Mooie invalshoek. Netjes.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:39 schreef Casos het volgende:
[..]
Hoeveel meer afgestudeerden zouden er wel niet zijn als alcohol verboden zou zijn? En hoeveel studiefinanciering zou het de BV Nederland bespaart hebben?
Echt, voor alles waar wiet staat alcohol invullen en je ziet hoe hypocriet deze hele discussie is.
JIJ maakt er een probleem van, niet ik.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat geldt toch ook voor harddrugs? Wat is dan je probleem? Dat geldt toch ook voor alcohol? Wat is dan je probleem? Dat geldt zelfs voor chocola. Wat is dan je probleem?²
Heb je er weleens bij stil gestaan dat studenten eigenlijk helemaal geen geld hebben om op regelmatige basis die zooi te gebruiken? Rarara hoe kan het dan toch dat ze het gebruiken...quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:41 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
JIJ maakt er een probleem van, niet ik.
Leg eens uit dan? Hoe komen ze er dan aan?quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb je er weleens bij stil gestaan dat studenten eigenlijk helemaal geen geld hebben om op regelmatige basis die zooi te gebruiken? Rarara hoe kan het dan toch dat ze het gebruiken...
Ik breng mijn zaak ter ruste.²
Nee, studenten hebben wel geld om zich zodanig klem te zuipen dat ze het eerste jaar minstens 5 kilo aan biervet aankomen. Maar dat is anders natuurlijk.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb je er weleens bij stil gestaan dat studenten eigenlijk helemaal geen geld hebben om op regelmatige basis die zooi te gebruiken? Rarara hoe kan het dan toch dat ze het gebruiken...
Ik breng mijn zaak ter ruste.²
Belachelijk natuurlijk dat mensen daar onderscheid in maken. Is zo ontzettend krom. Met dezelfde argumenten dien je dan ook tegen alcohol te zijn. En dat ben ik dan ook.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:45 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nee, studenten hebben wel geld om zich zodanig klem te zuipen dat ze het eerste jaar minstens 5 kilo aan biervet aankomen. Maar dat is anders natuurlijk.
Zeker op het VMBO is er sprake van veel kleine criminaliteit. Een jongen van 14/15 kan niet elke dag 10 euro uitgeven aan die zooi. Onmogelijk.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:44 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Leg eens uit dan? Hoe komen ze er dan aan?
Hey...vmbo volk...met een bontkraag bedoel je? Eventueel met verdraaid Nederlands accent zodat ze bij de doelgroep horen?? Geen toeval en heeft niets met weed te maken.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zeker op het VMBO is er sprake van veel kleine criminaliteit. Een jongen van 14/15 kan niet elke dag 10 euro uitgeven aan die zooi. Onmogelijk.²
Heb je enig idee wat voor soort mensen er eigenlijk blowen?quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zeker op het VMBO is er sprake van veel kleine criminaliteit. Een jongen van 14/15 kan niet elke dag 10 euro uitgeven aan die zooi. Onmogelijk.²
Die zul je er inderdaad ook tussen hebben, ongetwijfeld. Maar even mijn eigen ervaringen in mijn directe omgeving destijds op school. Dit waren louter (vochtige) Nederlanders. Maar eigenlijk is dat niet zo relevant.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:53 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Hey...vmbo volk...met een bontkraag bedoel je? Eventueel met verdraaid Nederlands accent zodat ze bij de doelgroep horen?? Geen toeval en heeft niets met weed te maken.
Ik zou het niet weten, ik ben niet van de vmboquote:Op woensdag 2 mei 2012 16:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die zul je er inderdaad ook tussen hebben, ongetwijfeld. Maar even mijn eigen ervaringen in mijn directe omgeving destijds op school. Dit waren louter (vochtige) Nederlanders. Maar eigenlijk is dat niet zo relevant.²
Nou is juist door de illegaliteit een jointje nog relatief duur ten opzichte van een blik schultenbrau.quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:06 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, ik ben niet van de vmboOverigens blowde bij ons het grootste deel van de klas. Blowen kost overigens geen fuck, .... ja als je niet werkt of een andere bron van inkomsten hebt dan wordt het lastig maar dat is met alles wat je dan wilt hebben. Of het nou weed of sigaretten danwel bier is.
Nou ken ik wel wat mensen die flink meer per maand daaraan uit geven in een shop, 2 gram per dag, 20 euro dus en dan kom je toch op de 600 euro per maand. Die zouden gewoon een gratis wietpas aangeboden hebben moeten krijgen van de shops. Dat die gebruikers geen grijze kanalen zoeken bij zulke grote verbruiken verbaast mij dan nog wel.quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:38 schreef Life2.0 het volgende:
Zelfs als je niet werkt zou een blowverslaving je what, 100 euro per maand kosten? De huur van mijn voordeur is al meer
100 euro is in deze crisis écht heel veel geld. Zeker voor iemand die dankzij die verslaving niet normaal kan werken. Ik hoop dat je dat beseft en reken op je begrip.quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:54 schreef Life2.0 het volgende:
Het is maar hoe gek je het wilt maken, maar voor 100 euro per maand kun je al elke dag stoned zijn, dus laten we dat als basis nemen
Heeft jouw vrouw wel eens last van een vochtige snor?quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit waren louter (vochtige) Nederlanders. Maar eigenlijk is dat niet zo relevant.
Vooral de zinsnede "De politie heeft de indruk dat de meeste van de 23 Zuid-Limburgse coffeeshops zich aan de nieuwe regels houden"dat is een inkopertje voor open doel als 50% van die shops gesloten zijn omdat ze in maastricht zijn.quote:Maastricht wil coffeeshop Easy Going sluiten
Laatste update: 2 mei 2012 17:29 info.
MAASTRICHT - Burgemeester Onno Hoes van Maastricht wil coffeeshop Easy Going voor een maand sluiten.
Foto: NU.nl/Dolf Conraads
Bij een controle door de gemeente bleek de coffeeshop net als dinsdag in overtreding, maakte de gemeente Maastricht woensdag bekend.
Bij een controle dinsdag kreeg de coffeeshop al een laatste waarschuwing. Eigenaar Marc Josemans weigerde mee te werken omdat hij naar eigen zeggen de controlerende ambtenaren niet erkende als gezaghebbend toezichthouder, staat in een verklaring van de gemeente.
Josemans mag nog zijn zienswijze indienen tegen de sluiting en zal dat ook doen, maar Hoes liet dinsdag al doorschemeren dat dit weinig kans maakt. Naar verwachting gaat de zaak donderdag of vrijdag dicht.
Josemans heeft aangekondigd dat hij naar de bestuursrechter stapt voor een kort geding tegen de gemeente. In afwachting van het kort geding blijven alle coffeeshops in Maastricht gesloten.
Roermond
Coffeeshop SkunkRoermond heeft woensdag een waarschuwing gegekregen van burgemeester Henk van Beers. Volgens de gemeente heeft Skunk wiet verkocht aan iemand die niet in Nederland woont.
Bij een volgende overtreding kan de coffeeshop 3 maanden gesloten worden, liet de gemeente weten.
Wietpas
Door de invoering van de wietpas mogen coffeeshops alleen nog aan leden verkopen. Gebruikers kunnen alleen lid worden van een coffeeshop in hun eigen gemeente. De overheid wil zo overlastgevend drugstoerisme tegengaan.
De wietpas geldt per 1 mei in Limburg, Brabant en Zeeland, maar is vanaf 2013 in heel Nederland vereist.
Drugstoeristen
De politie in Limburg houdt op verschillende plekken verkeerscontroles waarbij vooral buitenlanders flyers over het nieuwe drugsbeleid meekrijgen. Op verschillende plaatsen doet ze dat samen met de Duitse politie, maakten woordvoerders van de twee Limburgse politiekorpsen woensdag bekend.
Controles zijn er vooral op toegangswegen naar onder meer Venlo en Maastricht. Aan de controles doet ook de spoorwegpolitie mee, net als ambtenaren van de gemeenten en de marechaussee. Volgens de politie reageert het publiek overwegend positief op de controles. De politie heeft de indruk dat de meeste van de 23 Zuid-Limburgse coffeeshops zich aan de nieuwe regels houden.
Huisdealers
In Maastricht houdt de politie ook de zogenoemde ''uitwaaiereffecten'' naar de buitenwijken in de gaten. Daar zitten veel illegale huisdealers. De politie controleert of buitenlanders daar drugs proberen te kopen.
In Kerkrade pakten agenten een medewerker van een coffeeshop op met 17 zakjes wiet. De man vreest voor zijn baan en probeerde zelf een handeltje op te zetten in de buurt van het stadion van Roda JC, maakte de politie bekend.
Ja, we gaan nog heel veel successtories horen van politie en overheden over de nieuwe aanpak net als toentertijd over Roosendaal en Bergen op Zoom waar helemáál geen straathandel ontstaan zou zijn na het sluiten van de coffeeshops. Tot een schietpartij op straat in het drugscircuit een einde aan dat fabeltje maakte.quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vooral de zinsnede "De politie heeft de indruk dat de meeste van de 23 Zuid-Limburgse coffeeshops zich aan de nieuwe regels houden"dat is een inkopertje voor open doel als 50% van die shops gesloten zijn omdat ze in maastricht zijn.![]()
Ik voel een 'rookverbodje' opkomen idd.quote:Op woensdag 2 mei 2012 19:16 schreef -Dries- het volgende:
Nu al zoveel commotie. Kan niet lang goed gaan lijkt me.
Vergis je niet! Dit is maar een overwinning op de korte termijn. Over enkele weken zal het protest van de burgers tegen de overlast die er ontstaat beginnen. Politie zal helemaal klem lopen op handhaving. Uiteindelijk zal hiermee aangetoond gaan worden dat complete legaliteit nu alleen nog maar de oplossing kan bieden na jaren van gedogen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:55 schreef Tism het volgende:
Maatregel doorgevoerd, klachten betreffende discriminatie wordt niets mee gedaan op verzoek van het OM, de EU burger wordt bij deze weer eens een manier om te protesteren ontnomen en levert een stukje privacy in, hij/zij schudt zijn hoofd afkeurend en vol verbazing, gaat teleurgesteld naar huis en huilt zich in slaap en levert weer één van zijn vrijheden in...geen demonstraties, geen protesten, geen oproer..........en het leven gaat weer gewoon verder..![]()
De overheid +1
De EU Burger -1
De overheid wint....alweer..![]()
Jammer..
De redenering de afgelopen 10 jaar is toch anders geweest onder onze bevolking. ILLEGAAL IS SLECHT SCHIET ZE NEEEEEER... Nu is dealen aantrekkelijk geworden door de overheid en nog steeds illegaal. Ik denk dat we de andere kant gaan uitslaan.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:13 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Vergis je niet! Dit is maar een overwinning op de korte termijn. Over enkele weken zal het protest van de burgers tegen de overlast die er ontstaat beginnen. Politie zal helemaal klem lopen op handhaving. Uiteindelijk zal hiermee aangetoond gaan worden dat complete legaliteit nu alleen nog maar de oplossing kan bieden na jaren van gedogen.
Yep, maar de overlast zal flink toenemen en de budgetten van de politie nemen alleen maar af. Tegen de tijd dat er een vreselijk ongeluk gebeurd ofzo met drugsrunners ed. komen de eerste stemmen voor afschaffing van die wietpas.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De redenering de afgelopen 10 jaar is toch anders geweest onder onze bevolking. ILLEGAAL IS SLECHT SCHIET ZE NEEEEEER... Nu is dealen aantrekkelijk geworden door de overheid en nog steeds illegaal. Ik denk dat we de andere kant gaan uitslaan.
Je bent gek. Dat is niet de oplossing! Als de shops gesloten zijn dan hebben de runners geen handelswaar meer. Duh....quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:10 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Yep, maar de overlast zal flink toenemen en de budgetten van de politie nemen alleen maar af. Tegen de tijd dat er een vreselijk ongeluk gebeurd ofzo met drugsrunners ed. komen de eerste stemmen voor afschaffing van die wietpas.
Ja duhh daarom voeren ze die pas ook in! Basis economie die je krijgt op de middelbare school.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:19 schreef Life2.0 het volgende:
runnners = smokkelaars
Dus als we legale verkooppunten sluiten verdwijnt de vraag naar drugs?
Jazeker, uit het oog uit het hart.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:19 schreef Life2.0 het volgende:
runnners = smokkelaars
Dus als we legale verkooppunten sluiten verdwijnt de vraag naar drugs?
Nee okay dan weet ik op welk niveau ik moet denken om dergelijke logica te volgenquote:Op woensdag 2 mei 2012 22:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja duhh daarom voeren ze die pas ook in! Basis economie die je krijgt op de middelbare school.
Dit alleen al hequote:Op woensdag 2 mei 2012 21:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
dealen aantrekkelijk geworden door de overheid
Het merendeel van de mensen die CDA, PVV, VVD stemt denkt zo dus moet het waar zijn.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee okay dan weet ik op welk niveau ik moet denken om dergelijke logica te volgen
Dat roep ik al heel lang. Daarom zou een Christelijke connectie dit land helemaal niet misstaan.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:30 schreef Life2.0 het volgende:
Ik ga voor de optie dat het merendeel van de bevolking simpelweg te dom is om zelfstandig na te kunnen denken.
En over 2 weken is de politie weg en wemelt het van de dealers en runners.quote:Ook Belgische politie in opperste staat van paraatheid nu wietpas officieel is ingevoerd
MAASTRICHT/RIEMST - De hele dag heeft de Belgische politie extra drugscontroles gehouden op de wegen richting de grens met Maastricht. Dat gebeurde in de politiezones van Bilzen-Hoeselt-Riemst, Lanaken-Maasmechelen en Vroenhoven. De controles zijn bedoeld om transporten van illegale drugs te onderscheppen. Het gaat om combinates van agenten van de lokale en federale politie.
De verstevigde controles hebben te maken met de wietpas, die gisteren in Maastricht is ingevoerd. Het documentje, dat exclusief verkrijgbaar is voor ingezetenen van Nederland, leidt ertoe dat buitenlanders niet langer voor hun joint terechtkunnen in één van de veertien Nederlandse coffeeshops. In België wordt gevreesd dat de overlast in de Belgische grensgemeentes rond Maastricht hierdoor flink zal toenemen, vooral nu alle Maastrichtse coffeeshops de komende weken uit protest de deuren gesloten houden.
Volgens burgemeester Marc Vos van Riemst komt 60 procent van de 4,5 miljoen mensen die Maastricht jaarlijks bezoeken uit het buitenland. Iets minder dan de helft daarvan komt voor een bezoek aan een coffeeshop. Als al deze mensen in Maastricht letterlijk de straat op worden gejaagd, zal een flink deel uitwijken naar België, verwacht hij. In totaal hebben de burgemeesters van de Belgische grensgemeentes van Maastricht 40 extra politiemensen gevraagd om de gevreesde overlast van drugsdealers en drugstoeristen aan te kunnen. Of al deze agenten er ook komen, is op dit moment de vraag.
Dit is dus een bewijs dat jij er bij hoort....(het merendeel dus)quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat roep ik al heel lang. Daarom zou een Christelijke connectie dit land helemaal niet misstaan.²
Dus ik word dalijk ook nog aangehouden in mijn 205je omdat ik misschien wel drugs smokkel?quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En over 2 weken is de politie weg en wemelt het van de dealers en runners.
Uiterst verdacht, zo'n oud Peugeotje!quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:38 schreef megamandy het volgende:
[..]
Dus ik word dalijk ook nog aangehouden in mijn 205je omdat ik misschien wel drugs smokkel?
Ik ga voor de optie dat het merendeel van de bevolking op school is geleerd gezag te accepteren zonder erbij na te denken.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:30 schreef Life2.0 het volgende:
Ik ga voor de optie dat het merendeel van de bevolking simpelweg te dom is om zelfstandig na te kunnen denken.
Ieder mens met een leven en een mening is een bedreiging voor de fantasieën van politici. Iedereen opsluiten!!!quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:38 schreef megamandy het volgende:
[..]
Dus ik word dalijk ook nog aangehouden in mijn 205je omdat ik misschien wel drugs smokkel?
PM me maar voor een vruchtbare samenwering.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:43 schreef Martin1234 het volgende:
Ik neem er nog een extra mobiele telefoon bij.
Tegen de overheid?quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
PM me maar voor een vruchtbare samenwering.
Het gepeupel heeft leiding nodig. Het is gewoon een defect in het systeem dat het merendeel over zichzelf kan beslissen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:34 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Dit is dus een bewijs dat jij er bij hoort....(het merendeel dus)
Dat valt onder domquote:Op woensdag 2 mei 2012 22:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ga voor de optie dat het merendeel van de bevolking op school is geleerd gezag te accepteren zonder erbij na te denken.
quote:Wietpas juridisch onhoudbaar
Prof. mr. Jan Brouwer is hoogleraar-directeur van het Centrum voor Openbare Orde en Veiligheid.
Het COOV is een onderzoeksinstituut binnen de Rijksuniversiteit Groningen waar multidisciplinair onderzoek wordt gedaan naar Veiligheid en Openbare Orde.
Stelt u zich eens voor dat het Openbaar Ministrie de AHOJG-gedoogvoorwaarden voor coffeeshops gaat uitbreiden met de T: ‘Coffeeshophouder, u moet jaarlijks 25 duizend Euro naar het Trimbosinstituut overmaken om het onderzoek naar de gevaren van gebruik van softdrugs te bevorderen’. Dan zal de conclusie snel duidelijk zijn: het ontbreekt het OM aan bevoegdheid hiertoe. Toch is dit wat het OM vanaf vandaag denkt te kunnen doen, alleen gaat het dan niet om het Trimbos-criterium, maar om het B-criterium van besloten vereniging. Ik zal uitleggen waarom dit naar mijn mening rechtens niet kan.
In de Opiumwet worden in beginsel alle handelingen met betrekking tot de in de lijsten I en II genoemde middelen verboden. Op grond van het opportuniteitsbeginsel zondert het OM in zijn beleid enkele volgens de wet strafbaar gestelde gedragingen uit van vervolging. Verkoopt een coffeeshophouder een hoeveelheid cannabis van vijf gram of minder aan een persoon van 18 jaar of ouder, dan gaat het OM niet over tot strafvervolging. Het OM kan afzien van vervolging op gronden aan het aan het algemeen belang ontleend. De bevoegdheid hiertoe heeft het OM krachtens art. 167 Wetboek van strafvordering.
Het B-criterium is een van de bestaande gedoogvoorwaarden volledig afwijkende eis. En wel om twee redenen. Ten eerste dwingt het B-criterium de coffeeshophouder en zijn klanten tot een doen, een actief handelen: respectievelijk een vereniging oprichten en hiervan lid worden. De bestaande gedoogvoorwaarden roepen slechts op tot een nalaten.
Ten tweede verbijzondert het B-criterium niet een in de Opiumwet verboden gedraging zodanig dat strafrechtelijke vervolging uitblijft. Nee, het OM stelt zelfstandig eisen aan de juridische hoedanigheid van de coffeeshophouder en zijn klant.
Tegen het B-criterium bestaan twee onoverkomelijke bezwaren. Ten eerste staat deze beleidsvoorwaarde in een te ver verwijderd verband van de wet waarop de eis is gebaseerd: de Opiumwet. De voorwaarde houdt slechts verband met de handhaving van de door het OM – niet de wetgever – ook per 1 mei 2012 ingevoerde eis van ingezetenschap. Het recht stelt aan het verband tussen de wet en de beleidsregel strikte eisen. De beleidsregel moet direct terug te voeren zijn op de betrokken wet. Het is niet aan een met uitvoering belast bestuursorgaan om zelfstandig normen te stellen. Ware dit anders, dan zou het OM inderdaad van een coffeeshophouder kunnen vorderen elk jaar een som gelds aan het Trimbosinstituut over te maken.
Ten tweede kunnen in een beleidsregel geen verplichtingen voor burgers worden gecreëerd. Dat vloeit voort uit het legaliteitsbeginsel: elk eenzijdig overheidsingrijpen in het leven van burgers moet terug te voeren zijn op een wettelijke bevoegdheid. Dit beginsel is voor beleidsregels terug te vinden in art. 4:83 Algemene wet bestuursrecht.
Hoe kan het OM tot nu toe dan wel de eis van de A-gedoogvoorwaarde stellen: geen affichering? Is dit niet net zo goed een door het OM zelfstandig gecreëerde eis? Dat zou het geval zijn, als de wetgever het maken van reclame voor de verkoop, aflevering of verstrekking van drugs niet expliciet strafbaar zou hebben gesteld in art. 3b Opiumwet.
Vanzelfsprekend zou de wetgever de voorwaarde van de besloten vereniging wel kunnen opnemen in de Opiumwet? Toch zal het lastig vorm te geven zijn, want in beginsel gaat het om een met de wet strijdige eis. De coffeeshophouder dient zijn criminele activiteiten in de rechtsvorm van een vereniging te gieten. Volgens art. 8 Grondwet heeft een ieder de vrijheid om een vereniging op te richten, maar kan de wet deze vrijheid beperken in het belang van de openbare orde. Dit gebeurt in art. 140 Wetboek van strafrecht: ‘Deelneming aan een organisatie die tot oogmerk heeft het plegen van misdrijven wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of een geldboete van de vijfde categorie’ als ook in art. 11a Opiumwet. De verkoop van cannabis wordt in art. 11 lid 4 juncto art. 13 Opiumwet aangemerkt als een misdrijf met als gevolg dat klanten worden gedwongen deel te nemen aan een – weliswaar gedoogde – criminele organisatie. Die eis kan de wetgever bezwaarlijk stellen. Te meer daar de rechtbank een dergelijke rechtspersoon op grond van art. 2: 20 lid 1 Burgerlijk Wetboek wegens ‘strijd met de openbare orde’ door de rechtbank op vordering van het openbaar ministerie verboden behoort te verklaren en te ontbinden.
Told ya.quote:
Als het anderen geen kwaad doet, waarom niet?quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:04 schreef paintmeester het volgende:
Dat de zielige drugstoerist en huilende coffeeshophouder de dupe zijn van de wietpas interesseert mij geen moer. Beleid wordt niet gedicteerd of gemaakt naar de wensen van drugsverslaafden en veredelde drugsdealers.
Ik zou alleen tabak onder de teringzooi scharen.quote:Iedereen weet dat wiet, net als alcohol en tabak, teringzooi is.
Stoppen met drinken is voor mij een van de betere beslissingen uit mijn leven geweest, niet omdat ik zo'n drinken was, maar omdat het eigenlijk gewoon een echte kutdrug is!quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:10 schreef arucard het volgende:
[..]
Als het anderen geen kwaad doet, waarom niet?
[..]
Ik zou alleen tabak onder de teringzooi scharen.
Ik vind een schending van internationale mensenrechten toch wel iets om over te stuikelen..quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:11 schreef havanagila het volgende:
Dat ze maar ophouden met dat gezeik over coffeeshops die boehoe roepen omdat ze niet aan buitenlanders mogen verkopen, het gaat er mij om dat Nederlanders zich moeten registeren voor een zakje wiet. Dat doet namelijk niemand tenzij pauper of verslaafd, met als gevolg nog meer gezeur rondom wiet. verdomde heksenjacht ondertussen.
Een redelijk groot gedeelte van je bevolking dwingen om zaken te doen met dealers als ze een jointje willen roken terwijl je zelf iedere avond een paar glaasjes cognac drinkt, way to go meneer Opstelten.
Hele goede post.quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:04 schreef paintmeester het volgende:
De overheid moet een duidelijke keuze maken. Legaliseer softdrugs of verbied softdrugs in Nederland.
Dat de zielige drugstoerist en huilende coffeeshophouder de dupe zijn van de wietpas interesseert mij geen moer. Beleid wordt niet gedicteerd of gemaakt naar de wensen van drugsverslaafden en veredelde drugsdealers.
Dat de Nederlandse burger zich moet laten registreren bij een coffeeshop in zijn woonplaats, dat staat mij tegen. Hoe worden de persoonsgegevens van deze mensen beschermd? Wat gebeurt er met deze mensen als hun gegevens bij bijvoorbeeld bij hun zorgverzekeraar of werkgever terecht komen? Daar hangen nogal 'what if" aan vast. Dit zou voor mij de reden zijn dat ik wiet uit het illegale circuit zou aankopen.
Iedereen weet dat wiet, net als alcohol en tabak, teringzooi is. Maar een simpele kosten/ baten afweging verteld mij dat het legaliseren van softdrugs vele malen meer oplevert dan het verbieden.
Dit achterlijke paradepaardje gaat niets opleveren. Softdrugsgebruik zal er niet minder om worden en het zal hoogstwaarschijnlijk een hoop overlast veroorzaken (drugsrunners e.d. + dalende toerisme inkomsten).
Samenvattend:
Nog een paar maanden en dan drink ik al een jaar niets meer. Vaak dronk ik niet, maar als ik dronk was het moeilijk maat houden voor mij, vooral omdat sterke drank meestal in kleine hoeveelheden wordt geschonken. Glas leeg, hup nieuwe!quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Stoppen met drinken is voor mij een van de betere beslissingen uit mijn leven geweest, niet omdat ik zo'n drinken was, maar omdat het eigenlijk gewoon een echte kutdrug is!
comazuipers zijn een hoax, en die 10 man aan ghb op 17 miljoen mensenquote:Op woensdag 2 mei 2012 23:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die cultuur bestaat alleen in een beperkte kring, hetzelfde gaat op voor de comazuipers en de GHB freaks.
De hele constructie is per definitie al verboden en niet rechtsgeldig, alleen zonder rechtszaak konden ze het niet aanvechten (ze worden dan niet als belanghebbende gezien) dus straks is alles weer voorbijquote:Op woensdag 2 mei 2012 23:52 schreef okiokinl het volgende:
onzin beleid, gaat het ook niet halen denk ik. volgende kabinet schaft de wietpas weer af.
maar ik moet toch wel even zeggen, dat ik toch echt wel me ga inschrijven bij mn favoriete cofeeshopje als het beleid naar utrecht komt. interesseerd me nou echt geen reet of anderen weten of ik blow.
ja tenzij er op gegeven moment een levendige illegale wiethandel op gang komt, dan is dat waarschijnlijk makkelijker.
of zelf plantjes groeien, kan ook nog. kan je ook nog eens wat aan een stel belgen verkopen. handig, geen geld meer voor brood aan het eind van de maand, even naar de stad en een belg zoeken.
en wie beweert dat dit kabinet geen werkgelegenheid creert..
Er is altijd al een levendige illegale handel geweest. Dat noemen we de achterdeur.quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:52 schreef okiokinl het volgende:
onzin beleid, gaat het ook niet halen denk ik. volgende kabinet schaft de wietpas weer af.
maar ik moet toch wel even zeggen, dat ik toch echt wel me ga inschrijven bij mn favoriete cofeeshopje als het beleid naar utrecht komt. interesseerd me nou echt geen reet of anderen weten of ik blow.
ja tenzij er op gegeven moment een levendige illegale wiethandel op gang komt, dan is dat waarschijnlijk makkelijker.
Met mag ook van mij.quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik denk nooit in tegen maar liever in met en de overheid.
Het begon ooit in een achterkamer en is een grote bedrijfstak geworden.quote:Op donderdag 3 mei 2012 00:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is altijd al een levendige illegale handel geweest. Dat noemen we de achterdeur.
laat maar naar mijn voordeur komen danquote:Op donderdag 3 mei 2012 00:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is altijd al een levendige illegale handel geweest. Dat noemen we de achterdeur.
Nu bagatelliseer je de zaak enorm. Met GHB wordt grof geld verdiend. Waarom denk je dat die velgenreiniger door webshops ineens zo duur wordt aangeboden?quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
comazuipers zijn een hoax, en die 10 man aan ghb op 17 miljoen mensen
Heb je een voortuin?quote:Op donderdag 3 mei 2012 00:09 schreef okiokinl het volgende:
[..]
laat maar naar mijn voordeur komen dan
Gelukkig is het kabinet demissionair, anders weten we wel even snel een nieuwe wet uit de grond te stampen hoor om de uitspraak van de rechter te omzeilen ..quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
De hele constructie is per definitie al verboden en niet rechtsgeldig, alleen zonder rechtszaak konden ze het niet aanvechten (ze worden dan niet als belanghebbende gezien) dus straks is alles weer voorbij
Wiet heeft anders veel toepassingen, veel soorten met allemaal verschillende werking ook .. lees er maar eens boeken over, de medicinale werking van wiet, je zal versteld staan!quote:Op donderdag 3 mei 2012 00:12 schreef BansheeBoy het volgende:
Eigenlijk gebruiken veel mensen die wiet als een soort antipsychotica. Daar was het al helemaal niet voor bedoeld.²
Doe even je best en zoek teminste op welke producten je wel en niet gebruikt voor ghbquote:Op donderdag 3 mei 2012 00:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nu bagatelliseer je de zaak enorm. Met GHB wordt grof geld verdiend. Waarom denk je dat die velgenreiniger door webshops ineens zo duur wordt aangeboden?²
Niet mogelijk: 1) de juridusche eigenschappen van een vereniging zullen nooit toepasbaar worden op coffeeshops met de huidige opiumwet, het hele idee van verkoop is dan niet mogelijkquote:Op donderdag 3 mei 2012 00:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Gelukkig is het kabinet demissionair, anders weten we wel even snel een nieuwe wet uit de grond te stampen hoor om de uitspraak van de rechter te omzeilen ..
Je bent bij je geboorte al lid geworden van een criminele organisatie. Betaal je belastingen maar eens niet dan zijn ze nog erger dan de mafia. De mafia maakt het ook nog eens helemaal niet uit of ik me helemaal naar de klote zuip of blow. Ik ga de partij voor de mafia starten.quote:Op donderdag 3 mei 2012 00:41 schreef Scrutinizer het volgende:
Dus als je een wietpas aanvraagt word je juridisch gezien lid van een criminele organisatie? Geweldig! Wat een grap
Jezelf verplicht verzekeren voor je lichaam. Goed systeem, maar ergens klopt dat natuurlijk niet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 01:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent bij je geboorte al lid geworden van een criminele organisatie. Betaal je belastingen maar eens niet dan zijn ze nog erger dan de mafia. De mafia maakt het ook nog eens helemaal niet uit of ik me helemaal naar de klote zuip of blow. Ik ga de partij voor de mafia starten.
In wijken waar de maffia de baas was waren relatief weinig overvallen want je past wel op voor de maffia. Ze willen waarschijnlijk ook nog eens minder geld van je hebben als de overheid, als je even werkloos bent dan is er altijd wel een klusje op te knappen voor de familie, je hebt niet te maken met bemoeizuchtige kleine pikjes die graag bepalen wat je wel en niet mag doen en oorlogen die de wereld kunnen eindigen zijn van de baan en worden vervangen door een paar liquidaties en schietpartijtjes per jaar. Waarschijnlijk iedere 10 jaar het aantal doden van een dagje WOII of zelfs minder. Ik zeg doen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 01:04 schreef Life2.0 het volgende:
de mafia heeft teminste nog belang bij levende betalers, de overheid haalt het geld bij de familie die nog wel leeft
Nu zeg je dit zo, en het klopt ook nog ergens. De maffia speelt een eerlijker marktspel wat dat betreft.quote:Op donderdag 3 mei 2012 01:04 schreef Life2.0 het volgende:
de mafia heeft teminste nog belang bij levende betalers, de overheid haalt het geld bij de familie die nog wel leeft
Lol de maffia alsof die ook maar 1 vinger in de wiethandel heeft.quote:Op donderdag 3 mei 2012 01:13 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nu zeg je dit zo, en het klopt ook nog ergens. De maffia speelt een eerlijker marktspel wat dat betreft.
Maakt niet uit. Geheelonthouders mogen ook denken.quote:Op donderdag 3 mei 2012 01:13 schreef boekenplank het volgende:
De helft van de posters in dit topic hebben nog nooit wiet gerookt?
Meestal zijn dat de mensen met een mening.quote:Op donderdag 3 mei 2012 01:13 schreef boekenplank het volgende:
De helft van de posters in dit topic hebben nog nooit wiet gerookt?
Mag wel, maar liever niet. Komt vaak ellende uit.quote:Op donderdag 3 mei 2012 01:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Geheelonthouders mogen ook denken.
Tja...quote:Op donderdag 3 mei 2012 01:15 schreef Specularium het volgende:
[..]
Mag wel, maar liever niet. Komt vaak ellende uit.
En ze dumpen voor een spotprijsje chemisch afval in je tuin. Ga eens in Napels en omgeving kijken en zeg dan nog eens wat je van de maffia vindt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 01:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In wijken waar de maffia de baas was waren relatief weinig overvallen want je past wel op voor de maffia. Ze willen waarschijnlijk ook nog eens minder geld van je hebben als de overheid, als je even werkloos bent dan is er altijd wel een klusje op te knappen voor de familie, je hebt niet te maken met bemoeizuchtige kleine pikjes die graag bepalen wat je wel en niet mag doen en oorlogen die de wereld kunnen eindigen zijn van de baan en worden vervangen door een paar liquidaties en schietpartijtjes per jaar. Waarschijnlijk iedere 10 jaar het aantal doden van een dagje WOII of zelfs minder. Ik zeg doen.
Wanneer komt ivo met de alcohol pas voor babyboomers.quote:Toename ouderen met drankprobleem
Laatste update: 3 mei 2012 08:48 info.
AMSTERDAM - Het aantal ouderen met een drankprobleem loopt op. In de afgelopen tien jaar is het aantal 55-plussers dat verslaafd is aan alcohol bijna verdubbeld tot tienduizend mensen.
Foto: ANP
Dat schrijft het AD donderdag.Volgens Dick van Etten van Verslavingscentrum Maliebaan in Utrecht is dat nog maar het topje van de ijsberg.
"Want dit zijn alleen de mensen die al om hulp vragen", zegt hij in de krant. "De babyboomers hebben nu tijd en geld en zijn drank gewend. Dat gaat mis."
Stofwisseling
De behandeling van senioren vergt speciale aandacht. "Vooral vanwege hun fysieke gesteldheid", weet Van Etten. "De stofwisseling is langzamer, middelen worden dus minder snel afgebroken. Ouderen hebben ook meer tijd nodig om te herstellen."
Instellingen in het hele land zetten hulpprogramma's op voor de groeiende groep 55-plussers met een drankprobleem.
Een woordvoerder van het Trimbos Instituut denkt dat het aantal verslaafde babyboomers vorig jaar opnieuw is toegenomen. De exacte cijfers voor 2011 zijn nog niet in kaart gebracht
Dat je een pasje moet hebben als je op een bankje - of ernaast op de scootmobiel - met je Schultenbrau zit.quote:Op donderdag 3 mei 2012 08:56 schreef Basp1 het volgende:
Wanneer komt ivo met de alcohol pas voor babyboomers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |