abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 3 mei 2012 @ 16:34:56 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111090346
Het joodse actiecomité Tradition is our Future (TOF) voert vrijdag in het Gelderse Vorden actie tegen de herdenking van Duitse soldaten. Dat zal het doen 'vanuit de lucht', zegt een woordvoerder. "Het morele kompas van de lokale bestuurders is, net als zeventig jaar geleden, ver te zoeken", laat hij weten.

Deelnemers aan de dodenherdenking kunnen op de begraafplaats kiezen voor een route die ook langs de graven van tien Duitse militairen voert, zo werd dinsdag bekend. TOF vindt dat er geen plaats moet zijn voor gevallen Duitsers. Wat het comité vrijdag precies onderneemt wil de woordvoerder niet kwijt. "We willen niet dat de burgemeester achter onze plannen komt en ze dan kan dwarsbomen."

Burgemeester Henk Aalderink van de gemeente Bronckhorst, waar Vorden onder valt, liet eerder weten het sentiment te begrijpen. Hij wil er echter geen stokje voor steken, omdat niemand wordt gedwongen de Duitsers te herdenken. Hij is vrijdag bij de herdenking in Vorden aanwezig. Welke route hij kiest is nog onduidelijk.

Bron: Joodse 'actie uit de lucht' bij herdenking Vorden

-----

Ik vind dit persoonlijk te ver gaan.
Ja, het is vreselijk wat men gedaan heeft met de jodenvervolging, maar er zijn ook duizenden goede Duitsers vermoord omdat die het niet met Hitler eens waren.
En die mogen dan nier herdacht worden, terwijl die ook joden hielpen tijdens de razzia's enzovoorts.
Dat actiecomité moet eens goed achter hun oren gaan krabben aangezien dit nergens op slaat.
Vind ik.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_111090534
Maar maar de Joden zijn zielig, want er waren maar een paar anderen slachtoffer van de WOII.
pi_111090633
Ach, is weer eens wat anders dan het neo-nazisme wat de laatste paar jaren steeds populairder word

Wel een goede actie vind ik
pi_111091537
Ik vind dit soort op posts of FOK! altijd zo fucking triest. Tuurlijk ga je geen Duitsers herdenken, HALLO het waren onze bezetters!!!!!!

Dan wordt iedereen herdacht die aan onze vrijheid heeft bijgedragen, gaan we de bezetters herdenken....

Tuurlijk zullen er ook beste goede Duitsers zijn geweest en slechte Joden, maar dat maakt nog niet dat je de Duitsers maar moet gaan herdenken.

De tering zeg, qua historisch besef zijn we de laatste jaren de weg wel weer volledig kwijt....
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:02:37 #5
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_111091646
Bovenstaande post zit zo vol inlevingsvermogen, inzicht in de situatie, leren van het verleden en vergevingsgezindheid dat ik me over toekomstige generaties absoluut geen zorgen hoef te maken. :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_111091864
quote:
13s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:00 schreef Radioheader het volgende:

Tuurlijk zullen er ook beste goede Duitsers zijn geweest en slechte Joden, maar dat maakt nog niet dat je de Duitsers maar moet gaan herdenken.

Daarom mag het ook hè.
pi_111091990
quote:
2s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:07 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Daarom mag het ook hè.
Het idee alleen al is verwerpelijk....Hoe de fuck komen ze op zo'n gedachte???
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_111092012
quote:
De tering zeg, qua historisch besef zijn we de laatste jaren de weg wel weer volledig kwijt....
Of sommige mensen houden er een erg eenzijdige, kortzichtige visie op na.

Ik bepaal zelf wel wie en wat ik herdenk; daar heb ik geen luchtacties van Joodse actiecomités bij nodig...
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:17:31 #9
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_111092349
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:09 schreef Radioheader het volgende:
Het idee alleen al is verwerpelijk....Hoe de fuck komen ze op zo'n gedachte???
Medemenselijkheid.

Verdiep je eens in de verhalen. Lees er eens wat over. En dan niet alleen van 'onze' kant. Maar ook van de mensen die een andere keus maakte. Wat ten slotte ook allemaal mensen waren. Die soms niet eens echt een keus hadden.

Lees de Biografie over Ivan de Russische soldaat eens. Indrukwekkend zonder oordeel. Lees de biografie Wiking - Een Nederlandse SS-er aan het Oostfront eens. Een verhaal over een mens.

Kortom. Zorg eens dat je een breed beeld krijgt voor je gaat roepen. De dingen die deze mensen meegemaakt hebben is vaak net zo indrukwekkend als die van de andere kant.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_111092963
quote:
Ik vind dit soort op posts of FOK! altijd zo fucking triest. Tuurlijk ga je geen Duitsers herdenken, HALLO het waren onze bezetters!!!!!!

Dan wordt iedereen herdacht die aan onze vrijheid heeft bijgedragen, gaan we de bezetters herdenken....

4 mei is dodenherdenking, geen bezettingsherdenking.
pi_111093441
quote:

Een beetje historisch besef leert dat zionisten al het leed van WOII en de gehele dodenherdenking voor zichzelf willen opeisen ten bate van de PR voor het zionisme.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:44:56 #12
111528 Viajero
Who dares wins
pi_111093576
Zolang bij de herdenking niet expliciet een uitzondering wordt gemaakt voor de leden van de Judenrat moeten ze netjes hun mond houden. De Judenrat heeft meer Joden naar de kampen gestuurd dan de meeste Duitse soldaten.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_111093827
De neo-nazi's zijn er in ieder geval erg blij mee: http://www.nu.nl/binnenla(...)rdenking-vorden.html
pi_111094220
quote:

Ik zou zeggen, ga eens met een indertijd dienstplichtige, Duitse veteraan praten die tijdens WO II gediend heeft. De enige reden waarom die jongens hier toen zaten, was omdat hun toenmalige regering dat van hun eiste. Lekker makkelijk om vanuit onze luie stoel en achter onze PC in 2012 een oordeel te vellen over hoe mensen indertijd om gingen met een situatie die ze ook maar in hun schoot geworpen kregen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_111096148
quote:
Het morele kompas van de lokale bestuurders is, net als zeventig jaar geleden, ver te zoeken
Welja, ik vond persoonlijk dat de herdenking op deze manier moest kunnen, maar ik kon me ook voorstellen dat mensen die er persoonlijk meer bij betrokken waren er anders over zouden denken. Ik was er nog niet over uit wat ik zwaarder vond wegen, maar met dergelijk Godwin geblaat heeft dat clubje zich wat mij betreft gediskwalificeerd :r
pi_111096202
Fijn dat die joden zelf zo'n herdenking willen gaan bezetten :r net als zeventig jaar geleden!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_111097532
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een beetje historisch besef leert dat zionisten al het leed van WOII en de gehele dodenherdenking voor zichzelf willen opeisen ten bate van de PR voor het zionisme.
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:03:52 #18
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_111103103
quote:
2s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:58 schreef bijdehand het volgende:
Fijn dat die joden zelf zo'n herdenking willen gaan bezetten :r net als zeventig jaar geleden!
Dit dus, een beetje de Nederlandse herdenking gaan verstoren omdat je vindt dat alleen slachtoffers (lees: joden) mag herdenken.
:r
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:06:07 #19
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_111103270
Uitstekende actie dit. Als zo'n comite meent politiek te moeten bedrijven over de rug van oorlogslachtofers moeten ze ook niet jammeren als iemand anders met een tegenactie komt. Alle besef van fatsoen en eerbied is toch al door het riool gespoeld.
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:13:58 #20
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_111103751
Kon dit niet in het andere topic?
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:17:43 #21
154952 spoor4
Spoort niet
pi_111103951
quote:
7s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:06 schreef Nobu het volgende:
Uitstekende actie dit. Als zo'n comite meent politiek te moeten bedrijven over de rug van oorlogslachtofers moeten ze ook niet jammeren als iemand anders met een tegenactie komt. Alle besef van fatsoen en eerbied is toch al door het riool gespoeld.
Het gaat niet om een integraal onderdeel van de herdenking, maar een optioneel moment om stil te staan bij die betreffende graven.
pi_111104065
Sommige mensen willen de monopolie op hun waarheid koste wat het kost behouden, dat is heel spijtig. Gelukkig houdt de burgemeester wel zijn rug recht hier.
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:22:00 #23
154952 spoor4
Spoort niet
pi_111104176
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:19 schreef Bonkers. het volgende:
Sommige mensen willen de monopolie op hun waarheid koste wat het kost behouden, dat is heel spijtig. Gelukkig houdt de burgemeester wel zijn rug recht hier.
Zwart-wit denken is nu eenmaal makkelijker dan denken in grijstinten.
  donderdag 3 mei 2012 @ 22:27:14 #24
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111108119
En terecht. Geen greintje medelijden met die Duitsers.
pi_111108851
quote:

De meeste Duitsers in het leger deden het niet omdat alle joden dood moesten. Als jij in die tijd in Duitsland had gewoond dan had je ook gevochten. Er is een gigantische hoeveelheid aan oorlogsmisdaden gepleegd tegen Duitse soldaten die zich hadden overgegeven. Zelfs de Amerikanen hebben er duizenden laten creperen in openluchtkampen zonder eten.

Bijna 70 jaar na afloop van de oorlog is het misschien tijd om te accepteren dat bijna iedereen in die oorlog een slachtoffer was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')