154952 spoor4
Spoort niet
pi_111110729
quote:
7s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:10 schreef Nobu het volgende:

[..]

En wat heeft dat met het herdenken van gesneuvelde bezetters te maken?
Jouw argument was dat het aanrichten van ellende een argument was om iemand als fout te betitelen. Maar goed, we dwalen inderdaad af.
  donderdag 3 mei 2012 @ 23:12:40 #59
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111110760
Ik vraag me af of de mensen die hier menen dat het herdenken van de bezetters juist is, überhaupt een goed beeld kunnen vormen van wat de bezetting allemaal heeft veroorzaakt hier in Nederland.
  donderdag 3 mei 2012 @ 23:13:52 #60
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111110843
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:12 schreef spoor4 het volgende:
Jouw argument was dat het aanrichten van ellende een argument was om iemand als fout te betitelen. Maar goed, we dwalen inderdaad af.
Irrelevant inderdaad, al wil ik best erkennen dat de geallieerden aan het eind van de oorlog ook allerlei oorlogsmisdaden hebben gepleegd. Zie de bombardement op Dresden bijvoorbeeld. En ook daar is trouwens een herdenking voor elk jaar. Prima wat mij betreft.
pi_111110882
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:12 schreef AryaMehr het volgende:
Ik vraag me af of de mensen die hier menen dat het herdenken van de bezetters juist is, überhaupt een goed beeld kunnen vormen van wat de bezetting allemaal heeft veroorzaakt hier in Nederland.
Uiteindelijk blijven het mensen die geen keuze hadden en in de verkeerde tijd/plaats geboren waren. De leiders tel ik nu niet mee. Tevens waren er veel joden die meehielpen aan de opsporing van joden, herdenken we die?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_111110948
quote:
10s.gif Op donderdag 3 mei 2012 22:48 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maak ruim baan mensen, we hebben een toetsenbordheld!!
"Ik zat tijdens de oorlog in de ondergrondse!" :7

- Oh ja, joh? Wanneer ben je dan bij het verzet gegaan?

"3 mei 2012..." -O-
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_111110961
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:09 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Je begint wartaal uit te slaan en haalt er allerlei irrelevante zaken bij.
Moderne voorbeelden van moorden onder onschuldige mensen door onze overheden waar jij helemaal niks aan probeert te veranderen of zelfs aanmoedigt halen bij een onderwerp dat gaat over hoe fout jonge kerels 70 jaar geleden waren omdat ze niks deden aan het vermoorden van onschuldige mensen waarvan de kans groot was dat ze niet eens van het bestaan wisten na een opvoeding door vandertje staat irrelevant noemen.
pi_111111069
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Uiteindelijk blijven het mensen die geen keuze hadden en in de verkeerde tijd/plaats geboren waren. De leiders tel ik nu niet mee. Tevens waren er veel joden die meehielpen aan de opsporing van joden, herdenken we die?
Of de joden die de fascisten van Italië aan de macht hielpen en ook in de regering bleven tot de overgave aan Duitsland :') Veel van hen werden dezelfde dag nog vermoord. Mogen we die wel herdenken?
  donderdag 3 mei 2012 @ 23:18:36 #65
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111111105
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
"Ik zat tijdens de oorlog in de ondergrondse!" :7

- Oh ja, joh? Wanneer ben je dan bij het verzet gegaan?

"3 mei 2012..." -O-
Om vervolgens jou en de meeste Nederlanders van hun daken horen schreeuwen dat er niets aan de hand is en we allemaal rustig kunnen gaan slapen. Zit in het aard van het volkje is het niet?
  donderdag 3 mei 2012 @ 23:20:56 #66
154952 spoor4
Spoort niet
pi_111111249
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het voornaamste argument om er bij stil te staan is simpelweg omdat ze daar liggen.

Of zouden we ze, gezien de reacties hier, eigenlijk op moeten graven en over de grens moeten kieperen?
pi_111111292
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Of de joden die de fascisten van Italië aan de macht hielpen en ook in de regering bleven tot de overgave aan Duitsland :') Veel van hen werden dezelfde dag nog vermoord. Mogen we die wel herdenken?
Van mij mag elke dode herdacht worden eerlijk gezegd.
  donderdag 3 mei 2012 @ 23:22:15 #68
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111111333
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:16 schreef Glazenmaker het volgende:
Moderne voorbeelden van moorden onder onschuldige mensen door onze overheden waar jij helemaal niks aan probeert te veranderen of zelfs aanmoedigt halen bij een onderwerp dat gaat over hoe fout jonge kerels 70 jaar geleden waren omdat ze niks deden aan het vermoorden van onschuldige mensen waarvan de kans groot was dat ze niet eens van het bestaan wisten na een opvoeding door vandertje staat irrelevant noemen.
Niemand, en ik zeker niet, zet zich actief in voor het bewerkstelligen van allerlei apartheid-aspiraties die destijds wijdverspreid waren en enorm veel draagvlak kenden onder de bevolking. Überhaupt de politieke situatie van nu trachten te correleren aan de politieke situatie van 70 jaar geleden getuigt al van enorme onwetendheid.
pi_111111810
Ik kan al die internetverzetshelden alleen maar aanraden om eens met één van de spaarzame, nog levende dienstplichtige Duitse WO II-veteranen te praten...

Frappant ook dat, terwijl veteranen uit beide kampen jaren geleden al vriendschappen gesloten hebben en/of hun verleden samen probe(e)r(d)en te verwerken, een jongere generatie vanuit hun luie stoel en vanachter hun computer wel even duidelijk meent te kunnen maken wat goed en fout is en wie wel of geen slachtoffer was...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_111111901
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:31 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik kan al die internetverzetshelden alleen maar aanraden om eens met één van de spaarzame, nog levende dienstplichtige Duitse WO II-veteranen te praten...

Frappant ook dat, terwijl veteranen uit beide kampen jaren geleden al vriendschappen gesloten hebben en/of hun verleden samen probe(e)r(d)en te verwerken, een jongere generatie vanuit hun luie stoel en vanachter hun computer wel even duidelijk meent te kunnen maken wat goed en fout is en wie wel of geen slachtoffer was...
Dit dus.
pi_111111911
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:22 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Niemand, en ik zeker niet, zet zich actief in voor het bewerkstelligen van allerlei apartheid-aspiraties die destijds wijdverspreid waren en enorm veel draagvlak kenden onder de bevolking. Überhaupt de politieke situatie van nu trachten te correleren aan de politieke situatie van 70 jaar geleden getuigt al van enorme onwetendheid.
De Amerikanen hadden anders ook concentratie kampen voor derde generatie Jappen die toevallig in de VS woonden. Mogen we dus niet herdenken. De Britten hadden het grootste rijk ooit dat helemaal bestond op de basis van apartheid. Mogen we niet gedenken. Russische soldaten hadden vlak voor de oorlog een mooie genocide gepleegd in Oekraïne. Mogen we niet herdenken. Australiërs die meevochten deden dat voor een land dat kinderen van minderwaardige ouders afpakten om ze een goede opvoeding te geven door blanken. Mogen we niet herdenken. Zoals ik al zei. Het historisch besef van een pinda.
  donderdag 3 mei 2012 @ 23:33:56 #72
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111111974
Ik wil best met al die veteranen praten, als jij ook even met al die nabestaanden van de honderdduizenden slachtoffers wilt praten. Mensen die vandaag de dag nog steeds enigszins last ondervinden van alle trauma's die mede veroorzaakt zijn door die o-zo-onschuldige Duitse bezetters die we nu onder het mom van 'verzoening' ook een plekje moeten geven.
pi_111112008
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:18 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Om vervolgens jou en de meeste Nederlanders van hun daken horen schreeuwen dat er niets aan de hand is en we allemaal rustig kunnen gaan slapen. Zit in het aard van het volkje is het niet?
Ja, want in wezen zijn wij, Nederlanders, nog wel een graad erger dan de nazi's destijds... :')
pi_111112009
Amerikanen vieren elk jaar de genocide op de oorspronkelijke bewoners. Ik denk dat we Amerikanen af kunnen schrijven :P
  vrijdag 4 mei 2012 @ 01:08:33 #75
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_111115242
Wat een relativerende bullshit, duitsers herdenken. Elk slachtoffer aan welke kant dan ook heeft een verhaal, nogal logisch. De Serviers die Bosnische Moslims afslachtten hebben ook hun eigen verhaal, de Tutsi en Hutsi's in Rwanda idemdito. Het waren niet allemaal doorgeslagen nazi's, zeker. Maar het feit blijft wel dat zij onder een vlag hebben gevochten van een verschrikkelijk zieke en vernietigende ideologie. En dat Europa helemaal naar de kanker is gegaan om die ideologie er weer uit te krijgen, en dus ook die Duitsers te breken die voor die ideologie vochten. Uit welke persoonlijke beweegredenen dat dan ook was. Dan ga je niet bij een nationale dodenherdenking wat in het teken staat van zij die gestorven zijn voor vrijheid en/of leed ook de partij herdenken die dat op zijn geweten heeft. Of de soldaten herdenken die vaker wel dan niet tot op het laatst hebben gevochten voor de overwinning van deze zieke ideologie.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')