quote:De neerslag is convectief geladen en zal in de loop van de dag nog enkele onweersbuien triggeren die vooral over het westen van Duitsland, het oosten van Nederland en België flink kunnen uitpakken. Hagel en zware windstoten zijn bij deze buien niet uitgesloten.
Ik denk eerder zuidelijker, ik woon in Bonn, dat ligt ongeveer op de hoogte van Maastricht. Ik zie nu dat het alleen onweer ten noorden van Köln.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:50 schreef Klonk het volgende:
[..]
volgens mij zit jij wat noordelijker dan mij toch?
ach ja, sorry haalde je ff door elkaar met iemand anders uit het KAA topicquote:Op woensdag 2 mei 2012 14:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik denk eerder zuidelijker, ik woon in Bonn, dat ligt ongeveer op de hoogte van Maastricht. Ik zie nu dat het alleen onweer ten noorden van Köln.
dat zal wel weer jaquote:Op woensdag 2 mei 2012 14:18 schreef Klonk het volgende:
volgens mij gaat het linksaf Belgiestan en Frankrijk in
kan je altijd mooi zien op t viaductquote:Op woensdag 2 mei 2012 15:51 schreef Maver24 het volgende:
In Rotterdam Beverwaard gaat het nu een beetje beginnen met regenen, volgens buienradar moet het in dordrecht enorm plensen en donderen, ik kan het wel zien als ik naar het zuid oosten kijke
twitter:weermanreinier twitterde op woensdag 02-05-2012 om 16:40:16Op lijn met onweersbuien trekt de bui nabij Giessen en Marburg naar het NNW ipv WNW. Verdacht. Een supercell? reageer retweet
Ja, het is hier verreweg van warm. (Zeelandquote:Op woensdag 2 mei 2012 16:17 schreef lipjes het volgende:
Damn die verschillen in temp
[ afbeelding ]
Hier helemaal geen zon gezien, dag begon met dichte mist.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:57 schreef minthy het volgende:
Stralend weer gehad, ik heb de hele middag in Drenthe gezeten, kijken hoe de zendmast bij Hoogersmilde weer wordt opgebouwd. Helaas teveel wind om de helicopter de lucht in te laten gaan
vertaald uit Marburger krantquote:Zwaar noodweer treft Marburg
Marburg is hedenmiddag getroffen door zwaar noodweer. Eerst kwamen er flinke regenbuien, gevolgd door een enorme hagelbui waarbij hagelstenen zo groot als een 50eurocent muntstuk naar beneden zijn gekomen. Mensen moest in allerijl vluchten voor de hagelstenen en in mum van tijd waren de straten rivieren en/of bijzonder glad van de neerslag. Het noodweer teisterde de stad zeker vijftien minuten
En ik woon er in de buurt en profiteer ervan meequote:Op woensdag 2 mei 2012 17:00 schreef MaLo het volgende:
Donder en bliksem? Nog lekker 24 graden en zonnig hier. Vandaag woon ik in het warmste stukje Nederland
Het zou wel eens kunnen dat jullie dat noodweer vanavond over je heenkrijgt!quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:00 schreef MaLo het volgende:
Donder en bliksem? Nog lekker 24 graden en zonnig hier. Vandaag woon ik in het warmste stukje Nederland
Das mooi balen... Zit veel verschil in, raar landquote:Op woensdag 2 mei 2012 17:00 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Hier helemaal geen zon gezien, dag begon met dichte mist.
Wie dan leeft, wie dan zorgtquote:Op woensdag 2 mei 2012 17:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het zou wel eens kunnen dat jullie dat noodweer vanavond over je heenkrijgt!
Ik geloof het trouwens ook niet, Marburg is een flink eind wegquote:Op woensdag 2 mei 2012 17:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het zou wel eens kunnen dat jullie dat noodweer vanavond over je heenkrijgt!
Ik zou gaan chasen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:13 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik geloof het trouwens ook niet, Marburg is een flink eind weg. En indien wel, dan ga ik er goed voor zitten
Volgens mij 2 jaar geleden ook in Nederland.quote:
Dat gebied in Duitsland wordt nu wel een erg groot rood gebied. En het komt langzaam dichterbijquote:Op woensdag 2 mei 2012 17:56 schreef DemonRage het volgende:
Die moffen hebben ook altijd mazzel.
Maar gelukkig niet van die hagel hier.
KNMI:quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:58 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dat gebied in Duitsland wordt nu wel een erg groot rood gebied. En het komt langzaam dichterbij
Jammerquote:Op woensdag 2 mei 2012 18:01 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
KNMI:
Het neerslagcomplex boven Frankrijk-Duitsland wordt actueel vooral door H11 goed beschreven. Noordelijke uitlopers ervan trekken in de middag over het Z. De NW-waartse verplaatsing ten aanzien van de buienlijn in de namiddag-avond schuift nog steeds. De eerste buien vallen nu in het zuidoosten, de kans op onweer bij de buienlijn is groot, zie KOUW uitvoer. Algemeen beeld is: In de namiddag van het zuidoosten uit onweersbuien, soms zwaar. In het vervolg ook een wisselend beeld: in een groot deel van de uitvoer neemt de activiteit in de nacht sterk af. Donderdagochtend sterft de buienzone uit. Ten zuiden ervan kan nog wat buiige neerslag voorkomen.
We zijn hier niet boven de 15 geweest...quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:04 schreef MaLo het volgende:
[..]
Jammer. Vind noodweer altijd een mooie afsluiter van zo'n lekkere warme dag als vandaag.
In het uiterste zuid-westen is het niet warmer geweest dan 11,0Cquote:Op woensdag 2 mei 2012 18:24 schreef Coelho het volgende:
[..]
We zijn hier niet boven de 15 geweest...
quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:04 schreef MaLo het volgende:
[..]
Jammer. Vind noodweer altijd een mooie afsluiter van zo'n lekkere warme dag als vandaag.
Beangstigend hoe snel dit is ontstaan.quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:42 schreef marcel-o het volgende:
hoorde k t toch goed hier(gouda)
dr zit idd ineens n dikke pit daar
In Voorschoten ook gerommelquote:Op woensdag 2 mei 2012 18:41 schreef Mani89 het volgende:
Doemt hier bij Leiden opeens een rode pit op, begint al te rommelen.
De grootste activiteit gaat er zo te zien wel een beetje uit en de dikste rode pitten trekken als ik verder kijk noordelijker. Wel kan er uiteraard nog wat ontwikkelen in het gebied zelf maar verwacht alelen wat regen....quote:
In het zuiden is een buienlijn ontstaan, ten zuiden van me boven de westerschelde nu flink gedonder.quote:Op woensdag 2 mei 2012 19:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De grootste activiteit gaat er zo te zien wel een beetje uit en de dikste rode pitten trekken als ik verder kijk noordelijker. Wel kan er uiteraard nog wat ontwikkelen in het gebied zelf maar verwacht alelen wat regen....
Tuurlijk wel.quote:Op woensdag 2 mei 2012 19:27 schreef Directrice het volgende:
Er komt toch geen onweer in Enschede hoop ik?
spuit t nou uit de putten omhoog?quote:
Zolang het dan maar zonder onweer is...quote:Op woensdag 2 mei 2012 19:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dan moet je binnen zittenVannacht wordt er regen verwacht in Twente.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |