abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134080347
B3
For What It's Worth :s)
Loud Like Love O+
Twenty Years
Every You Every Me :o
Too Many Friends
Scene of the Crime
A Million Little Pieces
Speak In Tongues
Rob the Bank ^O^
Purify
Space Monkey _O_
Blind
Exit Wounds 8-)
Meds ~O>
Song to Say Goodbye :Y
Special K :7
The Bitter End *O*

Encore:
Teenage Angst
Running Up That Hill :D
Post Blue
Infra-red _O_ :W

*O* prima tracklist
pi_134081223
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 14:29 schreef indiaantje89 het volgende:
B3
Loud Like Love O+
Twenty Years
Too Many Friends
Scene of the Crime
A Million Little Pieces
Speak In Tongues
Rob the Bank ^O^
Purify
Space Monkey _O_
Blind
Exit Wounds 8-)
Meds ~O>
The Bitter End *O*

Encore:
Teenage Angst
Post Blue

*O* prima tracklist
Zover ik kan zien is dat precies dezelfde setlist als in Antwerpen. Gelukkig vind ik het een verdomd goede setlist _O_
pi_134089752
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:27 schreef Vatta het volgende:

[..]

Niet gehoord door de brij maar zal wel de enige zijn geweest zo te lezen.
Neuh, ik had dus hetzelfde. :)
pi_134089992
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 09:55 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ah jij was die flast die irritant met zn vuist in zijn rug stond te poken ipv gewoon even vriendelijk te vragen of iemand even opzij wil gaan. En ja bij een concert staan mensen dicht bij elkaar.
Hou toch op. Was het jouw vriend ofzo? Het is gewoon onbeschoft om je voor het laatste moment nog door het publiek heen te worstelen en dan pal voor het gezicht van iemand anders te gaan staan. Ik had z'n haren zo ongeveer in m'n neus, terwijl er voor hem nog ruim voldoende plek was.

Ik heb ook geen vuist gebruikt, ik heb 'm (met platte hand) even een duwtje in de rug gegeven om 'm erop te attenderen dat hij wel heel erg dicht op m'n neus was gaan staan. Iets daarvan zeggen gaat niet werken in de herrie. En dan dreigen om te gaan slaan... Grow up. Je bent niet op het schoolplein. Wat een aap. :')

Overigens, wat is een flast? :?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2013 19:32:51 ]
pi_134090400
Vond het echt een kut concert. Heb gewoon het gevoel of ik 40 euro door de plee heb gespoeld. We zijn voor de toegift weggegaan. We trokken het niet meer. Echt een prestatie op zich, nog nooit gedaan.
  maandag 9 december 2013 @ 19:33:20 #210
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134090575
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:29 schreef Vatta het volgende:
Vond het echt een kut concert. Heb gewoon het gevoel of ik 40 euro door de plee heb gespoeld. We zijn voor de toegift weggegaan. We trokken het niet meer. Echt een prestatie op zich, nog nooit gedaan.
Dan had je lekker naar de HMH moeten gaan, Will. I Am, lijkt me ook meer iets voor jou :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_134091115
Ik vond het tegenvallen, ik denk door een combinatie van de setlist (veel van Meds, het enige album waar ik totaal niks mee heb) en het publiek. Ik stond in het begin achter een nurks standbeeld die niet eens klapte als een nummer was afgelopen; toen ie ook nog 3 keer achter elkaar begon te gapen ben ik lekker voor 'm gaan staan (ruimte zat) :P Daar stonden mensen voorzichtig mee te swingen (en dat in het midden, bijna vooraan :X), alleen voor Brian z'n neus waren ze los aan het gaan had ik het idee. Het geluid vond ik wel heel goed trouwens. Ik heb alleen geen viool gehoord :P

Dat publiek, kom op mensen, een van dé Placebo klassiekers!

[ Bericht 26% gewijzigd door ZwarteMagika op 09-12-2013 20:39:03 ]
pi_134091289
quote:
5s.gif Op maandag 9 december 2013 00:54 schreef DutchTrain het volgende:
Al met al blij om ze eens gezien te hebben na ze meerdere keren mis gelopen te zijn, maar door het publiek niet het meest memorabele concert van dit jaar.
Same here :)
pi_134091676
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dan had je lekker naar de HMH moeten gaan, Will. I Am, lijkt me ook meer iets voor jou :').
Oke want jij kent me he? Een hip-hop liefhebber pur sang. Ik denk in ieder geval dat de amusement waarde in de HMH een stuk hoger was.
pi_134094896
Mja snap niet dat mensen klagen of "sfeer". Dat ga je toch opzoeken? Daarom ook gewoon staanplaatsen nemen, beetje vooraan gaan staan en dan is het altijd prima te doen!
  Forum Admin maandag 9 december 2013 @ 21:32:08 #215
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_134096630
Placebo valt toch een beetje in mijn easylistening categorie, ik had ook geen dampende pit van voor tot achter verwacht. Verder was er ruimte zat om af en toe even lekker gek te doen op een 'ruiger' nummer.

Verder vond ik de nieuwe nummers lekker uit de verf komen live.

Ik heb wel de elektronische viool gehoord, klonk alleen anders dan een klassieke viool.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_134097753
Jee, wat een negatieve ervaringen. Ik vond het echt super. Was weliswaar in Antwerpen zaterdag en denk dat het Belgische publiek wel een stuk enthousiaster was als ik dat zo zie/hoor. Wij stonden helemaal achteraan op het veld en zelfs daar stond iedereen nog mee te doen. In Belgie zijn ze nu eenmaal megapopulair. Mede door Studio Brussel.

Maar buiten hoe het publiek was, je kunt het concert toch niet slecht vinden? De zang was goed, retestrak gespeeld, mooie visuals. Dan vind je denk ik Placebo gewoon niet zo leuk, het was gewoon supergoed. Ik ben de afgelopen maand naar diverse concerten geweest (Queens of the Stone Age, Arctic Monkeys, White Lies), maar dit was echt het hoogtepunt van die vier, die overigens allemaal steengoed waren.
pi_134109403
Beste optreden van 2013 _O_
Geniaal weer! :)
  dinsdag 10 december 2013 @ 10:24:07 #218
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134109422
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:54 schreef Vatta het volgende:

[..]

Oke want jij kent me he? Een hip-hop liefhebber pur sang. Ik denk in ieder geval dat de amusement waarde in de HMH een stuk hoger was.
Nuff said. je bent echt een van de weinige met zo'n ervaring. Ik was met 7 mensen en die hebben allemaal een topavond gehad, het meerdendeel van de mensen hier is positief en jij bent de enige met echt een grafreview.

Aan wie zou het liggen? :').
Get woke, go broke!
pi_134109672
Ach, het is wel een gegeven dat het Nederlandse publiek haast per definitie tamelijk tam is bij dit soort concerten. In België is het allemaal net wat fanatieker en ik vermoed dat in landen als Frankrijk en Italië er echt meer beweging is. Anyway, als iemand een negatieve ervaring heeft, ligt dat gewoon aan je eigen positie. Dat zal echt niet aan Placebo gelegen hebben, maar om de mensen om je heen. Je kunt je ergeren aan figuren om je heen die tam reageren, alleen met hun telefoontje spelen, met elkaar blijven ouwehoeren, etc. Dan lijkt het alsof Placebo een matig optreden geeft, maar dat ligt gewoon aan je omgeving.
pi_134109901
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:35 schreef Stofje het volgende:
Ach, het is wel een gegeven dat het Nederlandse publiek haast per definitie tamelijk tam is bij dit soort concerten. In België is het allemaal net wat fanatieker en ik vermoed dat in landen als Frankrijk en Italië er echt meer beweging is. Anyway, als iemand een negatieve ervaring heeft, ligt dat gewoon aan je eigen positie. Dat zal echt niet aan Placebo gelegen hebben, maar om de mensen om je heen. Je kunt je ergeren aan figuren om je heen die tam reageren, alleen met hun telefoontje spelen, met elkaar blijven ouwehoeren, etc. Dan lijkt het alsof Placebo een matig optreden geeft, maar dat ligt gewoon aan je omgeving.
Vond Placebo juist erg zijn best doen, ging lekker hard.
Fuck de haters! :P
pi_134109944
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:35 schreef Stofje het volgende:
Maarja, dan ga je toch een "andere omgeving" opzoeken. Je moet dan ook geen sfeer verwachten als je zitplaatsen neemt. Er was genoeg ruimte om lekker naar voren te kunnen lopen. En daar was de sfeer prima in orde. Hoe verder je achter in de zaal staat, hoe minder de sfeer vaak is. Aangezien de die hards vooraan staan. En de "o leuk een avondje weg" mensen staan inderdaad lekker hun week door te nemen achter in de zaal. Maar dat is altijd zo het geval geweest.
pi_134110072
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:47 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Maarja, dan ga je toch een "andere omgeving" opzoeken. Je moet dan ook geen sfeer verwachten als je zitplaatsen neemt. Er was genoeg ruimte om lekker naar voren te kunnen lopen. En daar was de sfeer prima in orde. Hoe verder je achter in de zaal staat, hoe minder de sfeer vaak is. Aangezien de die hards vooraan staan. En de "o leuk een avondje weg" mensen staan inderdaad lekker hun week door te nemen achter in de zaal. Maar dat is altijd zo het geval geweest.
Wij kiezen er eigenlijk altijd voor om achterin te gaan staan, wel altijd op het veld. We houden niet van de drukte voorin, willen gewoon ruimte hebben om te dansen en mee te doen, biertjes te halen etc. Mijn medeconcertgangers zijn net als ik allemaal lang dus we hebben prima zicht en het geluid is ook goed. Daarom zijn we niet minder fanatiek. Soms inderdaad wel grappig om te zien hoe verbaasd mensen achterin in het begin kijken dat we staan mee te springen en alle teksten kennen en vaak gaan ze dan toch meedoen. Zo komt er achterin ook nog wat sfeer, haha!
pi_134218214
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 14:29 schreef indiaantje89 het volgende:
B3
Loud Like Love O+
Twenty Years
Too Many Friends
Scene of the Crime
A Million Little Pieces
Speak In Tongues
Rob the Bank ^O^
Purify
Space Monkey _O_
Blind
Exit Wounds 8-)
Meds ~O>
The Bitter End *O*

Encore:
Teenage Angst
Post Blue

*O* prima tracklist
Oude mannen modus:

Prima ja. Ze hebben zeker niet de piano versie van Teenage Angst gedaan?
Jammer dat ze toch die oude hitjes niet doen, zoals 36 Degrees, Bruise Pristine, Nancy Boy, You Don't Care About Us, Pure Morning, Taste In Men, Slave To The Wage, Without You I'm Nothing.

Zelfs geen Because I Want You, Ashtray Heart, Bright Lights en The Never-Ending Why?

Maar ja...ze hebben zoveel goede nummers natuurlijk. Je kan niet alles elke keer spelen.
  vrijdag 13 december 2013 @ 11:06:20 #224
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134218307
Ik denk dat ze dat juist op festivals doen, zoals op Werchter ofzo, als je naar een concert van henzelf gaat gaan ze er een beetje vanuit dat je meer dan alleen de hitjes kent en leuk vindt.
Get woke, go broke!
pi_134242998
Concert afgelopen zondag vond ik echt geweldig!
Publiek was niet super enthousiast (behalve dan de gast die naast me zat, ik heb een heel air drum scala voorbij zien komen en bijna een vuist in mijn oog gehad maar dat mag de pret niet drukken) maar vond ik niet storend.
Ikzelf stond vroeger ook altijd vooraan te springen maar kom nu toch echt vooral voor de muziek en die was fantastisch. Placebo blijft een geweldige live band.
Sit back, relax.
pi_134243833
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 21:49 schreef Burger_Queen het volgende:
Concert afgelopen zondag vond ik echt geweldig!
Publiek was niet super enthousiast (behalve dan de gast die naast me zat, ik heb een heel air drum scala voorbij zien komen en bijna een vuist in mijn oog gehad maar dat mag de pret niet drukken) maar vond ik niet storend.
Was dat een donkere jongen met lang krullend haar? Bij dat ene handjeklap nummer ging ie helemaal los. Ik zat er schuinachter
pi_134244142
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 22:01 schreef Vatta het volgende:

[..]

Was dat een donkere jongen met lang krullend haar? Bij dat ene handjeklap nummer ging ie helemaal los. Ik zat er schuinachter
Hij had kort haar volgens mij. Tijdens het begin van het concert was hij nog rustig en gezellig praatjes aan het maken met mij maar hoe meer biertjes er naar binnen gingen hoe vervelender hij werd... Ik zat in vak 107 helemaal vooraan.
Sit back, relax.
pi_146141963
Voor wie er interesse in heeft: Placebo heeft een UK tour aangekondigd voor februari-maart, kaartjes gaan vandaag om 10 uur in de verkoop (Nederlandse tijd). :)
pi_149292877
En daar gaat de "nieuwe" drummer alweer:

quote:
STEVE FORREST LEAVES PLACEBO TO PURSUE PERSONAL MUSICAL AMBITIONS

02-02-2015

Steve Forrest, who joined Placebo in 2008 and has toured with them over the last two album campaigns ‘Battle For The Sun’ and ‘Loud Like Love’, has decided to leave the band.
The split is very amicable and Steve was keen to pursue his own musical ambitions, and has been writing and recording his own material over the last few years.
Brian Molko and Stefan Olsdal would like to thank Steve for all his work with the band and wish him all the very best in his future career.
Taking on the role as Placebo’s new touring drummer for the UK tour is old friend Matt Lunn, former Colour of Fire drummer, who in fact supported Placebo on various tours back in 2004.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_149293377
Jammer, maar komt vast wel goed. Wel vreemd dat hij midden in een tour weg gaat.
pi_149293436
Laten neuken en weer vertrekken *O*
pi_149293561
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:23 schreef bloodymary1 het volgende:
Jammer, maar komt vast wel goed. Wel vreemd dat hij midden in een tour weg gaat.
UK-tour gaat eind van de maand van start en dit zat blijkbaar al even in de pijplijn hoor ik net, maar ze zijn er nu pas mee naar buiten gekomen.
pi_149293599
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:28 schreef Felixa het volgende:

[..]

UK-tour gaat eind van de maand van start en dit zat blijkbaar al even in de pijplijn hoor ik net, maar ze zijn er nu pas mee naar buiten gekomen.
Ah oke, dan is het niet raar. Ik dacht dat ze al constant aan het touren waren. Verstandig om er pas mee naar buiten te komen als alles al geregeld is.
pi_149295452
Ik ga ze in maart zien in Londen, meteen even checken hoe die nieuwe drummer het doet. :)
pi_149300763
Heb je die in 2004 niet gecheckt dan?
pi_149300803
Wat heerlijk trouwens, naar Placebo in Londen. Ben ook wel weer aan ze toe. Blijft toch een van de allerbeste bands live. Vorig jaar was dat voor mij echt het hoogtepunt van alle concerten die ik heb gezien en dat zijn er best veel. Placebo in het Sportpaleis.
  maandag 2 februari 2015 @ 19:11:59 #237
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_149304618
Jammer! Dacht van het weekend toevallig nog dat ik Steve misschien wel beter (zeker qua uitstraling) vond dan de vorige drummer.
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_149322434
Ja. hij kon wel een potje drummen. Ik vond Colour Of Fire ook een vette band trouwens, dus ben benieuwd,
pi_150299456
In mei ga ik ze zien in de wereldberoemde arena in Verona. *O*
Ik ben geen opera-fan dus dit lijkt me een uitgelezen kans om toch die arena eens te bezoeken.

pi_150302895
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 22:10 schreef Felixa het volgende:
Ik ben geen opera-fan dus dit lijkt me een uitgelezen kans om toch die arena eens te bezoeken.

[ afbeelding ]
Dat zijn de betere locaties. :Y
pi_150310839
quote:

[ afbeelding ]
Wow gaaf zeg! Hele mooie arena ben er een paar keer overdag geweest. Leuk stadje ook verder Verona.
Heb ooit in zo'n vergelijkbare arena in Nimes Jamiroquai gezien. Dat is wel sfeerverhogend hoor.
pi_150310930
quote:

[ afbeelding ]
:o
pi_150311331
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:40 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Wow gaaf zeg! Hele mooie arena ben er een paar keer overdag geweest. Leuk stadje ook verder Verona.
Heb ooit in zo'n vergelijkbare arena in Nimes Jamiroquai gezien. Dat is wel sfeerverhogend hoor.
Lijkt me zeker sfeerverhogend ja! Ik vind het wel vreemd dat er alleen zitplaatsen zijn. Ik had gedacht dat ze beneden voor een rockconcert die stoelen wel weg zouden halen.
  Forum Admin donderdag 5 maart 2015 @ 13:02:08 #244
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_150311500
quote:

[ afbeelding ]
Nice, ik heb er 2 opera's gezien, is ook als je geen fan bent een hele gewaarwording. Placebo zal er niet misstaan.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_150315631
quote:

[ afbeelding ]
gaaaf zeg, wat een locatie!

Ik ga ze over paar weken in Londen zien in Hammersmith Apollo (of eventim apollo hoe het nu eigenlijk heet) ben heel benieuwd. want die zaal ziet er ook wel mooi uit van wat ik gezien heb.
pi_150317108
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:06 schreef MidnightShow_ het volgende:

[..]

gaaaf zeg, wat een locatie!

Ik ga ze over paar weken in Londen zien in Hammersmith Apollo (of eventim apollo hoe het nu eigenlijk heet) ben heel benieuwd. want die zaal ziet er ook wel mooi uit van wat ik gezien heb.
In november heb ik in die zaal The Cure gezien, echt zo'n mooie zaal waar ze er daar zo veel van hebben; oude bioscopen/theaters zijn het allemaal volgens mij. En met Placebo ben ik er ook bij in Londen. :P
pi_150320968
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:49 schreef Felixa het volgende:

[..]

In november heb ik in die zaal The Cure gezien, echt zo'n mooie zaal waar ze er daar zo veel van hebben; oude bioscopen/theaters zijn het allemaal volgens mij. En met Placebo ben ik er ook bij in Londen. :P
Wow, jij ziet ze echt vaak! Heerlijk. Het is en blijft gewoon een van de allerbeste livebands met prachtige muziek. Het verbaast mij dan ook hoe vaak ik niet meemaak dat als ik zeg dat ik naar een concert van Placebo ga, mensen zeggen: Wat is dat...?
pi_150328853
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:49 schreef Felixa het volgende:

[..]

Wat gaaf! ik had graag The Cure ook gezien daar. tof dat je ook naar Placebo gaat in Londen! :)
pi_151074367
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:58 schreef MidnightShow_ het volgende:

[..]

Wat gaaf! ik had graag The Cure ook gezien daar. tof dat je ook naar Placebo gaat in Londen! :)
En hoe vond je ze in Londen?
Ik denk dat het eerste concert op dinsdag het beste is dat ik ooit van ze gezien heb. De energie/interactie tussen publiek en band was magisch op een of andere manier. Gisteren was ook "gewoon" steengoed maar dinsdag hing er iets in de lucht.
Piepklein puntje van kritiek: van mij mogen ze ondertussen wel wat minder nummers van de laatste cd spelen en nog wat extra oude kneiters in de setlist gooien.
pi_151078945
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 22:18 schreef Felixa het volgende:

Piepklein puntje van kritiek: van mij mogen ze ondertussen wel wat minder nummers van de laatste cd spelen en nog wat extra oude kneiters in de setlist gooien.
Eens! (Om de een of andere reden slaan ze Battle For The Sun als album tegenwoordig bijna helemaal over, terwijl er van meds wel weer veel gespeeld wordt. Maar meer nummers van de eerste 4 albums zou ik erg toejuichen.)
pi_151264681
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 22:18 schreef Felixa het volgende:

[..]

En hoe vond je ze in Londen?
Ik denk dat het eerste concert op dinsdag het beste is dat ik ooit van ze gezien heb. De energie/interactie tussen publiek en band was magisch op een of andere manier. Gisteren was ook "gewoon" steengoed maar dinsdag hing er iets in de lucht.
Ze waren fantastisch in Londen! eerste avond was echt beste, tweede avond was ook echt top hoor.
Setlist mag dan wel beetje hetzelfde zijn als de afgelopen keren, maar dit zijn ook de laatste gigs van Loud Like Love tour en volgend jaar komt Anniversary tour.. dus dan pakken ze misschien wel heel erg uit! ben benieuwd.
Ik had niet verwacht dat het zo goed zou worden, maar het was echt ook beste wat ik ooit gezien had van ze. heb ze dan wel niet te vaak gezien (5x totaal nu. ik ben ook 20 :P)
Vond het gaaf om I Know te horen en Special Needs. <3
pi_151265137
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:32 schreef MidnightShow_ het volgende:

[..]

Ze waren fantastisch in Londen! eerste avond was echt beste, tweede avond was ook echt top hoor.
Setlist mag dan wel beetje hetzelfde zijn als de afgelopen keren, maar dit zijn ook de laatste gigs van Loud Like Love tour en volgend jaar komt Anniversary tour.. dus dan pakken ze misschien wel heel erg uit! ben benieuwd.
Ik had niet verwacht dat het zo goed zou worden, maar het was echt ook beste wat ik ooit gezien had van ze. heb ze dan wel niet te vaak gezien (5x totaal nu. ik ben ook 20 :P)
Vond het gaaf om I Know te horen en Special Needs. <3
Special Needs was erg tof ja. _O_
pi_151917862
15 juni in de Ronda van TivoliVredenburg.
pi_151918339
Ik was een paar weken geleden voor het eerst in de Ronda, bij Noel Gallagher. Wat een rotzaal vond ik het! Maar ja, Placebo... Toch maar weer overstag... :D
pi_151918506
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 11:28 schreef Felixa het volgende:
Ik was een paar weken geleden voor het eerst in de Ronda, bij Noel Gallagher. Wat een rotzaal vond ik het! Maar ja, Placebo... Toch maar weer overstag... :D
Kun je er iets meer over vertellen? Waarom is het een rotzaal? Ik heb de laatste jaren gemerkt dat ik de zaal wel erg belangrijk vindt bij concerten. Wat zijn dingen die je kut vond aan Ronda?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')