Vraagje, 
In het bestand wat ik nu aan het maken ben wil ik dus over het complete F1 seizoen kijken hoe ik het gedaan heb in de F1 manager. Zo wil ik met de tijd steeds meer functies in dit bestand opnemen/uitproberen. 
Op blad 2 heb ik nu de puntentelling staan zoals deze ook precies in de manager te vinden is: 
http://managers.fok.nl/f1/f1-2012/puntentellingHierbij hebben de verschillende onderdelen en kwalificatie/race hun eigen cellen. Op deze manier wil ik in de tabellen op blad 1 een formule maken waarbij ik simpel per onderdeel de positie in kan voeren en dat dit getal verwijst naar het bijbehorende getal op blad 2. 
Ik moet dus met koppelingen gaan werken en met een logische test. Waarbij bijvoorbeeld bij 
coureurs de positie 5 in de kwalificatie verwijst naar bijvoorbeeld cel G8 en positie 5 (59 punten) in de race is cel H8 (94 punten) en dus automatisch bij het invullen van een positie veranderd in het juiste punten aantal. 
Hoe kan ik een Excel bestand online krijgen ? Photobucket ? Dan kan ik het jullie laten zien. 
NOTE:  Ik hoef niet direct de oplossing, maar wil wel graag advies wat ik moet doen. Maar het mag altijd natuurlijk 

De strafpunten laat ik nu nog even achterwege en vul ik handmatig in.