abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:20:39 #181
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111043780
quote:
5s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:18 schreef Zienswijze het volgende:
Jij vindt het prima om recividerende criminelen - laten we als voorbeeld meerdere huisinbraken nemen - nog een keer vrij te laten?
Je bedoelt: ben jij het ermee eens dat recidiverende criminelen levenslang horen te krijgen? Het antwoord daarop is nee. Wat mij betreft wordt een levenslange gevangenisstraf überhaupt afgeschaft. Mag ik overigens vragen wat je hebt gestudeerd, voor zover je dat hebt gedaan?
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:22:43 #182
3542 Gia
User under construction
pi_111043863
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:19 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Wat mij betreft krijgen ze ook, al dan verplicht, een opleiding in de gevangenis aangeboden. Dan maken ze bij vrijlating meer kans op werk.
Ik had het dan vooral over gevallen die beter voorgoed uit de samenleving verwijderd kunnen worden. Die hebben geen opleiding nodig.
Werken voor kost en inwoning, maakt langer straffen betaalbaar.
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:23:09 #183
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_111043878
quote:
5s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:18 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat betreft niet de context waarover onze discussie ging.

Jij vindt het prima om recividerende criminelen - laten we als voorbeeld meerdere huisinbraken nemen - nog een keer vrij te laten?
Het is niet praktisch om iemand die 2 of 3 keer een inbraak pleegt levenslang te geven. Dat levert een veel te grote gevangenis populatie op.

Wat ze van mij wel mogen doen bij recidive is de vorige straf nogmaals uitzitten want die heeft kennelijk niet gewerkt.

Oftewel:
straf 1: 2 jaar
straf 2: 2 + 2 = 4 jaar.
straf 3: 4 + 2 = 6 jaar.

etc..
pi_111043880
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:19 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Wat mij betreft krijgen ze ook, al dan verplicht, een opleiding in de gevangenis aangeboden. Dan maken ze bij vrijlating meer kans op werk.
Ik denk dat de meeste bajesklanten helemaal niet zitten te wachten op een 9 tot 5 baan
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_111043916
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:20 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Je bedoelt: ben jij het ermee eens dat recidiverende criminelen levenslang horen te krijgen? Het antwoord daarop is nee. Wat mij betreft wordt een levenslange gevangenisstraf überhaupt afgeschaft.
Aha, oke, dus recividiverende criminelen krijgen na keer op keer te worden vrijgelaten opnieuw de kans een overval te plegen, met al dan niet dodelijk afloop. De nabestaanden van Ruud Stratmann zullen dit gedachtengoed dankbaar zijn.

quote:
Mag ik overigens vragen wat je hebt gestudeerd, voor zover je dat hebt gedaan?
International Business. En jij?
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:24:42 #186
3542 Gia
User under construction
pi_111043954
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:23 schreef Zienswijze het volgende:

Ik gok, recht!
pi_111043985
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:23 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste bajesklanten helemaal niet zitten te wachten op een 9 tot 5 baan
Na vrijlating zullen ze ook moeten werken, waar de grootste kans bestaat dat ze een 9 tot 5 baan zullen verkrijgen.

Als ze vóór vrijlating daar al geen zin in hebben, hoe serieus moeten we deze mensen (niet allemaal) nemen dat ze ná vrijlating netjes een baan zullen gaan zoeken en ook daadwerkelijk voor lange tijd aan het werk gaan?
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:25:25 #188
249559 crew  Lavenderr
pi_111043992
quote:

[..]

Denk het ook niet. Ze willen snel geld en er zo min mogelijk voor doen.
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:26:16 #189
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111044029
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:20 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Je bedoelt: ben jij het ermee eens dat recidiverende criminelen levenslang horen te krijgen? Het antwoord daarop is nee. Wat mij betreft wordt een levenslange gevangenisstraf überhaupt afgeschaft. Mag ik overigens vragen wat je hebt gestudeerd, voor zover je dat hebt gedaan?
Ik wilde hierop reageren met verrassend. Maar ik zie dat je je post hebt aangepast door gevangenisstraf toe te voegen.
pi_111044054
quote:
Aha, oke, dus recividiverende criminelen krijgen na keer op keer te worden vrijgelaten opnieuw de kans een overval te plegen, met al dan niet dodelijk afloop. De nabestaanden van Ruud Stratmann zullen dit gedachtengoed dankbaar zijn.
Hoe groot is de kans denk je dat een autoradiodief een schietgrage gewapend overvaller wordt? Niet zo heel erg groot toch?
pi_111044071
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik gok, recht!
Gezellig over allerlei verzachtende omstandigheden filosoferen en hoe asociaal het wel niet is om recividerende criminelen niet nog een kans te geven.

En nee, hiermee wil ik niet alle rechtenstudenten in strafrecht over één kam scheren.
pi_111044105
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:26 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hoe groot is de kans denk je dat een autoradiodief een schietgrage gewapend overvaller wordt? Niet zo heel erg groot toch?
En een recividerende autodief? Nog maar een keer vrijlaten?
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:28:57 #193
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111044139
quote:

[..]

Kan ook in ploegendiensten wat mij betreft :P
Beetje werken aan de arbeidsethos.
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:30:30 #194
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111044208
quote:
Nee, aan die vrijlating zitten natuurlijk wel een aantal voorwaarden. Die criminelen ronden een studie af, tonen goed gedrag en laten duidelijk blijken spijt te hebben van hun eerdere misstappen. Wat mij betreft bestaat een maximumstraf gevangenisstraf uit niet meer dan 25/30 jaren. Voor de mensen die genocide of massamoord hebben gepleegd wil ik hier wel een uitzondering voor maken.

quote:
Waar heb je precies IB gestudeerd?
pi_111044221
quote:
5s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:28 schreef Zienswijze het volgende:
En een recividerende autodief? Nog maar een keer vrijlaten?
Geef nou gewoon eens antwoord op de vragen, je loopt er omheen te draaien.
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:33:01 #196
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111044313
quote:
10s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:27 schreef Zienswijze het volgende:
Gezellig over allerlei verzachtende omstandigheden filosoferen en hoe asociaal het wel niet is om recividerende criminelen niet nog een kans te geven.
Waar heb je het allemaal over? Wat dat betreft mag je wel iets doen aan je retorische begaafdheden.
pi_111044445
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:23 schreef malleable het volgende:

[..]

Het is niet praktisch om iemand die 2 of 3 keer een inbraak pleegt levenslang te geven. Dat levert een veel te grote gevangenis populatie op.

Wat ze van mij wel mogen doen bij recidive is de vorige straf nogmaals uitzitten want die heeft kennelijk niet gewerkt.

Oftewel:
straf 1: 2 jaar
straf 2: 2 + 2 = 4 jaar.
straf 3: 4 + 2 = 6 jaar.

etc..
Ik denk dat een normale burger geen zin heeft als diezelfde dief (na bijvoorbeeld al eerder in een paar huizen heeft ingebroken en daarna keer op keer vrijgelaten is) bij jou nog eens een keer inbreekt. Inbraken zijn inbreuken op je eigendomsrechten en bij huisinbraken is het nog eens extra emotioneel voor de slachtoffers omdat een vreemde in je "prive-terrein" heeft lopen rondsnuffelen.

Die reciverende dief heeft meerdere kansen gekregen om zijn leven te verbeteren, maar deze niet aangepakt. Hoe serieus moeten we deze persoon dan nemen dat hij de volgende keer wél zijn leven zal verbeteren? En wie moet er beschermd worden: de burger of de recividerende crimineel?
pi_111044460
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:33 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Waar heb je het allemaal over? Wat dat betreft mag je wel iets doen aan je retorische begaafdheden.
Wat studeer je of heb je gestudeerd? Wat mij betreft mag jij je wel eens verdiepen in het concept eigendomsrecht.
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:38:48 #199
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111044620
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:35 schreef Zienswijze het volgende:
Wat studeer je of heb je gestudeerd? Wat mij betreft mag jij je wel eens verdiepen in het concept eigendomsrecht.
Daar heeft iemand al antwoord op gegeven. Ik ben bekend met het concept van eigendomsrecht, maar dat heeft hier vrij weinig mee te maken. Jij hoeft je overigens nergens in te verdiepen. De capaciteiten om een bepaalde materie te kunnen begrijpen is niet aan jou besteed zie ik.
pi_111044643
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:30 schreef DonJames het volgende:

[..]

Geef nou gewoon eens antwoord op de vragen, je loopt er omheen te draaien.
Als in mijn auto wordt ingebroken door diezelfde dief die al meerdere malen in andermans auto's heeft, en bij elke veroordeling na verloop van tijd keer op keer is vrijgelaten, dan heb ik er geen moeite mee als die dief levenslang achter de tralies wordt geflikkerd. Blijkbaar heeft hij de kansen die hij heeft gekregen, niet gebrukt om zijn leven te verbeteren. Ik studeer en als ik ga werken, wil ik gewoon een normaal leven kunnen leiden, zonder dat één of ander roofdier ongevraagd in mijn auto moet rondsnuffelen en ik allerlei tijd kwijt ben om m'n auto te laten herstellen. Los van de emotionele schade dat een roofdier in je privé eigendommen heeft lopen snuffelen.
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:39:33 #201
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_111044662
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:35 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik denk dat een normale burger geen zin heeft als diezelfde dief (na bijvoorbeeld al eerder in een paar huizen heeft ingebroken en daarna keer op keer vrijgelaten is) bij jou nog eens een keer inbreekt. Inbraken zijn inbreuken op je eigendomsrechten en bij huisinbraken is het nog eens extra emotioneel voor de slachtoffers omdat een vreemde in je "prive-terrein" heeft lopen rondsnuffelen.

Die reciverende dief heeft meerdere kansen gekregen om zijn leven te verbeteren, maar deze niet aangepakt. Hoe serieus moeten we deze persoon dan nemen dat hij de volgende keer wél zijn leven zal verbeteren? En wie moet er beschermd worden: de burger of de recividerende crimineel?
Levenslang vastzetten van al die mensen kost die burger uiteindelijk meer. Bovendien zijn de percentages misdrijven in andere landen die veel strenger straffen helemaal niet eens lager en zie juist dat er meer van dit soort dodelijke overvallen gebeuren omdat ze de getuigen willen uitschakelen omdat het risico hoger is. Ik denk dat het zinniger is om te onderzoeken hoe je de recidive op andere manieren kunt voorkomen.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_111044719
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:38 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Daar heeft iemand al antwoord op gegeven. Ik ben bekend met het concept van eigendomsrecht, maar dat heeft hier vrij weinig mee te maken.
Rechten dus, wat elke pino met een middelmatig IQ ook kan studeren?

Leg dat dat even uit i.c.m. het kapitalisme. Want volgens mij heb jij het belang van eigendomsrechten niet bijster begrepen als je pleit om levenslange gevangenisstraffen af te schaffen.
pi_111044735
quote:
3s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:39 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Als in mijn auto wordt ingebroken door diezelfde dief die al meerdere malen in andermans auto's heeft, en bij elke veroordeling na verloop van tijd keer op keer is vrijgelaten, dan heb ik er geen moeite mee als die dief levenslang achter de tralies wordt geflikkerd. Blijkbaar heeft hij de kansen die hij heeft gekregen, niet gebrukt om zijn leven te verbeteren. Ik studeer en als ik ga werken, wil ik gewoon een normaal leven kunnen leiden, zonder dat één of ander roofdier ongevraagd in mijn auto moet rondsnuffelen en ik allerlei tijd kwijt ben om m'n auto te laten herstellen. Los van de emotionele schade dat een roofdier in je privé eigendommen heeft lopen snuffelen.
..en weer geen antwoord op de vraag :')
pi_111044812
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:40 schreef DonJames het volgende:

[..]

..en weer geen antwoord op de vraag :')
Je doelt op deze vraag?

"Hoe groot is de kans denk je dat een autoradiodief een schietgrage gewapend overvaller wordt? Niet zo heel erg groot toch?"

Ik heb de statistieken niet bij me, maar ik denk minder dan 80%.
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:43:35 #205
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_111044886
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:44 schreef LXIV het volgende:
En op die gekwalificeerde doodslag kan dus ook levenslang gegeven worden. Wat best wel lang is. Ik zou dat doen, gewoon omdat het kan. En als waarschuwing aan hun bontkraagvriendjes dat ze dit voortaan uit hun hoofd moeten laten.
quote:
De rechtbank veroordeelde Van der Graaf op 15 april 2003 tot 18 jaar gevangenisstraf. De inbreuk op het democratische proces was niet ernstig genoeg en de kans op herhaling te klein om een levenslange gevangenisstraf te rechtvaardigen, aldus de rechters. Bij dat laatste baseerde de rechtbank zich op het psychiatrisch rapport. Feiten die voor de rechtbank wel zwaar wogen waren de 'brute wijze' waarop de moord werd gepleegd en het feit dat de rechtsorde ernstig was geschokt.
De kans dat deze jongens levenslang krijgen is nul. De kans dat ze 18 jaar krijgen is vrijwel nul.

Je mag blij zijn als er één 8 en één 12 jaar krijgt. Effectief staan ze dan weer buiten in 2017 en 2020, op hun 24 respectievelijk 27e levensjaar. De kans op recidive is vervolgens enorm.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_111044908
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:42 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je doelt op deze vraag?

"Hoe groot is de kans denk je dat een autoradiodief een schietgrage gewapend overvaller wordt? Niet zo heel erg groot toch?"

Ik heb de statistieken niet bij me, maar ik denk minder dan 80%.
Ik denk héél wat minder. Ik denk zelfs minder dan een paar procent. Ben je het met me eens dat die kans niet zo heel erg groot is?
pi_111044919
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:39 schreef Ripley het volgende:

[..]

Levenslang vastzetten van al die mensen kost die burger uiteindelijk meer. Bovendien zijn de percentages misdrijven in andere landen die veel strenger straffen helemaal niet eens lager en zie juist dat er meer van dit soort dodelijke overvallen gebeuren omdat ze de getuigen willen uitschakelen omdat het risico hoger is. Ik denk dat het zinniger is om te onderzoeken hoe je de recidive op andere manieren kunt voorkomen.
Ik betaal liever meer om dergelijke personen levenslang op te sluiten, dan dat die persoon ongevraagd in mijn eigendommen komt snuffelen. Dit tast je gevoel van veiligheid aan. Om maar niet te spreken dat sommige criminelen wel op een geheel gewelddadige wijze eigendommen van andere personenen proberen te roven (denk aan gewelddadige huisinbraken bijv.).

Veiligheid is een groot goed, vergeet dat niet.
pi_111044943
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:43 schreef Hanoying het volgende:
... De kans op recidive is vervolgens enorm.
Hoezo?
pi_111044981
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:43 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik denk héél wat minder. Ik denk zelfs minder dan een paar procent. Ben je het met me eens dat die kans niet zo heel erg groot is?
De kans op recidive is 70%. De kans dat een autodief in een schietgrage overvaller verandert, is denk ik inderdaad kans niet zo heel erg groot. Maar wat is je punt?
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:45:51 #210
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111045009
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:40 schreef Zienswijze het volgende:
Rechten dus, wat elke pino met een middelmatig IQ ook kan studeren?
Sterker nog; elk individu met een redelijke discipline in zijn mars kan de studie halen. Dat geldt overigens voor zowat elke studie. Waar heb jij overigens gestudeerd?

quote:
Leg dat dat even uit i.c.m. het kapitalisme. Want volgens mij heb jij het belang van eigendomsrechten niet bijster begrepen als je pleit om levenslange gevangenisstraffen af te schaffen.
Aha, het kapitalisme. Kan je mij wellicht uitleggen wat Smith hier precies mee beoogde? Het afschaffen van levenslange gevangenisstraffen heeft vrij weinig te maken met eigendomsrechten. Je haalt er weer allerlei irrelevante zaken bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')