Pfff, wat een mietjes zijn die Belgen toch geworden. Als ze van Nederland konden afscheiden met geweld dan kunnen ze ook van Wallonië afscheiden met geweld.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kijk, daar gaat het mis. Dan moeten ze het eens worden over de scheidingsvoorwaarden
Mei Li is net bevallen, die wil helemaal niet de kamer in nu.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:26 schreef JoaC het volgende:
Die Leerdam staat dus hoger op de lijst dan Mei Li Vos
Qua geweld konden ze het toen ook niet winnen, het was de druk van de Internationale gemeenschap die Nederland afscheid deed nemen van de Zuidelijke Nederlanden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:27 schreef Picchia het volgende:
[..]
Pfff, wat een mietjes zijn die Belgen toch geworden. Als ze van Nederland konden afscheiden met geweld dan kunnen ze ook van Wallonië afscheiden met geweld.
Nederland is vooral Europees.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:29 schreef Picchia het volgende:
TitusPullo, jij hebt geschiedenis gestudeerd hè? Is Nederland meer Frans of Duits?
Vlaanderen moet het dus op een akkoordje gooien met Frankrijk.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Qua geweld konden ze het toen ook niet winnen, het was de druk van de Internationale gemeenschap die Nederland afscheid deed nemen van de Zuidelijke Nederlanden.
Ik denk meer Frans, maar dat zou recent zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:29 schreef Picchia het volgende:
TitusPullo, jij hebt geschiedenis gestudeerd hè? Is Nederland meer Frans of Duits?
Niemand heeft jou iets gevraagd.quote:
Dat valt toch wel mee? Napoleon is vrij recentelijk, en heeft een flinke juridische indruk achtergelaten, maar dat Nederlands Gallisch of Bourgondisch was is niet recentelijk. Wellicht zijn er zelfs nog Franse invloeden vanuit het Romeinse rijk.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:32 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik denk meer Frans, maar dat zou recent zijn.
Haha, ja splits hen Wallonië in de maagquote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:31 schreef Picchia het volgende:
[..]
Vlaanderen moet het dus op een akkoordje gooien met Frankrijk.
Dat klopt, maar ik denk dat er in cultureel opzicht minstens even grote invloed is geweest van Duitsland - althans, in het deel dat later Nederland is geworden. Toen ik op zondag een documentaire over Sweelinck zag, werd mij dat weer duidelijk.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:37 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee? Napoleon is vrij recentelijk, en heeft een flinke juridische indruk achtergelaten, maar dat Nederlands Gallisch of Bourgondisch was is niet recentelijk. Wellicht zijn er zelfs nog Franse invloeden vanuit het Romeinse rijk.
En Utrecht is Marokkaans. Alleen Flevoland is Nederlands.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:46 schreef remlof het volgende:
Noord-Brabant is Belgisch, Limburg, Gelderland, Overijssel, Drenthe en Groningen zijn Duits, Zeeland en de Hollanden zijn Hollands en Friesland is Fries.
Utrecht is ook Hollands en Flevoland is nep.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:47 schreef Picchia het volgende:
[..]
En Utrecht is Marokkaans. Alleen Flevoland is Nederlands.
Dan moet Utrecht de mooiste en tevens de meeste ongeregelde provincie van Nederland zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:47 schreef Picchia het volgende:
[..]
En Utrecht is Marokkaans. Alleen Flevoland is Nederlands.
Kom maar een keertje kijken. Je waant je zo thuis.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan moet Utrecht de mooiste en tevens de meeste ongeregelde provincie van Nederland zijn.²
Ik kom er regelmatig. Vooral in Kanaleneiland. Heb zelf een tijdje gewerkt op de Europalaan.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:50 schreef Picchia het volgende:
[..]
Kom maar een keertje kijken. Je waant je zo thuis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |