quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:01 schreef Leee het volgende:
AEON ATM's nog steeds opnemen zonder 150THB toeslag en 10K limit voor ABN?
Kan iemand dit bevestigen dat het nog steeds zo is?
En dan BKK overslaan? Ik zou echt wel paar dagen BKK pakken. Beetje acclimatiseren, beetje jetlagje uitslapen, een lekker Singha'tje drinken op Khao San... Enndaarnaast is er oveel te zien en te beleven in die stad. Die mag je niet overslaan.quote:Op donderdag 3 mei 2012 10:24 schreef draadstalig het volgende:
Ik wil met 3 vrienden bij aankomst in BKK, eigenlijk direct doorvliegen/treinen/bussen naar chiang mai. Dit, gezien het feit dat we ook vliegen vanuit BKK en dus hier niet twee keer ons willen ophouden in de 21 dagen die we hebben. Is dit een beetje goed te doen? Ik durf namelijk nu nog geen ticket te boeken, aangezien er kans op vertraging aanwezig is. Wat zijn jullie tips/ervaringen hierin?
En 3 weken thailand vaccinaties?
Zij willen op de terugweg nog via Bangkok gaan, lijkt me.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:15 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
En dan BKK overslaan? Ik zou echt wel paar dagen BKK pakken. Beetje acclimatiseren, beetje jetlagje uitslapen, een lekker Singha'tje drinken op Khao San... Enndaarnaast is er oveel te zien en te beleven in die stad. Die mag je niet overslaan.
Haha slimpie.. nee niet overslaan maar indd op de terugweg naar BKK chillen voor een dag of 3..quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:15 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
En dan BKK overslaan? Ik zou echt wel paar dagen BKK pakken. Beetje acclimatiseren, beetje jetlagje uitslapen, een lekker Singha'tje drinken op Khao San... Enndaarnaast is er oveel te zien en te beleven in die stad. Die mag je niet overslaan.
Wat raad je dan aan, vliegen bus of trein.? Ik durf geen ticket te boeken aangezien we vertraging op kunnen lopenquote:Op donderdag 3 mei 2012 23:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zij willen op de terugweg nog via Bangkok gaan, lijkt me.
Maar... ik heb Bangkok wel overgeslagen en heb al de dingen die jij noemt in Krabi/Ao Nang gedaan. Achteraf heb ik daar helemaal geen spijt van, behalve misschien van hey feit dat ik een tempeltje of twee niet heb kunnen afstrepen. Het leek en lijkt me gewoon geen leuke stad, dus ook op de terugweg ben ik niet gestopt.
Echter, iedereen zal er zijn eigen mening over hebben.
Naar Chang Mai de trein. Of vliegtuig als het heel goedkoop is.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:24 schreef draadstalig het volgende:
[..]
Haha slimpie.. nee niet overslaan maar indd op de terugweg naar BKK chillen voor een dag of 3..
[..]
Wat raad je dan aan, vliegen bus of trein.? Ik durf geen ticket te boeken aangezien we vertraging op kunnen lopen
Niemand?quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:22 schreef Massief het volgende:
Iemand nog tips voor een treinreis van Bangkok naar het Zuiden. Het beste voor onze reis is dan naar Surat Thani, is dit een goede site om een kaartje te halen..? Of weet iemand wat beters.
http://www.greenwoodtravel.nl/Thailand/trein-in-thailand.htm
Dat wilde ik ook posten, maar toen bedacht ik me ineens dat de slaapplaatsen regelmatig uitverkocht zijn, enkele dagen van tevoren.quote:
Daarom dus inderdaad. Het zou klote zijn als straks die trein vol zit..quote:Op zondag 6 mei 2012 01:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook posten, maar toen bedacht ik me ineens dat de slaapplaatsen regelmatig uitverkocht zijn, enkele dagen van tevoren.
Treinen kunnen vol zijn, maar zijn niet maanden van tevoren volgeboekt.quote:Op zondag 6 mei 2012 10:54 schreef Massief het volgende:
[..]
Daarom dus inderdaad. Het zou klote zijn als straks die trein vol zit..
@ Lisjuh: bedankt voor de link !
Heb alleen geen creditcard tot onze beschikking helaas.. Is dat echt perse nodig als je in Thailand bent? Je moet toch ook zonder creditcard die treinkaartjes wel kunnen bestellen.
Was wel gepast toch? Eerst dus je pas deblokkeren voordat je die kant op gaat.quote:Op maandag 7 mei 2012 17:20 schreef kalinhos het volgende:
Overigens, gelet op de topictitel: Rabobank blokkeert vanaf 1 juni alle pasjes buiten Europa.
Ben nu ff aan het opzoeken waar zich in bangkok ongeveer de ambassades van China, Cambodja en Vietnam bevinden. Van wat ik links en rechts begrepen heb, en ook na het nodige gegoogle, moet het goed mogelijk zijn om als westerse toerist dan je visums voor die landen daar aan te vragen
Afrika, daar wonen ze in het wild.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:02 schreef EL_Presidente het volgende:
ik wil in Thailand graag apen, leeuwen en olifanten zien.. ik heb alle 35 topics doorgelezen, en het viel me op dat veel plekken worden afgeraden vanwege dierenmishandeling.. kunnen jullie mij dan verwijzen naar ergens anders?? wat raden jullie aan? het hoeft niet perse allemaal op 1 spot te zijn
Thai kunnen het zich niet veroorloven van dieren te houden zoals wij dat gewend zijn.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:02 schreef EL_Presidente het volgende:
ik wil in Thailand graag apen, leeuwen en olifanten zien.. ik heb alle 35 topics doorgelezen, en het viel me op dat veel plekken worden afgeraden vanwege dierenmishandeling.. kunnen jullie mij dan verwijzen naar ergens anders?? wat raden jullie aan? het hoeft niet perse allemaal op 1 spot te zijn
Gepast? Ja klopt je moet het ook deblokkeren, maar zo uitgebreid heeft het niet in de media gestaan. Kan dus een vervelende verrassing zijn als je voor die atm staat en er komt niets uit.quote:Op maandag 7 mei 2012 18:53 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Was wel gepast toch? Eerst dus je pas deblokkeren voordat je die kant op gaat.
Vietnam heb ik Visum in NL aangevraagd, Cambodja gewoon op de grens. Duurde een uurtje ofzo
Ik heb persoonlijk wat moeite met een dergelijke maatregel van de Rabobank, ik heb per jaar meer dan 100+ pintransacties in niet Eurolanden, en ik zit niet te wachten om mijn volledige en vaak onverwachte reisschema met de bank te delen.quote:Op maandag 7 mei 2012 20:23 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Gepast? Ja klopt je moet het ook deblokkeren, maar zo uitgebreid heeft het niet in de media gestaan. Kan dus een vervelende verrassing zijn als je voor die atm staat en er komt niets uit.
nee ik ga niet naar Afrika, de komende tijd niet.. wat zijn dan de plekken in Thailand waar de dierenmishandeling het minst is?quote:
onder waterquote:Op maandag 7 mei 2012 21:15 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
nee ik ga niet naar Afrika, de komende tijd niet.. wat zijn dan de plekken in Thailand waar de dierenmishandeling het minst is?
ah shit, ik bedoelde Tijgers.. heb jij nog tips waar ik de apen, tijgers en leeuwen zo diervriendelijk in Thailand kan bezoeken?quote:
in de tigertemple lopen wel een paar tijgersquote:
ik las verhalen dat ze gedrogeerd worden?quote:Op maandag 7 mei 2012 21:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
in de tigertemple lopen wel een paar tijgers
http://tigertemple.org/ti(...)article_ID=153&id=67
heb ik niet gezien, maar ja ik heb ook niet met ze gepraatquote:Op maandag 7 mei 2012 21:59 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
ik las verhalen dat ze gedrogeerd worden?
Ga naar het elephant nature park bij Chiang Mai. Daar lopen olifanten vrij rond in een enorm park en kan je helpen met het wassen en voeren. Deze olifanten zijn weggekocht bij de Thai die ze mishandelden, ze inzette voor bedelen enzo. Het is een fantastisch initiatief van een vrouw die zielsveel geeft om het lot van die dieren en het is enorm leuk om daar een dagje te helpen.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:15 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
nee ik ga niet naar Afrika, de komende tijd niet.. wat zijn dan de plekken in Thailand waar de dierenmishandeling het minst is?
Nee, eigenlijk niet... Ik heb de dieren links laten liggen op mijn bezoeken in Thailand, omdat ik dat soort dingen niet wil bezoeken. Ik heb wel gesnorkeld, en dan zie je ook wilde dieren. Maar ik kan er niet tegen om tijgers op schoot te zien zitten bij toeristen... Ik ben nogal een dierenwatje wat dat betreft...quote:Op maandag 7 mei 2012 21:56 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
ah shit, ik bedoelde Tijgers.. heb jij nog tips waar ik de apen, tijgers en leeuwen zo diervriendelijk in Thailand kan bezoeken?
Apen en olifanten vind je - in het wild - in Khao Yai national park, net ten noorden van Bangkok, tijdens een nachtelijke safari (te boeken bij ieder hotel in de buurt). Ze zijn er niet helemaal zeker van of er ook nog tijgers wonen, maar als dat het geval is, wil je ze waarschijnlijk niet tegenkomen.quote:
Treinkaartjes naar het Zuiden halen we dan daar wel. Is het om rond te reizen in Thailand persé nodig om een creditcard te hebben of kan je ook gewoon met je ING bankpasje een eind komen als je goed pint (of behoort veel pinnen tot het verleden nu?)quote:Op zondag 6 mei 2012 11:43 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Treinen kunnen vol zijn, maar zijn niet maanden van tevoren volgeboekt.
Als je in Thailand aankomt moet het altijd wel mogelijk zijn om een zitplaats te bemachtigen, en een upper sleeper ook nog wel, de lower sleepers kunnen wel uitverkocht zijn, maar wanneer je eerder boekt dan de dag van vertrek dan zal ook dat nog wel meevallen.
Ik vlieg tegenwoordig bijna alles, hoewel het een enkele keer voorkomt dat ik toch de trein pak als mijn plannen veranderen, het kost mij nooit moeite om een slaapplaats in de trein te bemachtigen op de dag van vertek.
Wanneer je dus aankomt in Thailand kan je dus even naar het station gaan en een treinticket reserveren, zodat je je niet ongerust hoeft te maken.
op koh Samui kun je beste wel plezier maken , maar ook lekker rustig doenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:43 schreef Massief het volgende:
[..]
Treinkaartjes naar het Zuiden halen we dan daar wel. Is het om rond te reizen in Thailand persé nodig om een creditcard te hebben of kan je ook gewoon met je ING bankpasje een eind komen als je goed pint (of behoort veel pinnen tot het verleden nu?)
Wij zoeken ook nog een mooie plaats in het zuiden om bijv een weekje te blijven.. Ko Samui is natuurlijk een mooi eiland. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Kan je er ook bijv wel een beetje een feestje bouwen of zit je dan compleet verkeerd? Wij komen ook voor om lekker te ontstappen maar eens in de paar avonden wat drinken en beetje uitgaan ergens is toch ook wel een behoefte. Iemand tips daarvoor in het zuiden van Thailand?
Apen zijn ook in het wild op koh chang! De olifanten daar ben ik maar aan voorbij gegaan..quote:Op dinsdag 8 mei 2012 08:14 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Apen en olifanten vind je - in het wild - in Khao Yai national park, net ten noorden van Bangkok, tijdens een nachtelijke safari (te boeken bij ieder hotel in de buurt). Ze zijn er niet helemaal zeker van of er ook nog tijgers wonen, maar als dat het geval is, wil je ze waarschijnlijk niet tegenkomen.
En dan konden ze fijn een nieuwe kopen van dat geld! 2 keer cashenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Deze olifanten zijn weggekocht bij de Thai die ze mishandelden, ze inzette voor bedelen enzo.
En dat is dus allemaal de schuld van de domme toeristen die maar zakjes eten voor die olifanten blijven kopen van die gasten die maar met die olifant blijven rondlopen. Zo ongeveer hetzelfde verhaal van die kinderen in Phnom Penh die copy boeken liepen te verkopen. Maar daar floreerde de handel blijkbaar niet meer dus zitten die kinderen tegenwoordig weer op school.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:17 schreef Godtje het volgende:
[..]
En dan konden ze fijn een nieuwe kopen van dat geld! 2 keer cashen
Uiteraard. Allemaal voor geld.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En dat is dus allemaal de schuld van de domme toeristen die maar zakjes eten voor die olifanten blijven kopen van die gasten die maar met die olifant blijven rondlopen. Zo ongeveer hetzelfde verhaal van die kinderen in Phnom Penh die copy boeken liepen te verkopen. Maar daar floreerde de handel blijkbaar niet meer dus zitten die kinderen tegenwoordig weer op school.
Lijkt me niet. Alleen op het heetst van de dag kan je bij die beesten in de buurt komen. Dan zijn ze sowieso al verschrikkelijk sloom. En als je dan bedenkt dat ze net hebben getraind en ook nog behoorlijk hebben gegeten kan je je voorstellen dat ze gewoon gaar en lui zijn.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:59 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
ik las verhalen dat ze gedrogeerd worden?
Dit is dus een aanrader ja!! Het kost je serieus een hoop geld voor Thaise begrippen, maar ik vond het de moeite en het geld waard. MEt het geld help je het park te blijven bestaan en kunnen er olifanten geholpen worden.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ga naar het elephant nature park bij Chiang Mai. Daar lopen olifanten vrij rond in een enorm park en kan je helpen met het wassen en voeren. Deze olifanten zijn weggekocht bij de Thai die ze mishandelden, ze inzette voor bedelen enzo. Het is een fantastisch initiatief van een vrouw die zielsveel geeft om het lot van die dieren en het is enorm leuk om daar een dagje te helpen.
Samui vond ik een bejaardenparadijs. Beter doorvaren naar Koh Pha Ngan en Koh Tao. Vooral die laatste is erg mooi. Veel snorkel en duikgelegenheid.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:43 schreef Massief het volgende:
[..]
Treinkaartjes naar het Zuiden halen we dan daar wel. Is het om rond te reizen in Thailand persé nodig om een creditcard te hebben of kan je ook gewoon met je ING bankpasje een eind komen als je goed pint (of behoort veel pinnen tot het verleden nu?)
Wij zoeken ook nog een mooie plaats in het zuiden om bijv een weekje te blijven.. Ko Samui is natuurlijk een mooi eiland. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Kan je er ook bijv wel een beetje een feestje bouwen of zit je dan compleet verkeerd? Wij komen ook voor om lekker te ontstappen maar eens in de paar avonden wat drinken en beetje uitgaan ergens is toch ook wel een behoefte. Iemand tips daarvoor in het zuiden van Thailand?
hahah vet geweldig dit.. ik hoop ook dat ik ze onverwacht tegenkom in het wild..quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:15 schreef Marvelous het volgende:
[..]
Apen zijn ook in het wild op koh chang! De olifanten daar ben ik maar aan voorbij gegaan..
Apen moet je gewoon van je scooter af schoppen, en die beesten zijn niet bang!
[ afbeelding ]
chill ga ik doen..quote:Op dinsdag 8 mei 2012 08:14 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Apen en olifanten vind je - in het wild - in Khao Yai national park, net ten noorden van Bangkok, tijdens een nachtelijke safari (te boeken bij ieder hotel in de buurt). Ze zijn er niet helemaal zeker van of er ook nog tijgers wonen, maar als dat het geval is, wil je ze waarschijnlijk niet tegenkomen.
Op plaatsen waar veel toeristen komen en waar ze gevoerd worden kunnen ze behoorlijk vervelend zijn en alles jatten wat los en vast zit.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:37 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
hahah vet geweldig dit.. ik hoop ook dat ik ze onverwacht tegenkom in het wild..
Gelukkig is Koh Chang groot, en zijn daar nog een paar plekjes vrij van de toerismequote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:01 schreef APK het volgende:
[..]
Op plaatsen waar veel toeristen komen en waar ze gevoerd worden kunnen ze behoorlijk vervelend zijn en alles jatten wat los en vast zit.
Dan zijn het echt geen leuke lieve aapjes
De apen zitten volgens mij inmiddels op vrijwel de hele westkust.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:28 schreef Marvelous het volgende:
Gelukkig is Koh Chang groot, en zijn daar nog een paar plekjes vrij van de toerisme
En waar dus helemaal geen ene ruk te beleven valt. Daar aan de oostkust bedoel je dus neem ik aan. Saaier kun je het in Thailand volgens mij niet bedenken.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:28 schreef Marvelous het volgende:
[..]
Gelukkig is Koh Chang groot, en zijn daar nog een paar plekjes vrij van de toerisme
Dat nieuwe 'Treehouse' is volgens mij wel aardig voor mensen die een bepaalde sfeer zoekenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:34 schreef buzz1291 het volgende:
En waar dus helemaal geen ene ruk te beleven valt. Daar aan de oostkust bedoel je dus neem ik aan. Saaier kun je het in Thailand volgens mij niet bedenken.
Geen idee welke je bedoelt. Die bij Kai Bae bestaan al een tijdje. Het enige waar ik me wel een uurtje of zo kon vermaken aan de oostkant was op Long Beach. Maar moet er niet aan denken om daar met al die alternatievelingen ook maar één nacht te bivakeren.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:36 schreef APK het volgende:
[..]
Dat nieuwe 'Treehouse' is volgens mij wel aardig voor mensen die een bepaalde sfeer zoeken
Of Koh Lanta, nog lekker kleinschalig en een waar duikparadijs!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:37 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Samui vond ik een bejaardenparadijs. Beter doorvaren naar Koh Pha Ngan en Koh Tao. Vooral die laatste is erg mooi. Veel snorkel en duikgelegenheid.
Alle toeristische plekken... Die kan je wel gratis nemen ja.. Je kan natuurlijk ook naar zweden gaanquote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:06 schreef EL_Presidente het volgende:
wat zijn plekken in Thailand waar veel Zweedse chicks aanwezig zijn?
nee maar zijn er plaatsen waar echt heel veel Zweden zitten, in Thailand dan he? Zo ja, welke?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:07 schreef Marvelous het volgende:
[..]
Alle toeristische plekken... Die kan je wel gratis nemen ja.. Je kan natuurlijk ook naar zweden gaan
Ben je er wel eens geweest? ik kwam ze namelijk overal tegen waar toerisme wasquote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:08 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
nee maar zijn er plaatsen waar echt heel veel Zweden zitten, in Thailand dan he?
In Hua Hin wonen er wel een paar...... Maar voor een kolonie van Zweedse chickies ben ik toch bang dat je naar Serendipity Beach in Sihanoukville in Cambodja moet. De emmertjes Red Bull met lokale rum, of wat daarvoor door mag gaan zijn daar meer dan de helft goedkoper, en dat is aan die Zweedse meiden wel besteed.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:08 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
nee maar zijn er plaatsen waar echt heel veel Zweden zitten, in Thailand dan he? Zo ja, welke?
Daar kwam ik ze eigenlijk minder tegen... wel veel irri engelsen, die daar al dan niet werkenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
In Hua Hin wonen er wel een paar...... Maar voor een kolonie van Zweedse chickies ben ik toch bang dat je naar Serendipity Beach in Sihanoukville in Cambodja moet. De emmertjes Red Bull met lokale rum, of wat daarvoor door mag gaan zijn daar meer dan de helft goedkoper, en dat is aan die Zweedse meiden wel besteed.
Ao Nang is in het hoogseizoen ongeveer voor driekwart Zweeds, denk ik. Veel duikinstructeurs zijn er ook Zweeds (dankzij diveshop Kon Tiki) en in de bars worden regelmatig Zweedse hits gedraaid.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:08 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
nee maar zijn er plaatsen waar echt heel veel Zweden zitten, in Thailand dan he? Zo ja, welke?
Weet je zeker dat Thailand de juiste vakantieplek voor je is?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:09 schreef EL_Presidente het volgende:
Koh Samet schijnen veel Zweden te komen.. volgens mij had APK dat een keer gezegd..
Als ie naar Zweden gaat, daar wonen ook thaiquote:Op woensdag 9 mei 2012 07:33 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Weet je zeker dat Thailand de juiste vakantieplek voor je is?
Een foto zegt meer dan 1000 woordenquote:Op woensdag 9 mei 2012 07:33 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Weet je zeker dat Thailand de juiste vakantieplek voor je is?
quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:44 schreef Godtje het volgende:
[..]
Een foto zegt meer dan 1000 woorden
Hoe zie je er nu uit? #78
Ik zeg Phuket!
Hij is wegquote:Op woensdag 9 mei 2012 19:37 schreef Lemans24 het volgende:
Phuket wordt in Ao Nang gezien als de plek waar je liever níet naartoe gaat. Verpest.
Wat zou je in Pkuket willen doen, dat niet in Ao Nang + PhiPhi + Koh Lanta kan?
quote:
Als je echt in juli wilt vertreken, dan zal je diep in de buidel moeten tasten, inderdaad vakantie, bouwvak, scholieren, m.a.w. een grote groep reizigers die echt niet in een andere periode op reis kunnen. De luchtvaartmaatschappijen zijn ook niet gek en prijzen de vluchten relatief hoog.quote:Op donderdag 10 mei 2012 00:41 schreef Breathtaking het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe het ongeveer globaal zit met de prijzen van vliegtickets naar Bangkok? Ik heb een ticket nodig eind juli vertrek en begin januari terug, maar ze lijken nu met de dag duurder te worden.. Maar als ik ze in juni oid zoek zijn ze heel goedkoop.
Heeft dat met de zomervakantie te maken of zijn die voor juli over een maand ook zo goedkoop?
Beetje goede reistijden of twaalf uur in Istanbul en een technische stop in Ankara om te tanken oid?quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:55 schreef Breathtaking het volgende:
Ja augustus is geen optie, moet er namelijk begin augustus al beginnen met studie. Maar bedankt voor je advies!
Ik heb vandaag geboekt, 30 juli heen en 10 januari terug voor 800 euro.
Haha nee wel fatsoenlijk, wel een tussenstop in Cairo van 3 uur op de heenweg en 4 uur op de terugweg.. Maar dat moet met een goed boek wel te doen zijn lijkt me!quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:57 schreef APK het volgende:
[..]
Beetje goede reistijden of twaalf uur in Istanbul en een technische stop in Ankara om te tanken oid?
Ah, dan moet je gaan roken.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:58 schreef Breathtaking het volgende:
Haha nee wel fatsoenlijk, wel een tussenstop in Cairo van 3 uur op de heenweg en 4 uur op de terugweg.. Maar dat moet met een goed boek wel te doen zijn lijkt me!
Een pakje of tweequote:Op vrijdag 11 mei 2012 00:00 schreef APK het volgende:
[..]
Ah, dan moet je gaan roken.
Precies genoeg voor een paar sigaretten
hoezohoezo ga je zo lang? wat gaaf!quote:
Er komt bij de albert hein binnenkort een actie voor over 2 weken.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 10:20 schreef Lisjuh het volgende:
Er komt 14 mei een actie bij AirAsia voor de periode vanaf 4 jan 2013.
Met die vertragingen van Egypt Air zal die drie uur net voldoende zijn om je aansluitende vlucht te halen....quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:58 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Haha nee wel fatsoenlijk, wel een tussenstop in Cairo van 3 uur op de heenweg en 4 uur op de terugweg.. Maar dat moet met een goed boek wel te doen zijn lijkt me!
Van dat soort promootjes moet je toch eens een screen printje maken want dat soort prijzen (2000 Bt all-in) heb ik zelfs in Promo bij AirAsia nog NOOIT voorbij zien komen......quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:52 schreef ozzietukker het volgende:
Air Asia kennende zullen dit weer 10 THB of 0 THB vluchten + belasting zijn.
Dat zijn de echt goede deals, want ondanks dat je wel luchthavenbelasting en ongetwijfeld kerosinetoeslagen moet betalen kan je dan echt voor een appel en een ei vliegen.
Wel is de boekperiode ver vooruit, dus je zult wat moeten gokken qua vluchtdata en hopen dat dit goed aansluit op je later te boeken vlucht van Europa naar Azië.
(Zo vlieg ik al jaren voor minder dan 50 euro retour richting Indonesië vanaf Bangkok).
de prijs lijkt erg goedkoop maar dan komen dan moet je de insurance uit zetten a 80 baht. De stoelkeuze verwijderen a 370 baht en de vlucht met de ongunstige tijden kiezen + bagage al online inchecken voor 250 baht.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Van dat soort promootjes moet je toch eens een screen printje maken want dat soort prijzen (2000 Bt all-in) heb ik zelfs in Promo bij AirAsia nog NOOIT voorbij zien komen......
Daarnaast is vliegen met AirAsia niet echt goedkoop meer. Waar je tot een paar jaar geleden nog makkelijk voor 30 euro (1500 Bt) all-in een enkele binnenlandse vlucht kon maken, loopt die prijs inmiddels toch al aardig richting de 75 euro all-in (Baht van 50 naar 40 en 15kg bagage inclusief). Vliegen in Thailand is gewoon duur(der) geworden. waar je in Europa nu makkelijk een retourtje voor 99 euro (109 all-in) boekt bij KLM, vind je in Thailand bijna geen vluchten meer onder de 2000 Bt all-in.
Dus Ozzie, als jij een goedkopere wijze van vliegen weet, mag je het laten zien.
dat zeg ik toch ook...............quote:Op zondag 13 mei 2012 13:20 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
de prijs lijkt erg goedkoop maar dan komen dan moet je de insurance uit zetten a 80 baht. De stoelkeuze verwijderen a 370 baht en de vlucht met de ongunstige tijden kiezen + bagage al online inchecken voor 250 baht.
Ik kom op 2100 uit voor een vlucht van krabi naar bangkok enkeltje
Nu ben ik wel ervaren als het gaat om echt goedkope tickets te scoren, zodra ik een goede prijs zie bij acties boek ik deze gelijk.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Van dat soort promootjes moet je toch eens een screen printje maken want dat soort prijzen (2000 Bt all-in) heb ik zelfs in Promo bij AirAsia nog NOOIT voorbij zien komen......
Daarnaast is vliegen met AirAsia niet echt goedkoop meer. Waar je tot een paar jaar geleden nog makkelijk voor 30 euro (1500 Bt) all-in een enkele binnenlandse vlucht kon maken, loopt die prijs inmiddels toch al aardig richting de 75 euro all-in (Baht van 50 naar 40 en 15kg bagage inclusief). Vliegen in Thailand is gewoon duur(der) geworden. waar je in Europa nu makkelijk een retourtje voor 99 euro (109 all-in) boekt bij KLM, vind je in Thailand bijna geen vluchten meer onder de 2000 Bt all-in.
Dus Ozzie, als jij een goedkopere wijze van vliegen weet, mag je het laten zien.
Bij acties boek ik via de mobile site van Air Asia, en dat kan ook prima vanaf de laptop of gewone computer, op die manier kan je prima een boeking maken.quote:Op zondag 13 mei 2012 15:12 schreef Lisjuh het volgende:
De akties die ze hebben zijn altijd heel goedkoop. Ik heb een half jaar geleden 100 baht tickets gekocht dit is all incl 550 baht. Ehhhhhh dat is echt spotgoedkoop!
Je moet wel mazzel hebben om er tussen te komen want in de aktie periode is het een gekkenhuis op de site.
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:52 schreef ozzietukker het volgende:
(Zo vlieg ik al jaren voor minder dan 50 euro retour richting Indonesië vanaf Bangkok).
Maar die retour trip van BKK naar Indonesie voor 50 euro zie ik er anders niet tussen staan. En daar ging het om. Kan ook niet hé als alleen de toeslagen en fees voor zo'n retour al minimaal 40 euro bedragen..... En daarnaast betaal je die tickets van 3,95 blijkbaar ook niet met je credit card on line.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:15 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nu ben ik wel ervaren als het gaat om echt goedkope tickets te scoren, zodra ik een goede prijs zie bij acties boek ik deze gelijk.
Ik heb echter de afgelopen trip in Maart o.a. de volgende vluchten gemaakt;
Singapore - Bali, voor 48 euro, Bali - Phuket voor 30 euro, Phuket - Bangkok voor 7,50 euro, Bangkok - Hat Yai voor 14 euro, Khota Bharu - Kuala Lumpur voor 3,95 euro, Kuala Lumpur - Bangkok voor 8 euro, Bangkok - Ubon Ratchatani voor 5,25 euro, Ubon Ratchatani - Phuket voor 3,95 euro, Phuket - Chiang Mai voor 7,50 euro, Chiang Mai - Bangkok voor 7.50 euro en Bangkok naar Singapore voor 52 euro. (De laatste vlucht was wel met bagage).
Dus ja ik ben van mening dat vliegen met Air Asia wel degelijk goedkoop kan zijn als je maar met de echt goede acties boekt, en dit dus enige tijd vooruit doet. Als je zonder bagage reist kan het goedkoop. De eerste en laatste vlucht waren relatief duur, maar dat komt door de hoge luchthavenbelasting op Singapore en Bangkok, en daarnaast was ik wat laat met boeken van deze vluchten.
Wel is het inderdaad zo dat wanneer je wat korter voor vertrek boekt de tickets niet echt goedkoop zijn, zodra je ergens heen wilt en je een boeking wilt maken voor die bestemming zijn de tarieven vaak niet zo aantrekkelijk.
Ik betaal de 3,95 euro vluchten gewoon met mijn credit card, al deze prijzen zijn inclusief de booking fee en luchthavenbelasting.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
[..]
Maar die retour trip van BKK naar Indonesie voor 50 euro zie ik er anders niet tussen staan. En daar ging het om. Kan ook niet hé als alleen de toeslagen en fees voor zo'n retour al minimaal 40 euro bedragen..... En daarnaast betaal je die tickets van 3,95 blijkbaar ook niet met je credit card on line.
Overigens is het boeken van die speciale aanbiedingen bij AirAsia niet zo heel moeilijk. Gewoon die site opgaan vlak na middenacht BKK tijd wanneer die sales begint, dan lukt dat wel, alleen moet je wel geduld hebben voordat je de bevestiging van je credit card betaling krijgt. Maar het lukt wel...
Nou ik heb eens even at random zitten kijken naar een retourtje BKK-KUL in januari 2013 maar kom echt met geen mogelijkheid onder de 5000 Bt. En omgekeerd ook niet onder de 460 MYR. Dus als Ozzie wel wat gevonden heeft voor die fantastische prijzen, laat maar even weten.quote:Op zondag 13 mei 2012 17:31 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik betaal de 3,95 euro vluchten gewoon met mijn credit card, al deze prijzen zijn inclusief de booking fee en luchthavenbelasting.
Er zat hier inderdaad geen 50 euro retourvlucht bij omdat ik simpelweg uit Singapore kwam en hoewel de afstand korter is, is de luchthavenbelasting dermate hoog dat het niet mogelijk is.
De vlucht naar Phuket kon goedkoper als ik op een andere dag had gevlogen.
Maar goed, over een half uur komt de Air Asia actie online, en moet het mogelijk zijn in de periode vanaf 4 januari 2013 tot ergens in mei wel goedkope tickets te bemachtigen.
De huidige promotie is enkel en alleen voor de binnenlandse vluchten binnen Maleisie, Thailand, Indonesie, Filipijnen. De internationale promotie volgt nog wel vermoed ik zo. Als je vluchten in maart 2013 wilt boeken staat er sold out, de vluchtprijzen in januari zijn nu zo hoog ingezet dat het niet anders kan dat er een promotie overheen gaat, met het hoog inzetten van vluchtprijzen kan je als maatschappij zien in het kader van yield management dat als men nu al op bepaalde vluchten boekingen maakt tegen de huidige prijzen dat deze data of specifieke vlucht populair is en deze vlucht komt dan ook niet op de promotie.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou ik heb eens even at random zitten kijken naar een retourtje BKK-KUL in januari 2013 maar kom echt met geen mogelijkheid onder de 5000 Bt. En omgekeerd ook niet onder de 460 MYR. Dus als Ozzie wel wat gevonden heeft voor die fantastische prijzen, laat maar even weten.
ja het regent hier ook best wel in railay, maar ik zorg wel dat ik ergens binnen ga eten als er weer zo'n stortbui komtquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |