tevreden met de titel? Je wintergevoel weer weg?quote:
Ik voor veelquote:Op donderdag 3 mei 2012 11:30 schreef maen het volgende:
ja, ik ook. Dit jaar maar voor 3 weken ipv 2 maanden
Volgens mij wel ja..quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:19 schreef Zith het volgende:
Iemand een idee of die wiskunde-bijspijker-reader voor eerstejaars het gehele jaar verkrijgbaar is? Een vriend van buiten de uni wilt zn wiskunde wat op peil brengen en ik herrinner me dat dit een goede reader was
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:36 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Dan komt Idealis mij halen om me mijn kamer uit te slepen
Met 2 vingers in mijn neus...quote:
terechtquote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:12 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Met 2 vingers in mijn neus...Maar ja goedzak als ik ben, wil ik geen doden op mijn geweten hebben
Behalve wij dus?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:46 schreef maen het volgende:
Ja, het is weer week 1, iedereen heeft nu een leven en leuke dingen te doen enzo
Haha! Succes ermee.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:52 schreef maen het volgende:
[..]![]()
ja, proberen lukt prima!heb ook al een heleboel artikelen klaar liggen...
Dankje dat je er naar vraagtquote:Op donderdag 17 mei 2012 12:02 schreef Sodium het volgende:
Voor iedereen die zich voor het komende studiejaar aan de WUR gaat herinschrijven: let er even op dat je niet alleen een herinschrijfverzoek doet, maar ook meteen de uni (digitaal) machtigt voor de collegegeldafschrijving. Dus nadat je je inschrijvingsverzoek via Studielink ingediend hebt, terugkeren naar de overzichtspagina en dan in je 'to do-lijst' op 'betaling regelen' (oid) klikken. Doe je dat niet, dan krijg je problemen met uitschrijving, geloof ik.
@Reflectionne: ben jij niet bijna klaar met je bachelor? Stage goed gegaan?
En hoe lang had je anders nog? Wel lekker stressen zo opeens..quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:13 schreef Zith het volgende:
bohhh mijn begeleider wilt dat mijn msc thesis op een of andere conferentie gepresenteerd word dus moet ik het in 3 weken af hebben op 'publishable' niveau
Zit je 3 uur aan een paragraaf te werken om het de dag later tot 1 zin in te korten
quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:13 schreef Zith het volgende:
bohhh mijn begeleider wilt dat mijn msc thesis op een of andere conferentie gepresenteerd word dus moet ik het in 3 weken af hebben op 'publishable' niveau
Zit je 3 uur aan een paragraaf te werken om het de dag later tot 1 zin in te korten
Super! Goed dat je je stage toch goed doorgekomen bent. Ik kan mij nog wel herinneren dat je tegen de sollicitatieprocedure opzag. Heb je het gevoel dat je er uiteindelijk ook op het persoonlijke vlak iets uitgehaald hebt?quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:22 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Dankje dat je er naar vraagtStage is zeker goed gegaan, er wordt als het goed is een wetenschappelijk artikel van mijn werk gemaakt dus dat is vet!
Nog beter nieuws is dat ik gisteren gehoord heb dat ik toegelaten ben voor de master.
Ik heb in totaal 3 stages gelopen, waarvan twee niet goed zijn bevallen. Daarnaast had ik telkens moeite met de sollicitaties, ze vonden dat ik niet zelfstandig genoeg was of niet oud genoeg. Ik werd op een gegeven moment gewoon bang dat ik weer geen leuke stage kon vinden dat ik weer heel vaak moest solliciteren. Maar deze heeft alles goed gemaakt, ook persoonlijk ja, mede dankzij een hele goede begeleidster.quote:
[..]
Super! Goed dat je je stage toch goed doorgekomen bent. Ik kan mij nog wel herinneren dat je tegen de sollicitatieprocedure opzag. Heb je het gevoel dat je er uiteindelijk ook op het persoonlijke vlak iets uitgehaald hebt?
Gefeliciteerd met MSc-toelating!
Mijn ervaring is ook dat een stagebegeleider een stage helemaal kan maken of breken. Een goede begeleider houdt er rekening mee dat je geen volwaardige werknemer bent, maar binnen het bedrijf meedraait om iets te leren op inhoudelijk én persoonlijk vlak. Hij/zij geeft je de vrijheid om kennis te maken met andere mensen binnen de afdeling/het werkveld, uit te vinden welke onderwerpen je liggen en welke werkzaamheden bij je passen, maar probeert je ook uit te dagen en stimuleert reflectief denken. Tref je een goede stagebegeleider, dan zal je uiteindelijk ook veel uit je stage halen. Tof dus dat je een goede begeleider getroffen hebt; ik hoop dat je deze positieve ervaring mee kunt nemen naar eventueel toekomstige onzekere momenten die op je pad komen (zoals bijvoorbeeld een sollicitatiegesprek/thesis oid)!quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:47 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Ik heb in totaal 3 stages gelopen, waarvan twee niet goed zijn bevallen. Daarnaast had ik telkens moeite met de sollicitaties, ze vonden dat ik niet zelfstandig genoeg was of niet oud genoeg. Ik werd op een gegeven moment gewoon bang dat ik weer geen leuke stage kon vinden dat ik weer heel vaak moest solliciteren. Maar deze heeft alles goed gemaakt, ook persoonlijk ja, mede dankzij een hele goede begeleidster.
*snif snif* ik ruik nieuw bloed?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:29 schreef fullmetal het volgende:
Idealis al maanden geleden ingeschreven, maar ze hebben site onderhoud tot 22 mei, dus tot dan geen nieuwe kamers.
Het lijkt me uiterst debiel om een week voor het begin van de studie met een introweek nog steeds rondvragen voor een kamer. Alles zit al vol tegen die tijdstip en elke dag 240km heen en weer kachelen naar randstad... Lady, c'mon.
Dat is anders niet zo debiel als het lijkt, zo zul je merken tijdens de introweek zelf. De drukte op de kamermarkt is met name in de maanden augustus-januari gigantisch en er zijn nog genoeg mensen die ondanks enorme kamerzoektocht-inspanningen in de zomer nog altijd geen woonruimte hebben bij aanvang van de introweek. Wanneer je dan tijdens de introweek zo ongeveer iedereen vertelt dat je nog altijd geen kamer hebt, kan het wel eens in een stroomversnelling komen, puur en alleen omdat je tijdens de intro met zoveel mensen kennismaakt.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:29 schreef fullmetal het volgende:
Het lijkt me uiterst debiel om een week voor het begin van de studie met een introweek nog steeds rondvragen voor een kamer. Alles zit al vol tegen die tijdstip en elke dag 240km heen en weer kachelen naar randstad... Lady, c'mon.
Zwaag, is 120km van wageningen af.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:42 schreef Bierie het volgende:
[..]
*snif snif* ik ruik nieuw bloed?Welkom
Heb jij gezien de reis afstand geen voorrang op anderen om een kamer te krijgen? Ik meen ooit zoiets op te hebben gevangen.
En waar moet je vandaan komen vanuit de randstad? Ik rijd dagelijks vanaf de regio Rotterdam-rijnmond naar Wageningen op en neer. +/- 300 km
Gekke Idealis..quote:Op zondag 20 mei 2012 12:19 schreef maen het volgende:
net zo stom als dat internationale Bsc studenten max 1 jaar in hun kamer mogen blijven van Idealis...
Ben ook nu totaal niet kieskeurig, maar kamernet lijkt volledig te zijn overspoeld. Dan maar uit mijn dak gaan op idealis op 22 mei.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:05 schreef Saxofoontje het volgende:
Ben ook niet te kieskeurig in het begin.. je kunt altijd nog door verhuizen
I'm in!quote:Op zondag 20 mei 2012 17:00 schreef Reflectionne het volgende:
Misschien ook wel leuk om een pre-aid meet te doen, bij genoeg geïnteresseerden, beviel me vorig jaar wel goed!![]()
ik kook meer in de gemeenschappelijke keuken dan op mn kamer (die 1x per week...) en die ene avond in de week hooguit dat ik thuis ben vind ik de rust ook wel lekker. Aanspraak genoeg, al dan niet van de 15 huisgenotenquote:Op zondag 20 mei 2012 17:03 schreef fullmetal het volgende:
Is dat niet een beetje saai? Woon nu al bijna een jaar op mezelf, god wat mis ik de drukte van 5 man in de woonkamer.
He, Wat een timingquote:Op zondag 20 mei 2012 17:06 schreef bioloogje het volgende:
Hehe we hebben mijn oude kamertje vorige week net weggegeven. Je was een paar dagen te laat anders had ik er nog voor kunnen zorgen dat je werd uitgenodigd
Welke moeite? Ik heb niets voor je gedaanquote:Op zondag 20 mei 2012 17:19 schreef fullmetal het volgende:
[..]
He, Wat een timing, naja, sowieso bedankt voor de moeite.
Even wat neuronen afgeschoten en een reactie op een toetsenbord ingeramd.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:21 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Welke moeite? Ik heb niets voor je gedaan
Ik zag vandaag een briefje hangen dat er in droevendaal een kamer vrij is. Kom er zo nog langs, dan zal ik het telefoonnummer enz. even noteren.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:30 schreef fullmetal het volgende:
Hoi, Dames en heren.
Omdat de tijd begint te dringen en ik een beetje in een probleemsituatie kom, wil ik ook hier even een een vraagje neergooien.
Ik ben een nette "eindjaars middelbaar scholier' en wil volgend jaar in Wageningen biotechnologie studeren.
Vanaf mei heeft kamernet een nieuw systeem ingevoerd welke alleen maandelijkse vrij reageren abbo's toestaat. Allemaal leuk en aardig, maar daarna heb ik ook echt maar een paar mail's terug gehad, waarschijnlijk omdat de verhuurder overspoeld wordt met reactie's.
Dus vraag ik hier of jullie zelf of iemand die je kent een mannelijke kamergenoot zoekt? Netjes, kan goed koken, aanzienlijke ervaring op zichzelf wonen.
Lol, even de video van Droevendaal bekeken. Ehh, zijn dat hippie's? Veganisten?quote:Op zondag 20 mei 2012 21:16 schreef maen het volgende:
maar voor droef moet je wel een beetje het type zijn...
Oja de zeppelin... Daar gaan ze de komende weken in Nederland mee meten in de lucht. Kwaliteit, hoeveel van welke deeltjes etc. etc. Gaat heel Nederland door volgens mij. Hoorde er een week geleden iets over op het journaal op de radio. Vloog volgens mij nog best snel dat ding.quote:Op maandag 21 mei 2012 13:38 schreef dralion13 het volgende:
Dan wordt het hem niet (ze zoeken trouwens ook mensen die er direct komen wonen).
Er vliegt nu een zeppelin boven wageningen
Ga Jappas pestenquote:Op maandag 21 mei 2012 15:25 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Nee, heb niks te doen..Stage is klaar.. nog geen bijbaantje gevonden
Dan ga je maar alvast voor hem koken.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:33 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Die heeft wel een leven en is er dus niet
Dat doe ik, als goede huisvrouw, uiteraard!quote:Op maandag 21 mei 2012 16:19 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Dan ga je maar alvast voor hem koken.
ik ben jullie eeuwig dankbaarquote:Op maandag 21 mei 2012 20:51 schreef jappas het volgende:
Werden we straks toch opeens benaderd om een bijdrage te doen voor het Prins Bernhard Cultuurfonds. Hallo maen. Vroeg me nog af, gaat die bijdrage in een grote pot of gaat het bijvoorbeeld direct naar de Ontzetting?
Mjah, heb zelf ook tegen de 3 uur reistijd. Sta vanaf 3 januari al bij Idealis ingeschreven maar dat is ook niet van je het. Misschien toch wel doen, die studieschuld komt er toch welquote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:55 schreef maen het volgende:
ik heb toen ook een kamer gehad vanaf begin juli. vond zelf het risico te groot om zonder kamer te zitten (ruim 3uur reizen), dus heb toen genomen wat ik kon krijgen. Dan maar 2 maanden extra huur, maar wel zeker van een kamer. Heb je tenminste ook ruim de tijd om er iets leuks van te maken
als ik dat had geweten had ik gisteravond wat extra's gegeven!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:37 schreef maen het volgende:
[..]
ik ben jullie eeuwig dankbaar
1/3 is voor De Ontzetting, de rest voor het Cultuurfonds. Dus het komt goed terecht
haha maar als je uberhaupt wat gegeven hebt zijn we allang blij hoor!quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:13 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
als ik dat had geweten had ik gisteravond wat extra's gegeven!
Jup, iedereen is te verdrietig om te fokken..quote:Op maandag 4 juni 2012 11:31 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Geen Bioloogje meer in Wageningen he
jaquote:Op maandag 4 juni 2012 11:32 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Jup, iedereen is te verdrietig om te fokken..
Ik heb geen limbolander gesproken en het landschap is er zeker mooi, dus mij hoor je niet klagenquote:
Exactly my thoughts!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:23 schreef Reflectionne het volgende:
Wat een feest zulke excursies en wat jammer dat wij niet zulke excursies doen
Nope, en ik kan me ook geen plek bedenken waar dat geweest kan zijn. Er is de laatste paar jaar wel het een en ander aan het gebied veranderdquote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:18 schreef ieniminimuis het volgende:
nog lekker in de drek gestaan onderaan de heuvel in het *graaft in het geheugen* vogelkersen-elzenbos?
toen ik daar stond liep mijn laars vol, nadat een docent zei; ga maar die kant op, en ik een dieper stuk ging staan...
om niet veel later in de holle weg op een zuid helling lekker te verbranden
Was een heerlijke excursie, het warm, zonnig, wat plantjes bekijken. Ik had geen waterdichte schoenen aan (die stonden nog in Groningen) maar heb geen natte voeten gekregen, dus helemaal veilig wat dat betreft. Hele dag wat buiten rondlopen en naar plantjes kijken, kan niet beter toch (stuk leuker dan de hele dag in een muffe snoepfabriek rondlopenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:23 schreef Reflectionne het volgende:
Wat een feest zulke excursies en wat jammer dat wij niet zulke excursies doen
best of both...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:38 schreef Reflectionne het volgende:
Hmm :s ook bezig met scriptie dan? Of nog van die rotvakken?
Ik schat de kans eerlijk gezegd klein in...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:06 schreef Reflectionne het volgende:
Oke, maar kom je wel een keer meeten dan?
yeah het hoogtepunt van het jaar! Tenminste dat vond ik altijd. Alleen gingen wij altijd naar een gezellig scoutinggebouw in Putten en moesten wij zelf koken. Wat trouwens altijd hilarisch was.quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:38 schreef dralion13 het volgende:
Morgen flora tentamen en na het weekend 2 weken kamperen in garderen
Goed bezig! volgens mij had ik zelfs die verpest 7 jaar geleden.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:56 schreef dralion13 het volgende:
Een 9.8 op het determinatiegedeelte van flora(0.2 eraf omdat ik per ongeluk verkeerd gekeken heb en de verkeerde familienaam heb opgeschreven... -.-)
Theorie was wat minder
Ook al zo goed bezig! Straks ga ik me nog schamen voor mijn falen in Wageningen...quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:00 schreef Voodoo_Doll het volgende:
/zwaai
M'n internet deed het 5 dagen niet! Traumatische ervaring.
Werkt internet weer, krijg je mailtje, wohoo, 9 voor systems bio tentamen ;D
Zo dan! Petje af. Ik had slechts een 7.5quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:00 schreef Voodoo_Doll het volgende:
/zwaai
M'n internet deed het 5 dagen niet! Traumatische ervaring.
Werkt internet weer, krijg je mailtje, wohoo, 9 voor systems bio tentamen ;D
Ah kijk eens aan, dat komt goed uit. Dan misschien toch maar er naar toe gaan.quote:Op maandag 11 juni 2012 20:37 schreef maen het volgende:
AID bedoel je? Da's gewoon kennismaken met Wageningen en de uni. Niks afzeiken, da'smisschien bij de verenigingen de bedoeling maar naar mijn ervaring lukt het ze niet echt
En bij de AID zijn verschillen in MSc en BSc groepjes, dus als je je aanmeldt voor een MSc groepje ziet je niet bij de eerstejaars. Je zit ook altijd bij iemand van je eigen studie in de groep, dus je kent als het collegejaar begint altijd iemand.
Hmm oke..quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:01 schreef maen het volgende:
ik weet van niets... zal er wel niet zijn dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |