quote:Op vrijdag 4 mei 2012 08:05 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
ik denk dat ik om 20u maar ff keihard wat nazimuziek ga draaien
Wat jij gaat doen om 20 uurquote:Op vrijdag 4 mei 2012 08:10 schreef 3rdRock het volgende:
je weet dat deze al dicht is?
Mensen die spotten met Dodenherdenking
*zucht* of course not. ik houd gewoon netjes het waffeltje, bewust of onbewust.quote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 08:12 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
*zucht* of course not. ik houd gewoon netjes het waffeltje, bewust of onbewust.
Ja man. Onwijs lang geledenquote:Op donderdag 3 mei 2012 08:06 schreef Barcaconia het volgende:
Ja. Het is toch belangrijk dat er niet vergeten wordt wat er gebeurd is, ook al is het zo lang geleden.
Ik heb ooit eens een maand lang rondgetrokken in Polen en heb toen ook Auschwits/Birkenau bezocht. Bij de ingang van het herdenkingscentrum (dat ik dus nooit van mijn leven meer ga vergetenquote:Op donderdag 3 mei 2012 08:06 schreef Barcaconia het volgende:
Ja. Het is toch belangrijk dat er niet vergeten wordt wat er gebeurd is, ook al is het zo lang geleden.
Niet dus.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 09:43 schreef BertV het volgende:
Jazeker, ik doe dat om de Duitse oorlogsslachtoffers te herdenken.
(Die gekkigheid geeft aan de het wellicht tijd is om er maar helemaal mee te stoppen)
Weet je, in Nederland heb je de vrijheid om dat te doen. Jammer dat je met je botte kop niet beseft dat jouw vrijheid op dat moment een onvrijheid voor anderen is. Die vrijheid is tegen een zeer hoge prijs bevochten, alleen daarom al zou je respect kunnen tonen voor de mensen die daar met hun leven voor betaald hebben.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 08:05 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
ik denk dat ik om 20u maar ff keihard wat nazimuziek ga draaien
Bij mij leeft het nog wel. Ik heb nog de verhalen uit de eerste hand gehoord.quote:
Een open deur: ze voelen zich niet betrokken/ kunnen zich niet genoeg meer inleven.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 09:57 schreef Moeraskat het volgende:
waarom herdenken mensen niet? dat is wat ik me afvraag? waarom........ omdat ze het niet zelf hebben meegemaat? omdat het hun niet kan boeien?
Zolang deze lijst nog bestaat is er álle reden om na te denken over de gevlolgen van oorlogenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 09:58 schreef BertV het volgende:
[..]
Een open deur: ze voelen zich niet betrokken/ kunnen zich niet genoeg meer inleven.
Het is voor mij simpelweg het moment niet om te herdenken echt bewust.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 09:57 schreef Moeraskat het volgende:
waarom herdenken mensen niet? dat is wat ik me afvraag? waarom........ omdat ze het niet zelf hebben meegemaat? omdat het hun niet kan boeien?
Juist omdat het bewustzijn van het oorlogsverleden uitdooft is het goed om een benoemd moment te hebben om te herdenken. Gelukkig hebben we dan de vrijheid om daar anders over te denken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Vind het een beetje stom dat er net gedaan wordt dat als iemand niet nu herdenkt of helemaal niet wil herdenken bewust er niets om geeft, geen mededogen heeft e.d.. Laat mensen lekker de dingen op hun eigen manier doen. Zolang men respect heeft voor anderen die wel behoefte hebben mee te doen met deze manier van herdenken is daar helemaal niets mis mee.
FOK! is op zwart tussen 20:00 en 20:02 dus posten gaat niet lukkenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:20 schreef Piye het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met 2 minuten FOK!stilte? Zijn er nog mensen die sowieso niet tussen 20:00 en 20:02 gaan posten uit respect voor de oorlogsslachtoffers?
Ik beschouw oorlog als een hele normale gang van zaken. Vervelend dat er in de tweede wereldoorlog op zo'n grote schaal mensen zijn vermoord maar ik heb er weinig mee om daar jaarlijks bij stil te staan. Ik geloof ook totaal niet in het principe dat zoiets voorkomt dat de geschiedenis zich herhaalt. Daarbij zou ik niet weten wie te herdenken, voor mij zijn het allemaal willekeurige mensen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 09:57 schreef Moeraskat het volgende:
Oke dat is alvast een dilemma minder dan.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:21 schreef Stranger het volgende:
[..]
FOK! is op zwart tussen 20:00 en 20:02 dus posten gaat niet lukken
Dat is een hele mooie!quote:Op donderdag 3 mei 2012 08:10 schreef fruityloop het volgende:
Ja ik ben stil, om te herinneren en te beseffen waar mensen op hun meest slechte momenten toe in staat kunnen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |