Vind je? Dat gesnerp klinkt altijd zo irritant. Bij een racemotor in ieder geval, bij crossmotoren klinkt het wel tof.quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:43 schreef Nemephis het volgende:
Nothing beats het gejank van een tweetakt... gelukkig zullen die op Assen nog te zien zijn, tijdens clubraces
quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:33 schreef Fir3fly het volgende:
"Dat Hayden ervoor zit kan ik mee leven, maar dat gat van zowat tweeëneenhalve tel is echt beschamend groot. "
Mja, volgens mij durft Rossi gewoon niet meer. Hij kan het zeker nog wel, kijkend naar zijn tijden in de regen. Maar hij moet gewoon worstelen met die Ducati om dat ding vooruit te krijgen als het droog is en daar heeft hij zo te zien gewoon geen zin in.
Als hij nog wat wil zal hij toch echt z'n rijstijl moeten gaan aanpassen. Dat heeft hij nog nooit hoeven doen omdat de motor altijd gewoon perfect op hem werd afgesteld maar nu dat niet meer kan moet hij het echt bij zichzelf gaan zoeken.
Dat geluid in combi met de geur van verbrand rubber en Castrol Racing Two Stroke...quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vind je? Dat gesnerp klinkt altijd zo irritant. Bij een racemotor in ieder geval, bij crossmotoren klinkt het wel tof.
Maar waarom? Ik snap de aantrekkingskracht van simpelheid en toch veel kracht, maar ze zijn allemaal exact hetzelfde en mechanisch totaal niet interessant... met viertaktmotoren heb je gewoon zoveel meer variatie.quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:51 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat geluid in combi met de geur van verbrand rubber en Castrol Racing Two Stroke...![]()
Heb het geluk gehad afgelopen jaren vanaf de persfotografen-plekjes foto's te mogen schieten. zodoende heb ik tweetak- en viertaktmotoren van zeer nabij ervaren. Ik blijf erbij: Nothing beats tweetakt
Misschien is het wel juist dat aspect van gelijke motoren wat me zo aantrekt (trok): Allemaal verplicht hetzelfde basisprincipe - en dan toch nog extra PK's eruit weten te peuteren om maar iets sneller te gaan. En omdat de machines gevaarlijk waren, waren de rijders des te grotere helden: highsiders zie je nu bijna nooit meer bijvoorbeeld, dat rodeo-aspect is tegenwoordig geheel binnen de veiligheidsmargesquote:Op zaterdag 28 april 2012 17:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar waarom? Ik snap de aantrekkingskracht van simpelheid en toch veel kracht, maar ze zijn allemaal exact hetzelfde en mechanisch totaal niet interessant... met viertaktmotoren heb je gewoon zoveel meer variatie.
Highsiders zie je nog bijna elk raceweekend, maar komen gelukkig wel veel minder voor. Ook vandaag tijdens de kwalifactie waren er een hele hoop halve highsiders die net op tijd gered konden worden. Vergeet niet dat de reden dat Schwantz stopte was dat hij het simpelweg te gevaarlijk vond om door te gaan. Dat is wel het laatste dat ik wil zien. Overigens ben ik zelf ook groot fan van Schwantz, dat waren inderdaad helden die die motoren onder controle konden houden.quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:01 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Misschien is het wel juist dat aspect van gelijke motoren wat me zo aantrekt (trok): Allemaal verplicht hetzelfde basisprincipe - en dan toch nog extra PK's eruit weten te peuteren om maar iets sneller te gaan. En omdat de machines gevaarlijk waren, waren de rijders des te grotere helden: highsiders zie je nu bijna nooit meer bijvoorbeeld, dat rodeo-aspect is tegenwoordig geheel binnen de veiligheidsmarges![]()
Vandaar dat hij in de regen wel goed mee kan komen.quote:After the session Rossi once again spoke of not being able to adapt to the Ducati and how he still lacks the front-end feeling to attack the track as required.
“The problem is that I lose a lot of time on the entry into the corners,” said the nine times world champion. “I am not fast enough for putting the bike into the corner and putting the bike to maximum angle.
“I need more time to arrive at the maximum angle or I need to close the throttle too much to try and put the bike on the ground. I lose a lot of time in this area.
Dat wil ik ook niet beweren, ik overdreef natuurlijk een beetje om mijn punt kracht bij te zettenquote:Maar als je denkt dat de huidige coureurs geen helden zijn zit je er grandioos naast. De monsters die zij nu berijden zijn zoveel krachtiger dan de 500cc bakken van vroeger. Ze gaan 350 km/h op twee wielen, dat zegt al genoeg. Maar dankzij al die veiligheidsmaatregelen zijn ze überhaupt nog berijdbaar.
Mooi, geeft het toch een extra dimensie. Ik hoop toch stiekem een beetje op een wet race...quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:13 schreef Michael_Moore het volgende:
De race van morgen is trouwens ook te zien op BBC HD.
iwema van 29 al naar 14quote:Op zondag 29 april 2012 11:09 schreef chufi het volgende:
Wow de Moto3 race is gestart als een dry-race , maar na nog geen 3 rondes zijn er al bijna 10 gevallen
Niet meer dan normaal, vind het belachelijk dat vorige week niet eens live uitgezonden werd. Omdat ik het toen 's nachts vergeten was heb ik hem gemist. Erg jammer.quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:13 schreef Michael_Moore het volgende:
De race van morgen is trouwens ook te zien op BBC HD.
Even dacht ik wtf lul je rossi zit heul niet in moto3. Blijkt er nog een rossi te zijnquote:
Sport 1quote:Op zondag 29 april 2012 11:18 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Even dacht ik wtf lul je rossi zit heul niet in moto3. Blijkt er nog een rossi te zijn
(ik kijk geen moto3, waar kan je dat uberhaubt kijken?)
ahzo, moet je extra dokken enz, hou ik niet vanquote:
zat in combinatie met Eredivisie livequote:Op zondag 29 april 2012 11:23 schreef delano.888 het volgende:
[..]
ahzo, moet je extra dokken enz, hou ik niet van
Pos Rider Team/Bike Time Gapquote:Op zondag 29 april 2012 11:19 schreef delano.888 het volgende:
Wat is de startopstelling van de gp vandaag?
Thanks, zat te zoeken op de officiële site maar kon niks vinden, alleen enkel riders waarvan een plaats werd aangegeven, maar geen totaalschema. Of ben ik nou blind?quote:Op zondag 29 april 2012 11:23 schreef franklop het volgende:
[..]
zat in combinatie met Eredivisie live
[..]
Pos Rider Team/Bike Time Gap
1. Jorge Lorenzo Yamaha 1m39.532s
2. Dani Pedrosa Honda 1m39.667s + 0.135s
3. Nicky Hayden Ducati 1m40.563s + 1.031s
4. Cal Crutchlow Tech 3 Yamaha 1m40.570s + 1.038s
5. Casey Stoner Honda 1m40.577s + 1.045s
6. Ben Spies Yamaha 1m41.090s + 1.558s
7. Andrea Dovizioso Tech 3 Yamaha 1m41.180s + 1.648s
8. Alvaro Bautista Gresini Honda 1m41.447s + 1.915s
9. Stefan Bradl LCR Honda 1m41.550s + 2.018s
10. Randy de Puniet Aspar Aprilia 1m41.700s + 2.168s
11. Karel Abraham Cardion Ducati 1m41.724s + 2.192s
12. Hector Barbera Pramac Ducati 1m41.871s + 2.339s
13. Valentino Rossi Ducati 1m42.961s + 3.429s
14. Aleix Espargaro Aspar Aprilia 1m43.135s + 3.603s
15. Michele Pirro Gresini FTR-Honda 1m43.363s + 3.831s
16. Mattia Pasini Speed Master Aprilia 1m44.308s + 4.776s
17. Yonni Hernandez Avintia FTR-Kawasaki 1m44.467s + 4.935s
18. Danilo Petrucci Ioda-Aprilia 1m44.645s + 5.113s
19. Ivan Silva Avintia Inmotec-Kawasaki 1m44.717s + 5.185s
20. James Ellison Paul Bird Aprilia 1m45.724s + 6.192s
21. Colin Edwards Forward Suter-BMW 1m46.200s + 6.668s
http://www.motogp.com/en/Results+Statistics/2012/SPA/MotoGP/QPquote:Op zondag 29 april 2012 11:25 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Thanks, zat te zoeken op de officiële site maar kon niks vinden, alleen enkel riders waarvan een plaats werd aangegeven, maar geen totaalschema. Of ben ik nou blind?
Ben dus toch blind.quote:Op zondag 29 april 2012 11:26 schreef franklop het volgende:
[..]
http://www.motogp.com/en/Results+Statistics/2012/SPA/MotoGP/QP
En in de pits nu, zonde. Ideale kans op punten te pakken met nog maar 20 man in de baanquote:
yessquote:Op zaterdag 28 april 2012 21:13 schreef Michael_Moore het volgende:
De race van morgen is trouwens ook te zien op BBC HD.
en Espagaro wonquote:Op zondag 29 april 2012 13:23 schreef chufi het volgende:
Moto2 na 2/3 van de race afgevlagd wegens regen .. Marques lag aan de leiding
Kan niet wachten op wat mooie valpartijen..quote:Op zondag 29 april 2012 13:27 schreef M.Melandri het volgende:
Gaat tricky worden, half nat half droog.
quote:Op zondag 29 april 2012 13:34 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Kan niet wachten op wat mooie valpartijen..
Less will always be more!quote:Op zondag 29 april 2012 13:54 schreef delano.888 het volgende:
Die halfnaakte dames in de regen met hun bordjes, hebben die dan helemaal geen schaamte? (niet die met de plu's, maar die naast de baan)
Waarschijnlijk omdat Motogp niet meer fatsoenlijke te volgen is.quote:Op zondag 29 april 2012 15:00 schreef delano.888 het volgende:
Niemand in dit topic die heeft gekeken ofzo?paar jaar geleden werden er 3 topics gevuld per race, nu 2 posts
Onzin. Weinig inhaalacties maar spanning was er genoeg.quote:
Het boeit ook niemand, de parapludames zijn nog het interessants als die van de grid gaan kun je gewoon gaan zappen.quote:Op zondag 29 april 2012 14:54 schreef delano.888 het volgende:
Saaie race. Wel grappig dat depuniet zonder brandstof kwam te zitten in de laatste ronde
En wat gebeurde er nou met abraham? Ik hoorde iets over een crash, toen zag ik m wegrijden uit het grind zonder raampje, en hij heeft de hele race uitgereden? Vaag dat er geen herhaling getoond werd ben erg benieuwd wat er gebeurde..
Gewoon bbc, dat kan iedereen krijgen lijkt me. Desnoods een streampje, of anders betalen voor sport 1... Komop, een beetje fan kan dat er echt wel voor opbrengen.quote:Op zondag 29 april 2012 17:06 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat Motogp niet meer fatsoenlijke te volgen is.
Schotelquote:Op maandag 30 april 2012 10:04 schreef Marks het volgende:
[..]
Gewoon bbc, dat kan iedereen krijgen lijkt me. Desnoods een streampje, of anders betalen voor sport 1... Komop, een beetje fan kan dat er echt wel voor opbrengen.
Die Toby begint al snel te schreeuwen en dan komt die Julian erachter alsof er niets gebeurd. Soms denk je kijken ze wel dezelfde racequote:Op maandag 30 april 2012 13:52 schreef Sabata het volgende:
Sport 1 Duitsland zendt het idd uit, maar daar vind ik weinig aan. Die presteren het nog meer reclame er tussen te proppen dan RTL tijdens de F1. Ik kijk nu naar een Stream van ESPN UK voor als ik het live wil zien en eentje van Eurosport Uk als ik het onverhoopt gemist heb. Toby Moody, Julian Ryder en Neil Spaulding blijven gewoon het beste commentaar team, al is Steve Parrish van BBC ook niet onaardig
Denk het niet. Rossi gaat na dit jaar waarschijnlijk stoppen, daar zal alle focus wel op zijn. Casey vindt het veel fijner om lekker onder de radar te blijven dus een jaartje doorgaan zonder Rossi zint hem wel denk ik.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:14 schreef MrNovember het volgende:
Geruchten gaan dat Stoner na 2012 stopt met MotoGP en zich vanaf 2013 in Australië wil vestigen met zijn gezin en wil meedoen aan V8.
http://www.motoworld.es/d(...)-quiere-retirar.html
Waarom zou hij zich wat aantrekken van Rossi?quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Denk het niet. Rossi gaat na dit jaar waarschijnlijk stoppen, daar zal alle focus wel op zijn. Casey vindt het veel fijner om lekker onder de radar te blijven dus een jaartje doorgaan zonder Rossi zint hem wel denk ik.
Hij niet, maar de MotoGP wereld wel.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:44 schreef Marks het volgende:
[..]
Waarom zou hij zich wat aantrekken van Rossi?
Hier de beelden.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:36 schreef chufi het volgende:
Heel ongelukkige crash van Colin Edwards trouwens. Hij maakte ruimte voor de Puniet,, maar die ging onderuit en zijn schuivende motor haalde Edwrds onderuit ... Gebroken sleutelbeen dus die zal niet starten morgen..
The session was red flagged 11 minutes before the end as Power Electronics Aspar´s Randy de Puniet lost the front end of his bike, taking out Colin Edwards on his NGM Mobile Forward Racing bike. Edwards suffered a broken collarbone, while de Puniet has abrasion to one of his fingers and contusions to his left shoulder. The session was resumed shortly after.
Juist de Moto3 gemist .....quote:Op zondag 6 mei 2012 17:57 schreef M.Melandri het volgende:
Weer fantastische races vandaag in moto2 en moto3, vooral moto3 was erg gaaf met een fotofinish.
Spektakel inderdaad, prachtige klasses. Dorna heeft daar echt goede zaken mee gedaan.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:57 schreef M.Melandri het volgende:
Weer fantastische races vandaag in moto2 en moto3, vooral moto3 was erg gaaf met een fotofinish.
Zekerquote:Op zondag 6 mei 2012 19:03 schreef M.Melandri het volgende:
Ook mooi dat de Nederlander Scott Deroue de dubbel wist te pakken bij de Red Bull rookies cup
´´Banen als Mugello en Assen´´quote:Op zondag 6 mei 2012 18:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Spektakel inderdaad, prachtige klasses. Dorna heeft daar echt goede zaken mee gedaan.
MotoGP was best spannend, vooral in het midden. Helaas kwam het niet tot inhaalacties. Maar dat valt te verwachten als je drie man hebt die ongeveer even snel zijn en bijna nooit fouten maken. Maar ik voorspel op banen als Mugello en Assen dat er nog zeker wat vuurwerk in zit dit seizoen.
Je bedoelt Vermeulen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:40 schreef M.Melandri het volgende:
Toseland als vervanger van Edwards in Le Mans
Dat is maar voor één wedstrijd hoor. Je hebt Ellison zeker niet gezien in het BSB vroegerquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:40 schreef M.Melandri het volgende:
Toseland als vervanger van Edwards in Le Mans en Byrne wordt genoemd als vervanger van het toptalent Ellison.
Die blijerd wilde toch zo graag voor Ducati rijden? Hij deed zijn lopende contract met Honda destijds af als een formaliteit. Wilde tekenen voor één jaar (omdat Ducati al twee coureurs onder contract had staan), en daarna naar Ducati overstappen. Honda gaf aan dat hij met dat plannetje kon optyfen ("Níemand tekent voor één jaar, ook meneer Valentino Rossi niet. Het is twee jaar, of meer" of iets in die trant.). Uiteindelijk kreeg Rossi ook door dat het kleine Ducati hem sowieso niet kon betalen en tekende hij dus maar voor Yamaha. Nu heeft die clown zijn droom, dat toch niet zo'n mooie droom blijkt te zijn.quote:Op maandag 7 mei 2012 10:09 schreef Marks het volgende:
En even wat anders: kan Yamaha niet gewoon Rossi op de motor van Spies zetten![]()
quote:Valentino Rossi has moved quickly to dismiss reports claiming the Italian star was going to retire at the end of 2012.
A report in today’s Daily Telegraph claimed Rossi would retire at the end of his second season with Ducati, or even quit before the end of the campaign because of his failure to make the Desmosedici a competitive force in MotoGP.
Rossi has only scored one podium in 20 races for the Bologna factory and earlier this season was critical of technical staff for not following his requests to improve the new 1000cc GP12.
Rossi’s comments in the aftermath of his disappointing 10th place in the season’s opening race in Qatar led to a flood of rumours that he wanted to quit Ducati prior to the end of his contract.
Speculation was rife too that his failure to compete with Casey Stoner, Dani Pedrosa and Jorge Lorenzo would hasten his decision to retire, having previously stated his intention to race on for at least two more years.
The Daily Telegraph story claimed Rossi had told his father Graziano and former factory Yamaha team boss Davide Brivio that he was going to quit MotoGP after winning nine world titles and 105 races in a career that started back in 1996.
But the 33-year-old took to his official Twitter feed this morning, which has over 850,000 followers, to deny the retirement story and he said: “Ciao guys, the rumors about my retirement at the end of the year are not true! see you in Le Mans.”
It was only last weekend during the Estoril Grand Prix weekend in Portugal that Ducati CEO told MCN of the ‘strong possibility’ that Ducati and Rossi will be together again in 2013.
twitter:ValeYellow46 twitterde op dinsdag 08-05-2012 om 12:21:14@TobyMoody @MOTOCI_Maroto ciao guys, the rumors about my retirement at the end of the year are not true!see you in Le Mans. reageer retweet
quote:Along with Valentino Rossi, the biggest surprise in terms of poor results so far this season has been the form of Factory Yamaha star Ben Spies.
With a first grand prix win under his belt last year and impressive pace during winter testing on the new 1000cc M1, the American looked set to be a regular podium threat from the start of 2012
Instead Spies heads for this weekend's fourth round at Le Mans just eleventh in the championship standings, but is optimistic his eighth place at Estoril marked the start of a fight-back to the front.
“I'm looking forward to getting back on the bike again this week,” said Spies, sixth at Le Mans last year. “My confidence has been rebuilding well now we've found a good set up that works so I think we can make another step and improve our performance again at Le Mans. It's not my favourite track but I'm going to give it 100% as always to achieve a good result on Sunday.”
Team director Massimo Meregalli believes Spies will join team-mate Jorge Lorenzo at the sharp end of the field in France.
“Ben has not had an easy start to the year but has been working hard with the team to have a competitive set up and to rebuild his confidence. I am sure we will see him fighting with the front pack this weekend,” he declared.
PFff... Nog maar 3 races gehad, Rossi zat in Qatar maar 5 seconden achter Hayden en heeft Hayden op Estoril met 40 seconden verslagen.... Hoezo net zo'n grote teleurstelling als Spies? Lijkt me toch totale onzin.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:18 schreef Michael_Moore het volgende:
Meregalli 'sure' Spies will be up front in France
[..]
