Als het dezelfde prijs zou blijven zou dat al redelijk schandalig zijn vind ik. De prijs is dit jaar echt fors omhoog gegaan. Van 155 naar 175, vanwege de btw werd gezegd. Stel dat volgend jaar de prijs op 175 zou blijven heb je dus een prijsverhoging van 20 euro zonder reden, omdat de btw dan weer 6 % is. Dat zou schandalig zijn, dus is er maar 1 optie: verlaging van de prijs. Maar die zal vast niet 20 euro zakken.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Aangezien ze hoog van de toren bliezen over de BTW-verhoging en het feit dat die dit jaar weer omlaag gaat, mag ik toch verwachten dat de prijs óf hetzelfde blijft óf zakt.
Ze hebben alleen de BTW verhoging gerekend en niet de kostenstijgingquote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:43 schreef peaceman het volgende:
[..]
oh ja? prijs is gewoon verhoogd... niks positief. En ik verwacht ook niet dat LL volgend jaar de prijzen omlaag gaat doen.
ik verwacht ook dat het gelijk blijft, de BTW verlaging is redelijk gelijk aan de jaarlijkse kostenstijgingquote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Aangezien ze hoog van de toren bliezen over de BTW-verhoging en het feit dat die dit jaar weer omlaag gaat, mag ik toch verwachten dat de prijs óf hetzelfde blijft óf zakt.
Ja, 20 euro. En welke kostenstijging bedoel je? Die van die grotere artiesten die niet geboekt waren?? (niet dat die van mij hoeven te komen, maar dat terzijde).quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:14 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ze hebben alleen de BTW verhoging gerekend en niet de kostenstijging
Die kostenstijging was sowieso niet reëel, dat heeft meneer de directeur zelf nog aangegeven vorig jaar, omdat ze geld over hadden.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De kostenstijging die al 18 edities plaatsgevonden heeft, natuurlijk.
ze hadden een keer geld over omdat de grote act niet geboekt was. Maar de koststijging gaat natuurlijk wel jaarlijks door. Dat je toevallig een keer ruim binnen je begroting blijft is een uitzondering. De begroting moet elk jaar omhoog. Je kunt de begroting niet aanpassen op één incidenteel jaar. Dat geld gaat naar reserves die een keer incidenteel aangesproken kunnen worden.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:25 schreef peaceman het volgende:
[..]
Die kostenstijging was sowieso niet reëel, dat heeft meneer de directeur zelf nog aangegeven vorig jaar, omdat ze geld over hadden.
Een goed bedrijf doet ook aan kostenbeperking. Ik vind het een beetje makkelijk om te zeggen: de kosten worden nu eenmaal hoger. Daarbij is het zonder rekenmachine wel uit te rekenen dat die stijging van 20 euro niet louter de 13% stijging van de btw is.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze hadden een keer geld over omdat de grote act niet geboekt was. Maar de koststijging gaat natuurlijk wel jaarlijks door. Dat je toevallig een keer ruim binnen je begroting blijft is een uitzondering. De begroting moet elk jaar omhoog. Je kunt de begroting niet aanpassen op één incidenteel jaar. Dat geld gaat naar reserves die een keer incidenteel aangesproken kunnen worden.
Miss even je rekenmachine pakken dan..quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
Een goed bedrijf doet ook aan kostenbeperking. Ik vind het een beetje makkelijk om te zeggen: de kosten worden nu eenmaal hoger. Daarbij is het zonder rekenmachine wel uit te rekenen dat die stijging van 20 euro niet louter de 13% stijging van de btw is.
Vorig jaar 155 euro incl 6% btw= 146,22. 146,22*1,19=174. prijs dit jaar? 175 euro. Verschil dus 1 euro.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:56 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Miss even je rekenmachine pakken dan..
Die verhoging is precies die btw verhoging.
Denk dat die discussie meer dan terecht is op dit moment.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:00 schreef Nest het volgende:
Jammer dat het linksom of rechtsom toch altijd weer uitkomt op de prijs van het kaartje, waar is de voorpret?
Hoezo dan? het is al de 10e keerquote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:24 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Denk dat die discussie meer dan terecht is op dit moment.
Voorpret die komt vanzelf wel.
Wut?quote:
klopt, bijna één euro prijsverhoging buiten de BTW stijging om....quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
Een goed bedrijf doet ook aan kostenbeperking. Ik vind het een beetje makkelijk om te zeggen: de kosten worden nu eenmaal hoger. Daarbij is het zonder rekenmachine wel uit te rekenen dat die stijging van 20 euro niet louter de 13% stijging van de btw is.
Die zijn er hier in het topic ja, hoezo?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:46 schreef Kees.van.Loon het volgende:
Zijn hier mensen uit het Zuiden die een instrument bespelen en/of in een band zitten?
deze reeks is toch altijd een herhaling van hetzelfde?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:00 schreef Nest het volgende:
Jammer dat het linksom of rechtsom toch altijd weer uitkomt op de prijs van het kaartje, waar is de voorpret?
vooral de voor en na de brug discussiequote:
3. Duh.quote:
Als je levend over 'de brug' komt, dan kan je alles aanquote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:40 schreef rubbereend het volgende:
[..]
vooral de voor en na de brug discussie
Oke dus eerst zeg je dat het erg duidelijk is dat de stijging van 20 euro niet alleen door de btw verhoging komt. Vervolgens reken je het uit en blijkt dat 95% door de btw-verhoging wordt bepaald.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
Vorig jaar 155 euro incl 6% btw= 146,22. 146,22*1,19=174. prijs dit jaar? 175 euro. Verschil dus 1 euro.
Die 10 euro zijn servicekosten en vallen buiten de ticketprijs die ll vraagt.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:45 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Oke dus eerst zeg je dat het erg duidelijk is dat de stijging van 20 euro niet alleen door de btw verhoging komt. Vervolgens reken je het uit en blijkt dat 95% door de btw-verhoging wordt bepaald.
die prijzen zijn echter allebei een 10tje hoger dus van 165 naar 185.
165/1,06 * 1,19 = 185,24. Yeah we hebben 24 cent korting gekregen!
Je had me bij %quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:45 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Oke dus eerst zeg je dat het erg duidelijk is dat de stijging van 20 euro niet alleen door de btw verhoging komt. Vervolgens reken je het uit en blijkt dat 95% door de btw-verhoging wordt bepaald.
die prijzen zijn echter allebei een 10tje hoger dus van 165 naar 185.
165/1,06 * 1,19 = 185,24. Yeah we hebben 24 cent korting gekregen!
ditquote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
3. Duh.
Rechtsachterin. Of linksachterin, zoals friekin_ het zou noemen.
Maar is daar eigenlijk ook btw op van toepassing, want dan is het wel weer relevantquote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
Die 10 euro zijn servicekosten en vallen buiten de ticketprijs die ll vraagt.
Goede vraag. Niettemin zijn de servicekosten al veel langer 10 euro. Wat de service inhoudt voor dat bedrag is mij een raadsel.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Maar is daar eigenlijk ook btw op van toepassing, want dan is het wel weer relevant
Die is sinds Eventim op 10 euro gezet. Als ik het me goed herinner is dat de maximale servicekosteprijs die gerekend mag worden.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
Goede vraag. Niettemin zijn de servicekosten al veel langer 10 euro. Wat de service inhoudt voor dat bedrag is mij een raadsel.
Dit.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:44 schreef leeell het volgende:
als je je om geld druk maakt over/op/tijdens lowlands kan je netzolief niet komen
Ik heb alleen bij mijn allereerste Lowlands service gehad bij de aankoop bij het VVVquote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
Goede vraag. Niettemin zijn de servicekosten al veel langer 10 euro. Wat de service inhoudt voor dat bedrag is mij een raadsel.
Klopt, doe ik ook echt niet, want ik vind ll heerlijk. Alleen is het niet zo dat ll roomser is dan de paus en dat mag best verteld/aangetoond worden. Kritisch zijn over bepaalde zaken is wat anders dan ll afkraken. Gewoon gezond verstand om te zien dat idealistische Eric misschien niet op elk gebied zo idealistisch is.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:41 schreef portie het volgende:
[..]
Die is sinds Eventim op 10 euro gezet. Als ik het me goed herinner is dat de maximale servicekosteprijs die gerekend mag worden.
Over die ene euro of die 24 cent, daar ga je je toch geen druk over maken als je ticket al meer dan het 100-voudige gekost heeft?
Wie dan en van welke band?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:46 schreef Kees.van.Loon het volgende:
Zijn hier mensen uit het Zuiden die een instrument bespelen en/of in een band zitten?
Hoezo?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:46 schreef Kees.van.Loon het volgende:
Kaarten zijn altijd nog wel te krijgen. De kans dat je ze te pakken krijgt als er 500 vrijkomen is bijzonder klein. Beter zoek je je heil ergens anders om ze te krijgenquote:Op zondag 20 mei 2012 16:11 schreef Fuszy het volgende:
Er moeten kaarten vrijkomen. Een vriend van me wil nu wel mee.
Ook weer een erg fijne band. De line-up staat nu al vol met mooie namen.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:14 schreef indiaantje89 het volgende:
http://www.nu.nl/muziek/2(...)elt-vriendschap.html
Staat dus ook op Lowlands!
Zou heel goed kunnenquote:Op maandag 21 mei 2012 14:40 schreef indiaantje89 het volgende:
Morgen komt Fun. bij 3FM. Het zou me niet verbazen dat ze ook iets gaan verklappen....
De brugquote:Op maandag 21 mei 2012 20:12 schreef AionNL het volgende:
Moest vanochtend langs het terrein voor mijn werk. De brug staat er al weer xD
Nu is er dit weekend ook al weer het eerste evenement van het jaar op het terrein, maar toen ik de brug zag begon het al wel weer meteen te jeuken =)
Ik ken iemand die ze per direct voor de inkoopsprijs wel over wil nemen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:18 schreef lunko1979 het volgende:
Hmmm in dubio. Heb 2 tickets voor LL en kan helaas zelf waarschijnlijk niet gaan.
Nu dus misschien kaarten verkopen maar doe ik dat voor inkoopprijs of doe ik het voor wat de gek er voor geeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |