Daarom mag het ook hè.quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:00 schreef Radioheader het volgende:
Tuurlijk zullen er ook beste goede Duitsers zijn geweest en slechte Joden, maar dat maakt nog niet dat je de Duitsers maar moet gaan herdenken.
Het idee alleen al is verwerpelijk....Hoe de fuck komen ze op zo'n gedachte???quote:
Of sommige mensen houden er een erg eenzijdige, kortzichtige visie op na.quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:00 schreef Radioheader het volgende:
De tering zeg, qua historisch besef zijn we de laatste jaren de weg wel weer volledig kwijt....
Medemenselijkheid.quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:09 schreef Radioheader het volgende:
Het idee alleen al is verwerpelijk....Hoe de fuck komen ze op zo'n gedachte???
4 mei is dodenherdenking, geen bezettingsherdenking.quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:00 schreef Radioheader het volgende:
Ik vind dit soort op posts of FOK! altijd zo fucking triest. Tuurlijk ga je geen Duitsers herdenken, HALLO het waren onze bezetters!!!!!!
Dan wordt iedereen herdacht die aan onze vrijheid heeft bijgedragen, gaan we de bezetters herdenken....
Tuurlijk zullen er ook beste goede Duitsers zijn geweest en slechte Joden, maar dat maakt nog niet dat je de Duitsers maar moet gaan herdenken.
De tering zeg, qua historisch besef zijn we de laatste jaren de weg wel weer volledig kwijt....
Een beetje historisch besef leert dat zionisten al het leed van WOII en de gehele dodenherdenking voor zichzelf willen opeisen ten bate van de PR voor het zionisme.quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:00 schreef Radioheader het volgende:
Ik zou zeggen, ga eens met een indertijd dienstplichtige, Duitse veteraan praten die tijdens WO II gediend heeft. De enige reden waarom die jongens hier toen zaten, was omdat hun toenmalige regering dat van hun eiste. Lekker makkelijk om vanuit onze luie stoel en achter onze PC in 2012 een oordeel te vellen over hoe mensen indertijd om gingen met een situatie die ze ook maar in hun schoot geworpen kregen...quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:00 schreef Radioheader het volgende:
Ik vind dit soort op posts of FOK! altijd zo fucking triest. Tuurlijk ga je geen Duitsers herdenken, HALLO het waren onze bezetters!!!!!!
Dan wordt iedereen herdacht die aan onze vrijheid heeft bijgedragen, gaan we de bezetters herdenken....
Welja, ik vond persoonlijk dat de herdenking op deze manier moest kunnen, maar ik kon me ook voorstellen dat mensen die er persoonlijk meer bij betrokken waren er anders over zouden denken. Ik was er nog niet over uit wat ik zwaarder vond wegen, maar met dergelijk Godwin geblaat heeft dat clubje zich wat mij betreft gediskwalificeerdquote:Het morele kompas van de lokale bestuurders is, net als zeventig jaar geleden, ver te zoeken
quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een beetje historisch besef leert dat zionisten al het leed van WOII en de gehele dodenherdenking voor zichzelf willen opeisen ten bate van de PR voor het zionisme.
Dit dus, een beetje de Nederlandse herdenking gaan verstoren omdat je vindt dat alleen slachtoffers (lees: joden) mag herdenken.quote:Op donderdag 3 mei 2012 18:58 schreef bijdehand het volgende:
Fijn dat die joden zelf zo'n herdenking willen gaan bezettennet als zeventig jaar geleden!
Het gaat niet om een integraal onderdeel van de herdenking, maar een optioneel moment om stil te staan bij die betreffende graven.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:06 schreef Nobu het volgende:
Uitstekende actie dit. Als zo'n comite meent politiek te moeten bedrijven over de rug van oorlogslachtofers moeten ze ook niet jammeren als iemand anders met een tegenactie komt. Alle besef van fatsoen en eerbied is toch al door het riool gespoeld.
Zwart-wit denken is nu eenmaal makkelijker dan denken in grijstinten.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:19 schreef Bonkers. het volgende:
Sommige mensen willen de monopolie op hun waarheid koste wat het kost behouden, dat is heel spijtig. Gelukkig houdt de burgemeester wel zijn rug recht hier.
De meeste Duitsers in het leger deden het niet omdat alle joden dood moesten. Als jij in die tijd in Duitsland had gewoond dan had je ook gevochten. Er is een gigantische hoeveelheid aan oorlogsmisdaden gepleegd tegen Duitse soldaten die zich hadden overgegeven. Zelfs de Amerikanen hebben er duizenden laten creperen in openluchtkampen zonder eten.quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:00 schreef Radioheader het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |