abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 mei 2012 @ 14:06:12 #101
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_111664055
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 13:46 schreef jakees het volgende:
hallo ik op basis van een formule bepalen uit welke cel ik een waarde wil ophalen. Even versimpeld wil op basis van een rekensom in b1 bepalen in de cel b2 de waarde hebben uit a1 of a2 of a3 etc. moet halen. Iets als:
=a(b1) waarbij b1 dan de waarde 1 tm 10000 kan bevatten. Ik wil niet gebruik maken van verticaal zoeken. Voor dit voorbeeld zou het wel werken maar ik wil dit gaan gebruiken voor een rangbepaling die ik meerdere keren binnen een kolom wil toepassen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Heb je de ALS()-functie al geprobeerd?

-edit- Faal ;(

[ Bericht 6% gewijzigd door qu63 op 17-05-2012 14:38:20 ]
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_111664216
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 13:46 schreef jakees het volgende:
hallo ik op basis van een formule bepalen uit welke cel ik een waarde wil ophalen. Even versimpeld wil op basis van een rekensom in b1 bepalen in de cel b2 de waarde hebben uit a1 of a2 of a3 etc. moet halen. Iets als:
=a(b1) waarbij b1 dan de waarde 1 tm 10000 kan bevatten. Ik wil niet gebruik maken van verticaal zoeken. Voor dit voorbeeld zou het wel werken maar ik wil dit gaan gebruiken voor een rangbepaling die ik meerdere keren binnen een kolom wil toepassen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Het antwoord op je vraag is =INDIRECT("a"&b1) waarbij je dus de kolom hebt staan op A en de waarde in B1 geeft het regelnummer.
pi_111664661
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 14:11 schreef snabbi het volgende:

[..]

Het antwoord op je vraag is =INDIRECT("a"&b1) waarbij je dus de kolom hebt staan op A en de waarde in B1 geeft het regelnummer.
thx is bijna wat ik zoek. Even wat verduidelijking. Ik heb 40 rijen. in kolom A staat de naam van een persoon en in kolom B de het jaartal en kolom 3 de score. Per jaar staan er 10 rijen. Wat ik wil is dat ik een rang functie maakt die als het ware dynamisch werkt. Dus bij de eerste 10 rijen staat er ==RANG(C2;C$2:C$11;0) in de 2e 10 rijen staat =RANG(C12;C$12:C$21;0). Ik wil proberen dit dynamisch te maken. Met indirect lukt dat denk ik niet. Dan haal je echt de waarde op terwijl ik de range dynamisch wil houden.
pi_111664983
ADRES(INDIRECT(
pi_111665283
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2012 14:37 schreef DaFan het volgende:
ADRES(INDIRECT(
thx dat is hem!!!!!
pi_111665620
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 14:46 schreef jakees het volgende:

[..]

thx dat is hem!!!!!
Mooizo ;)
pi_111667117
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2012 14:58 schreef DaFan het volgende:

[..]

Mooizo ;)
Oef iets te vroeg gejuicht. Zie https://docs.google.com/s(...)lodXhmb0E&output=xls . Het lukt me wel om met de adres functie de juiste waarde op te halen. Maar ik krijg hem niet in de rang functie. Zien jullie wat ik verkeerd doe?
pi_111667298
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 15:49 schreef jakees het volgende:

[..]

Oef iets te vroeg gejuicht. Zie https://docs.google.com/s(...)lodXhmb0E&output=xls . Het lukt me wel om met de adres functie de juiste waarde op te halen. Maar ik krijg hem niet in de rang functie. Zien jullie wat ik verkeerd doe?
Dit gaat niet goed met de dubbele punt:
ADRES(RIJ(I3)-A3;3):ADRES(RIJ(I3)-A3+10;3)

Ik zie niet helemaal wat je doet maar je moet het volgende doen:
INDIRECT(ADRES1&":"&ADRES2)

Dan maak je een string met ADRES, dan de dubbele punt, dan het laatste ADRES.
Dus bv $C$3:$C$4. Als daar dan INDIRECT omheen staat kan hij het lezen als range.

Succes.
pi_111671401
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2012 15:54 schreef DaFan het volgende:

[..]

Dit gaat niet goed met de dubbele punt:
ADRES(RIJ(I3)-A3;3):ADRES(RIJ(I3)-A3+10;3)

Ik zie niet helemaal wat je doet maar je moet het volgende doen:
INDIRECT(ADRES1&":"&ADRES2)

Dan maak je een string met ADRES, dan de dubbele punt, dan het laatste ADRES.
Dus bv $C$3:$C$4. Als daar dan INDIRECT omheen staat kan hij het lezen als range.

Succes.
THX! nu eindelijk gelukt. De formule is nu:
=RANG(D2;INDIRECT(ADRES(RIJ(A2)-A2;4)&":"&ADRES(RIJ(A2)-A2+10;4))) is ook niet eenvoudig moet ik zeggen maar ja wel weer 3 uur verspeeld die ik aan mijn studie had moeten besteden. grrr
pi_111672639
Een hele andere oplossing voor je, de formule die je hier nodig hebt is
=SOM((C2=$C$2:$C$31)*(D2<=$D$2:$D$31))

Het betreft een array formule. Je moet dus je ctrl en shift toets ingedrukt houden terwijl je op enter drukt.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CCOH38ISWCOP.xlsx

Hoe het werkt:
Wat excel hier doet is het volgende. Er wordt binnen de cel waar je dit plaatst een nieuwe matrix aangemaakt. Deze is 1 kolom met 30 waarden (door je C2:C30).

Elke regel in deze cel krijgt de waarde 1 of 0. Deze waarde wordt bepaald aan de hand van de formule: a*b
hierbij is a gelijk aan c2=$c$2:$c$31
hierbij is b gelijk aan d2<=$D$2:$D$31

wanneer de waarde in c2 (bijvoorbeeld 2008) gelijk is aan de waarde in de reeks C2:C31 wordt op de corresponderende regel in je matrix een 1 geplaatst en wanneer het niet waar is een 0. Door de formule a*b krijg je 0*1 of 0*0 wanneer je een ander jaartal hebt dan degene die op die ene regel staat. Doordat je met 0 vermenigvuldigt, is de uitkomst ook nul.

Het tweede deel kijkt simpelweg of er getallen kleiner zijn dat het getal waar je nu naar kijkt. Als dat zo is, is dit dus niet het grootste getal en moet je er in je ranking er 1 optellen. Dit gebeurt ook met de 1*1 uitkomst. De som van je 30 getallen in je matrix, zorgt dat je de rank van die betreffende regel hebt.

[ Bericht 31% gewijzigd door snabbi op 17-05-2012 18:16:58 ]
pi_111673724
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:04 schreef snabbi het volgende:
Een hele andere oplossing voor je, de formule die je hier nodig hebt is
=SOM((C2=$C$2:$C$31)*(D2<=$D$2:$D$31))

Het betreft een array formule. Je moet dus je ctrl en shift toets ingedrukt houden terwijl je op enter drukt.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CCOH38ISWCOP.xlsx

Hoe het werkt:
Wat excel hier doet is het volgende. Er wordt binnen de cel waar je dit plaatst een nieuwe matrix aangemaakt. Deze is 1 kolom met 30 waarden (door je C2:C30).

Elke regel in deze cel krijgt de waarde 1 of 0. Deze waarde wordt bepaald aan de hand van de formule: a*b
hierbij is a gelijk aan c2=$c$2:$c$31
hierbij is b gelijk aan d2<=$D$2:$D$31

wanneer de waarde in c2 (bijvoorbeeld 2008) gelijk is aan de waarde in de reeks C2:C31 wordt op de corresponderende regel in je matrix een 1 geplaatst en wanneer het niet waar is een 0. Door de formule a*b krijg je 0*1 of 0*0 wanneer je een ander jaartal hebt dan degene die op die ene regel staat. Doordat je met 0 vermenigvuldigt, is de uitkomst ook nul.

Het tweede deel kijkt simpelweg of er getallen kleiner zijn dat het getal waar je nu naar kijkt. Als dat zo is, is dit dus niet het grootste getal en moet je er in je ranking er 1 optellen. Dit gebeurt ook met de 1*1 uitkomst. De som van je 30 getallen in je matrix, zorgt dat je de rank van die betreffende regel hebt.

RESPECT. Daar had ik nooit opgekomen. Ik snap het een beetje maar ziet er goed uit. Wordt dit vaak gebruikt om de rang te bepalen?
pi_111674052
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:36 schreef jakees het volgende:

[..]

RESPECT. Daar had ik nooit opgekomen. Ik snap het een beetje maar ziet er goed uit. Wordt dit vaak gebruikt om de rang te bepalen?
Dit wordt vooral gebruikt wanneer je meerdere criteria hebt op basis waarvan je de rangschikking moet bepalen. Je kan dit namelijk met zoveel kolommen uitbreiden als je zelf wilt. Het is dus ook een goede tip voor alle voetbalpoules die nu worden opgezet :)

[ Bericht 0% gewijzigd door snabbi op 18-05-2012 11:27:37 ]
pi_111675278
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:44 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dit wordt vooral gebruikt wanneer je meerdere criteria hebt op basis waarvan je de rangschikking moet betalen. Je kan dit namelijk met zoveel kolommen uitbreiden als je zelf wilt. Het is dus ook een goede tip voor alle voetbalpoules die nu worden opgezet :)
Ok top. Ik snap hem nu en is iets eenvoudiger qua opzet dan die ander. Thx snabbi en DaFan
pi_111694631
quote:
3s.gif Op woensdag 16 mei 2012 09:10 schreef Deetch het volgende:
Volgens mij gaat het met de DIM regel fout omdat dat geen zegt dat objol een outlook applicatie is maar je moet zeggen dat het een object is en dan later zeggen wat voor object. Zie ook het voorbeeld uit de VBA help van excel 2010. Of de site van ron de bruin: http://www.rondebruin.nl/sendmail.htm
[ code verwijderd ]


bovenstaande code werkt in ieder geval.
Mijn god, wat faal ik hard. Zelfs 1 op 1 kopie krijg ik niet werkend.

Ik ga jullie tijd niet verder verdoen, en me eerst zelf eens verder verdiepen in heel dit gebeuren :@ Toch bedankt voor enthausiaste, snelle en goede hulp O+
Je ziet me weer terug als ik wat meer kennis heb opgedaan :9
pi_111697094
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 07:25 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Mijn god, wat faal ik hard. Zelfs 1 op 1 kopie krijg ik niet werkend.

Ik ga jullie tijd niet verder verdoen, en me eerst zelf eens verder verdiepen in heel dit gebeuren :@ Toch bedankt voor enthausiaste, snelle en goede hulp O+
Je ziet me weer terug als ik wat meer kennis heb opgedaan :9
Als ik je vraag goed heb begrepen, wil je gewoon een draft e-mail klaarzetten. Dit hoeft niet direct verstuurt te worden. In dat geval heb je in mijn ogen helemaal geen Macro nodig en kan je volstaan met een hyperlink. De mailto functie in je hyperlink zorgt ervoor dat je standaard e-mail programma wordt opgestart en je kan zelf de concept tekst helemaal klaar zetten.

Voor een voorbeeld: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LAUV6NWBKJHZ.xlsx
pi_111697980
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 10:45 schreef snabbi het volgende:

[..]

Als ik je vraag goed heb begrepen, wil je gewoon een draft e-mail klaarzetten. Dit hoeft niet direct verstuurt te worden. In dat geval heb je in mijn ogen helemaal geen Macro nodig en kan je volstaan met een hyperlink. De mailto functie in je hyperlink zorgt ervoor dat je standaard e-mail programma wordt opgestart en je kan zelf de concept tekst helemaal klaar zetten.

Voor een voorbeeld: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LAUV6NWBKJHZ.xlsx
^O^ Na 't weekeind eens naar kijken. Dankjewel ^O^
pi_111787971
Dacht dat ik wel aardig met excel overweg kon, maar kom er nu even niet uit.

Ik was een simpel EK poule in elkaar aan het zetten en nu de volgende sitautie:

E36 = Rusland
F36 = aantal doelpunten dat Rusland heeft gemaakt
H36 = aantal doelpunten dat Denemarken heeft gemaakt
I36 = Denemarken
K36 = Rusland of Denemarken (diegene die na penalty's wint, bij gelijke stand na 120 minuten, zie cel F36 en H36).

Nu wil ik dat de winnaar van deze wedstrijd automatisch wordt ingevuld in de halve finale, maar als de uitslag nog niet (volledig) is ingevuld, dan moet er nog niets komen te staan. Niet volledig = F36, H36 of eventueel K36.

Ik kom er niet uit, iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt!!

edit: het is al gelukt, ik zat met de > en < te kloten :')

dit was hem dus: =ALS(F36="";"";ALS(H36="";"";ALS(F36>H36;E36;ALS(F36<H36;I36;ALS(F36=H36;ALS(K36="";"";K36))))))

[ Bericht 17% gewijzigd door Roberto258 op 20-05-2012 17:20:15 ]
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_111790302
Hallo ik ben nieuw hier. Ik heb een berg Excelbestanden (~1000) waarin ik de tekstterugloop in
alle cellen van kolom B ongedaan wil maken. Is er een makkelijke manier om dit in bulk/batch te doen? Ik doe dit liever niet handmatig... :). Het lukt me om een macro op te nemen om het binnen één bestand te doen, maar ik weet niet hoe ik dit automatisch over meerdere bestanden kan uitvoeren.

Iemand een goed idee? Alvast bedankt!
pi_111792182
Ik heb een macro voor je gemaakt die ieder bestand in een bepaalde folder voor je opent. Ik heb hem niet monkey-proof gemaakt, dus hij checkt verder niet of het wel een Excel bestand is en dergelijke.

Open een Excel bestand en plaats de code er in. Dit kan je doen via ALT F11 om de Visual Basic editor te openen en vervolgens een module toe te voegen (rechts muistoets -> Invoegen -> Module).

Voer de opdracht uit via ALT F8 om en je macro te starten. In het voorbeeld heb ik de map c:\excels als voorbeeld genomen en natuurlijk alleen de B kolom.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Sub Uitzetten_Terugloop()
'standaard meldingen uit zetten zodat hij er sneller doorheen loopt
Application.ScreenUpdating = False
Application.DisplayAlerts = False
Application.EnableEvents = False

Dim kolom, bestand, folder As String
'Hier zetten we de variabelen zodat de juiste map en kolom wordt bekeken
folder = "c:\excels\"
kolom = "B:B"

'Hier wordt de code uitgevoerd. Hij gaat elk bestand in je folder af
'Ieder bestand wordt opgeopend en vervolgens van de kolom de WrapText op false gezet
'Tot slot opgeslagen en gesloten.
bestand = Dir(folder)
While bestand <> ""
    Workbooks.Open Filename:=folder & bestand
    Columns(kolom).Select
    With Selection
        .WrapText = False
    End With
    ActiveWorkbook.Save
    ActiveWorkbook.Close
    bestand = Dir
Wend

'Hier zetten we alle meldingen weer aan en zijn we klaar.
Application.ScreenUpdating = True
Application.DisplayAlerts = True
Application.EnableEvents = True

End Sub

EDIT: *woordje folder toegevoegd in regel 17

[ Bericht 1% gewijzigd door snabbi op 20-05-2012 22:36:50 ]
pi_111806191
Fantastisch snabbi _O_ Dit is meer hulp dan ik op had gehoopt!

Ik krijg echter de volgende melding bij het uitvoeren van de macro:

quote:
Run time error '1004'
'bestand1.xlsx' could not be founds. Check the spelling of the file name, and verify that the file location is correct.

If you are trying to open a file from your list of most recent used files, make sure that the file has not be renamed, moved or deleted.
Als de locatie niet correct is, hoe kan hij dan de naam van het bestand weten? Zie ik iets over het hoofd of gaat er iets anders mis? :?
pi_111808218
Wijzig de code in regel 17 naar (zoals ik ook hierboven al heb gedaan):
Workbooks.Open Filename:=folder & bestand

Dan ben je immers volledig in de naamgeving. Bij mijn testje werkte dit wel omdat hij dan gebruik maakt van je recent geopende bestanden. Even vergeten :) Let er wel op dat je folder dus ook eindigt op een \ anders loopt dat weer verkeerd

Wat je ook kan doen met je macro is met je cursor in de code gaan staan en via F8 vervolgens regel voor regel doorlopen. Uiteraard kan je via het play knopje doorgaan wanneer je voldoende gezien hebt.

Overigens ben ik er ook 'blind' vanuit gegaan dat je alleen in de actieve sheet kolom B moet wijzigen. Indien je over meerdere sheets de handeling wilt verrichten moet je dat column(kolom) deel wijzigen naar iets in de trant van:
1
2
3
4
5
6
7
8
Dim i As Integer
For i = 1 To Sheets.Count
 Sheets(i).Activate
 columns(kolom).select
 With Selection
   .WrapText = False
 End With
Next i


[ Bericht 19% gewijzigd door snabbi op 20-05-2012 22:59:03 ]
pi_111811371
De bewerking is inderdaad alleen in het actieve sheet nodig dus je laatste aanpassing is niet nodig voor mij :)

Het werkt nu in ieder geval perfect! Heel erg bedankt!! ^O^ ^O^
pi_111822529
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 10:45 schreef snabbi het volgende:

[..]

Als ik je vraag goed heb begrepen, wil je gewoon een draft e-mail klaarzetten. Dit hoeft niet direct verstuurt te worden. In dat geval heb je in mijn ogen helemaal geen Macro nodig en kan je volstaan met een hyperlink. De mailto functie in je hyperlink zorgt ervoor dat je standaard e-mail programma wordt opgestart en je kan zelf de concept tekst helemaal klaar zetten.

Voor een voorbeeld: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LAUV6NWBKJHZ.xlsx
Ziet er goed uit. En inderdaad je had de vraag goed begrepen, maar het is iets uitgebreider:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit: zie post hieronder.

[ Bericht 5% gewijzigd door Prof_Hoax op 21-05-2012 11:37:46 ]
pi_111823936
Disregard above :D


Heb iets geprobeerd. De cel waar de ontvanger in gedefineerd wordt heb ik aangegeven als zijnde een email adres. Dit omdat de PDL die ik wilde gebruiken begint met -admin-blabla-blabla-blabla.
Het streepje zorgt ervoor dat hij het ziet als een functie, en begon dus te mekkeren.

Daarbij heb ik het interne e-mail adres voor een PDL ook gevonden (nml pdl@exch.onsbedrijf.com)

Nu verder spelen. :D :D

Okay, status:
Ik krijg een draft.
Ik krijg hem met adres (pdl+ cc ) die ik wil.
Ik krijg hem met een aantal regels die ik als draft wil, echter ik mag maar maximaal dit invullen :

1Please define below %0a%0aPart: %0aINC number: %0aShipping adress:%0aRequested by:%0aRequested for server, servername and type: %0a
alles wat ik meer invul, krijg ik een #value (ongeacht of het een stuk tekst is of een extra witregel) Haal ik dit terug weg, doet hij het weer gewoon.

Oh, en ik gebruik %0a omdat ik geen enter/shift+enter kon gebruiken in B9 (gele vakje) van het test sheet...
-O-

[ Bericht 23% gewijzigd door Prof_Hoax op 21-05-2012 13:29:54 ]
pi_111828166
1=SUBSTITUTE(B9,CHAR(10),"%0a")

Dit zegt toch : vervang, uit cel B9, character 10 (ik denk enter?) door "%0a" (dus een enter in de mail?)

Tevens, kan ik opmaak aan de tekst meegeven (bold/cursief)
  maandag 21 mei 2012 @ 16:13:52 #126
195761 Reflectionne
Hm hm ja ja
pi_111834791
Iemand een idee of je een punt in een komma voor de decimalen kan veranderen? (Ik heb Nederlandse Office maar ben bezig met een Engelse presentatie, wil dus m'n grafieken gewoon met punten ipv komma's)
pi_111834978
ja dat kan bij je landeninstellingen in windows of in excel apart maar dat laatste zou ik afraden.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 21 mei 2012 @ 16:19:02 #128
195761 Reflectionne
Hm hm ja ja
pi_111835021
quote:
3s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:17 schreef Deetch het volgende:
ja dat kan bij je landeninstellingen in windows of in excel apart maar dat laatste zou ik afraden.
Oke, zou je me kunnen uitleggen hoe ik dat in windows verander dan?
pi_111853317
ik ben wat aan het maken in open office. het lijkt heel erg op excel.
en heb 2 problemen.

ik wil ergens op het veld (9) neerzetten.
dan zet het programma er zelf -9 neer.
hoe kan ik dat veranderen dat die het niet zelf veranderd.

ik ben allemaal datum er in aan het zetten.
meeste datums lukken, maar datum 01/07/2012 20:45 gaat niet lukken.
dan zet die er 3 hekjes neer
pi_111859670
@Prof_Hoax
Ja de substitue geeft aan dat de zachte enter (alt enter) moet worden vervangen door %0a. De zachte enter is ascii code 10 en 0a is ook 10 in hexadecimalen.

Ik kan helaas zelf je foutmelding met betrekking tot #value niet reconstrueren. Ik vermoed dat hij ergens vastloopt op de lengte van de cel. Je kan dit omzeilen door als eerste teken een ' te geven. De ' is voor Excel een indicatie dat het om een "text" cel gaat en niet om een formule. Dit moet ook werken voor je probleem met een cel beginnende met een streepje oftewel -

Met betrekking tot het deel voor bold/underline etc. Ik weet niet hoe dit via een dergelijke mailto link werkt. Kon ook geen voorbeeld hiervoor vinden en vermoed zelfs dat het onmogelijk is. Wanneer je dat soort opmaak nodig hebt, ben je wel aan een macro gebonden.
pi_111859900
quote:
17s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:19 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Oke, zou je me kunnen uitleggen hoe ik dat in windows verander dan?
Windows XP: Configuratiescherm (Control Panel) -> Landsinstellingen (Regional and language options) -> Aanpassen (Customize) de rest wijst zich vanzelf
Windows 7: Configuratiescherm -> Klok taal en regio -> Land en taal -> Knopje Meer instellingen

Na aanpassen pas excel openen.
pi_111863965
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iets wat mij hielp met e-mail, rechterklik (in excel dan toch) endan cell format en dan aangeven dat het om een datum gaat :@

Oh by the way :

Als ik de cell vul tot aan het volgende: " servname and type:" gaat het prima:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zodra ik een regel/tekst toe voeg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit: ook het ' teken voor de tekst zetten (alleen voor het eerste karakter neem ik aan) doet niets, of althans, het helpt niet. Lijkt inderdaad alsof de tekst te lang is...

[ Bericht 14% gewijzigd door Prof_Hoax op 22-05-2012 07:50:25 ]
  dinsdag 22 mei 2012 @ 08:19:48 #133
64353 Deetch
WTF?
pi_111864383
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 22:04 schreef armmoetzaaier2 het volgende:
ik ben wat aan het maken in open office. het lijkt heel erg op excel.
en heb 2 problemen.

ik wil ergens op het veld (9) neerzetten.
dan zet het programma er zelf -9 neer.
hoe kan ik dat veranderen dat die het niet zelf veranderd.

ik ben allemaal datum er in aan het zetten.
meeste datums lukken, maar datum 01/07/2012 20:45 gaat niet lukken.
dan zet die er 3 hekjes neer
Probleem 1 heeft te maken met je getal notatie. Excel 2010 doet dat ook automatisch.
je kunt van deze cellen de notatie aanpassen door een custom format toe te voegen:
#,##0.00;(##0.00) http://pressf1.pcworld.co.nz/archive/index.php/t-7760.html

Of je kunt in je region settings (land instellingen) de notatie voor negatieve getallen aanpassen in de stijl (0.0) maar dan wordt dat overal toegepast. In windows 7: region and language // formats // additional settings // negative number format
Dit laatste werkt pas als je je excel sluit, de region settings aanpast en dan excel weer opstart.

Het tweede probleem heeft te maken met je kolom breedte, als je die aanpast zie je de datum/tijd wel.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:08:54 #134
163715 Meike26
pi_111868556
Goed nieuws *O*

Ik was het wachten op UWV/reïntegratie zat (ze moesten nog besluiten of ik recht had op vergoeding cursus-opleiding), dus heb vorige week cursus Basis Excel 2010 aangevraagd en deze week de bevestiging. Gewoon maar uit eigen zak betalen, de kans dat ik eerder aan het werk kan is wel groter nu :)

11 en 12 Juni zit ik in de schoolbanken :D
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:12:08 #135
61420 DaFan
pi_111868665
Gefeliciteerd, basiskennis Excel/Office is toch wel een pre of vereiste bij vrijwel alle (kantoor)baantjes ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door DaFan op 22-05-2012 16:44:24 ]
  dinsdag 22 mei 2012 @ 15:23:49 #136
64353 Deetch
WTF?
pi_111878406
enjoy en welkom in de wondere wereld van excel ^O^
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 23 mei 2012 @ 11:41:04 #137
181274 mr-puta
This is a modern world.....
pi_111919396
Ik heb het een en ander geprobeerd maar kom er maar niet op.(Excel 2003)
Omschrijving:
Op veld D3 moet een urencode worden ingevuld.
Als deze gelijk is aan PR, dan moeten de velden F3,G3,H3 worden ingevuld.
Daarom wil ik als D3=niet PR, de velden F3,G3,H3 rood gekleurd hebben.

Het is iets met de als-functie en voorwaardelijke opmaak als ik het goed heb;)
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.

[ Bericht 1% gewijzigd door mr-puta op 23-05-2012 11:48:59 ]
  woensdag 23 mei 2012 @ 12:03:29 #138
64353 Deetch
WTF?
pi_111920326
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 11:41 schreef mr-puta het volgende:
Ik heb het een en ander geprobeerd maar kom er maar niet op.(Excel 2003)
Omschrijving:
Op veld D3 moet een urencode worden ingevuld.
Als deze gelijk is aan PR, dan moeten de velden F3,G3,H3 worden ingevuld.
Daarom wil ik als D3=niet PR, de velden F3,G3,H3 rood gekleurd hebben.

Het is iets met de als-functie en voorwaardelijke opmaak als ik het goed heb;)
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.
je bent er al bijna.

Selecteer cel F3,G3 en H3
kies voorwaardelijke opmaak
Zet in de formule balk: =$D$3<>"PR"
Stel de opmaak in
Klaar
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 23 mei 2012 @ 12:40:03 #139
181274 mr-puta
This is a modern world.....
pi_111921867
thanks! Nu werkt alles;)
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:34:54 #140
181274 mr-puta
This is a modern world.....
pi_111924360
Toch nog een vraag,
Ik heb nu:
Als D3= niet PR dan worden F3,G3,H3 rood.
Als D3=PR moeten deze velden namelijk ingevuld worden.
Is het mogelijk om als D3= niet PR, dan de velden F3,G3,H3 te blokkeren voor invoer?
Het lijkt me btw wel mogelijk met valideren of iets.
Wie weet hoe?

Alvast bedankt

[ Bericht 12% gewijzigd door mr-puta op 23-05-2012 13:47:49 ]
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:01:35 #141
64353 Deetch
WTF?
pi_111925555
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:07:20 #142
-1 #ANONIEM
pi_111925827
Ik heb 3 excel bestanden. Ik wil al deze werkbladen in 1 bestand hebben maar ik kan dit niet kopieren en plakken zonder dat alles door elkaar gaat, er zitten verwijzingen, locks. Iemand enig idee?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2012 14:07:31 ]
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:11:21 #143
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_111926003
Ik heb een dataset die er zo uit ziet:

[kolom A] [kolom B] [kolom C]
Kees 1 450
Kees 2 300
Kees 3 200
Henk 1 964
Piet 1 75
Piet 1 312

Nu wil ik graag in een ander werkblad een lijstje krijgen met alleen de gegevens van 1 persoon. Ik heb daarvoor in het werkblad in cel D1 de naam van de persoon staan (is variabel en wordt gebaseerd op de map waarin het Excel bestand staat).

Dus in map Kees komt dan een Excelbestand met:

[kolom A] [kolom B] [kolom C]
Kees 1 450
Kees 2 300
Kees 3 200

in map Henk:

[kolom A] [kolom B] [kolom C]
Henk 1 964

en in map Piet:

[kolom A] [kolom B] [kolom C]
Piet 1 75
Piet 1 312

Hoe kan ik zoiets maken?
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:21:59 #144
181274 mr-puta
This is a modern world.....
pi_111926430
quote:
3s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:01 schreef Deetch het volgende:
Volgens mij alleen met VBA (macro)

http://answers.google.com/answers/threadview/id/736450.html
thanks, al kom ik er nu nog niet uit;)
  woensdag 23 mei 2012 @ 22:21:46 #145
65531 snabbi
pi_111949022
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:07 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik heb 3 excel bestanden. Ik wil al deze werkbladen in 1 bestand hebben maar ik kan dit niet kopieren en plakken zonder dat alles door elkaar gaat, er zitten verwijzingen, locks. Iemand enig idee?
Selecteer al je tabbladen in je Excel document (door je shift knop ingedrukt te houden). Klik met je rechter muistoets op een tabblad en vervolgens Blad verplaatsen of kopiëren
  woensdag 23 mei 2012 @ 22:28:53 #146
65531 snabbi
pi_111949443
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:11 schreef yozd het volgende:
Ik heb een dataset die er zo uit ziet:

etc
Eigenlijk is je omschrijving best breed. Er zijn hele ingewikkelde manieren waarop je zoiets kunt doen, maar ik zou eens serieus kijken hoeveel werk het is om vanuit je 'moederbestand' een versie te maken met een filter op Kees (of alles behalve kees en die regels te verwijderen zodat alleen kees over blijft).

Je kan ook met Macro's aan de gang om filters te regelen, maar ik vraag me af of dit het waard is.

De beste methode ligt eigenlijk in Access en niet in Excel. Ook kan je het gebruik van document samenvoegen in Word overwegen. Mogelijkheden te over en zonder specifieke casus is het lastig dingen uit te sluiten.
  woensdag 23 mei 2012 @ 22:48:23 #147
65531 snabbi
pi_111950808
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:34 schreef mr-puta het volgende:
Toch nog een vraag,
Ik heb nu:
Als D3= niet PR dan worden F3,G3,H3 rood.
Als D3=PR moeten deze velden namelijk ingevuld worden.
Is het mogelijk om als D3= niet PR, dan de velden F3,G3,H3 te blokkeren voor invoer?
Het lijkt me btw wel mogelijk met valideren of iets.
Wie weet hoe?

Alvast bedankt
Tja wanneer je niet met macro's om kan gaan (zoals Deetch al aanhaalt) kan je met valideren aan de slag gaan, maar het wordt er niet mooi op.

Voorbeeld:
Wanneer je in F3 uren schrijft bijvoorbeeld en je alleen uren mag schrijven wanneer in D3 die PR staat, dan kan je dit afdwingen door in valideren te kiezen voor bijvoorbeeld het gebruik van gehele getallen. Je moet nu een minimum en een maximum waarde opgeven. Zorg er voor dat de cellen die deze minimum en maximum wijzigen op basis van de waarde in cel D3. Wanneer het minimum 0 is en het maximum ook, dan kan iemand dus geen uren inleveren.

Het is een beetje lastig omschrijven maar hier is een voorbeeld:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-UWP4ZTWQK3UH.xlsx

Wanneer je iets invult in F3 zonder dat D3 PR is, dan krijg je een foutmelding in je scherm. Het is alleen ontzettend veel werk om dit op te zetten en je kan het ook omzeilen door eerst PR in te voeren, dan de getallen en tot slot PR te verwijderen. Dit wordt niet als fout gezien.
  donderdag 24 mei 2012 @ 07:28:26 #148
192709 Prof_Hoax
pi_111958071
snabbi, zou je hier nog eens kunnen kijken:

[Excel] Het grote Excel vragen topic #32

Ik weet niet of het mogelijk is een extra cel aan de " inhoud bericht " te geven?
  donderdag 24 mei 2012 @ 18:59:01 #149
273958 mwvrs
pi_111980547
Hallo,

Nadat ik de macro heb gebruikt die snabbi hier heeft neergezet om tekst te 'unwrappen', loop ik tegen iets nieuws aan.

Om bepaalde 'readability statistics' te krijgen gebruik ik een script dat op mijn eigen webhost draait. De scores wil ik importeren in Excel. Ik heb deze website gebruikt om een dynamic web query aan te maken.

Dit leek vlekkeloos te lukken wanneer ik het testte met dummy text. Als ik echter naar een cel verwijs waar de echte tekst staat die ik wil analyseren krijg ik de foutmelding: "Bad parameter type. Microsoft Office Excel is expecting a different kind of value than was provided."

Een willekeurige tekst ziet er zo uit:
quote:
Our Story
Studio Rage is twenty-five years in the making. Renowned stylist and waxing extraordinaire, Mark Pettis, is finally opening his own full service salon • studio in the heart of West Hollywood, California! Studio Rage will offer everything from men’s cuts to full color, style and blow dry. Studio Rage will also offer a full range of waxing services to beautify every inch of your body, both seen and unseen!

The Impact
With your assistance in opening the doors at Studio Rage, you are becoming part of a quarter-century dream built on the interconnection of client happiness and shared artistic expression without compromising value.

What We Need & What You Get
Studio Rage is an independent start-up salon that will open its doors with zero reliance on high-interest bank loans or outside investment. This allows Mark to oversee all aspects of quality and keep overhead down, so the public can enjoy great hair and wax at a reasonable cost. This is where you come in—Studio Rage needs a deposit to secure the lease, a face-lift and license fees before Mark opens the doors April 1st! Your donations will help pay for the lease deposit, signage, city-mandated licensing fees, and more! Every dollar you donate will go directly to the goal of getting the doors open by April 1, 2012! In return, Studio Rage is going to give back to you with awesome and generous perks such as discounted hair products, free salon services and more! Mark wants every single person who donates to see and feel what their donation has accomplished, and to be excited to take advantage of the perks for months to come. If Mark doesn’t reach his fundraising goal, he will put all raised funds into the deposit for the lease and pursue other avenues for attaining his goal in order to open the salon doors by April 1st!

Other Ways You Can Help
Regardless of how much you are able to donate, you can also help get the word out by posting this campaign to your facebook, tumblr, twitter, linkedin or other social networking sites! Don’t be afraid to mass email! With your help these tough economic times can be ridden out looking fabulous and making the local economy a better place to thrive.
STUDIO RAGE APRIL 1, 2012!
Thank you so much for your support!
Is dit teveel van het goede en kan Excel dit niet aan? Of zie ik iets over het hoofd? Wanneer ik de tekst direct als waarde van de variabele van het script in de url in de browser invoer, werkt het prima.

Zo dus:
www.mijnsite.nl/script.php?text=[copy/paste tekst hier]

Iemand enig idee wat er aan de hand is, want het zou super zijn als ik dit werkend krijg! Dank!!
  donderdag 24 mei 2012 @ 21:10:43 #150
65531 snabbi
pi_111986911
quote:
99s.gif Op donderdag 24 mei 2012 07:28 schreef Prof_Hoax het volgende:
snabbi, zou je hier nog eens kunnen kijken:

[Excel] Het grote Excel vragen topic #32

Ik weet niet of het mogelijk is een extra cel aan de " inhoud bericht " te geven?
De cel waar de mailto in staat (A19) heeft een formule om van de mailto een hyperlink te maken. Ik denk dat hij vastloopt op deze formule. Wat je kan proberen is om dit via Invoegen Hyperlink te doen zodat je geen formule gebruikt.

Ook zijn er hele andere oplossingen denkbaar (niets is zo leuk als een workaround). Waarom maak je niet een standaardbrief in Word en gebruik je in Word de functie document samenvoegen om van jouw "template" de betreffende gegevens op te halen en dit te versturen via de mail. De Word tekst zal je opmaak wel meenmen.

Nog 101 andere mogelijkheden over :P
  donderdag 24 mei 2012 @ 21:18:10 #151
65531 snabbi
pi_111987684
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:59 schreef mwvrs het volgende:
Hallo,

etc
Iemand enig idee wat er aan de hand is, want het zou super zijn als ik dit werkend krijg! Dank!!
Het is lastig om dit zo van een afstand te beoordelen, maar wellicht heeft het te maken dat je tekst een enter bevat. Hierdoor verstuur je wellicht alleen het bericht
www.mijnsite.nl/script.php?text=[Our Story
Alle tekst die daar achter staat inclusief de sluitende ] wordt dan niet meegenomen met als gevolg dat hij zegt dat je syntax niet meer klopt. Je zou dan de enters moeten vervangen door een %0a zoals dat oof voor Prof_hoax is gebeurd.

Even los daarvan denk ik wat je hier via excel wilt doen, beter via een andere scripttaal kunt regelen.
  donderdag 24 mei 2012 @ 21:58:37 #152
273958 mwvrs
pi_111991640
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar als ik alle enters verwijder dan blijft de melding. Wanneer ik een dummytekst met enters probeer geeft dat geen probleem.

Ik ben het met je eens dat ik dit wellicht niet de meest handige methode is. Ik ben echter niet zo ervaren met scripttalen. Ik zat te denken dat het misschien mogelijk is om het via MySQL te doen. Is het mogelijk om mijn 6000 (met bijbehorend id) tekstvelden van Excel naar een MySQL database te krijgen? Bv het Excelbestand omzetten naar csv?
  donderdag 24 mei 2012 @ 22:54:46 #153
65531 snabbi
pi_111997054
Excel kan een grote tekst wel opslaan, maar niet verwerken. Je loopt vermoedelijk tegen dezelfde problemen op als Prof_Hoax. De formule waarmee Excel werkt wordt te lang.

MySQL hulpprogramma's zoals door veel webhosters ook worden aangeboden bieden inderdaad de mogelijkheid voor het inlezen van Excelbestanden of tekstbestanden zoals csv.

Ik weet natuurlijk niet precies wat context is van je probleem en je geeft aan dat je een script gebruikt voor de statistieken. Ik vermoed dat dit een script is in php of een ander script dat de MySQL database als bron voor zijn resultaten gebruikt.

Het uploaden van zo'n tekst naar je MySQL database kan je eigenlijk ook via een simpel HTML bestandje en php bestandje laten verlopen. Denk bijvoorbeeld iets in de vorm van wat je op je eigen computer kan zetten of op de website:
1
2
3
4
5
6
<html>
<form action="http:/www.mijnsite.nl/uploadtekst.php" method="post">
<input type="text" name="mijnverhaal">
<input type="submit" name="submit" value="Verstuur">
</form>
</html>

Dit onderstaande deel zet je op je website waardoor je je database vult met je tekst verhaal
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<html>
<?php
$location = "127.0.0.1"; 
$username = "snabbi"; 
$password = "test1234"; 
$database = "verhalen_database"; 

$verhaal = $_POST['mijnverhaal'];

$conn = mysql_connect("$location","$username","$password"); 
if (!$conn) die ("Could not connect MySQL"); 
mysql_select_db($database,$conn) or die ("Could not open database!"); 
$query = "INSERT INTO `tabel` (`verhaal`) VALUES ($verhaal)";
$results = mysql_query($query,$conn);
mysql_close($conn);
?>
</html>
(disclaimer de code hierboven is gevoelig voor beveiligingslekken en is dus zeker niet veilig wanneer je anderen ook op je site laten komen om teksten te uploaden. Dit voorbeeld is dan ook niets meer dan om je een idee te geven hoe je dit kan doen).
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:26:27 #154
273958 mwvrs
pi_111999848
Zojuist heb ik geprobeerd een subset van mijn teksten te op te slaan als csv-bestand.

Het script waar ik over sprak is inderdaad in php. Met phpmyadmin van mijn webhost kan ik csv-bestanden importeren in een MySQL database. Vervolgens zou het dus mogelijk moeten zijn om het script te runnen over deze velden en de scores in een nieuwe kolom op te slaan. Vervolgens de MySQL db exporteren als csv en weer openen in Excel. :)

Ik ga hier wel aan uitkomen. Bedankt voor het meedenken, dat heeft enorm geholpen!
  vrijdag 25 mei 2012 @ 16:02:48 #155
58191 Helly
pi_112021051
Ik heb een kolom met data en een kolom met getallen daarnaast, nu wil ik het getal hebben wat naast de huidige datum staat, hoe doe ik dit?

Heb al nar LOOKUP zitten kijken, maar het lukt me nog niet echt.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 17:02:15 #156
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112023156
Een tijdje hier niet meer gepost, maar heeft iemand ervaring met een SQL ODBC link naar Excel?

Een directe link naar een lege sheet heeft ie gedaan in 4 minuten, maar zo snel als er wat formattering/in cell drop downs bij komen kijken duurt het van 30 minuten tot nu al ruim 1,5 uur.

Zelfs copy-pasten van die 4 minuten lege sheet naar de geformatteerde sheet duurde 30 minuten..

Waar zit de memory leak of wie kan me een zoekterm geven om dit veel sneller te laten lopen?

(het gaat om 17,800 rijen en 60 colommen)
reset
  vrijdag 25 mei 2012 @ 17:16:48 #157
-1 #ANONIEM
pi_112023641
Kun je misschien iets met ApplicationEnablevents = false en applicationcalculation=false? Zo weerhoud je in iedergeval Excel van tijdverspilling bij het (her)berekenen van de cellen

Zie in de startpost MOA en MOU
  vrijdag 25 mei 2012 @ 19:45:51 #158
243091 hendrik2009
pi_112029101
@Helly: Vlookup indien iedere datum een keer voor komt
  vrijdag 25 mei 2012 @ 21:21:06 #159
65531 snabbi
pi_112033243
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 17:02 schreef Individual het volgende:
Een tijdje hier niet meer gepost, maar heeft iemand ervaring met een SQL ODBC link naar Excel?

Een directe link naar een lege sheet heeft ie gedaan in 4 minuten, maar zo snel als er wat formattering/in cell drop downs bij komen kijken duurt het van 30 minuten tot nu al ruim 1,5 uur.

Zelfs copy-pasten van die 4 minuten lege sheet naar de geformatteerde sheet duurde 30 minuten..

Waar zit de memory leak of wie kan me een zoekterm geven om dit veel sneller te laten lopen?

(het gaat om 17,800 rijen en 60 colommen)
Waarom zet je je spreadsheet niet om naar Access? Als het alleen om je invoer gaat, dan zet je in Excel vervolgens een query naar je access zodat je je access bestand synchroniseert op basis van de input uit excel.

sQL = query = voor database bedoeld.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 21:23:36 #160
65531 snabbi
pi_112033345
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:45 schreef hendrik2009 het volgende:
@Helly: Vlookup indien iedere datum een keer voor komt
^O^ vlookup (of in het nederland vert.zoeken) met als zoekwaarde de betreffende datum. Zorg dat in je matrix de meest linke kolom begint bij de datum en vervolgens uittellen naar rechts voor de hoeveelste kolom je wilt teruggeven.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 12:16:55 #161
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_112047740
Ik zoek een mogelijkheid om vanuit dit excel bstand
http://dl.dropbox.com/u/18913775/vraag%20aanbod.xls

Een mooie grafiek te maken waar in je per periode per beroepsgroep de vraag en aanbod kan zien
wie kan mij verder helpen?

Ik ziet het namenlijk nu ff niet

thnx *O*
  zondag 27 mei 2012 @ 08:24:14 #162
150699 geelkuikentje
pi_112080621
Mijn datum invoer is in een gesloopt :(
Voer ik de datum in in een cel: "200412". Dit wordt normaal omgezet naar 20-04-2012. Krijg ik nu:
14-9-2448 als datum terug 8)7
Voer ik in "20-04-2012" dan blijft de datum wel staan zoals het hoort. Hoe krijg ik dit weer terug?
Ik heb Excel 2007.
  zondag 27 mei 2012 @ 09:26:06 #163
80828 Twentsche_Ros
pi_112081042
Ik heb in bepaald cellen ingetikt:

- paard
- hond

Excel maakt ervan:

#NAAM?
#NAAM?

Als ik edit (F2) doe dan staat er:
=- paard
=- hond

Hoe krijg ik dit terug?
Moet ik de cellen 1 voor 1 herstellen en de streepjes (die Excel als minteken ziet) vervangen door andere streepjes, die excel niet voor mintekens ziet?

[ Bericht 12% gewijzigd door Twentsche_Ros op 27-05-2012 09:39:17 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 27 mei 2012 @ 09:37:31 #164
80828 Twentsche_Ros
pi_112081158
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 08:24 schreef geelkuikentje het volgende:
Mijn datum invoer is in een gesloopt :(
Voer ik de datum in in een cel: "200412". Dit wordt normaal omgezet naar 20-04-2012. Krijg ik nu:
14-9-2448 als datum terug 8)7
Voer ik in "20-04-2012" dan blijft de datum wel staan zoals het hoort. Hoe krijg ik dit weer terug?
Ik heb Excel 2007.
Je zegt:
Voer ik de datum in in een cel: "200412". Dit wordt normaal omgezet naar 20-04-2012
Is het dan ook echt een datumveld?

Als een cel is opgemaakt als datumveld en je tikt er een getal in wordt het omgezet als het rangnummer van de dag waarbij 1-1-1900 geldt als nr 1 en 2-1-1900 als nr 2 en nr 200.412 is het dagnummer dat uiteindelijk neerkomt op de datum 14-09-2448.
Er is 1 fout bij excel: Ze hebben 29-02-1900 ook meegeteld. En dat moest niet. 1900 is geen schrikkeljaar.
Wat is er mis mee om 20-4-12 in te tikken ipv 200412.
Want 20-4-12 kan Excel direct vertalen als datumveld. 200412 ziet excel als een getal en wordt het datumrangnummer gebruikt.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 27 mei 2012 @ 09:38:49 #165
80828 Twentsche_Ros
pi_112081171
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 09:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik heb in bepaald cellen ingetikt:

- paard
- hond

Excel maakt ervan:

#NAAM?
#NAAM?

Als ik edit (F2) doe dan staat er:
=- paard
=- hond

Hoe krijg ik dit terug?
Moet ik de cellen 1 voor 1 herstellen en de streepjes (die Excel als minteken ziet) vervangen door andere streepjes die excel niet ziet als minteken?

Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 27 mei 2012 @ 09:52:48 #166
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_112081321
zet er een ' voor

'- paard
'- hond
  zondag 27 mei 2012 @ 09:54:12 #167
283484 actuarisje
pi_112081336
Mocht het om veel cellen gaan, dan kun je dus zoeken & vervangen gebruiken (vervang de = door een ' )
  zondag 27 mei 2012 @ 09:55:40 #168
80828 Twentsche_Ros
pi_112081355
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 09:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik heb in bepaald cellen ingetikt:

- paard
- hond

Excel maakt ervan:

#NAAM?
#NAAM?

Als ik edit (F2) doe dan staat er:
=- paard
=- hond

Hoe krijg ik dit terug?
Moet ik de cellen 1 voor 1 herstellen en de streepjes (die Excel als minteken ziet) vervangen door andere streepjes, die excel niet voor mintekens ziet?

Laat maar. Het is opgelost. Alle foutmeldingen selecteren. Ctrl-H (maw vervangen). De = door een spaties. Was alles maar zo simpel...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 27 mei 2012 @ 10:36:35 #169
65531 snabbi
pi_112081888
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 08:24 schreef geelkuikentje het volgende:
Mijn datum invoer is in een gesloopt :(
Voer ik de datum in in een cel: "200412". Dit wordt normaal omgezet naar 20-04-2012. Krijg ik nu:
14-9-2448 als datum terug 8)7
Voer ik in "20-04-2012" dan blijft de datum wel staan zoals het hoort. Hoe krijg ik dit weer terug?
Ik heb Excel 2007.
Wat je nu noemt is eigenlijk de standaard manier hoe Excel het zou moeten verwerken. Dit rekent alles terug naar de eerste dag op 1-1-1900. 200412 dagen na de 0-1-1900 is 14-9-2448.

Ik zou geen manier weten hoe je Excel instelt om te handelen zoals je beschrijft (zonder gebruik van formules of macro's). De kortste invoer is '20-4-12'. De streepjes zijn nodig voor Excel om te zien dat je het over een datum hebt.
  zondag 27 mei 2012 @ 10:43:49 #170
65531 snabbi
pi_112082028
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 12:16 schreef AlwaysConnected het volgende:
Ik zoek een mogelijkheid om vanuit dit excel bstand
http://dl.dropbox.com/u/18913775/vraag%20aanbod.xls

Een mooie grafiek te maken waar in je per periode per beroepsgroep de vraag en aanbod kan zien
wie kan mij verder helpen?

Ik ziet het namenlijk nu ff niet

thnx *O*
Je vraag is iets te breed op het moment. Wil je iedere beroepsgroep in 1 gratiek hebben of alle beroepsgroepen in 1 grafiek. Moet de vraag van de beroepsgroep en het aanbod in een lijntje worden weergegeven of wil je dat de afstand tussen vraag en aanbod wordt weergegeven. Te veel mogelijkheden!

Als je met je muis klikt in je tabel (willekeurig getal) en kiest voor Invoegen -> Spreiding krijg je de mogelijkheid voor vloeiende lijnen. Excel zal automatisch je beroepsgroep voor vraag en aanbod plotten in dezelfde kleur.
  zondag 27 mei 2012 @ 10:47:34 #171
65531 snabbi
pi_112082106
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 09:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Er is 1 fout bij excel: Ze hebben 29-02-1900 ook meegeteld. En dat moest niet. 1900 is geen schrikkeljaar.
Dit 'probleem' kun je oplossen via de Excel opties en over te schakelen naar de 1904 datum notatie. Al zal niemand hier over vallen denk ik zo.
  zondag 27 mei 2012 @ 12:12:10 #172
80828 Twentsche_Ros
pi_112083941
Het teken "*" geeft bij verticaal zoeken altijd het bovenste resultaat, merk ik net.
Is dit een fout van Excel?

Stel je doet:

paard op AB6
hond op AB7
aaa op AC6
aa op AC7

* op AB10

en

=VERT.ZOEKEN(AB10;AB6:AD7;2;ONWAAR)

op AC 10

dan zou hij:

#N/B

moeten geven. Maar nee hoor:
hij zegt:
aaa

* is dus synoniem voor automatisch de bovenste in de linker rij.
merkwaardig...


Hij doet dit overigens ook met "?" (het vraagteken dus).
Ik meende dat dit met vraagteken wel eens eerder gebeurde bij "vervangen" of zoiets.
Dus ongeacht de werkelijke waarde.

[ Bericht 16% gewijzigd door Twentsche_Ros op 27-05-2012 12:24:44 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 27 mei 2012 @ 13:09:51 #173
65531 snabbi
pi_112085665
Maak er van vert.zoeken("~*"; ... etc)

Hij gebruikt in jouw formule de * in de vorm van dat hier één of meer willekeurige tekens mag staan. Aangezien vert.zoeken altijd het eerste resultaat teruggeeft dat voldoet aan je voorwaarde, is dat hier de eerste regel. Door gebruik van de tilde ~ zeg je tegen Excel dat het daadwerkelijk om een * gaat en niet om de bijzondere betekenis.

Voor het vraagteken geldt hetzelfde. Een vraagteken is altijd één willekeurige karakter.
  maandag 28 mei 2012 @ 23:37:57 #174
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_112150636
Ik heb in kolom A een aantal gegevens zo staan:

regel 1: A
regel 2:
regel 3: B
regel 4: C
regel 5:
regel 6:
regel 7:
regel 8:
regel 9: D
regel 10:
regel 11: E
regel 12: F
regel 13 G

etc.

De cellen zijn leeg als daarin hetzelfde "type" hoort te staan als in de regel daarboven. (in regel 2 dus een A in regel 5,6,7,8 een C en in regel 10 een D. Ik wil de cellen met dezelfde typen graag mergen. Hoe kan ik dat automatisch doen? Het aantal rijen met gegevens in kolom A is variabel...
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  dinsdag 29 mei 2012 @ 00:01:12 #175
65531 snabbi
pi_112151838
Zet in cel B1 de formule: =A1
Zet in cel B2 de formule =ALS(ISLEEG(A2);B1;A2)
Kopieer de formule van cel B2 naar beneden. Nu heb je in kolom B voor iedere regel het type staan waar je naar op zoek bent en kun je gebruik maken van filters.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 00:34:27 #176
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_112153146
Bedankt! Ik heb ook wat gevonden voor VBA:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Public Sub AutoMerge2()

Dim LastRowToMergeTo As Long
Dim i As Long
Dim LastRow As Long

Application.DisplayAlerts = False

LastRow = Range("B" & CStr(Rows.Count)).End(xlUp).Row

For i = 5 To LastRow

    LastRowToMergeTo = i

On Error Resume Next 

    Do While (Len(Range("A" & CStr(LastRowToMergeTo + 1)).Value) = 0) And (LastRowToMergeTo + LastRow)
        LastRowToMergeTo = LastRowToMergeTo + 1

On Error Goto 0 

    Loop

    With Range("A" & CStr(i) & ":A" & CStr(LastRowToMergeTo))
        .Merge
        .WrapText = True
        .VerticalAlignment = xlVAlignTop
    End With

    i = LastRowToMergeTo

Next i

Application.DisplayAlerts = True
End Sub

De code doet precies wat ik wil, maar hij geeft op het einde een error in deze regel:

1 Do While (Len(Range("A" & CStr(LastRowToMergeTo + 1)).Value) = 0) And (LastRowToMergeTo + LastRow)

Deze regel was oorspronkelijk:

1 Do While (Len(Range("A" & CStr(LastRowToMergeTo + 1)).Value) = 0) And (LastRowToMergeTo  LastRow)

Maar dan runt die de macro helemaal niet. Met dat +'je wel, maar krijg ik wel een error op het einde. (het resultaat is wel goed). Iemand een idee hoe ik die error weg krijg?

/edit/
Aha! Het plusje moet veranderd worden in een kleiner dan teken!

[ Bericht 1% gewijzigd door yozd op 29-05-2012 00:51:09 ]
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  woensdag 30 mei 2012 @ 02:12:06 #177
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_112202068
Een simpele vraag.

Ik heb een lijst met waardes bijvoorbeeld:

10
50
-30
-5

Nu wil ik dat uit die lijst, automatisch, alleen OF de positieve getallen OF alle negatieve getallen worden opgeteld tot een totaal.
Dus:

60
-35

Dank :)
  woensdag 30 mei 2012 @ 04:18:48 #178
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_112202462
Gelukt :)
  woensdag 30 mei 2012 @ 08:40:27 #179
64353 Deetch
WTF?
pi_112203464
quote:
99s.gif Op woensdag 30 mei 2012 04:18 schreef Burrito het volgende:
Gelukt :)
met een sumif waarschijnlijk? =sumif(A1:A20,"<0") en =sumif(A1:A20,">0")

of als je in cel B1 de tekst POS of NEG zet, kan het met deze functie:
=if(B1="NEG",sumif(A1:A20,"<0"),if(B1="POS",sumif(A1:A20,">0"),"Kies POS of NEG"))
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 30 mei 2012 @ 21:52:18 #180
80828 Twentsche_Ros
pi_112238853
Weer een ontdekte eigenaardigheid van Excel.
Een cel kan maximaal 32767 tekens bevatten.
Alleen:
Bij de functie Ctrl-f zoekt Excel "slechts" in de eerste 8192 tekens. Een zinsnede of stuk tekst dat na 8192 zich bevindt wordt niet opgemerkt.
Hoe is jullie ervaring?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 30 mei 2012 @ 22:54:30 #181
65531 snabbi
pi_112243547
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 21:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hoe is jullie ervaring?
Dat je het verkeerde programma gebruikt wanneer een cel meer dan 8000 karakters moet bevatten en je er nog steeds bewerkingen mee wilt doen.
  donderdag 31 mei 2012 @ 06:32:48 #182
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_112251320
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 10:43 schreef snabbi het volgende:

[..]

Je vraag is iets te breed op het moment. Wil je iedere beroepsgroep in 1 gratiek hebben of alle beroepsgroepen in 1 grafiek. Moet de vraag van de beroepsgroep en het aanbod in een lijntje worden weergegeven of wil je dat de afstand tussen vraag en aanbod wordt weergegeven. Te veel mogelijkheden!

Als je met je muis klikt in je tabel (willekeurig getal) en kiest voor Invoegen -> Spreiding krijg je de mogelijkheid voor vloeiende lijnen. Excel zal automatisch je beroepsgroep voor vraag en aanbod plotten in dezelfde kleur.
Bedankt voor mee denken, we laten het lekker in tabel staan.
Grafiek bleek achter niet werkbaar
  donderdag 31 mei 2012 @ 07:36:13 #183
192709 Prof_Hoax
pi_112251612
* Prof_Hoax is inmiddels kaal. Het lukt gewoonweg niet -O- Hoerenzooi -O-

Ik geef het op, het wordt een mailto met het goede adres + cc en subject. De rest vullen ze zelf maar in. Luie mexicanen mogen ook best wat doen :9

Alsnog erg bedankt voor het meedenken Deetch en Snabbi ^O^
  donderdag 31 mei 2012 @ 13:05:27 #184
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_112260103
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2012 07:36 schreef Prof_Hoax het volgende:
* Prof_Hoax is inmiddels kaal. Het lukt gewoonweg niet -O- Hoerenzooi -O-

Ik geef het op, het wordt een mailto met het goede adres + cc en subject. De rest vullen ze zelf maar in. Luie mexicanen mogen ook best wat doen :9

Alsnog erg bedankt voor het meedenken Deetch en Snabbi ^O^
Zo.
Opgelost nu?
zoja zet ik de source ook even hier neer.
  donderdag 31 mei 2012 @ 13:18:17 #185
192709 Prof_Hoax
pi_112260632
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:05 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Zo.
Opgelost nu?
zoja zet ik de source ook even hier neer.
Ik ga nu eerst even proberen of ik het ingebouwd krijg in mijn eigen file. Maar qua functionaliteit is het echt precies wat ik zocht :Y *O*
  donderdag 31 mei 2012 @ 14:37:46 #186
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_112264335
das dan een kratje HJ aub :P
  donderdag 31 mei 2012 @ 14:55:29 #187
192709 Prof_Hoax
pi_112265026
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:37 schreef Holy_Goat het volgende:
das dan een kratje HJ aub :P
Bijna bijna :9 heb hem nu zo ver, dat in mijn eigen workbook, ook een button toegevoegd, die een de macro oproept die mijn mail + onderwerp + cc adres invult, echter hij neemt de "body" niet mee, dus krijg een leeg mailtje...

even verder zoeken :9

Oh, en als het lukt en het is een beetje in de buurt, komt dat kratje zeker goed :9
  donderdag 31 mei 2012 @ 20:52:47 #188
376735 wicky2010
pi_112281347
Ik loop tegen het volgende probleem aan: Ik heb een bepaalde kolom als x gedefinieerd, bijvoorbeeld kolom a. Nu wil ik graag berekenen in cel b1 => cel a2 - cel a1 met gebruik van mijn gedefinieerde kolom naam x.
Cel a1 kan ik gewoon met mijn gedefinieerde naam "x" aangeven, maar hoe kan ik dat doen voor cel a2?
Bestaat er zoiets als: cel b1 => (x+1) - x?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 10:05:56 #189
64353 Deetch
WTF?
pi_112298357
Ik neem aan dat je een named range hebt gemaakt?

Stel je selecteert A2:A12 en geeft die als naam "fok" (define name etc etc)
met onderstaande functie kun je de 2e waarde uit deze named range halen

=INDEX(fok,2), je krijgt nu de waarde uit cel A3

verander de named range nu naar A2:B12
=INDEX(fok,2) geeft een foutmelding omdat je alleen een rijnummer aangeeft (en je named range nu ook 2 kolommen heeft)

=INDEX(fok,2,1) geeft weer de waarde uit A3

=INDEX(fok,8,2) geeft de waarde uit B9
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:43:34 #190
376735 wicky2010
pi_112301325
Bedankt voor je antwoord, dit was inderdaad precies wat ik bedoelde!
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:08:06 #191
64353 Deetch
WTF?
pi_112302136
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:43 schreef wicky2010 het volgende:
Bedankt voor je antwoord, dit was inderdaad precies wat ik bedoelde!
^O^
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  zondag 3 juni 2012 @ 16:10:55 #192
273958 mwvrs
pi_112385539
Ik heb een Excel-bestand dat er ongeveer zo uit ziet:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
id waarde gemiddelde
1 10
1 15
1 20
1 30
1 90
2 5
2 7
2 20
2 30
3 10
3 40
3 17

Alle waardes zijn "willekeurig", maar waardes met hetzelfde id horen bij elkaar. Nu wil ik het gemiddelde van de waardes die bij elk id horen weten. Ik heb de volgende formule geprobeerd:

=AVERAGEIF(A:A;A2;B:B)

voor id 1 zou de uitkomst dus 33 moeten zijn, voor id 2 -> 15,5, voor id 3 -> 22,33

De formule lijkt op het eerste gezicht het gewenste resultaat te geven (voor de eerste paar rijen), maar als ik verder naar beneden scroll dan klopt het niet meer. Er zijn verschillende uitkomsten voor rijen met hetzelfde id, dat zou niet mogelijk moeten zijn.

Doe ik iets verkeerd, of duurt het erg lang om Excel dit te laten berekenen (het sheet heeft meer dan 300.000 rijen)? Is er een alternatieve/simpelere? manier om dit te berekenen? In principe hoef ik de uitkomst per id maar één keer te hebben.

Ik heb hetzelfde geprobeerd met SUMIF om het totaal te berekenen, maar deze formule werkte in zijn geheel niet.

Wie weet raad? Alvast bedankt! :)
  zondag 3 juni 2012 @ 16:44:54 #193
61420 DaFan
pi_112386882
Wanneer gaat het fout dan? Paste vanaf dat punt nog eens.
Met SUMIF kan wel;
=SUMIF(A:A;A2;B:B)/COUNTIF(A:A;A2)
  zondag 3 juni 2012 @ 19:34:01 #194
64353 Deetch
WTF?
pi_112393297
Je kunt eerst alleen de unieke waarden uit kolom A filteren:
http://www.ozgrid.com/forum/showthread.php?t=40545

Vervolgens plak je deze unieke lijst ergens anders en gebruik de formule die je zelf al had of die van DaFan om allee van deze getallen het gemiddelde van de corresponderende waarden uit B te bepalen.

Mogelijk zijn je identieke ID's toch niet identiek (staat er bijv. nog een spatie achter ofzo?)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  zondag 3 juni 2012 @ 21:38:02 #195
273958 mwvrs
pi_112400381
Bedankt voor de suggesties, mijn gedachtegang was dus wel goed. De formule doet dus wat ik wil.

Ik heb nu dezelfde formule nog een keer gebruikt, alleen nu maar één keer per idee. Dit brengt het aantal berekeningen drastisch terug en nu kan mijn computer/Excel het wel aan.

Ik zal zeker nog checken of sommige id's identiek lijken maar het niet zijn. Dat is een goede suggestie, bedankt.
  maandag 4 juni 2012 @ 12:18:36 #196
373896 Groenalsgras
pi_112419256
Vraagje:

Ik heb een groot excel bestand. Alle kolommen hebben een filter. Mijn excelbestand is gefilterd op mijn klanten. Nu wil ik de klanten van mijn collega ook 'uitklappen'. Maar dan verspringen de regels waar ikzelf opmerkingen achter heb gezet, m.a.w. mijn opmerkingen komen dan achter de verkeerde klanten te staan.

Hoe los ik dit op?

Ik heb Windows 7, Office 2010 in het Nederlands.

Alvast bedankt!
Zij wilde de wereld zien; hij installeerde Google Earth
  maandag 4 juni 2012 @ 12:20:54 #197
61420 DaFan
pi_112419342
Stel je opmerkingen staan in kolom C. Dan heb je (denk ik) alleen À en B in je filter staan. Dus even je filter eraf halen en opnieuw toevoegen op alle kolommen.
  maandag 4 juni 2012 @ 12:38:28 #198
373896 Groenalsgras
pi_112420054
Zodra ik de filters (staan op alle kolommen) eraf gooi, komen de klanten van mijn collega's ook in de lijst, maar tegelijkertijd blijven mijn opmerkingen aan de verkeerde klant gekoppeld worden...
Zij wilde de wereld zien; hij installeerde Google Earth
  maandag 4 juni 2012 @ 12:54:36 #199
64353 Deetch
WTF?
pi_112420636
Volgens mij snap ik wat je bedoelt:

Ik heb kolom A en B in een filter en kolom C niet. Als ik in die kolom C opmerkingen zet en ik ga gegevens filteren (keuzelijstje aanvinken) dan blijven de opmerkingen aan de cellen hangen in kolom A waarop ik heb gefilterd. Idem voor kolom B

Echter!!! als ik ga sorteren op kolom A of B (alfabetische volgorde of klein naar groot) dan worden alleen de kolommen meegenomen waar het filter overheen zit.

De oplossing die bij mij werkt is als volgt:
Kolom ABC selecteren, filter ongedaan maken, filter weer activeren incl kolom C

[ Bericht 22% gewijzigd door Deetch op 04-06-2012 13:01:28 ]
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 4 juni 2012 @ 17:48:46 #200
80828 Twentsche_Ros
pi_112433186
Als ik een rij heb in Excel:
Koe
Paard
Hond

(cellen A1 t/m A3)

en die wil ik alle drie in het Engels vertalen. In cellen B1 t/m B3
Dan selecteer ik A1..A3
Ik ga naar Google Translate:

Ctrl-V
In de linker balk krijg ik

Koe
Paard
Hond

netjes onder elkaar

Ik selecteer het rechter blok:

cow
horse
dog

(ook netjes onder elkaar)

Ctrl-C

Ik ga naar cel B1.
en ik krijg ze achter elkaar in cel B1

cow horse dog

Terwijl ik ooit wel de resultaten per cel apart kreeg. Dus B1 t/m B3

cow
horse
dog

Welke instelling moet ik veranderen?


Ik merk dat het niet een instelling betreft die in Excel is veranderd. Het gaat om een instelling in Google. Als ik de woorden in de rechter kolom selecteer, selecteert hij zonder alinea einden. Hoe kan ik dat weer inclusief alinea-einden krijgen?

[ Bericht 15% gewijzigd door Twentsche_Ros op 04-06-2012 18:11:59 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')