Wat Spies laat zien is idd nog veel en veel slechter, hij wordt ook helemaal weggereden door beide rijders van Tech 3. Op Le Mans gaat hij ook nooit goed, dus verwacht er weer weinig van.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:10 schreef Marks het volgende:
[..]
PFff... Nog maar 3 races gehad, Rossi zat in Qatar maar 5 seconden achter Hayden en heeft Hayden op Estoril met 40 seconden verslagen.... Hoezo net zo'n grote teleurstelling als Spies? Lijkt me toch totale onzin.
quote:Valentino Rossi has claimed that MotoGP has become tedious and that World Superbike racing is better after the Donington round of the WSBK championship produced a thriller.
Rossi wrote in Italian via his official twitter account: "What a great brawl in Superbike?"
"Unfortunately, our (MotoGP) races have become much more tedious."
Rossi also said that Moto2 and Moto3 were producing much better racing than the premier class.
World Superbike, World Supersport, Moto2 and Moto3 have all experienced bar-to-bar racing in recent rounds, with as many as five riders in contention for a win on the final lap of each category.
MotoGP, conversely, has largely been a three-horse race between Casey Stoner, Jorge Lorenzo and Dani Pedrosa, with little passing during the race itself, despite a boost in grid sizes with the inception of the Claiming Rules Teams category (CRT).
Rossi was forced to defend rumours of his retirment in recent weeks, with the nine-time world champion telling Twitter fans: "Next thing the 'informed people', will say Casey Stoner and I are going to retire and open a farm together!"
sjongejongejonge.... je hebt zeker niet de WSB races gezien? Hij heeft gewoon gelijk. In 1 race waren er al 10x meer inhaalacties dan in het hele MotoGP seizoen tot nu toe.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:00 schreef Fir3fly het volgende:
Zou ik ook zeggen als ik als zevende rond reed.
Die laatste vind ik wel erg leuk trouwens, Valentino heeft altijd een leuk gevoel voor humor gehad.
Ze rijden ook wel op veel dezelfde circuits als de motogpquote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:23 schreef Marks het volgende:
[..]
Daarbij hebben ze daar de echte banen, waar je sowiewo meer gevoel van snelheid hebt.
Wat een quatsch. Wat er nu in de F1 gebeurt is allesbehalve 'pure' racerij.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:23 schreef Marks het volgende:
[..]
De pure racerij gaat het zo winnen van de enorme commercie. Bij de F1 hebben ze dit op tijd ingezien
Valequote:Op donderdag 17 mei 2012 18:43 schreef Fir3fly het volgende:
Balen. Een van de beste rijders ooit. Voor wie moet ik nou juichen?
twitter:Racesport twitterde op vrijdag 18-05-2012 om 11:14:35Nakamoto: Rossi naar Honda? 'Ik sluit het niet uit' reageer retweet
quote:"We will begin talking seriously to Pedrosa about 2013, which we hadn't done yet," Nakamoto confirmed. And this latest development means that a door might have opened for Valentino Rossi. "At this point, anything is possible. We have to think about it, and I'll have to talk directly with Honda Motor; before the sponsors, they are the principle party to consult with." There is also a chance that Marc Marquez can step up into the empty seat: "But you have to ask Ezpeleta about that," he said, obviously referring to the rookie rule.
http://frontpage.fok.nl/c(...)en-en-optochten.htmlquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een quatsch. Wat er nu in de F1 gebeurt is allesbehalve 'pure' racerij.
Het tegenovergestelde zelfs. Er is niets meer 'puur' dan de beste rijders op de beste motoren. En dat is MotoGP. Dat er de afgelopen twee races nauwelijks ingehaald werd doet daar niets aan af. Het zit wel een stuk dichter bij elkaar dan vorig jaar, dus mooie races zullen er (net als vorig jaar) zeker wel komen.
Overigens vind ik WSBK ook erg leuk.
Ik heb hier trouwens een stukje over geschreven voor de frontpage en ik hoop dat het ooit nog geplaatst wordt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |