Heb je de ALS()-functie al geprobeerd?quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:46 schreef jakees het volgende:
hallo ik op basis van een formule bepalen uit welke cel ik een waarde wil ophalen. Even versimpeld wil op basis van een rekensom in b1 bepalen in de cel b2 de waarde hebben uit a1 of a2 of a3 etc. moet halen. Iets als:
=a(b1) waarbij b1 dan de waarde 1 tm 10000 kan bevatten. Ik wil niet gebruik maken van verticaal zoeken. Voor dit voorbeeld zou het wel werken maar ik wil dit gaan gebruiken voor een rangbepaling die ik meerdere keren binnen een kolom wil toepassen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Het antwoord op je vraag is =INDIRECT("a"&b1) waarbij je dus de kolom hebt staan op A en de waarde in B1 geeft het regelnummer.quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:46 schreef jakees het volgende:
hallo ik op basis van een formule bepalen uit welke cel ik een waarde wil ophalen. Even versimpeld wil op basis van een rekensom in b1 bepalen in de cel b2 de waarde hebben uit a1 of a2 of a3 etc. moet halen. Iets als:
=a(b1) waarbij b1 dan de waarde 1 tm 10000 kan bevatten. Ik wil niet gebruik maken van verticaal zoeken. Voor dit voorbeeld zou het wel werken maar ik wil dit gaan gebruiken voor een rangbepaling die ik meerdere keren binnen een kolom wil toepassen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
thx is bijna wat ik zoek. Even wat verduidelijking. Ik heb 40 rijen. in kolom A staat de naam van een persoon en in kolom B de het jaartal en kolom 3 de score. Per jaar staan er 10 rijen. Wat ik wil is dat ik een rang functie maakt die als het ware dynamisch werkt. Dus bij de eerste 10 rijen staat er ==RANG(C2;C$2:C$11;0) in de 2e 10 rijen staat =RANG(C12;C$12:C$21;0). Ik wil proberen dit dynamisch te maken. Met indirect lukt dat denk ik niet. Dan haal je echt de waarde op terwijl ik de range dynamisch wil houden.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:11 schreef snabbi het volgende:
[..]
Het antwoord op je vraag is =INDIRECT("a"&b1) waarbij je dus de kolom hebt staan op A en de waarde in B1 geeft het regelnummer.
Oef iets te vroeg gejuicht. Zie https://docs.google.com/s(...)lodXhmb0E&output=xls . Het lukt me wel om met de adres functie de juiste waarde op te halen. Maar ik krijg hem niet in de rang functie. Zien jullie wat ik verkeerd doe?quote:
Dit gaat niet goed met de dubbele punt:quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:49 schreef jakees het volgende:
[..]
Oef iets te vroeg gejuicht. Zie https://docs.google.com/s(...)lodXhmb0E&output=xls . Het lukt me wel om met de adres functie de juiste waarde op te halen. Maar ik krijg hem niet in de rang functie. Zien jullie wat ik verkeerd doe?
THX! nu eindelijk gelukt. De formule is nu:quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:54 schreef DaFan het volgende:
[..]
Dit gaat niet goed met de dubbele punt:
ADRES(RIJ(I3)-A3;3):ADRES(RIJ(I3)-A3+10;3)
Ik zie niet helemaal wat je doet maar je moet het volgende doen:
INDIRECT(ADRES1&":"&ADRES2)
Dan maak je een string met ADRES, dan de dubbele punt, dan het laatste ADRES.
Dus bv $C$3:$C$4. Als daar dan INDIRECT omheen staat kan hij het lezen als range.
Succes.
RESPECT. Daar had ik nooit opgekomen. Ik snap het een beetje maar ziet er goed uit. Wordt dit vaak gebruikt om de rang te bepalen?quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:04 schreef snabbi het volgende:
Een hele andere oplossing voor je, de formule die je hier nodig hebt is
=SOM((C2=$C$2:$C$31)*(D2<=$D$2:$D$31))
Het betreft een array formule. Je moet dus je ctrl en shift toets ingedrukt houden terwijl je op enter drukt.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CCOH38ISWCOP.xlsx
Hoe het werkt:
Wat excel hier doet is het volgende. Er wordt binnen de cel waar je dit plaatst een nieuwe matrix aangemaakt. Deze is 1 kolom met 30 waarden (door je C2:C30).
Elke regel in deze cel krijgt de waarde 1 of 0. Deze waarde wordt bepaald aan de hand van de formule: a*b
hierbij is a gelijk aan c2=$c$2:$c$31
hierbij is b gelijk aan d2<=$D$2:$D$31
wanneer de waarde in c2 (bijvoorbeeld 2008) gelijk is aan de waarde in de reeks C2:C31 wordt op de corresponderende regel in je matrix een 1 geplaatst en wanneer het niet waar is een 0. Door de formule a*b krijg je 0*1 of 0*0 wanneer je een ander jaartal hebt dan degene die op die ene regel staat. Doordat je met 0 vermenigvuldigt, is de uitkomst ook nul.
Het tweede deel kijkt simpelweg of er getallen kleiner zijn dat het getal waar je nu naar kijkt. Als dat zo is, is dit dus niet het grootste getal en moet je er in je ranking er 1 optellen. Dit gebeurt ook met de 1*1 uitkomst. De som van je 30 getallen in je matrix, zorgt dat je de rank van die betreffende regel hebt.
Dit wordt vooral gebruikt wanneer je meerdere criteria hebt op basis waarvan je de rangschikking moet bepalen. Je kan dit namelijk met zoveel kolommen uitbreiden als je zelf wilt. Het is dus ook een goede tip voor alle voetbalpoules die nu worden opgezetquote:Op donderdag 17 mei 2012 18:36 schreef jakees het volgende:
[..]
RESPECT. Daar had ik nooit opgekomen. Ik snap het een beetje maar ziet er goed uit. Wordt dit vaak gebruikt om de rang te bepalen?
Ok top. Ik snap hem nu en is iets eenvoudiger qua opzet dan die ander. Thx snabbi en DaFanquote:Op donderdag 17 mei 2012 18:44 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dit wordt vooral gebruikt wanneer je meerdere criteria hebt op basis waarvan je de rangschikking moet betalen. Je kan dit namelijk met zoveel kolommen uitbreiden als je zelf wilt. Het is dus ook een goede tip voor alle voetbalpoules die nu worden opgezet
Mijn god, wat faal ik hard. Zelfs 1 op 1 kopie krijg ik niet werkend.quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:10 schreef Deetch het volgende:
Volgens mij gaat het met de DIM regel fout omdat dat geen zegt dat objol een outlook applicatie is maar je moet zeggen dat het een object is en dan later zeggen wat voor object. Zie ook het voorbeeld uit de VBA help van excel 2010. Of de site van ron de bruin: http://www.rondebruin.nl/sendmail.htm
[ code verwijderd ]
bovenstaande code werkt in ieder geval.
Als ik je vraag goed heb begrepen, wil je gewoon een draft e-mail klaarzetten. Dit hoeft niet direct verstuurt te worden. In dat geval heb je in mijn ogen helemaal geen Macro nodig en kan je volstaan met een hyperlink. De mailto functie in je hyperlink zorgt ervoor dat je standaard e-mail programma wordt opgestart en je kan zelf de concept tekst helemaal klaar zetten.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 07:25 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Mijn god, wat faal ik hard. Zelfs 1 op 1 kopie krijg ik niet werkend.
Ik ga jullie tijd niet verder verdoen, en me eerst zelf eens verder verdiepen in heel dit gebeurenToch bedankt voor enthausiaste, snelle en goede hulp
![]()
Je ziet me weer terug als ik wat meer kennis heb opgedaan
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:45 schreef snabbi het volgende:
[..]
Als ik je vraag goed heb begrepen, wil je gewoon een draft e-mail klaarzetten. Dit hoeft niet direct verstuurt te worden. In dat geval heb je in mijn ogen helemaal geen Macro nodig en kan je volstaan met een hyperlink. De mailto functie in je hyperlink zorgt ervoor dat je standaard e-mail programma wordt opgestart en je kan zelf de concept tekst helemaal klaar zetten.
Voor een voorbeeld: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LAUV6NWBKJHZ.xlsx
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | Sub Uitzetten_Terugloop() 'standaard meldingen uit zetten zodat hij er sneller doorheen loopt Application.ScreenUpdating = False Application.DisplayAlerts = False Application.EnableEvents = False Dim kolom, bestand, folder As String 'Hier zetten we de variabelen zodat de juiste map en kolom wordt bekeken folder = "c:\excels\" kolom = "B:B" 'Hier wordt de code uitgevoerd. Hij gaat elk bestand in je folder af 'Ieder bestand wordt opgeopend en vervolgens van de kolom de WrapText op false gezet 'Tot slot opgeslagen en gesloten. bestand = Dir(folder) While bestand <> "" Workbooks.Open Filename:=folder & bestand Columns(kolom).Select With Selection .WrapText = False End With ActiveWorkbook.Save ActiveWorkbook.Close bestand = Dir Wend 'Hier zetten we alle meldingen weer aan en zijn we klaar. Application.ScreenUpdating = True Application.DisplayAlerts = True Application.EnableEvents = True End Sub |
Als de locatie niet correct is, hoe kan hij dan de naam van het bestand weten? Zie ik iets over het hoofd of gaat er iets anders mis?quote:Run time error '1004'
'bestand1.xlsx' could not be founds. Check the spelling of the file name, and verify that the file location is correct.
If you are trying to open a file from your list of most recent used files, make sure that the file has not be renamed, moved or deleted.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | Dim i As Integer For i = 1 To Sheets.Count Sheets(i).Activate columns(kolom).select With Selection .WrapText = False End With Next i |
Ziet er goed uit. En inderdaad je had de vraag goed begrepen, maar het is iets uitgebreider:quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:45 schreef snabbi het volgende:
[..]
Als ik je vraag goed heb begrepen, wil je gewoon een draft e-mail klaarzetten. Dit hoeft niet direct verstuurt te worden. In dat geval heb je in mijn ogen helemaal geen Macro nodig en kan je volstaan met een hyperlink. De mailto functie in je hyperlink zorgt ervoor dat je standaard e-mail programma wordt opgestart en je kan zelf de concept tekst helemaal klaar zetten.
Voor een voorbeeld: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LAUV6NWBKJHZ.xlsx
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: zie post hieronder.
[ Bericht 5% gewijzigd door Prof_Hoax op 21-05-2012 11:37:46 ]
| 1 | Please define below %0a%0aPart: %0aINC number: %0aShipping adress:%0aRequested by:%0aRequested for server, servername and type: %0a |
| 1 | =SUBSTITUTE(B9,CHAR(10),"%0a") |
Oke, zou je me kunnen uitleggen hoe ik dat in windows verander dan?quote:Op maandag 21 mei 2012 16:17 schreef Deetch het volgende:
ja dat kan bij je landeninstellingen in windows of in excel apart maar dat laatste zou ik afraden.
Windows XP: Configuratiescherm (Control Panel) -> Landsinstellingen (Regional and language options) -> Aanpassen (Customize) de rest wijst zich vanzelfquote:Op maandag 21 mei 2012 16:19 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Oke, zou je me kunnen uitleggen hoe ik dat in windows verander dan?
Iets wat mij hielp met e-mail, rechterklik (in excel dan toch) endan cell format en dan aangeven dat het om een datum gaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zodra ik een regel/tekst toe voegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: ook het ' teken voor de tekst zetten (alleen voor het eerste karakter neem ik aan) doet niets, of althans, het helpt niet. Lijkt inderdaad alsof de tekst te lang is...
[ Bericht 14% gewijzigd door Prof_Hoax op 22-05-2012 07:50:25 ]
Probleem 1 heeft te maken met je getal notatie. Excel 2010 doet dat ook automatisch.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:04 schreef armmoetzaaier2 het volgende:
ik ben wat aan het maken in open office. het lijkt heel erg op excel.
en heb 2 problemen.
ik wil ergens op het veld (9) neerzetten.
dan zet het programma er zelf -9 neer.
hoe kan ik dat veranderen dat die het niet zelf veranderd.
ik ben allemaal datum er in aan het zetten.
meeste datums lukken, maar datum 01/07/2012 20:45 gaat niet lukken.
dan zet die er 3 hekjes neer
je bent er al bijna.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:41 schreef mr-puta het volgende:
Ik heb het een en ander geprobeerd maar kom er maar niet op.(Excel 2003)
Omschrijving:
Op veld D3 moet een urencode worden ingevuld.
Als deze gelijk is aan PR, dan moeten de velden F3,G3,H3 worden ingevuld.
Daarom wil ik als D3=niet PR, de velden F3,G3,H3 rood gekleurd hebben.
Het is iets met de als-functie en voorwaardelijke opmaak als ik het goed heb;)
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.
thanks, al kom ik er nu nog niet uit;)quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:01 schreef Deetch het volgende:
Volgens mij alleen met VBA (macro)
http://answers.google.com/answers/threadview/id/736450.html
Selecteer al je tabbladen in je Excel document (door je shift knop ingedrukt te houden). Klik met je rechter muistoets op een tabblad en vervolgens Blad verplaatsen of kopiërenquote:Op woensdag 23 mei 2012 14:07 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik heb 3 excel bestanden. Ik wil al deze werkbladen in 1 bestand hebben maar ik kan dit niet kopieren en plakken zonder dat alles door elkaar gaat, er zitten verwijzingen, locks. Iemand enig idee?
Eigenlijk is je omschrijving best breed. Er zijn hele ingewikkelde manieren waarop je zoiets kunt doen, maar ik zou eens serieus kijken hoeveel werk het is om vanuit je 'moederbestand' een versie te maken met een filter op Kees (of alles behalve kees en die regels te verwijderen zodat alleen kees over blijft).quote:
Tja wanneer je niet met macro's om kan gaan (zoals Deetch al aanhaalt) kan je met valideren aan de slag gaan, maar het wordt er niet mooi op.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:34 schreef mr-puta het volgende:
Toch nog een vraag,
Ik heb nu:
Als D3= niet PR dan worden F3,G3,H3 rood.
Als D3=PR moeten deze velden namelijk ingevuld worden.
Is het mogelijk om als D3= niet PR, dan de velden F3,G3,H3 te blokkeren voor invoer?
Het lijkt me btw wel mogelijk met valideren of iets.
Wie weet hoe?
Alvast bedankt
Is dit teveel van het goede en kan Excel dit niet aan? Of zie ik iets over het hoofd? Wanneer ik de tekst direct als waarde van de variabele van het script in de url in de browser invoer, werkt het prima.quote:Our Story
Studio Rage is twenty-five years in the making. Renowned stylist and waxing extraordinaire, Mark Pettis, is finally opening his own full service salon • studio in the heart of West Hollywood, California! Studio Rage will offer everything from men’s cuts to full color, style and blow dry. Studio Rage will also offer a full range of waxing services to beautify every inch of your body, both seen and unseen!
The Impact
With your assistance in opening the doors at Studio Rage, you are becoming part of a quarter-century dream built on the interconnection of client happiness and shared artistic expression without compromising value.
What We Need & What You Get
Studio Rage is an independent start-up salon that will open its doors with zero reliance on high-interest bank loans or outside investment. This allows Mark to oversee all aspects of quality and keep overhead down, so the public can enjoy great hair and wax at a reasonable cost. This is where you come in—Studio Rage needs a deposit to secure the lease, a face-lift and license fees before Mark opens the doors April 1st! Your donations will help pay for the lease deposit, signage, city-mandated licensing fees, and more! Every dollar you donate will go directly to the goal of getting the doors open by April 1, 2012! In return, Studio Rage is going to give back to you with awesome and generous perks such as discounted hair products, free salon services and more! Mark wants every single person who donates to see and feel what their donation has accomplished, and to be excited to take advantage of the perks for months to come. If Mark doesn’t reach his fundraising goal, he will put all raised funds into the deposit for the lease and pursue other avenues for attaining his goal in order to open the salon doors by April 1st!
Other Ways You Can Help
Regardless of how much you are able to donate, you can also help get the word out by posting this campaign to your facebook, tumblr, twitter, linkedin or other social networking sites! Don’t be afraid to mass email! With your help these tough economic times can be ridden out looking fabulous and making the local economy a better place to thrive.
STUDIO RAGE APRIL 1, 2012!
Thank you so much for your support!
De cel waar de mailto in staat (A19) heeft een formule om van de mailto een hyperlink te maken. Ik denk dat hij vastloopt op deze formule. Wat je kan proberen is om dit via Invoegen Hyperlink te doen zodat je geen formule gebruikt.quote:Op donderdag 24 mei 2012 07:28 schreef Prof_Hoax het volgende:
snabbi, zou je hier nog eens kunnen kijken:
[Excel] Het grote Excel vragen topic #32
Ik weet niet of het mogelijk is een extra cel aan de " inhoud bericht " te geven?
Het is lastig om dit zo van een afstand te beoordelen, maar wellicht heeft het te maken dat je tekst een enter bevat. Hierdoor verstuur je wellicht alleen het berichtquote:Op donderdag 24 mei 2012 18:59 schreef mwvrs het volgende:
Hallo,
etc
Iemand enig idee wat er aan de hand is, want het zou super zijn als ik dit werkend krijg! Dank!!
| 1 2 3 4 5 6 | <html> <form action="http:/www.mijnsite.nl/uploadtekst.php" method="post"> <input type="text" name="mijnverhaal"> <input type="submit" name="submit" value="Verstuur"> </form> </html> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | <html> <?php $location = "127.0.0.1"; $username = "snabbi"; $password = "test1234"; $database = "verhalen_database"; $verhaal = $_POST['mijnverhaal']; $conn = mysql_connect("$location","$username","$password"); if (!$conn) die ("Could not connect MySQL"); mysql_select_db($database,$conn) or die ("Could not open database!"); $query = "INSERT INTO `tabel` (`verhaal`) VALUES ($verhaal)"; $results = mysql_query($query,$conn); mysql_close($conn); ?> </html> |
Waarom zet je je spreadsheet niet om naar Access? Als het alleen om je invoer gaat, dan zet je in Excel vervolgens een query naar je access zodat je je access bestand synchroniseert op basis van de input uit excel.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:02 schreef Individual het volgende:
Een tijdje hier niet meer gepost, maar heeft iemand ervaring met een SQL ODBC link naar Excel?
Een directe link naar een lege sheet heeft ie gedaan in 4 minuten, maar zo snel als er wat formattering/in cell drop downs bij komen kijken duurt het van 30 minuten tot nu al ruim 1,5 uur.
Zelfs copy-pasten van die 4 minuten lege sheet naar de geformatteerde sheet duurde 30 minuten..
Waar zit de memory leak of wie kan me een zoekterm geven om dit veel sneller te laten lopen?
(het gaat om 17,800 rijen en 60 colommen)
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:45 schreef hendrik2009 het volgende:
@Helly: Vlookup indien iedere datum een keer voor komt
Je zegt:quote:Op zondag 27 mei 2012 08:24 schreef geelkuikentje het volgende:
Mijn datum invoer is in een gesloopt
Voer ik de datum in in een cel: "200412". Dit wordt normaal omgezet naar 20-04-2012. Krijg ik nu:
14-9-2448 als datum terug![]()
Voer ik in "20-04-2012" dan blijft de datum wel staan zoals het hoort. Hoe krijg ik dit weer terug?
Ik heb Excel 2007.
quote:Op zondag 27 mei 2012 09:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik heb in bepaald cellen ingetikt:
- paard
- hond
Excel maakt ervan:
#NAAM?
#NAAM?
Als ik edit (F2) doe dan staat er:
=- paard
=- hond
Hoe krijg ik dit terug?
Moet ik de cellen 1 voor 1 herstellen en de streepjes (die Excel als minteken ziet) vervangen door andere streepjes die excel niet ziet als minteken?
Laat maar. Het is opgelost. Alle foutmeldingen selecteren. Ctrl-H (maw vervangen). De = door een spaties. Was alles maar zo simpel...quote:Op zondag 27 mei 2012 09:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik heb in bepaald cellen ingetikt:
- paard
- hond
Excel maakt ervan:
#NAAM?
#NAAM?
Als ik edit (F2) doe dan staat er:
=- paard
=- hond
Hoe krijg ik dit terug?
Moet ik de cellen 1 voor 1 herstellen en de streepjes (die Excel als minteken ziet) vervangen door andere streepjes, die excel niet voor mintekens ziet?
Wat je nu noemt is eigenlijk de standaard manier hoe Excel het zou moeten verwerken. Dit rekent alles terug naar de eerste dag op 1-1-1900. 200412 dagen na de 0-1-1900 is 14-9-2448.quote:Op zondag 27 mei 2012 08:24 schreef geelkuikentje het volgende:
Mijn datum invoer is in een gesloopt
Voer ik de datum in in een cel: "200412". Dit wordt normaal omgezet naar 20-04-2012. Krijg ik nu:
14-9-2448 als datum terug![]()
Voer ik in "20-04-2012" dan blijft de datum wel staan zoals het hoort. Hoe krijg ik dit weer terug?
Ik heb Excel 2007.
Je vraag is iets te breed op het moment. Wil je iedere beroepsgroep in 1 gratiek hebben of alle beroepsgroepen in 1 grafiek. Moet de vraag van de beroepsgroep en het aanbod in een lijntje worden weergegeven of wil je dat de afstand tussen vraag en aanbod wordt weergegeven. Te veel mogelijkheden!quote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:16 schreef AlwaysConnected het volgende:
Ik zoek een mogelijkheid om vanuit dit excel bstand
http://dl.dropbox.com/u/18913775/vraag%20aanbod.xls
Een mooie grafiek te maken waar in je per periode per beroepsgroep de vraag en aanbod kan zien
wie kan mij verder helpen?
Ik ziet het namenlijk nu ff niet
thnx
Dit 'probleem' kun je oplossen via de Excel opties en over te schakelen naar de 1904 datum notatie. Al zal niemand hier over vallen denk ik zo.quote:Op zondag 27 mei 2012 09:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Er is 1 fout bij excel: Ze hebben 29-02-1900 ook meegeteld. En dat moest niet. 1900 is geen schrikkeljaar.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | Public Sub AutoMerge2() Dim LastRowToMergeTo As Long Dim i As Long Dim LastRow As Long Application.DisplayAlerts = False LastRow = Range("B" & CStr(Rows.Count)).End(xlUp).Row For i = 5 To LastRow LastRowToMergeTo = i On Error Resume Next Do While (Len(Range("A" & CStr(LastRowToMergeTo + 1)).Value) = 0) And (LastRowToMergeTo + LastRow) LastRowToMergeTo = LastRowToMergeTo + 1 On Error Goto 0 Loop With Range("A" & CStr(i) & ":A" & CStr(LastRowToMergeTo)) .Merge .WrapText = True .VerticalAlignment = xlVAlignTop End With i = LastRowToMergeTo Next i Application.DisplayAlerts = True End Sub |
| 1 | Do While (Len(Range("A" & CStr(LastRowToMergeTo + 1)).Value) = 0) And (LastRowToMergeTo + LastRow) |
| 1 | Do While (Len(Range("A" & CStr(LastRowToMergeTo + 1)).Value) = 0) And (LastRowToMergeTo LastRow) |
met een sumif waarschijnlijk? =sumif(A1:A20,"<0") en =sumif(A1:A20,">0")quote:
Dat je het verkeerde programma gebruikt wanneer een cel meer dan 8000 karakters moet bevatten en je er nog steeds bewerkingen mee wilt doen.quote:
Bedankt voor mee denken, we laten het lekker in tabel staan.quote:Op zondag 27 mei 2012 10:43 schreef snabbi het volgende:
[..]
Je vraag is iets te breed op het moment. Wil je iedere beroepsgroep in 1 gratiek hebben of alle beroepsgroepen in 1 grafiek. Moet de vraag van de beroepsgroep en het aanbod in een lijntje worden weergegeven of wil je dat de afstand tussen vraag en aanbod wordt weergegeven. Te veel mogelijkheden!
Als je met je muis klikt in je tabel (willekeurig getal) en kiest voor Invoegen -> Spreiding krijg je de mogelijkheid voor vloeiende lijnen. Excel zal automatisch je beroepsgroep voor vraag en aanbod plotten in dezelfde kleur.
Zo.quote:Op donderdag 31 mei 2012 07:36 schreef Prof_Hoax het volgende:
* Prof_Hoax is inmiddels kaal. Het lukt gewoonweg nietHoerenzooi
![]()
Ik geef het op, het wordt een mailto met het goede adres + cc en subject. De rest vullen ze zelf maar in. Luie mexicanen mogen ook best wat doen
Alsnog erg bedankt voor het meedenken Deetch en Snabbi
Ik ga nu eerst even proberen of ik het ingebouwd krijg in mijn eigen file. Maar qua functionaliteit is het echt precies wat ik zochtquote:Op donderdag 31 mei 2012 13:05 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Zo.
Opgelost nu?
zoja zet ik de source ook even hier neer.
Bijna bijnaquote:
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:43 schreef wicky2010 het volgende:
Bedankt voor je antwoord, dit was inderdaad precies wat ik bedoelde!
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | id waarde gemiddelde 1 10 1 15 1 20 1 30 1 90 2 5 2 7 2 20 2 30 3 10 3 40 3 17 |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |