abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111605020
Wil ik hem spelen, lukt het niet om in te loggen. ;(
Krijg de melding "waiting for server response". Volgens mij heeft iedereen daar last van?
  woensdag 16 mei 2012 @ 08:50:32 #52
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_111613066
Ben een hele week in leven gebleven wordt ik doodgeschoten door een friendly :')
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_111616195
quote:
7s.gif Op woensdag 16 mei 2012 08:50 schreef De_Dakgoot het volgende:
Ben een hele week in leven gebleven wordt ik doodgeschoten door een friendly :')
-O-

Je kan niemand vertrouwen tegenwoordig.
Children of the night. What music they make.
pi_111616278
Mwehehe, op die site van DayZ: Average Life Expentancy: 0 hour 30 minutes :')
Children of the night. What music they make.
pi_111616388
Welke moet ik hebben?

Children of the night. What music they make.
pi_111617290
Deze site is erg handig voor het installeren van de mod. :)

http://www.dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=2434
pi_111618423
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:14 schreef maurisioo het volgende:
Deze site is erg handig voor het installeren van de mod. :)

http://www.dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=2434
^O^
Children of the night. What music they make.
pi_111629054
Ik heb een nieuwe tactiek gevonden... Eerst snel landinwaarts gaan. Ik ben nu in de buurt van Zelenogorsk. Heb nog geen wapen gevonden, wel heel veel ammo en een kit om auto's te fixen. Ik ga nu via Green Mountain langzaam richting Stary Sobor. Op zoek naar een Sniper. (Airfield mijd ik want daar zitten meestal bandits.)
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_111629260
"If everything is installed correctly you should see "@dayz" line under "ArmA 2" on the right side of the menu screen.
Use the filter to find DayZ servers."

Dat heb ik dus niet -O-
Children of the night. What music they make.
pi_111629435
Heb je ARMA2 normaal opgestart of ARMA2 OA?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_111629568
quote:
17s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:33 schreef DutchErrorist het volgende:
Heb je ARMA2 normaal opgestart of ARMA2 OA?
Arma2 OA. En daarna in t venster wat dan verschijnt: ARMA 2: Combined Operations.
Children of the night. What music they make.
pi_111629710
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:36 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Arma2 OA. En daarna in t venster wat dan verschijnt: ARMA 2: Combined Operations.
Oke dat probleem had ik ook en toen heb ik wat bestanden van de ARMA map naar de CO map verplaatst.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_111629712
Ah, er zat een extra spatie in die code die je moet toevoegen in de Launchoptions. Maar nu start het hele spel niet op :?
Children of the night. What music they make.
pi_111629731
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:40 schreef DeHovenier het volgende:
Ah, er zat een extra spatie in die code die je moet toevoegen in de Launchoptions. Maar nu start het hele spel niet op :?
Ik heb geen launchoptions ingesteld volgens mij.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_111629753
quote:
17s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:40 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ik heb geen launchoptions ingesteld volgens mij.
Ditte:
quote:
Go to Steam and right click Arma 2: Operation Arrowhead, go to 'Properties', 'Set Launch Options', add "-mod=@dayz -nosplash" without quotes in the target line. If you are using retail go to the Arma2:OA main directory and right-click on "Arma2OA.exe" and add "-mod=@dayz -nosplash" without quotes to the target line.
Children of the night. What music they make.
pi_111629793
Toch wel

-nosplash -mod=@dayz;

Volgens mij heb ik de complete AddOns map van ARMA2 naar OA gekopieerd en toen deed hij het wel.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_111629873
Ik had het spel even gespeeld (na lang wachten bij het inloggen). Alleen ik begon bij nacht, en kon echt geen klap zien. En daarna werd ik aangevallen op van die zombies. Hoe kun je eigenlijk overleven in dit spel? :P
pi_111629936
quote:
17s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:41 schreef DutchErrorist het volgende:
Toch wel

-nosplash -mod=@dayz;

Volgens mij heb ik de complete AddOns map van ARMA2 naar OA gekopieerd en toen deed hij het wel.
Ik zal dat eens proberen. En die code heb ik ook weggehaald, misschien helpt dat.
Children of the night. What music they make.
pi_111630161
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:45 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ik zal dat eens proberen. En die code heb ik ook weggehaald, misschien helpt dat.
gekocht op steam?
altijd met Six updater starten want daarmee werkt het altijd, ik heb het gekocht op steam maar werkt niet via steam zelf. Voor de rest, nieuwe update
-thermometer teken
-nieuwe zombie skins en sounds
-aantal zombies flink verhoogt.

tijd om te proberen :)
pi_111630180
Hmm. Als ik via de shortcut op m'n desktop ARMA CO opstart, krijg ik dit:


en daarna dit:
Children of the night. What music they make.
pi_111630348
En nu start ie wel op, maar dan krijg ik dit:


en daarna dit:
Children of the night. What music they make.
pi_111630570
Oh bij mij zegt hij nu dat ik een bestand mis ofzo?
pi_111631032
Hebben jullie beide alle bestanden in die @dayz/addons/ gezet in de OA map?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_111631068
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:54 schreef DeHovenier het volgende:
En nu start ie wel op, maar dan krijg ik dit:
[ afbeelding ]

en daarna dit:
[ afbeelding ]
Gebruik je nu wel of niet die launchcode?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_111631922
quote:
17s.gif Op woensdag 16 mei 2012 17:08 schreef DutchErrorist het volgende:
Hebben jullie beide alle bestanden in die @dayz/addons/ gezet in de OA map?
Ik heb die DayZ Install tool gebruikt. dus ik neem aan van wel.
Children of the night. What music they make.
pi_111631939
quote:
17s.gif Op woensdag 16 mei 2012 17:09 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Gebruik je nu wel of niet die launchcode?
Wel. Het schijnt geen verschil uit te maken.
Children of the night. What music they make.
pi_111632017
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:50 schreef norrie13 het volgende:

[..]

gekocht op steam?
altijd met Six updater starten want daarmee werkt het altijd, ik heb het gekocht op steam maar werkt niet via steam zelf. Voor de rest, nieuwe update
-thermometer teken
-nieuwe zombie skins en sounds
-aantal zombies flink verhoogt.

tijd om te proberen :)
Steam idd.

Heb Six Updater gedownload maar ik snap er de ballen van. Waar moet ik op klikken?

Children of the night. What music they make.
pi_111632691
Ik heb nog nooit die six updater gebruikt. Het enige wat ik handig zou vinden is de server navigatie.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_111633163
Ik kan het spel niet echt normaal spelen. Heb met de laagste graphics evenveel lag als op hoog. En snap het mij niet helemaal. Ik begon net zonder wapen. Liep lang rond, maar kon helemaal niks vinden. Zelfs geen gebouw of zo. Ook vind ik de graphics niet echt bijzonder mooi. Zeker niet als ze op het laagst staan. :')
pi_111633771
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:02 schreef maurisioo het volgende:
Ik kan het spel niet echt normaal spelen. Heb met de laagste graphics evenveel lag als op hoog. En snap het mij niet helemaal. Ik begon net zonder wapen. Liep lang rond, maar kon helemaal niks vinden. Zelfs geen gebouw of zo. Ook vind ik de graphics niet echt bijzonder mooi. Zeker niet als ze op het laagst staan. :')
Moest je heel lang wachten tot je spawnde? Want dan zat je in het zogenoemde debugforrest.

En nee misschien ziet het er niet zo mooi uit maar het speelt wel heel goed.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_111633830
quote:
17s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:20 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Moest je heel lang wachten tot je spawnde? Want dan zat je in het zogenoemde debugforrest.

En nee misschien ziet het er niet zo mooi uit maar het speelt wel heel goed.
Ja dat moet ik altijd wel. Duurt gewoon een kwartier tot half uur tot ik eindelijk kan spelen.

Ja maar het speelt bij mij ook niet goed. Dat bewegen enzo, gaat gewoon niet lekker. En dat het beeld onduidelijk wordt als je beweegt vind ik ook maar raar. :P
pi_111634351
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:22 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Ja dat moet ik altijd wel. Duurt gewoon een kwartier tot half uur tot ik eindelijk kan spelen.

Ja maar het speelt bij mij ook niet goed. Dat bewegen enzo, gaat gewoon niet lekker. En dat het beeld onduidelijk wordt als je beweegt vind ik ook maar raar. :P
Heb je al de optie 'smooth mouse' uitgezet? Ik vond het irritant dat m'n muis altijd zo laat reageerde in het spel.
Children of the night. What music they make.
pi_111634381
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:22 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Ja dat moet ik altijd wel. Duurt gewoon een kwartier tot half uur tot ik eindelijk kan spelen.

Ja maar het speelt bij mij ook niet goed. Dat bewegen enzo, gaat gewoon niet lekker. En dat het beeld onduidelijk wordt als je beweegt vind ik ook maar raar. :P
Je moet je settings wel goed zetten. Sowieso mouse acceleration uitzetten en die postrendering effects oid uit zetten.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_111634564
Ik zit nu wel in het spel, maar ik kan geen enkel host joinen vanwege m'n verbinding.
Children of the night. What music they make.
pi_111634610
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:22 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Ja dat moet ik altijd wel. Duurt gewoon een kwartier tot half uur tot ik eindelijk kan spelen.

Ja maar het speelt bij mij ook niet goed. Dat bewegen enzo, gaat gewoon niet lekker. En dat het beeld onduidelijk wordt als je beweegt vind ik ook maar raar. :P
Let op dat je de resolutie en de 3d resolutie gelijk hebt. Anders krijg je wazig beeld.
pi_111634653
En ik zie steeds dit zinnetje: "You cannot play/edit this misson; it is dependent on downloadable content that has been deleted.chernarus"
Children of the night. What music they make.
pi_111634765
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:48 schreef DeHovenier het volgende:
En ik zie steeds dit zinnetje: "You cannot play/edit this misson; it is dependent on downloadable content that has been deleted.chernarus"
Dan heb je de content blijkbaar niet op de goede plaats staan. (de addon)
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_111635157
Ah, ik startte Operation Arrowhead op ipv CO :')

Nu staat er: 'Waiting for character to create'

Hoelang gaat dat duren?
Children of the night. What music they make.
pi_111635440
quote:
4s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:47 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Let op dat je de resolutie en de 3d resolutie gelijk hebt. Anders krijg je wazig beeld.
Oeh da's een goeie. Denk dat dat het is.
pi_111635525
Ik wacht nog steeds -O-
Children of the night. What music they make.
pi_111635674
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:10 schreef DeHovenier het volgende:
Ik wacht nog steeds -O-
Ik denk dat je nog heel lang kan wachten. De centrale server waar hij je karakter opslaat wordt nu bestookt met request van ontzettend veel mensen omdat de mod ineens zo populair is. Dus ik probeer er nu al anderhalf uur in te komen en het is mij nog niet gelukt :')

Meestal lukt het overdag wel gewoon. Maar zodra die Amerikanen wakker worden niet.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_111635782
quote:
17s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:14 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ik denk dat je nog heel lang kan wachten. De centrale server waar hij je karakter opslaat wordt nu bestookt met request van ontzettend veel mensen omdat de mod ineens zo populair is. Dus ik probeer er nu al anderhalf uur in te komen en het is mij nog niet gelukt :')

Meestal lukt het overdag wel gewoon. Maar zodra die Amerikanen wakker worden niet.
Ok. Dan ga ik wel Skyrim spelen en het morgen weer proberen :P

Bedankt voor je hulp ^O^
Children of the night. What music they make.
pi_111636597
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:16 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ok. Dan ga ik wel Skyrim spelen en het morgen weer proberen :P

Bedankt voor je hulp ^O^
Doe dat maar, en geen probleem :D Oh hier zijn nog wat handige tips gevonden op Reddit.

quote:
With the life expectancy of a gnat, most new players barely get to experience the survival-horror aspect of this mod. In order to really get a feel for what this mod is all about, you need to get away from the PvP centers and explore the open world. But, how can you do that in this dangerous world, especially alone? I've managed to stay alive on my current character for over 5 days by following a few simple rules that I'd like to share. Reddit, please read and share your opinions as well!

Rule 1: As soon as possible, get off the coast. It sounds easy, but it can be hard to pull yourself away from what looks like easy loot just waiting to be scavenged. Sure, you can find almost everything you need to survive along the coast, from food to weapons. You can also catch a few stray bullets while you’re there. Getting away from the spawn areas, and the desperate and rage-filled people that pop up there is very important to your survival.

Rule 2: Do NOT eat and drink everything you find when you find it. I’ve seen people give this advice and it is terrible. You need to stockpile enough food for at least 2 meals (food and water) just in case. The best way to conserve food and water is to only eat and drink when you login and let your hunger and thirst build until you logout. As your character no longer uses items while you are logged out, this saves you from eating through your supplies and leaving you with nothing when you login starving after not being able to play for a day or two.

Rule 3: Guns are good, but don’t think that they are all the same. The right weapon at the right time can make all the difference in the world. Silenced handguns, such as the M9SD, are worth their weight in gold. The M1911 and revolver can both kill an infected in a single shot, making them very useful if a bit loud. For primary weapons, you need to make your decision based on what the game gives you. Don’t expect to be running around with a sniper rifle the whole time. Ammo is extremely rare and dangerous to find for most military rifles. The 1866 and the M1014 are your best bet for reliable stopping power from close to medium range, while being common enough to find enough ammo. Rifles are meh to me, use them at your own discretion.

Rule 4: When you hear the infected FREEZE! Learning to utilize ArmA’s movement system is key to surviving the large numbers of infected in the 1.5.7 patch. Never be in a rush to get anywhere! Sprinting is overrated unless you are fleeing a direct threat, just use the default jogging speed to get from point A to point B. If you think there are infected around, crouch. If you think the infected are within 10 meters, crouch-walk. If they are closer, prone and do not move. Always watch the nearest infected and be ready to move in the opposite direction at a moment’s notice! Which leads me to #5…

Rule 5: The Alt key is your new best friend! If you don’t already know it, holding Alt allows you to look freely without moving your body. This is ESSENTIAL to remaining hidden from infected and players alike. By doing this you keep from giving away your position by flailing your character around while checking your 6 o’clock. Always remember to look around whenever you get a chance, catching that bandit that’s been following you will make you glad you did.

Rule 6: Stay the hell away from other players unless you know them. This might sound a bit harsh but its kept me alive so far. When I hear gunfire I turn around and march the other direction, even if I was looting something I needed. You can NEVER be sure if someone will kill you on the spot. Making contact with other players is extremely dangerous, do so at your own peril!

Rule 7: Pay attention to your surroundings! With this new patch even small shacks with no loot will spawn at least 2-3 infected, meaning the world is a much for dangerous place to move through. Deer stands, which are scattered about the map along the edge of forests, now consistently spawn 3-4 infected. These towers, and the infected near them, can be very hard to spot if you are not careful! That empty field might not be so empty after all if you missed the small shack behind a tree. Use your head, use Alt, and maintain awareness at all times.

Rule 8: Finding the right server can be hard, but for lone-wolves low pop servers are best. The time zone of a server is also important. It is hard as hell to see at night but dawn and dusk provide both cover from the infected and enough light to move freely and find loot. Don’t be afraid to be picky with your server. I am located on the US East coast, but I can only usually play in the late PM or early AM, meaning pitch black night for my local servers. For me, the Finnish servers are perfect! I can usually play between 3 and 4am local time, meaning pre-dawn and dawn, which is the best time in my opinion.

Rule 9: Firing your weapon is a last resort. It seems odd, but not shooting is typically your best bet to make it through a sticky situation. Trapped in a building with infected around? Remember: don’t be in a rush to get anywhere! Take it slow and wait for the right time to slip by without a shot. Wasting ammo and, even worse, giving away your position to other players, can be disastrous! Keep enough ammo on you to KILL at least 3 dozen infected. If that sounds like a lot, that’s because there are lots of infected now and you have to be prepared to kill a whole swarm if need be. As soon as the last infected stops twitching, get the hell out of dodge! You never know if someone is heading your way!

Rule 10: Some people won’t like this one at all. If you happen across another player who does not notice you, a choice has to be made. You can either walk quickly, but quietly, away from them or shoot them before they see you. The first option has its drawbacks, but it is the one I support. They might be just like you, scavenging for a living all alone hoping not to get shot, or they might be a cold, emotionless jerkwad who wants your beans. Shooting them, and killing them, will stop them from killing you first BUT, (there’s always a but) they might have friends in the area. If they are on VOIP together, then they will immediately know what’s going on, putting you in extreme danger.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_111637561
Jammer dat het voor mij haast niet te spelen is. Maakt niet uit op welke settings ik het spel zet, ik blijf gewoon teveel lag hebben.

Zonde van die 25 euro. ;(
pi_111638459
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:48 schreef maurisioo het volgende:
Jammer dat het voor mij haast niet te spelen is. Maakt niet uit op welke settings ik het spel zet, ik blijf gewoon teveel lag hebben.

Zonde van die 25 euro. ;(
Wat voor computer heb je?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_111638622
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:48 schreef maurisioo het volgende:
Jammer dat het voor mij haast niet te spelen is. Maakt niet uit op welke settings ik het spel zet, ik blijf gewoon teveel lag hebben.

Zonde van die 25 euro. ;(
Zonde van die 25 euro als je nu opgeeft idd.
Children of the night. What music they make.
pi_111639865
quote:
17s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:02 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Wat voor computer heb je?
Dell Studio 1558 (met i5)

Dacht dat ie het wel aankon. Maar blijkbaar niet. :P
pi_111639937
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:31 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Dell Studio 1558 (met i5)

Dacht dat ie het wel aankon. Maar blijkbaar niet. :P
Het is een heel zwaar spel, dat is wel zo. (slecht geoptimaliseerd enzo). Heb je alles op z'n laagst staan?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_111640631
quote:
17s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:33 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Het is een heel zwaar spel, dat is wel zo. (slecht geoptimaliseerd enzo). Heb je alles op z'n laagst staan?
Alles uitstaan verder, en alleen de texture details en zo op normaal. Aangezien dat niet echt veel uitmaakt.

Net even weer geprobeerd, en ik moet zeggen dat het nu veel beter ging. Nog steeds niet vloeiend, maar het is te spelen. :P
pi_111641363
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:51 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Alles uitstaan verder, en alleen de texture details en zo op normaal. Aangezien dat niet echt veel uitmaakt.

Net even weer geprobeerd, en ik moet zeggen dat het nu veel beter ging. Nog steeds niet vloeiend, maar het is te spelen. :P
Je kan nog een aantal tweaks doen in de configs... http://www.moddb.com/forum/thread/arma-2-ultimate-tweak-thread Mij hielp dit in ieder geval.

Ik liep net door het bos aan want blijkbaar was ik weer bij de kust gespawned (ik had nog wel al mijn items) en ik wilde snel weer van de kust af. Zag ik in een keer zo'n kerel door het bos rennen. Helaas moest ik dezelfde kant op dus ik loop voorzichtig wat achter die kerel aan blijft hij na een aantal minuten stil staan, draait zich om en begint gelijk op mij te schieten... Vuile klootzak :') Gelijk achter een boom gaan staan en gezegd via de chat of die hufter kon ophouden met schieten, gelukkig deed hij dit. Snel verder gerend en die kerel achter gelaten. Pfiew... Hopelijk wordt ik nu niet weer bij de kust gespawned want ik wil Deer stands op zoeken voor een sniper oid.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')