abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:34:44 #76
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_111024056
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja hallo: ik kan niet in de hoofden van de generaals van toen kijken. (Nou ja, als je hun schedels opgraaft natuurlijk wel!)
Maar het blijft staan: herdacht worden op 4 mei alle oorlogsslachtoffers, allen die gedood zijn als gevolg van oorlog. Op 5 mei lopen in het defile zelfs vetreanen mee uit alle minder lang geleden oorlogen en vredesoperaties.
Het gaat NIET om de slachtoffers van een genocide.
Jij kwam met:

quote:
Maar de uitroeiing van de joden was niet de reden om Nederland te annexeren.
Vandaar mijn vraag.
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:35:01 #77
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_111024063
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:26 schreef TheThirdMark het volgende:
Als je daarna bedenkt dat de Joden al vanaf 1870 bezig waren om Duitsland te ondermijnen vanuit het VK en de Duitsers dit goed wisten is het vrij logisch dat zij het eerste doelwit waren.
Pardon?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 00:38:36 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_111024175
daar wil ik ook wel graag een bron van zien ja ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:39:17 #79
235357 TitusPullo
pi_111024193
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat doet niks af aan mijn stelling: de Eerste Wereldoorlog woedde vooral in de loopgraven van Frankrijk
Rare wereldoorlog.

quote:
en in heel Europa was geen sprake van genocide. De rotzooi in Turkije had meer te maken met het uiteenvallen van het Ottomaanse Rijk en de opkomst van het communisme in Rusland.
Wat heeft de Armeense genocide te maken met de opkomst van het communisme in Rusland?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_111024203
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Onzin. Je kunt heel goed oorlog voeren zonder uit te roeien en uitroeien zonder oorlog te voeren. De Eerste Wereldoorlog was een duidelijk voorbeeld van oolog voeren zonder uit te roeien.
Doe eens gewoon...
Gewoon is dat al sinds 1945 herdenkingen zijn van oorlogsslachtoffers en de systematische moordpartijen horen daar ook bij. Het 4 en 5 mei comité organiseert de herdenking op de Dam al vele jaren en natuurlijk horen die vermoorden ook bij die slachtoffers in hun visie.
Dat zit ingesloten in hun formulering wat hun doelstelling is. Heel Nederland vindt dat al jaren ook zo.
Erken dat nou gewoon. Ik snap je probleem niet waarom je aan het draaien bent.
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:40:57 #81
235357 TitusPullo
pi_111024235
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh ja schat?
Wat was het aandeel Nederlandse joden in de slachtoffers van krijgshandelingen en/of oorlogsmisdaden?
Ik durf te wedden dat dat aandeel kleiner was dan dat van Nederlandse SS'ers dat sneuvelde aan het oostfront.
Jij hebt alle joodse Nederlanders geteld die zijn gesneuveld in de strijd tegen Duitsland en Japan?
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:42:09 #82
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_111024275
Kan verdomme zo snel dat topic niet terugvinden.

Een hoogleraar had alle handelingen van een Joods comité onder elkaar gezet (en ja met bronnen) waarbij het ondermijnen van de Duitse economie het hoofddoel was. Dit met toestemming (en financieen) van bepaalde regeringen. De link daarvan komt eigenlijk vrij vaak rond bij topics mbt WOII.
pi_111024306
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:38 schreef sp3c het volgende:
daar wil ik ook wel graag een bron van zien ja ...
ahhhhh.... het Joodsche complot tot werelddominantie duikt weer op.
Wijzen van Zion, Rockefeller, Bilderberg.
Ik dacht al..... lang niet meer gezien op Fok
Maar goed..... idddd bron svp !!
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:43:41 #84
235357 TitusPullo
pi_111024320
En daarmee zijn ze begonnen in 1870, toen Duitsland nog niet bestond. Waarom deden ze dat wel niet?
pi_111024340
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:43 schreef TitusPullo het volgende:
En daarmee zijn ze begonnen in 1870, toen Duitsland nog niet bestond. Waarom deden ze dat wel niet?
Omdat Joden slecht zijn. Snap je dat niet? :{w
pi_111024379
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:42 schreef TheThirdMark het volgende:

Een hoogleraar had alle handelingen van een Joods comité onder elkaar gezet
Welk Joods comité? Welke naam ? Waar?
Ze begonnen in 1870 ?
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:48:31 #87
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_111024473
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:42 schreef TheThirdMark het volgende:

Een hoogleraar had alle handelingen van een Joods comité onder elkaar gezet (en ja met bronnen) waarbij het ondermijnen van de Duitse economie het hoofddoel was. Dit met toestemming (en financieen) van bepaalde regeringen. De link daarvan komt eigenlijk vrij vaak rond bij topics mbt WOII.
Ik kan je verklappen dat de joden niks te maken hebben gehad met de Duitse economische malaise van na de Eerste Wereldoorlog. Het Duitse Rijk bestond nog niet in 1870, trouwens.
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:48:41 #88
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_111024477
Oh, spuit11
pi_111024503
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:40 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Jij hebt alle joodse Nederlanders geteld die zijn gesneuveld in de strijd tegen Duitsland en Japan?
Nee. Maar laat de telling maar doorkomen.
Ik snap ook wel dat die telling amper gedaan kan worden. Maar het principe is wel duidelijk lijkt me.

En dan daarbij: de strijd tegen het Oostfront ofwel het communisme heeft nog jarenlang het westen bezig gehouden. Dus daar was niets verkeerds aan.

En persoonlijk vind ik het karakter van die strijd tegen het communisme niet zo veel verhevener dan het nazisme.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111024637
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:49 schreef Kees22 het volgende:

En dan daarbij: de strijd tegen het Oostfront ofwel het communisme heeft nog jarenlang het westen bezig gehouden. Dus daar was niets verkeerds aan.

"het oostfront" was het front waar Duitsers en Russen daadwerkelijk pief=paf deden en vele doden vielen.
Na 1945 heeft de NAVO niet hetzelfde gedaan als Duitsland van damals: de Sovjet Unie aanvallen en willen veroveren.
Die hete oorlog van de nazi's was verkeerd. die koude oorlog was ook verkeerd om dat het wel eens kon exploderen tot een hete oorlog.
Zeer zeker was er een verschil tussen heet en koud.
pi_111024653
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:48 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ik kan je verklappen dat de joden niks te maken hebben gehad met de Duitse economische malaise van na de Eerste Wereldoorlog. Het Duitse Rijk bestond nog niet in 1870, trouwens.
De eerste zin is speculatief. De tweede zin klopt wel: het Duitse Rijk bestond pas na de Frans-Duitse oorlog van 1970-1971.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:56:35 #92
235357 TitusPullo
pi_111024667
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee. Maar laat de telling maar doorkomen.
Ik snap ook wel dat die telling amper gedaan kan worden. Maar het principe is wel duidelijk lijkt me.
Nee, zolang er geen getallen en percentages genoemd zijn, heb ik geen idee wat het principe is.

quote:
Dat was voornamelijk omdat de Russen dankzij de aanval van Hitler zo ver naar het westen hadden kunnen optrekken. Noem mij eens een ander Europees land dat van plan was om de Sovjet-Unie aan te vallen?

quote:
En persoonlijk vind ik het karakter van die strijd tegen het communisme niet zo veel verhevener dan het nazisme.
Het had in ieder geval weinig weg van de Holocaust en van het Generalplan Ost.
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:59:10 #93
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_111024731
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De eerste zin is speculatief. De tweede zin klopt wel: het Duitse Rijk bestond pas na de Frans-Duitse oorlog van 1970-1971.
Wat!? :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_111024772
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

"het oostfront" was het front waar Duitsers en Russen daadwerkelijk pief=paf deden en vele doden vielen.
Na 1945 heeft de NAVO niet hetzelfde gedaan als Duitsland van damals: de Sovjet Unie aanvallen en willen veroveren.
Die hete oorlog van de nazi's was verkeerd. die koude oorlog was ook verkeerd om dat het wel eens kon exploderen tot een hete oorlog.
Zeer zeker was er een verschil tussen heet en koud.
Ja, dat weet ik wel.
Maar de Oostfrontstrijders deden dus iets wat nog tientallen jaren later als goed werd beschouwd: vechten tegen het communisme.
Het is misselijk om hen met de wetenschap van nu te veroordelen voor wat wij zelf indertijd goed vonden.
  woensdag 2 mei 2012 @ 01:03:29 #95
235357 TitusPullo
pi_111024813
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 01:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik wel.
Maar de Oostfrontstrijders deden dus iets wat nog tientallen jaren later als goed werd beschouwd: vechten tegen het communisme.
Het is misselijk om hen met de wetenschap van nu te veroordelen voor wat wij zelf indertijd goed vonden.
In vreemde krijgsdienst vechten tegen het communisme werd inderdaad algemeen bewonderd.
pi_111024837
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Welk Joods comité? Welke naam ? Waar?
Ze begonnen in 1870 ?
American Jewish Committee opgericht in 1906.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_111024859
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 01:01 schreef Kees22 het volgende:

Ja, dat weet ik wel.
Maar de Oostfrontstrijders deden dus iets wat nog tientallen jaren later als goed werd beschouwd: vechten tegen het communisme
Nee .... het werd door het westen altijd afgewezen en veroordeeld om opnieuw de sovjet unie massaal aan te vallen. Het werd wel als mogelijkheid open gehouden als de SU zelf een directe oorlog zou kunnen beginnen

quote:
.
Het (nazi-aanval op de sovjetunie) werd toen ook al veroordeeld, met de wetenschap van toen.
Ik vind het misselijk om de Duitse agressie niet te veroordelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 02-05-2012 01:11:26 ]
pi_111024871
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 01:04 schreef boekenplank het volgende:

[..]

American Jewish Committee opgericht in 1906.
linkje ?
en die was heel gevaarlijk bezig in 1906 om de wereld te domineren?

quote:
AJC is an international advocacy organization whose key areas of focus are: building bridges of understanding, advancing the security of Americans and the democratic world, combating anti-Semitism[3] and all forms of bigotry; supporting Israel's quest for peace and security; advocating for energy independence; strengthening Jewish life.
http://en.wikipedia.org/wiki/American_Jewish_Committee

Ik lees hier niks over werelddominantie of Duitsland willen vernietigen
pi_111025014
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:56 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Nee, zolang er geen getallen en percentages genoemd zijn, heb ik geen idee wat het principe is.
Het principe is, dat het aantal gesneuvelde joden in Nederlandse (of andere) krijgsdienst zo groot is dat voor hen een speciale herdenking gehouden zou moeten worden. Of dat ze überhaupt genoemd zouden moeten worden.
quote:
[..]

Dat was voornamelijk omdat de Russen dankzij de aanval van Hitler zo ver naar het westen hadden kunnen optrekken. Noem mij eens een ander Europees land dat van plan was om de Sovjet-Unie aan te vallen?
Dat pleit dus voor de inzet van de Oostfrontstrijders.!!
quote:
[..]

Het had in ieder geval weinig weg van de Holocaust en van het Generalplan Ost.
Mwa. Het communisme onder Stalin had best veel weg van de Holocaust en Generalplan Ost. Hoeveel mensen zijn er niet naar Siberie verplaatst?
pi_111025109
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 01:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee .... het werd door het westen altijd afgewezen en veroordeeld om opnieuw de sovjet unie massaal aan te vallen. Het werd wel als mogelijkheid open gehouden als de SU zelf een directe oorlog zou kunnen beginnen

[..]

Het (nazi-aanval op de sovjetunie) werd toen ook al veroordeeld, met de wetenschap van toen.
Ik vind het misselijk om de Duitse agressie niet te veroordelen.
Maar ik veroordeel de Duitse agressie ook wel.
Maar de soldaten die zich lieten inzetten niet.
Zij bestreden het communisme, een actie die nog heel lang op veel steun van het westen kon rekenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')