abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 april 2012 @ 19:19:44 #151
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_110969495
quote:
7s.gif Op maandag 30 april 2012 17:46 schreef Chloroform het volgende:

[..]

En daar ga je al de mist in. Bij kinderen/pubers komt er zo veel meer kijken dan karakter. Sociale invloeden, thuissituaties, (on)zekerheden (in de breedste zin van het woord), druk van leeftijds- en groepsgenoten etc.

Nogmaals: gedrag is iets totaal anders dan karakter. Of je nu kind bent of niet.
Dat is ook waar ja, was ik er vergeten bij te vermelden.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
  maandag 30 april 2012 @ 19:21:06 #152
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110969530
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 19:18 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb voor de grap eens lopen googlen op mijn pesters, maar ik heb bar weinig (eigenlijk niks) over ze gevonden, behalve een dood hyves pagina met nog minder "vrienden" dan ik (van één persoon, laatste hyves bericht 5 jaar geleden). Van een ander heb ik helemaal niks gevonden. Iemand met een beetje sociaal leven is zeker ook wat actief op social media. Ik ben zelfs een beetje actief op dergelijke sites.
Misschien zijn ze er erger aan toe dan ik.
Van eentje zou het me niets verbazen als hij in de gevangenis zit.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 30 april 2012 @ 19:21:45 #153
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_110969548
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 19:21 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Van eentje zou het me niets verbazen als hij in de gevangenis zit.
Koop een dagboek.
Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
  maandag 30 april 2012 @ 19:22:43 #154
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110969570
quote:
7s.gif Op maandag 30 april 2012 19:21 schreef Chloroform het volgende:

[..]

Koop een dagboek.
Nee ik blijf hier gewoon lekker posten :6
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 30 april 2012 @ 19:25:28 #155
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_110969657
quote:
7s.gif Op maandag 30 april 2012 18:54 schreef Chloroform het volgende:

[..]

Onbewust begin je daar al veel eerder mee. En zoals je zegt, veel mensen zijn daar op latere leeftijd nog steeds mee bezig.

[..]

Fantastische vergelijking. :')_! Maar hopelijk begrijp je zelf ook wel dat er net zo veel gekken zijn die dat als kind niet hebben gedaan. Drogreden dus.
Dat laatste is misschien een belachelijke vergelijking, maar het kan wel zo wezen dat kinderen (niet allemaal natuurlijk, dus mocht je iemand gepest hebben, voel je vooral niet aangevallen) die vroeger andere kinderen ontzettend erg gepest hebben (en dan niet alleen schelden, maar ook fysiek) later een asps kunnen ontwikkelen. Sterker nog, veel volwassenen met zo'n diagnose hebben dat gedaan.
  maandag 30 april 2012 @ 19:29:10 #156
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_110969777
Maar wat is nou erg pesten, ik vind dat ook wel een discussie waard. Hoe kwiwi uitlegt hoe zij vroeger pestte, komt bij mij niet heel erg over, zo.
  maandag 30 april 2012 @ 19:39:54 #157
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110970138
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 19:29 schreef Skitzofrenix het volgende:
Maar wat is nou erg pesten, ik vind dat ook wel een discussie waard. Hoe kwiwi uitlegt hoe zij vroeger pestte, komt bij mij niet heel erg over, zo.
Slaan, schoppen, haren uit de kop trekken, me proberen in brand te steken. Ik zie ze nog op een meter afstand naast me fietsen met de aanstekers en lucifers. Ik werd vroeger opgejaagd als een wild dier. Iedereen wist er van, maar ik werd niet geholpen. Het was direct hard en fysiek vanaf m'n 4de jaar. En dan vinden sommige mensen hier het vreemd dat ik een hekel aan die lui heb en dat ze eerst het één en ander voor me moeten bewijzen voordat ik weer "normaal" naar ze ga kijken.............
Ik heb diezelfde jongens net dus opgezocht met Google (hun namen + woonplaats ingetypt) en het ziet er op het eerste gezicht uit dat ze van de aardbodem zijn verdwenen.
  maandag 30 april 2012 @ 19:43:36 #158
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110970284
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 19:29 schreef Skitzofrenix het volgende:
En dan is het ook maar weer de vraag hoe erg de kinderen die gepest werden het vonden. Sommigen maken bijvoorbeeld van een mug een olifant en zitten er 30 jaar later nog mee, en anderen die vergeten het en denken er verder niet meer echt over na. Dus misschien is het pesten dan niet erg, maar de gevolgen voor een persoon wel.
Wat andersom natuurlijk ook kan, dat het pesten wel 'erg' was maar dat iemand gewoon doorgaat met z'n leven daarna zonder er nog veel aandacht aan te besteden.
  maandag 30 april 2012 @ 19:44:32 #159
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_110970309
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 19:39 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Slaan, schoppen, haren uit de kop trekken, me proberen in brand te steken. Ik zie ze nog op een meter afstand naast me fietsen met de aanstekers en lucifers. Ik werd vroeger opgejaagd als een wild dier. Iedereen wist er van, maar ik werd niet geholpen. Het was direct hard en fysiek vanaf m'n 4de jaar. En dan vinden sommige mensen hier het vreemd dat ik een hekel aan die lui heb en dat ze eerst het één en ander voor me moeten bewijzen voordat ik weer "normaal" naar ze ga kijken.............
Ik heb diezelfde jongens net dus opgezocht met Google (hun namen + woonplaats ingetypt) en het ziet er op het eerste gezicht uit dat ze van de aardbodem zijn verdwenen.
Dat is inderdaad erg, daarbij kan je niet zeggen; 'ach, het zijn kinderen, dat kunnen ze toch niet weten dat dat niet goed is'

Er is een verschil tussen alleen af en toe schelden en opmerkingen maken of jaren lang achter elkaar schelden, martelen, fysiek en psychisch.
  maandag 30 april 2012 @ 19:46:07 #160
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_110970351
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 19:43 schreef kwiwi het volgende:

[..]

En dan is het ook maar weer de vraag hoe erg de kinderen die gepest werden het vonden. Sommigen maken bijvoorbeeld van een mug een olifant en zitten er 30 jaar later nog mee, en anderen die vergeten het en denken er verder niet meer echt over na. Dus misschien is het pesten dan niet erg, maar de gevolgen voor een persoon wel.
Wat andersom natuurlijk ook kan, dat het pesten wel 'erg' was maar dat iemand gewoon doorgaat met z'n leven daarna zonder er nog veel aandacht aan te besteden.
Precies! Iemand die 4 x uitgescholden is voor bolle of brille jood kan zich later depressief voelen omdat die persoon vroeger 'gepest' is, maar dan is die persoon sowieso blijkbaar erg kwetsbaar.

Of juist het dubbele tegenovergestelde.
  maandag 30 april 2012 @ 19:47:42 #161
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110970399
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 19:44 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Dat is inderdaad erg, daarbij kan je niet zeggen; 'ach, het zijn kinderen, dat kunnen ze toch niet weten dat dat niet goed is'

Er is een verschil tussen alleen af en toe schelden en opmerkingen maken of jaren lang achter elkaar schelden, martelen, fysiek en psychisch.
Dit dus. Basisschool + middelbaar. Ik kwam niet meer van die lui af en op de uni krijg ik dus ook wel eens een rare opmerking naar m'n hoofd geslingerd.
  maandag 30 april 2012 @ 19:50:57 #162
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110970514
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 19:39 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Maar probeerden ze je echt in brand te steken, of was het gewoon een beetje dreigen door een pakje lucifers en aanstekers te laten zien? Heb je het niet zelf ook erger gemaakt dan het werkelijk was? Er zullen namelijk maar erg weinig kinderen zijn die écht iemand in brand zouden steken, waar er veel zijn die een beetje opjagen door dreigend over te komen leuk vinden.

Volgens mij is dat trouwens ook wel een beetje het probleem: de kinderen die gepest zijn maken dingen geregeld erger dan ze eigenlijk waren, waar pesters niet eens meer weten wat ze uberhaupt uitgevreten hebben omdat het voor hun niks belangrijks was verder. En logisch ook, van beide kanten.
Dus je kunt ze daar jaren later nog wel verantwoordelijk voor houden, maar of dat echt zin heeft... Ze weten waarschijnlijk niet eens meer wat ze hebben gedaan.

Ik heb het over basisschool kinderen uiteraard, op de middelbare school weet je alweer beter waar je mee bezig bent.
  maandag 30 april 2012 @ 19:52:41 #163
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110970581
als ze je in brand hadden proberen te steken; met de kennis van nu zou dat best een dooie opgeleverd kunnen hebben -- aan hun kant.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 30 april 2012 @ 19:55:59 #164
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110970714
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 19:50 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Maar probeerden ze je echt in brand te steken, of was het gewoon een beetje dreigen door een pakje lucifers en aanstekers te laten zien? Heb je het niet zelf ook erger gemaakt dan het werkelijk was? Er zullen namelijk maar erg weinig kinderen zijn die écht iemand in brand zouden steken, waar er veel zijn die een beetje opjagen door dreigend over te komen leuk vinden.

Volgens mij is dat trouwens ook wel een beetje het probleem: de kinderen die gepest zijn maken dingen geregeld erger dan ze eigenlijk waren, waar pesters niet eens meer weten wat ze uberhaupt uitgevreten hebben omdat het voor hun niks belangrijks was verder. En logisch ook, van beide kanten.
Dus je kunt ze daar jaren later nog wel verantwoordelijk voor houden, maar of dat echt zin heeft... Ze weten waarschijnlijk niet eens meer wat ze hebben gedaan.

Ik heb het over basisschool kinderen uiteraard, op de middelbare school weet je alweer beter waar je mee bezig bent.
Bij mij was het eigenlijk omgekeerd; de pesters maakten het erger dan ik het nu voel, als ik ze tegen kom. Er zijn er nog steeds een paar met wie ik ruzie zou zoeken als ik ze nu tegen kom. maar de meeste ga ik gewoon vriendschappelijk mee om. Zij hebben er spijt van, ik heb er vrede mee.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 30 april 2012 @ 19:56:12 #165
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110970725
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 19:50 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat gebeurde inderdaad op de basisschool. En ze pakten echt lucifers, stak ze aan en toen gooiden ze het naar mij. Ik heb het geluk dat ze waarschijnlijk zijn uitgegaan door de wind.
Ik maak het niet erger dan het is, maar ik kan je wel vertellen dat dat het ergste is wat mij is overkomen. Voor de rest was het gewoon schelden, schoppen, slaan en achter me aan zitten op de fiets.
  maandag 30 april 2012 @ 20:19:36 #166
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_110971745
Om te begrijpen waarom jij gepest wordt moet je eerst begrijpen waarom er gepest wordt.

In een groep met mensen zijn er altijd een aantal (zo niet veel) die een rangorde willen bepalen. Ze zijn allemaal heel onzeker en proberen door anderen naar beneden te trekken hun eigen onzekerheid te verbergen. Zo laten ze zien wie baas is, want wie het hardste pest, daar moet jij ook naar luisteren, anders pesten ze jou.

Goed, dus wie pakken ze om met z'n allen te pesten? Een makkelijk doelwit. Bij voorkeur iemand zonder vrienden, en iemand die anders is: dikker, dunner, slimmer, dommer, donkerder, mannelijker of vrouwelijker, het maakt niet uit, als maar goed duidelijk is dat die andere persoon anders is, daar kan dan mee gepest worden.

Ik heb geen foto's gezien, maar alle kans dat je heel niet dik was/bent, enkel wat voller, maar genoeg om op te vallen. etc.

Succes met verwerken, het kan wel. Maar je moet leren begrijpen dat er niets mis is met jou, ze hadden je toch wel gepakt, en zo niet, dan wel iemand anders. Het enige wat je kunt doen is het in de toekomst voorkomen door je assertiever op te stellen, en inderdaad wel van je af te bijten.

Ben 2 jaar zeer intensief gepest op de basisschool (dacht na over zelfmoord) en nog eens 3 jaar behoorlijk intensief op de middelbare school. Inmiddels ben ik een van de bekendste, en volgens sommigen populairste, studenten op de universiteit.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  maandag 30 april 2012 @ 20:22:14 #167
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_110971863
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 19:56 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat gebeurde inderdaad op de basisschool. En ze pakten echt lucifers, stak ze aan en toen gooiden ze het naar mij. Ik heb het geluk dat ze waarschijnlijk zijn uitgegaan door de wind.
Ik maak het niet erger dan het is, maar ik kan je wel vertellen dat dat het ergste is wat mij is overkomen. Voor de rest was het gewoon schelden, schoppen, slaan en achter me aan zitten op de fiets.
Ik geloof best dat je gepest werd en ik probeer het ook helemaal niet te bagatelliseren(!), maar dit is nou typisch een geval van overdrijven. Met het gooien van lucifers steek je natuurlijk niemand in brand. Je maakt het erger dan het is door dat te zeggen als ze in feite lucifers gooiden.
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
  maandag 30 april 2012 @ 20:29:35 #168
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110972167
quote:
7s.gif Op maandag 30 april 2012 20:22 schreef Chloroform het volgende:

[..]

Ik geloof best dat je gepest werd en ik probeer het ook helemaal niet te bagatelliseren(!), maar dit is nou typisch een geval van overdrijven. Met het gooien van lucifers steek je natuurlijk niemand in brand. Je maakt het erger dan het is door dat te zeggen als ze in feite lucifers gooiden.
Wie ben jij om te zeggen wat ik wel en wat ik niet moet denken! Jij hebt overduidelijk te weinig inlevingsvermogen. Ieder normaal persoon weet dat dat een hele happening is voor een kind op de basisschool.
  Moderator maandag 30 april 2012 @ 20:29:41 #169
249559 crew  Lavenderr
pi_110972173
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 19:56 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Vind het verschrikkelijk wat ze jou aangedaan hebben.
Zouden pesters beseffen wat ze aanrichten? Ik vraag het me af.
  Moderator maandag 30 april 2012 @ 20:31:42 #170
249559 crew  Lavenderr
pi_110972270
quote:
7s.gif Op maandag 30 april 2012 20:22 schreef Chloroform het volgende:

[..]

Alleen al het gooien met brandende lucifers naar iemand is abnormaal treiteren.
En hoe kun je zeggen dat hij overdrijft, je was er toch niet bij?
  maandag 30 april 2012 @ 20:32:45 #171
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_110972315
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 20:29 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Wie ben jij om te zeggen wat ik wel en wat ik niet moet denken! Jij hebt overduidelijk te weinig inlevingsvermogen. Ieder normaal persoon weet dat dat een hele happening is voor een kind op de basisschool.
Ik denk dat Chloroform d'r punt is (juist of onjuist...) dat je er nu nog zo over lijkt te denken (zo klink je als je het zo schrijft), niet zozeer dat het geen grote gebeurtenis is, zeker op die leeftijd.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  maandag 30 april 2012 @ 20:34:50 #172
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110972424
quote:

[..]

Op de basisschool inderdaad, maar je bent nu +/- 20 jaar verder.... Nu weet je toch ook wel beter dan dat? Dat ze je niet echt in brand wilden steken?
pi_110972524
Mensen die niet veel zelfvertrouwen hebben. Niks terug doen.
  maandag 30 april 2012 @ 20:39:23 #174
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110972619
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 20:34 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Op de basisschool inderdaad, maar je bent nu +/- 20 jaar verder.... Nu weet je toch ook wel beter dan dat? Dat ze je niet echt in brand wilden steken?
Uiteraard denk ik dat ze me niet meer in brand zullen steken. Gemene opmerkingen zie ik ze nog wel maken. Ik loop voor niemand meer weg en als er wel iemand wel met me loopt te fucken dan zal die persoon een flinke wind van voren krijgen. Dat heb ik een paar jaar geleden gedaan bij iemand en dat beviel me hartstikke goed.
  maandag 30 april 2012 @ 20:42:02 #175
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_110972728
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 20:39 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Uiteraard denk ik dat ze me niet meer in brand zullen steken. Gemene opmerkingen zie ik ze nog wel maken. Ik loop voor niemand meer weg en als er wel iemand wel met me loopt te fucken dan zal die persoon een flinke wind van voren krijgen. Dat heb ik een paar jaar geleden gedaan bij iemand en dat beviel me hartstikke goed.
Ja, maar ben je je er ook van bewust dat ze je toen niet in brand wilDEN steken?
  maandag 30 april 2012 @ 20:42:28 #176
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110972747
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 20:32 schreef Tanin het volgende:

[..]

Ik denk dat Chloroform d'r punt is (juist of onjuist...) dat je er nu nog zo over lijkt te denken (zo klink je als je het zo schrijft), niet zozeer dat het geen grote gebeurtenis is, zeker op die leeftijd.
Ik zit er nu nog mee, want ik zit in een sociaal isolement. Dat is dus het resultaat en ik houd die lui verantwoordelijk. Dat mag ik gewoon doen ongeacht of het nou terecht is of niet.
  maandag 30 april 2012 @ 20:44:19 #177
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110972829
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 20:42 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik zit er nu nog mee, want ik zit in een sociaal isolement. Dat is dus het resultaat en ik houd die lui verantwoordelijk. Dat mag ik gewoon doen ongeacht of het nou terecht is of niet.
Maar heeft het ook zin? Kom je sneller uit dat isolement als je ze verantwoordelijk houdt/blijft houden ervoor?
  maandag 30 april 2012 @ 20:44:22 #178
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110972833
quote:

[..]

Als je jezelf voorliegt over de oorzaak van je isolement dan kun je er ook nooit uit komen.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 30 april 2012 @ 20:45:04 #179
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_110972872
quote:

[..]

:')
Misschien moet je eens wat minder selectief lezen. Ik zeg dat ik het niet probeer te bagatelliseren. Ik zeg alleen dat je overdrijft als je zegt dat ze je in brand proberen te steken want iemand in brand proberen te steken en met lucifers gooien zijn twee heel verschillende dingen. En ik zeg ook helemaal niet dat met lucifers gooien niks is. Cursusje begrijpend lezen misschien?
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 20:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Alleen al het gooien met brandende lucifers naar iemand is abnormaal treiteren.
En hoe kun je zeggen dat hij overdrijft, je was er toch niet bij?
"Ze probeerden me in brand te steken."
Wat deden ze in feite? Lucifers gooien. Dat is overdrijven.
"Ik stikte bijna!"
Wat gebeurde er in feite? Ik verslikte me en moest hoesten. Dat is overdrijven.

quote:

[..]

Je beseft natuurlijk wel dat die lui verantwoordelijk houden helemaal niet helpt om uit je isolement te komen? Nee. Dus je blijft in je slachtofferrol zitten. Geeft ook niks, maar zoals ik al eerder zei, zoek een therapeut op. Je hebt het overduidelijk nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chloroform op 30-04-2012 20:50:15 ]
  maandag 30 april 2012 @ 20:45:10 #180
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110972878
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 20:42 schreef Tanin het volgende:

[..]

Ja, maar ben je je er ook van bewust dat ze je toen niet in brand wilDEN steken?
Nee daar ben ik dus niet bewust van, want ze waren echt wel hard bezig om me proberen in brand te steken.
  maandag 30 april 2012 @ 20:45:15 #181
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_110972883
quote:

[..]

Dat mag inderdaad. Of het iets uithaald? Ik betwijfel het.
  maandag 30 april 2012 @ 20:46:11 #182
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110972922
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 20:45 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nee daar ben ik dus niet bewust van, want ze waren echt wel hard bezig om me proberen in brand te steken.
hadden ze je dan ook overgoten met benzine en staken ze toen ook fakkels aan?
Een gedicht over Maanvis
  maandag 30 april 2012 @ 20:47:27 #183
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110972987
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 20:45 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Lucifers gooien is niet echt in brand steken he.. Zou het knap vinden als ze dat met een lucifer en zonder brandstof o.i.d. voor elkaar krijgen.
  maandag 30 april 2012 @ 20:47:39 #184
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_110972996
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 20:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hadden ze je dan ook overgoten met benzine en staken ze toen ook fakkels aan?
Precies mijn punt. Als ze je hadden vastgebonden, met benzine overgoten en dan lucifers hadden gegooid, ja, dán probeerden ze je in brand te steken. Maar dat was dus niet zo. Dus: overdrijven.
  maandag 30 april 2012 @ 20:50:02 #185
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110973115
DIE LUCIFERS HADDEN ZE AANGESTOKEN!

Ik ben even klaar met dit topic. Volgens mij zijn jullie gewoon vroeger veel gepest en zijn jullie gewoon stikkend jaloers dat toch zo succesvol ben in mijn leven en dat ik wel het initiatief heb genomen om mijn leven te verbeteren. Volgens mij doen jullie dat dus niet en zitten jullie nu nog lekker op jullie zolderkamertjes hard te lachen om zo'n iemand als ik.

Jezus zeg... Gewoon mijn verhaal vertellen kost mij al psychische moeite.
  maandag 30 april 2012 @ 20:51:12 #186
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_110973172
De gene die gepest wordt komt volgensmij vooral door dat die persoon het gemakkelijkst is om te pesten. Je zal bijvoorbeeld zelden zien dat iemand die goed in een groep ligt gepest wordt, het zijn vaak de einzelgangers, de gene waar niemand het echt voor op neemt die gepest worden.

"cool" "geliefd" dat zijn niet termen waarin je moet denken, mijn advies, zoek een leuk groepje vriendinnen / vrienden en denk eens wat je echt leuk en minder leuk vind aan jezelf in plaats van dat je je (en ja ik weet dat je dit al 100.000 keer gehoord hebt maar neem van mij aan, op de lange termijn werkt het) ophangt aan de mening van anderen. Je zal eerst tevreden moeten zijn met jezelf voordat anderen ook echt tevreden zijn met jou :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  maandag 30 april 2012 @ 20:51:28 #187
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110973184
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 20:50 schreef Comp_Lex het volgende:
DIE WAAIEN TOCH UIT ALS ZE JE NAAR JE GOOIEN!!

quote:
Ik ben even klaar met dit topic. Volgens mij zijn jullie gewoon vroeger veel gepest en zijn jullie gewoon stikkend jaloers dat toch zo succesvol ben in mijn leven en dat ik wel het initiatief heb genomen om mijn leven te verbeteren. Volgens mij doen jullie dat dus niet en zitten jullie nu nog lekker op jullie zolderkamertjes hard te lachen om zo'n iemand als ik.

Ik ben succesvoller dan jij, en idd vroeger ook gepest. Ik zie niet in waarom jij überhaupt succesvol bent. Je blijft hangen in het verleden en je zult daarom nooit uit je sociaal isolement komen. Ja je hebt een studie. Dat is dan ook alles.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 30 april 2012 @ 20:52:35 #188
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_110973240
Ik vind dit niet een leuke kant op gaan zo, in dit topic.
  maandag 30 april 2012 @ 20:53:17 #189
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110973269
quote:

:{ dude... misschien toch maar eens met een psycholoog afspreken. Hoe goed je je best ook doet om het zelf op te lossen, soms is wat hulp wel handig.
  maandag 30 april 2012 @ 20:53:23 #190
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_110973274
quote:

Oh ja, maak het helemaal mooi.

Sorry dat we je niet bij je handje vasthouden, je op schoot nemen, over je bolletje aaien en zeggen wat voor gemenerikken het geweest moeten zijn.
Je bent volwassen genoeg om te relativeren, maar blijkbaar kun je dat niet. Is ook niet erg, dat leer je vanzelf. Het is me al duidelijk dat je gewoon een schuldige moet aanwijzen (zoals je nu ook met deze reactie hebt gedaan omdat mensen blijkbaar niet zeggen wat je horen wilt), maar daar schiet je niks mee op. Uit een sociaal isolement komen moet je zelf doen. Ongeacht hoe succesvol jij wel bent en hoe onsuccesvol anderen zijn.
  maandag 30 april 2012 @ 20:54:46 #191
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110973331
Klim uit je isolement dan
  maandag 30 april 2012 @ 20:56:28 #192
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_110973399
Er zijn trouwens ook andere redenen, zo heb ik een collega die vroeger het pispaaltje van het bedrijf was (hij is nu 55 of zo) en die valt gewoon iedereen aan die niet genoeg van zich af bijt / er niet mee om kan gaan, gewoon zodat het niet over hem gaat maar over die andere.

Dat is pas triest :')
  maandag 30 april 2012 @ 20:56:57 #193
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110973416
_O-
  maandag 30 april 2012 @ 20:58:18 #194
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_110973463
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 20:56 schreef Frag_adder het volgende:
Er zijn trouwens ook andere redenen, zo heb ik een collega die vroeger het pispaaltje van het bedrijf was (hij is nu 55 of zo) en die valt gewoon iedereen aan die niet genoeg van zich af bijt / er niet mee om kan gaan, gewoon zodat het niet over hem gaat maar over die andere.

Dat is pas triest :')
Mjah, dat is de tactiek die veel pestkoppen gebruiken, echter zijn in bepaalde leeftijdsgroepen er zoveel dat ze een team vormen, maar het merendeel is gewoon onzeker.
  maandag 30 april 2012 @ 20:58:41 #195
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110973479
Ah ik zie dat ik hier te maken heb met mensen die mijn posts niet lezen. Mijn excuses dan voor mijn uitbrander. Iemand die mijn posts gewoon leest (in een paar topics) weet namelijk al lang dat ik bezig ben met het één en ander zoals sport, vrijwilligerswerk, etc.
Verder krijg ik al hulp en ik word in de gaten gehouden. Ze kwamen er niet aanzetten. Ik ben er zelf naartoe gegaan.
  maandag 30 april 2012 @ 21:00:15 #196
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_110973539
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 20:58 schreef Comp_Lex het volgende:
Ah ik zie dat ik hier te maken heb met mensen die mijn posts niet lezen. Mijn excuses dan voor mijn uitbrander. Iemand die mijn posts gewoon leest (in een paar topics) weet namelijk al lang dat ik bezig ben met het één en ander zoals sport, vrijwilligerswerk, etc.
Verder krijg ik al hulp en ik word in de gaten gehouden. Ze kwamen er niet aanzetten. Ik ben er zelf naartoe gegaan.
^O^ Goed bezig!
  maandag 30 april 2012 @ 21:02:44 #197
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110973650
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 21:00 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

^O^ Goed bezig!
Dank je wel voor je compliment :)
  maandag 30 april 2012 @ 21:06:18 #198
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_110973827
quote:
Top man ^O^

Ik denk wat een aantal mensen hier je proberen duidelijk te maken is dat je nog altijd een slachtoffer rol lijkt op te zoeken en je overkomt of je de gebeurtenis door de ogen van een kind blijft bekijken.

Of dat waar is, is lastig te beoordelen, maar zo kom je wel over. Dat is geen kwade wil, niemand wil je hier afschilderen als een aansteller, want dat ben je niet. Die dingen zijn gebeurd, die dingen waren verschrikkelijk. Nu is het echter tijd om over je eigen schaduw heen te stappen ( _O- ), te accepteren dat het gebeurd is, dat het je heeft gemaakt tot wie je bent, en een zo goed mogelijke versie van jezelf proberen te worden.
  Moderator maandag 30 april 2012 @ 21:06:35 #199
249559 crew  Lavenderr
pi_110973840
quote:
Goed van je hoor. Je onderneemt zelf dingen, dus het gaat goedkomen hoor.
  maandag 30 april 2012 @ 21:06:54 #200
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_110973860
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 20:58 schreef Tanin het volgende:

[..]

Mjah, dat is de tactiek die veel pestkoppen gebruiken, echter zijn in bepaalde leeftijdsgroepen er zoveel dat ze een team vormen, maar het merendeel is gewoon onzeker.
Je hoeft niet een leeuw eruit te rennen, je moet gewoon zorgen dat je niet de langzaamste bent om te zorgen dat je niet gepakt wordt.

Er zullen altijd mensen gepest worden vrees ik, als je niet de gene wilt zijn die dat is doe je dat door te bewijzen dat je niet de zwakste bent. Dat kan door sterker te staan met een groep of door te zorgen dat mensen doodsbang van je zijn :P
Net doet of je ze niet hoort, wat ouders vaak aanraden, werkt gewoon niet.
En ja ik weet dat dit een vreselijke gedachte gang is, en er zijn ook zeer zeker klassen waarin niet gepest wordt, maar ik betwijfel of het ooit wordt uitgebannen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')