Van welke kant dan?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:13 schreef kanovinnie het volgende:
We herdenken toch ook de slachtoffers die gevallen zijn in Iraq, Afghanistan enz.?
Oh ja krijgen we dat weer. Tja, destijds wist iedereen ALLES toen ie 18 was, nietwaar? Ga toch weg man, als je geen nuance WILT zien, dan hey, is die er ook nietquote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:31 schreef Usert het volgende:
Onze kant.
Maar wat ik mooi vind, is dat de discussie dankzij de pro-nazi's hier zo nu en dan vervalt dat het niet iedereen zijn of haar eigen keuze was om voor de duitsers te vechten. Het gedicht gaat echter over iemand die bewust die keuze heeft gemaakt.
Hoe staan jullie daar dan precies tegenover? Dus mensen die het slechtste voor hadden met het land?
Lastig punt. Als jij als arme jongen ziet dat die Duitse soldaten het toch allemaal maar goed voor elkaar hadden, waarom zou je dan niet mee doen?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:31 schreef Usert het volgende:
Onze kant.
Maar wat ik mooi vind, is dat de discussie dankzij de pro-nazi's hier zo nu en dan vervalt dat het niet iedereen zijn of haar eigen keuze was om voor de duitsers te vechten. Het gedicht gaat echter over iemand die bewust die keuze heeft gemaakt.
Hoe staan jullie daar dan precies tegenover? Dus mensen die het slechtste voor hadden met het land?
Ja, IEDEREEN die het geen probleem vindt om 70 jaar na dato deze 10 Duitse jongens te herdenken is automatisch pro-nazi.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:31 schreef Usert het volgende:
Onze kant.
EN toen wisten ze nog niks over hoe fout nazi zijn is.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lastig punt. Als jij als arme jongen ziet dat die Duitse soldaten het toch allemaal maar goed voor elkaar hadden, waarom zou je dan niet mee doen?
Dat is toch wel m'n punt. En als je daarmee ook nog eens de held kon uithangen...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lastig punt. Als jij als arme jongen ziet dat die Duitse soldaten het toch allemaal maar goed voor elkaar hadden, waarom zou je dan niet mee doen?
Neen, maar aangezien de voorstanders niet nuanceren laat ik dat ook maar achterwege in deze discussiequote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, IEDEREEN die het geen probleem vindt om 70 jaar na dato deze 10 Duitse jongens te herdenken is automatisch pro-nazi.
Het is met een Dquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:01 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Het is echt met een d.
Graag andere mensen die even hun licht erover willen laten schijnen en dit kunnen bevestigen danwel ontkrachten.
Wij nuanceren niet? Grapjas.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:48 schreef Usert het volgende:
[..]
Neen, maar aangezien de voorstanders niet nuanceren laat ik dat ook maar achterwege in deze discussie
Sukkelquote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:48 schreef Usert het volgende:
[..]
Neen, maar aangezien de voorstanders niet nuanceren laat ik dat ook maar achterwege in deze discussie
Omdat enkele broers schijnbaar wel het inzicht hadden om zich bij het verzet aan te sluiten en niet bij de bezetter. Dat iemand een foute keuze maakt wil nog niet zeggen dat ik na 70 jaar hem maar moet herdenken omdat "dat kan gebeuren". Dan kun je heel veel mensen gaan herdenken waarvan ik hoop dat jullie dat ook niet zouden willen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Totaal offtopic. Als je wilt discussiëren over taal kan je daarvoor terecht in TTRquote:
Vergeven en vergeten is het toch? We kunnen er wel honderden jaren over blijven praten, maar daar schieten we weinig mee op.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:51 schreef Usert het volgende:
[..]
Omdat enkele broers schijnbaar wel het inzicht hadden om zich bij het verzet aan te sluiten en niet bij de bezetter. Dat iemand een foute keuze maakt wil nog niet zeggen dat ik na 70 jaar hem maar moet herdenken omdat "dat kan gebeuren". Dan kun je heel veel mensen gaan herdenken waarvan ik hoop dat jullie dat ook niet zouden willen.
Ook in deze tijd wordt je verantwoordelijk gehouden voor zulke daden als je 18 bent.
treed dan ook eens op tegen dat getroll van die U-boot of zo wil jequote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Totaal offtopic. Als je wilt discussiëren over taal kan je daarvoor terecht in TTR
Kom op je hebt wel meer in je mars dan zo een discussie voeren.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sukkel![]()
Hier, heb je een reden om te janken
Zekerquote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:52 schreef Usert het volgende:
[..]
Kom op je hebt wel meer in je mars dan zo een discussie voeren.
Ik begrijp ook niet dat het nog zo'n 'hot topic' is. Moeten we wachten tot de laatste veteraan dood is?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vergeven en vergeten is het toch? We kunnen er wel honderden jaren over blijven praten, maar daar schieten we weinig mee op.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
treed dan ook eens op tegen dat getroll van die U-boot of zo wil je
Beetje pot verwijt de ketel? Maar laten we (weer) OT verder gaan. Hier schiet het ook weinig mee op. Klachten op moderatie>FB topic.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sukkel![]()
Hier, heb je een reden om te janken
Met spreekwoorden heb ik niet zoveel. Eerst maar eens de generatie die het heeft meegemaakt / de naweeën vanuit "onze kant" heeft meegemaakt respecteren.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vergeven en vergeten is het toch? We kunnen er wel honderden jaren over blijven praten, maar daar schieten we weinig mee op.
Maar hoelang moeten we daar mee doorgaan?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:55 schreef Usert het volgende:
[..]
Met spreekwoorden heb ik niet zoveel. Eerst maar eens de generatie die het heeft meegemaakt / de naweeën vanuit "onze kant" heeft meegemaakt respecteren.
Wat mij betreft is dat wel het minste wat we kunnen doen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:53 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet dat het nog zo'n 'hot topic' is. Moeten we wachten tot de laatste veteraan dood is?
Je kan ook beter dan weer zo'n reactie zonder inhoud, ik heb beter gezien van jequote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ZekerMaar ik denk, ik kom me even op jouw niveau melden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |