Waarschijnlijk zeg ik dat soort dingen niet zomaar, wat jij insinueert dat doe ik dus ook. Maar feit blijft dat ik je nergens een racist heb genoemd, dus doe nu niet zo kinderachtig.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:46 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
hoe noem je dan iemand die alle allochtonen over 1 kam scheert? wat jij insinueert dat ik doe.
ik snap ook wel dat ze het niet verwachten van hun zoon , laten we eerlijk wezen wie zou dat wel doen? het feit dat ze het politie onderzoek dwarsbomen maakt ze minder "likable" weet niet hoe jij daar in zit.
nee ik heb geen Turkse of Georgische familie
Het is nog altijd zo dat er veel meer mensen zijn die geen vuurwapen bezitten hoor.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:51 schreef Jian het volgende:
[..]
Is dit je norm, die ik best kan appreciėren, zie ook mijn eerdere opmerking. "Dit staal los van de vraag of het verstandig is ....etc," of ben je van mening dat het bezitten van een vuurwapen helemaal niet zo veel voorkomt, want dan moet ik je toch echt de ogen openen en zeggen dat dit meer voorkomt dan jij waarschijnlijk voor mogelijk houdt.
De enige keer dat ik iemand kende met een vuurwapen was op het plattelandquote:Op woensdag 2 mei 2012 12:44 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik woon al meer dan 20 jaar in de stad, en ken ook niemand met een vuurwapen. zo gewoon is dat echt niet hoor.
Klopt, maar hoe moeilijk deze materie ook ligt, wat mij betreft zou er een minimum strafmaat moeten zijn naast de maximum strafmaat , weliswaar met een afwijkingsclausule voor exceptionele gevallen, waarbij, indien hier een beroep op wordt gedaan, dit zeer zwaar en uitgebreid door een rechter gemotiveerd moet worden.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:47 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat stel je voor dan? Om per definitie in de wetsomschrijving 'ten hoogste' weg te laten? Dat is belachelijk. Niet alle moordzaken of doodslagen zijn hetzelfde en er zullen altijd verzachtende of verzwarende omstandigheden meespelen. Vandaar het verschil in strafmaten.
Ach, bij een chinees stoor ik me daar niet aan, bij een turk ook niet.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:54 schreef Erkannn het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zeg ik dat soort dingen niet zomaar, wat jij insinueert dat doe ik dus ook. Maar feit blijft dat ik je nergens een racist heb genoemd, dus doe nu niet zo kinderachtig.
Precies...wie zou dat nu wel doen?
Eindelijk we zijn er over eens.
Dat ze niet meewerken aan een politieonderzoek is zeker niet netjes, overigens vraag ik me af in hoeverre dat goed gaat zonder een tolk. Wat een schande....zo leven waarschijnlijk al zo lang hier en zo gebrekkig Nederlands spreken.
Denk dat dat in een opwelling gebeurt is. Ik denk dat het voor beide de eerste keer was, stijf van de adrenaline en alles. En dan is die trekker snel overgehaald als meneer niet doet wat er verlangt wordt. Dit zijn duidelijk ontzettende domme criminelen, gewoon de rest van hun leven opsluiten dit tuig.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waarom moest die juwelier dood? Had ie zichzelf verdedigd? Of moest ie dood omdat ie anders zou kletsen over de daders?
Verzwarend kan niet. Straf is toch 'ten hoogste'!quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:47 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat stel je voor dan? Om per definitie in de wetsomschrijving 'ten hoogste' weg te laten? Dat is belachelijk. Niet alle moordzaken of doodslagen zijn hetzelfde en er zullen altijd verzachtende of verzwarende omstandigheden meespelen. Vandaar het verschil in strafmaten.
Ja, maar is dat verder significant voor mijn stelling? En ik doe niet alsof het andersom is, dat maak jij ervan!quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:55 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Het is nog altijd zo dat er veel meer mensen zijn die geen vuurwapen bezitten hoor.
Terwijl jij net doet alsof het andersom is. En dat klopt niet.
Ene kant heb je wel gelijk daar niet van...maar denk dat er meer Turken dan Chinezen in Nederland zijn. Overigens vind ik het wel storend, gezien ik vaak als tolk heb moeten spelen....daar ben ik nu ook klaar mee.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:58 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ach, bij een chinees stoor ik me daar niet aan, bij een turk ook niet.
Dat maak je er zelf van als je komt met: veel mensen hebben een vuurwapen, behalve als je op de polder/platteland/ergens achteraf woont. Doe effe normaal. Dat jij nu blijkbaar veel mensen met zo'n ding schijnt te kennen ligt meer bij jou denk ik zo.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:00 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, maar is dat verder significant voor mijn stelling? En ik doe niet alsof het andersom is, dat maak jij ervan!
Maar elk vonnis of arrest, en zeker wanneer er sprake is van moord of doodslag, wordt zwaar en uitgebreid door de rechter gemotiveerd. Sterker nog, elk partij kan in hoger beroep gaan wanneer men het gevoel heeft dat die motivatie niet klopt of te summier is. Een minimum straf ben ik op tegen en kan ik kan weinig voorstanders vinden in de rechtsgeleerdheid.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:57 schreef Jian het volgende:
Klopt, maar hoe moeilijk deze materie ook ligt, wat mij betreft zou er een minimum strafmaat moeten zijn naast de maximum strafmaat , weliswaar met een afwijkingsclausule voor exceptionele gevallen, waarbij, indien hier een beroep op wordt gedaan, dit zeer zwaar en uitgebreid door een rechter gemotiveerd moet worden.
Stad is een ruim begrip en er zijn er vele en wellicht ken je wel mensen met een vuurwapen, maar weet je gewoon niet dat ze er één bezitten, hč. Het is niet iets waar bijvoorbeeld winkeliers mee te koop lopenquote:Op woensdag 2 mei 2012 12:44 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik woon al meer dan 20 jaar in de stad, en ken ook niemand met een vuurwapen. zo gewoon is dat echt niet hoor.
Bedoelde het feit dat we onderscheid maken bij een bepaald delict. Zoals die onderscheid bij doodslag. Een gekwalificeerde wordt als verzwarend gezien. Ook binnen enkele losse artikelen worden soms verzwarende omstandigheden benoemd, al dan niet in een bepaald lid van de wetsartikel.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:58 schreef Gia het volgende:
Verzwarend kan niet. Straf is toch 'ten hoogste'!
Wapen ging per ongeluk af, etc. Kunnen een aantal scenario's denkbaar zijn.quote:Ik zou ook niet kunnen bedenken wat hier de gerzachtende omstandigheden zouden kunnen zijn.
Dat gaat nogal in tegen het idee van trias politica.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:57 schreef Jian het volgende:
[..]
Klopt, maar hoe moeilijk deze materie ook ligt, wat mij betreft zou er een minimum strafmaat moeten zijn naast de maximum strafmaat , weliswaar met een afwijkingsclausule voor exceptionele gevallen, waarbij, indien hier een beroep op wordt gedaan, dit zeer zwaar en uitgebreid door een rechter gemotiveerd moet worden.
Ik heb gezegd dat het bezitten van een vuurwapen meer voorkomt dan jij waarschijnlijk voor mogelijk houdt. En voor wat betreft het kennen van mensen met zo'n ding. Ik weet van verschillende ondernemers dat ze een vuurwapen bezitten, ja ..... zijn dat per definitie criminelen omdat ze na 3 x "on gunpoint" te zijn overvallen een wapen aanschaffen? Welcome to the real worldquote:Op woensdag 2 mei 2012 13:02 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dat maak je er zelf van als je komt met: veel mensen hebben een vuurwapen, behalve als je op de polder/platteland/ergens achteraf woont. Doe effe normaal. Dat jij nu blijkbaar veel mensen met zo'n ding schijnt te kennen ligt meer bij jou denk ik zo.
Vaak wordt een lagere straf gegeven uit het oogpunt van 'lang straffen doet meer kwaad dan goed'. Dan kun je als familie van het slachtoffer wel vergeten dat gerechtigheid zal geschieden.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Maar elk vonnis of arrest, en zeker wanneer er sprake is van moord of doodslag, wordt zwaar en uitgebreid door de rechter gemotiveerd. Sterker nog, elk partij kan in hoger beroep gaan wanneer men het gevoel heeft dat die motivatie niet klopt of te summier is. Een minimum straf ben ik op tegen en kan ik kan weinig voorstanders vinden in de rechtsgeleerdheid.
Ik ga niet meer in op je hersenspinsels. Zelden zo'n achterlijke statement gehoord. Ik ben blij dat we in de rechtsgeleerdheid dit soort kleingeestigheid niet tegenkomen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:12 schreef Gia het volgende:
Voer wetten gewoon uit zoals ze zijn, zonder rekening te houden met gevoelens, toekomst van de daders. Die heren zijn volwassen. Van mij mogen ze de volle mep krijgen.
Wat, de minimale strafmaat ?quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:11 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat gaat nogal in tegen het idee van trias politica.
We zullen zien wat deze arme, rustige, jongens voor straf krijgen!quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:14 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik ga niet meer in op je hersenspinsels. Zelden zo'n achterlijke statement gehoord. Ik ben blij dat we in de rechtsgeleerdheid dit soort kleingeestigheid niet tegenkomen.
Hopelijk 15 tot 20 jaar met TBS...meer zit er niet inquote:Op woensdag 2 mei 2012 13:20 schreef Gia het volgende:
[..]
We zullen zien wat deze arme, rustige, jongens voor straf krijgen!
Al zijn alle rechtsgeleerden het met elkaar eens, dan wil dat nog niet zeggen dat ze gelijk hebben! Je ziet gewoon best vaak dat men buiten de inner circle van de rechtsgeleerdheid moeite heeft met de strafmaat in bepaalde gevallen en dan met name met het feit dat men (publiek/politiek/media) nogal eens van mening is dat straffen te laag uitvallen. Dat betekent volgens mij dat je hier naar moet kijken. Een minimum strafmaat is een optie, of moet je Rechters gaan "opvoeden" ?quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Maar elk vonnis of arrest, en zeker wanneer er sprake is van moord of doodslag, wordt zwaar en uitgebreid door de rechter gemotiveerd. Sterker nog, elk partij kan in hoger beroep gaan wanneer men het gevoel heeft dat die motivatie niet klopt of te summier is. Een minimum straf ben ik op tegen en kan ik kan weinig voorstanders vinden in de rechtsgeleerdheid.
Ja, en nee. Het invoeren van minimale straffen maakt niet per definitie inbreuk op de scheiding der machten. Het zijn de volksvertegenwoordigers die de wetten maken en rechters horen zich simpelweg eraan te houden. Geen enkele rechter is democratisch gekozen, die volksvertegenwoordigers daarentegen wel. Dus democratisch gezien logisch dat die macht bij die volksvertegenwoordigers ligt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:17 schreef DonJames het volgende:
Ja. Wetgevende macht die op de stoel gaat zitten van de rechterlijke macht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |