Hallo iedereen,
Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden want zit met een probleem waar hier misschien wel antwoorden voor kunnen worden gegeven/begrip voor wordt getoont.
Sinds ong 4 maanden is bekend dat mijn vader darmkanker heeft met uitzaaiingen in lever en longen, en er is weinig vooruitzicht meer.
Nu heb ik me hier de eerste 2 weken enorm verdrietig om gevoeld, maar toen mijn vader begon met chemo werd hij ongelofelijk chagerijnig, onuitstaanbaar en onredelijk, op alles en iedereen boos en hij walste zo over je heen als je een weerwoord had, de sfeer in huis was vreselijk, hij snauwde iedereen af en begon ook met schelden (een van de dingen wat mijn ouders tijdens mijn opvoeding juist heel erg afkeurde). Nu zit hij veel aan de chemo, en elke keer als hij even een tijdje geen chemo hoefde, had ik het idee dat zijn humeur weer iets beter werd. Maar sinds kort maakt het niet meer uit of hij nu aan de chemo zit of niet, zijn gedrag is gewoon altijd onuitstaanbaar en lomp. Zelf heb ik hier door een grootte woede vanbinnen, die er niet uit kan, want nu mijn vader geen limiet meer heeft in zijn boos zijn, wil ik niet weten hoe heftige ruzies er aan toegaan. Het vreet me helemaal op, allerlei opgekropte woede en andere vervelende emoties kunnen er niet uit, en ook positieve emoties kan ik beter binnen houden want mijn vader maakt er toch wel wat negatiefs van. Ik ben sinds hij is begonnen met chemo nooit meer verdrietig geweest en heb ook geen medelijden meer met hem kunnen vinden. Mijn manier van denken is gewoon zo hard op het moment, er is geen plaats in mijn hoofd voor sympathie naar mijn vader, door zijn gedrag zit mijn hoofd helemaal vol woede en ik weet niet hoe lang ik dat zo volhoud (de dokters geven hem gemm. 3 jaar, maar nu, na 4 maanden, word ik al helemaal gek, dus ik wil niet weten hoe het is om 3 jaar zo door te moeten brengen). Mijn vraag is: herkennen meer mensen dit en hoe hebben zij hiermee gedealt? En hebben mensen meegemaakt dat dit gedrag weer verdwijnt na een tijd? Hopelijk heeft iemand zin om dit hele verhaal te lezen en kan iemand me helpen, alvast bedankt.