Je kent onze grondwet?quote:
Een mod die trollt?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:59 schreef remlof het volgende:
Tsk, een beetje kutmoffen herdenken op 4 mei, echt niet
Het is echt met een d.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:00 schreef Saavedra het volgende:
[..]
Nogmaals die zin staat gewoon in de onvoltooid tegenwoordige tijd.
Nee, ik heb niets tegen de Duitsers van tegenwoordig, maar ik vind niet dat je de slachtoffers van de bezetter moet gaan herdenken op 4 mei.quote:
Vrijheid van meningsuiting doel je op neem ik aan? Die ontnemen ze niet, alleen het podium op die plek op dat moment. Erg? Zeker niet, aangezien de meeste daar op dat moment niet staan om landverraders te herdenken.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:00 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Je kent onze grondwet?
[..]
Een mod die trollt?
In dit geval met Remlof eensquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik heb niets tegen de Duitsers van tegenwoordig, maar ik vind niet dat je de slachtoffers van de bezetter moet gaan herdenken op 4 mei.
Ja hoor, ik sta 4 mei ook even stil bij Oeloe Bah Kirasj, je weet wel die Roewandees die omkwam bij de slag om Abjeskolohaquote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:41 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Misschien zit ik helemaal fout maar mij is geleerd dat we iedereen herdenken waar ook ter wereld, die, die slachtoffer zijn geworden van een oorlog, al dan niet direct.
Die duiters waren ook vrijwilligers natuurlijkquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik heb niets tegen de Duitsers van tegenwoordig, maar ik vind niet dat je de slachtoffers van de bezetter moet gaan herdenken op 4 mei.
Ik ken onze grondwet maar het is toch van de zotte dat dit niet mag omdat een paar mensen anders niet komen. Kom je toch lekker niet.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:04 schreef Usert het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting doel je op neem ik aan? Die ontnemen ze niet, alleen het podium op die plek op dat moment. Erg? Zeker niet, aangezien de meeste daar op dat moment niet staan om landverraders te herdenken.
Als je ergens anders op doelt hoor ik het graag, maar anders vraag ik me af of jij onze grondwet kent.
Maar waarom vroeg je nu precies of ik de grondwet ken?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:07 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Die duiters waren ook vrijwilligers natuurlijk
[..]
Ik ken onze grondwet
Dat vind jijquote:maar het is toch van de zotte dat dit niet mag omdat een paar mensen anders niet komen. Kom je toch lekker niet.
Goed, ben je het niet me eens.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:09 schreef Usert het volgende:
[..]
Maar waarom vroeg je nu precies of ik de grondwet ken?
[..]
Dat vind jij
Euhm vast maar ik weet zeker dat de meerderheid Het Grote Duitse Rijk ten volle steunde en voorop liepen toen ze Nederland binnen marcheerden. Echter, toen bleek dat "ze" niet zouden winnen en geconfronteerd werden met de dood, verminking en voedseltekorten de oorlog wat zat werden, ze een beetje huillie gingen doenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:07 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
[..]
Heb jij ook maar enige kennis van WOII of inlevingsvermogen?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:10 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Euhm vast maar ik weet zeker dat de meerderheid Het Grote Duitse Rijk ten volle steunde en voorop liepen toen ze Nederland binnen marcheerden. Echter, toen bleek dat "ze" niet zouden winnen en geconfronteerd werden met de dood, verminking en voedseltekorten de oorlog wat zat werden, ze een beetje huillie gingen doen
Heb jij wel enige inlevingsvermogen in de Nederlandse overlevenden? Denk dat die toch net iets belangrijker zijn op 4 mei.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:12 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Heb jij ook maar enige kennis van WOII of inlevingsvermogen?
Nee, de meesten waren gewoon dienstplichtig en hadden helemaal geen zin in oorlog, dat weet ik ook wel.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:07 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik probeer me in te leven in beide partijen. Dus de NSB'ers en SS'ers mogen we ook niet herdenken? Waren ook voor een deel Nederlanders.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:13 schreef Usert het volgende:
[..]
Heb jij wel enige inlevingsvermogen in de Nederlandse overlevenden? Denk dat die toch net iets belangrijker zijn op 4 mei.
En die vragen met betrekking tot kennis blijken vaker van geen waarde bij jou in deze discussie.
Hang jij toch lekker de hakenkruisvlag halfstok als je zo graag NSB'ers en SS'ers wilt herdenkenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:17 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik probeer me in te leven in beide partijen. Dus de NSB'ers en SS'ers mogen we ook niet herdenken? Waren ook voor een deel Nederlanders.
Wederom: http://www.dumpert.nl/med(...)erkeerde_kaaant.htmlquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:17 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik probeer me in te leven in beide partijen. Dus de NSB'ers en SS'ers mogen we ook niet herdenken? Waren ook voor een deel Nederlanders.
Die Duitse soldaten deden niet zo heel snel huilie huilie hoor. Ik denk dat die heel wat meer hebben kunnen doorstaan dan de gemiddelde FOK!kerquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:10 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Euhm vast maar ik weet zeker dat de meerderheid Het Grote Duitse Rijk ten volle steunde en voorop liepen toen ze Nederland binnen marcheerden. Echter, toen bleek dat "ze" niet zouden winnen en geconfronteerd werden met de dood, verminking en voedseltekorten de oorlog wat zat werden, ze een beetje huillie gingen doen
Uiteraardquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die Duitse soldaten deden niet zo heel snel huilie huilie hoor. Ik denk dat die heel wat meer hebben kunnen doorstaan dan de gemiddelde FOK!ker
en wie stelde hem die vraagquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:27 schreef Psy-freak het volgende:
Pff, mijn geschiedenisleraar kreeg vaak de vraag 'waarom moeten we geschiedenis leren?'
Lijkt me duidelijk.
Ik niet.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:28 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
en wie stelde hem die vraagJij toevallig
![]()
overigens heeft je geschiedenisleraar er dan weinig van gebakken aangezien je louter lulkoek uitkraamt![]()
Ad hominemquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:30 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik niet.
Maar aangezien jij het empathisch vermogen hebt van een kiwi...
quote:
Graag, ik wil duidelijk maken dat het wat genuanceerder ligt dat men denkt. Duitse soldaten moesten ook maar.quote:
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:30 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik niet.
Maar aangezien jij het empathisch vermogen hebt van een kiwi...
Ok, naar mij mening zijn ook duitse soldaten slachtoffer van het bewind. Ik weiger stil te zijn dit jaar - voor het eerst - en mijn eigen invulling geven aan de herdenking.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:37 schreef RedFever007 het volgende:
[..]ja hoor tuurlijk
Ik snap ook wel dat de Duitse soldaten aan het Oostfront geen prettige tijd hebben gehad (understatement) maar dat wil nog niet zeggen dat ik ze op 4 mei ga herdenkenIk weiger Duitse doden te herdenken op 4 mei, daar is die dag simpelweg niet voor bedoeld! althans niet in mijn ogen
Dat zei ik toch ook?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:37 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Graag, ik wil duidelijk maken dat het wat genuanceerder ligt dat men denkt. Duitse soldaten moesten ook maar.
Het is met een D inderdaad. Iemand die anders beweert is of een trol of een debiel.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:01 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Het is echt met een d.
Graag andere mensen die even hun licht erover willen laten schijnen en dit kunnen bevestigen danwel ontkrachten.
Dat weet ik, maar wie zijn wij om ze niet toe te laten tot de herdenking? Zit die haat zo diep?quote:
Van welke kant dan?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:13 schreef kanovinnie het volgende:
We herdenken toch ook de slachtoffers die gevallen zijn in Iraq, Afghanistan enz.?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |