quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:20 schreef Fratz het volgende:
Klopt Joy, ik ben net 37 geworden.
Off topic: minstens tien kaarten, tenminste daar had mijn vader het over!
Hoe fijn dat natuurlijk ook zou zijn voor alle zieken vanaf dat moment ga ik er zeker weten toch wat zure gevoelens aa over houden omdat dat dan voor mijn lieve man 'net' te laat is gekomen (vorig jaar overleden, 38 jaar, dikke darmkanker)quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:35 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hier goed nieuws over de bestrijding van kanker. Er worden meerdere nieuwe behandelmethodes besproken die erg succesvol zijn.
En met de recente doorbraken in technologie en de exponentieel groeiende computerkracht, is het niet ondenkbaar dat we alle vormen van kanker binnen 20 jaar kunnen genezen. Ik zou er niet raar van opkijken als we dat over 10 jaar al kunnen.
Tegenwoordig weten we zo veel, dat we nu voor het eerst in de menselijke geschiedenis geneesmethodes kunnen ontwerpen op basis van hoe een ziekte werkt. Vroeger was het altijd "hit & miss". Dus gewoon dingen proberen en kijken wat het effect is. Tegenwoordig kunnen we ziektes in 3D modelleren mbv nanotechnologie en kunnen we op die manier oplossingen ontwerpen.
Vergelijk het met een deur die op slot zit en open moet. Vroeger probeerden we allerlei zaken die enigszins op een sleutel leken en probeerden deze in het slot te steken. Dit ging met wisselend succes uiteraard. Tegenwoordig kunnen we het slot dat open moet eerst modelleren om dan daar vervolgens een sleutel voor te ontwerpen. De komende 20 jaar zullen er echte doorbraken zijn
Ik snap dat volkomen, ik kan dat soort dingen niet eens lezen, komt voor mij toch ook te laat.quote:Op zondag 9 september 2012 11:45 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Hoe fijn dat natuurlijk ook zou zijn voor alle zieken vanaf dat moment ga ik er zeker weten toch wat zure gevoelens aa over houden omdat dat dan voor mijn lieve man 'net' te laat is gekomen (vorig jaar overleden, 38 jaar, dikke darmkanker)
Het leek de 15 maanden van zijn ziek zijn wel of er elke week een brekend nieuwsbericht was 'doorbraak kankeronderzoek' 'oplossing nabij' om dan vervolgens te lezen dat over 10 jaar... tja. Ellende.quote:Op zondag 9 september 2012 12:32 schreef Fratz het volgende:
[..]
Ik snap dat volkomen, ik kan dat soort dingen niet eens lezen, komt voor mij toch ook te laat.
Yup is hier ook precies hetzelfde! Nou ja, aan de andere kant word ik wel weer blij van de gedachte dat er wellicht in de toekomst niet meer mensen zo hoeven te lijden. Al lees ik bijna nooit wat over uitgezaaide kanker.quote:Op zondag 9 september 2012 12:51 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Het leek de 15 maanden van zijn ziek zijn wel of er elke week een brekend nieuwsbericht was 'doorbraak kankeronderzoek' 'oplossing nabij' om dan vervolgens te lezen dat over 10 jaar... tja. Ellende.
Ja begrijpelijk. Ik moet ook zeggen dat ik eigenlijk alleen de OP had gelezen en er daarna pas achterkwam dat er veel recente persoonlijke verhalen in dit topic stonden. Toen had ik het gevoel dat mijn post misschien niet helemaal gepast was.quote:Op zondag 9 september 2012 11:45 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Hoe fijn dat natuurlijk ook zou zijn voor alle zieken vanaf dat moment ga ik er zeker weten toch wat zure gevoelens aa over houden omdat dat dan voor mijn lieve man 'net' te laat is gekomen (vorig jaar overleden, 38 jaar, dikke darmkanker)
Jouw waarheid is geen algemene waarheid dus ik heb liever niet dat je die gaat verkondigen in een topic waar mensen worstelen met kanker.quote:Op zondag 16 september 2012 01:30 schreef Doedelzak77 het volgende:
Wat niet doen..? Mogen er geen linken meer in berichten of liever de waarheid niet...?
Natuurlijk niet! Ik denk dat het voor iedereen fijn is om op zijn tijd wat van zich af te schrijven, zeker bij zo'n heftig onderwerp.quote:Op donderdag 20 september 2012 00:11 schreef msacras het volgende:
Als ik zo de verhalen van andere mensen hier lees komt dit misschien aanstellerig over maar ik wou het gewoon even kwijt. Hoe gaat het verder met iedereen hier die nu met behandelingen bezig is?
quote:Op zondag 16 september 2012 11:22 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Jouw waarheid is geen algemene waarheid dus ik heb liever niet dat je die gaat verkondigen in een topic waar mensen worstelen met kanker.
quote:Op zondag 23 september 2012 08:45 schreef _Joy_ het volgende:
Jezus computergirl Mevr Paddington wat heftig! Ik herken het in zoverre dat ik tijdens mijn hele kankerperiode ook wel eens woedend ben geweest. Waarom overkomt mij dit?! En dat reageerde ik dan af op de mensen waarvan ik weet dat ze het me vergeven: mijn ouders en mijn man.
Ik wil er wel bij vermelden dat ik me niet zo gedroeg als je vader, laat ik dat vooropstellen.
Het was meer dat ik soms chagrijnig deed tegen hun. Niet dat schelden en zo.
Ik bedoel te zeggen: ik denk dat veel patiënten soms woede voelen. Maar iedereen uit dat anders. Jouw vader uit dat op zijn zachtst gezegd nogal heftig.
Dus de woede, ja die herken ik. Hoe hij ermee omgaat herken ik niet!! En hoe jullie met hem om moeten gaan? Moeilijk, maar ik zou het wel proberen te bespreken. Hoe oud ben je? Is je moeder in staat om met je vader te praten?
Sterkte! Hoe gaat het verder?quote:Op zondag 23 september 2012 09:01 schreef TC_Artemis het volgende:
Godverdomme keelpijn van die kut beatralingen :/
Laatste chemo (8) in februari, laatste bestraling (15) eind maart. Ik hoop 't beste voor je.quote:Op vrijdag 21 september 2012 17:28 schreef Bubbles90. het volgende:
Fijn!wanneer had je de behandelingen ook al weer afgerond?
![]()
Ik krijg maandag de uitslag van thorax en bloed, ben echt retezenuwachtigterwijl ik dat de voorgaande keren pas in de wachtruimte had.
Hou je haaks man! Als je keel net zo snel herstelt als m'n slokdarm deed ben je er zo vanaf, als de bestralingen over zijn. En vergeet niet welk doel ze hebbenquote:Op zondag 23 september 2012 09:01 schreef TC_Artemis het volgende:
Godverdomme keelpijn van die kut beatralingen :/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |