abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110849430
Het vorige deel: Stoomafblaastopic #6

[img]url=http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/steam.gif[/img]
Onze kinderen zijn natuurlijk de allerliefste, super voorbeeldig, luisteren, zijn geduldig, eten en drinken alles wat je ze voorzet, slaan en schoppen nooit, maken nooit ruzie ..... kortom, het zijn voorbeeldkinderen .....

.... of toch niet????

Heb je ook wel eens van die dagen dat je ze het liefste achter het behang wil plakken, of gewoon eigenlijk misschien wel helemaal niet meer wil kennen (even dan) .... dan kan je je hier afreageren.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mwanatabu op 27-04-2012 20:55:53 ]
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  † In Memoriam † vrijdag 27 april 2012 @ 06:30:20 #2
37843 lady-wrb
kortaf
  vrijdag 27 april 2012 @ 09:06:29 #3
30252 Soempie
Procreating
pi_110850930
Ik zou die foto dubbel bestellen..voor laaaater. :+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:01:06 #4
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_110852372
Eén van de kinderen heeft momenteel een periode van gruwelijke ochtendtraagheid.

- Traag met uit bed komen
- Traag met aankleden
- Traag met ontbijten
- Traag met haren kammen, tanden poetsen
- Traag met schoenen en jas aandoen

Als ik dan nog 30 seconden over heb om op tijd op school te komen en als de andere kinderen bij wijze van spreken al op hun fiets zitten, dan presteert déze het om zich op weg naar de voordeur (éin-dé-líjk...) snel op te sluiten in de WC met de mededeling "ik moet poepen". En dat is geen incidentje maar een regelmatige vertoning

Gevolg is dat we te laat op school komen, waar de ándere kinderen dan door meester/juf op aangesproken worden... Helaas zijn ze nog te jong om zelf naar school te gaan (nog geen verkeersdiploma en onderweg twee uitdagende kruispunten waar iedereen 's morgens haast lijkt te hebben en er een lokale ontheffing van de normale voorrangs- en gedragsregels lijkt te zijn).

Hopelijk gaat het ooit weer over...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 april 2012 @ 12:53:29 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_110858410
Half uur eerder uit bed halen werkt waarschijnlijk ook niet -O-
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 27 april 2012 @ 12:59:35 #6
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_110858569
Zulke kinderen half aangekleed afleveren bij de school schijnt soms wel eens te helpen... ;)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_110858634
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Zulke kinderen half aangekleed afleveren bij de school schijnt soms wel eens te helpen... ;)
Of gewoon in pyjama (in de taxi zetten was dat hier dan) naar school heeft goed geholpen!
Kim doet dat ook wel puur uit dwarsigheid. Juf is op de hoogte en stelde zelf voor om dan maar in pyjama naar school te gaan.
Lastig en ronduit irritant is het wel!
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:09:57 #8
206640 Beelzebufo
pi_110858924
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:53 schreef Rewimo het volgende:
Half uur eerder uit bed halen werkt waarschijnlijk ook niet -O-
Het beschreven circus begint rond 07:15, we moeten om 08:15 (vooruit, uiterlijk 08:20) de deur uit.
Ik denk níet dat nog eerder wakkermaken een positieve bijdrage levert. Een uur moet toch genoeg zijn lijkt me...

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Betreffend kind heeft al eens in pyjama en met een haardos als een neergestorte heks op school gezeten. Maakt allemaal niet uit blijkbaar...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_110863201
Haaahaha neergestorte heks _O-
En dat poepen op het laatste moment ken ik...die van mij gaat ook gerust twintig minuten het glazuur van de pot knetteren op het laatste moment precies als ie naar bed moet.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Jubileum moderator vrijdag 27 april 2012 @ 20:06:59 #10
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_110874977
Hahahaaha Mwana wat ben ik benieuwd naar die foto :D Het klinkt trouwens wel bekend, de schoolfoto van Iris was niet veel beter, en ik uiteindelijk na veel klachten opnieuw gemaakt.

Neergestorte heks :D :'( :D hahahahaa.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 27 april 2012 @ 22:37:32 #11
206640 Beelzebufo
pi_110881871
Ok, nu moet ik toch écht even mijn stoom kwijt. Dametje had zich érnstig misdragen en mocht even op de voordeurmat zitten om er over na te denken. Op dit moment heeft de kamerdeur dus een ruitje minder omdat er een schoen doorheen gemikt is...

Uiteraard weer glas met een patroontje er op, ik heb maar even een grote scherf apart gelegd in de hoop dat de glashandel het zelfde glas kan leveren...
  vrijdag 27 april 2012 @ 23:04:14 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110883196
:o Oei! :X
pi_110891341
Het is weer weekend hoor. Als ze naar school moeten krijgen we ze om 7.15 uur met moeite uit bed. Maar in het weekend zijn ze steeds vroeger wakker. Vanmorgen was het 5.50 uur toen ik Kevin hoorde! En dan laat hij Sarah natuurlijk niet slapen maar gaat hij haar wakker maken. Ben nu stront chagerijnig, en omdat ze zo vroeg wakker waren zijn ze vreselijk huilerig. Dus het is weer erg gezellig hier in huis. En dan werkt het weer ook niet mee.
Blijven ze zo huilerig en stout dan krijgen ze zo hun regenpak aan en mogen ze buiten afkoelen.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_110891360
Oei beelzebufo...
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  zaterdag 28 april 2012 @ 09:32:45 #15
206640 Beelzebufo
pi_110891693
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 08:57 schreef CrazyMoon het volgende:
Oei beelzebufo...
Ach, de kosten zijn het niet. Het is een binnendeur, enkel glas, ruitje zet ik er zelf wel weer in. Alleen het gedrag dat dit veroorzaakte is momenteel... ...uitdagend om mee om te gaan.
pi_110891833
hoe oud is je dochter?

hier ook eentje (of nou ja.. zoonlief kan er ook wat van helaas).
En ze jutten elkaar op, soms weet ik gewoon niet wat voor straf ik ze kan geven. Want de trap helpt niks, hun favo speelgoed afpakken helpt ook niks want dan pakken ze wel wat anders :S
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_110891860
Oeps, dat lijkt me inderdaad een geval van een grens die zo ver overschreden is dat ie niet eens meer in zicht is...Wat vond ze er zelf van?
  zaterdag 28 april 2012 @ 09:48:15 #18
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_110891920
Beelzebufo, dit is helaas voor mij herkenbaar en ik heb dan ook geleerd dat ik mijn jongste alleen een time-out onder toezicht kan geven. Dus wel uit de situatie halen, maar toch met een volwassene in de buurt om dit soort zaken te voorkomen. Niet alleen vanwege de spullen, maar ook om hem en ons te beschermen. Want het blijkt dus dat ze op zo'n moment in staat zijn tot alles. En je kunt je ook heel ernstig verwonden aan glas. Nu gooit ze een schoen, maar stel dat ze met haar vuist er doorheen gaat slaan.
En daarbij hebben wij inmiddels het glas in de binnendeur vervangen door lelijk onbreekbaar plastic :{

Nou ja, hopelijk is jouw meisje nu ook zo geschrokken van haar daad dat extra maatregelen niet nodig zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:32:31 #19
206640 Beelzebufo
pi_111090210
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 09:48 schreef livelink het volgende:

Nou ja, hopelijk is jouw meisje nu ook zo geschrokken van haar daad dat extra maatregelen niet nodig zijn.
Het heeft volgens mij wel indruk gemaakt ja... Inmiddels zijn we met zijn allen een paar dagen er tussen uit geweest, heeft de sfeer wel aardig verbeterd!
  zondag 3 juni 2012 @ 19:03:21 #20
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_112392246
Van de weblog...
Nap Time
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_112392590
quote:
12s.gif Op zondag 3 juni 2012 19:03 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Van de weblog...
Nap Time
_O-
Grootverpakking please! })
  maandag 4 juni 2012 @ 11:41:06 #22
206640 Beelzebufo
pi_112417640
Vanmorgen weer een stomenswaardige ervaring bij de tandarts, een van de kinderen had onderweg besloten om niet te gaan meewerken. Dat liep uiteindelijk van schreeuwen naar schoppen en slaan (nee, niet ik!!) totdat de tandarts besloot dat het genoeg was en een verwijzing gaf voor een speciale kindertandarts.

Nadat de rest van het gezin klaar was moest betreffend kind nog even wat ophalen uit de behandelkamer en besloot toen maar om alsnog mee te werken?? Nou ja, beter zo dan helemaal niet, alleen érg jammer van alle gedoe.

Toen bleek ook nog eens dat er twee tanden 'kwijt' waren (wel uitgevallen maar niet teruggegroeid) en moesten we nog 'even' voor een rontgenscanfoto (zal wel weer duur worden...), maar het duurde even voordat de operator daar tijd voor had (het was druk)

Al met al weer een langdurige kwestie... Maar: missie volbracht zonder zwaargewonden!
  maandag 4 juni 2012 @ 14:17:08 #23
37150 livelink
pi_112423999
Gaat het weer over dezelfde dochter, Beelzebufo?
Ik geloof dat ik in dat geval toch voor de speciale kindertandarts zou gaan in het vervolg.
  maandag 4 juni 2012 @ 16:05:23 #24
206640 Beelzebufo
pi_112428610
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:17 schreef livelink het volgende:
Gaat het weer over dezelfde dochter, Beelzebufo?
Ik geloof dat ik in dat geval toch voor de speciale kindertandarts zou gaan in het vervolg.
Nee, de dochter van het vorige incident zat poeslief in de stoel.
Ik kan het gedoe van vanmorgen niet anders verklaren dan dwarsigheid, er hebben zich in het verleden (voor zo ver ik weet) geen dingen voorgedaan die gelinkt kunnen worden aan tandartsangst.

En het einde van het liedje was dat de tandarts gewoon haar werk kon doen, wat dat betreft was het allemaal een beetje jammer dat het zo moeizaam ging.

Het nadeel van de kindertandarts is dat deze nogal ver weg zit. Het voordeel dat ikzelf zie van een gezinsbezoek is dat het beter te organiseren is met school/werk dan allemaal losse bezoekjes.
  maandag 4 juni 2012 @ 19:25:46 #25
206640 Beelzebufo
pi_112437291
Vandaag was geen goede dag om uit bed te komen... Na het tandartsincident van vanmorgen geef ik er net eentje een welterustenkusje, nét op het moment dat betreffend kind omhoog veert... Boventanden staken zowat door mijn lip naar buiten...

Er zit een groot bloedend gat in mijn inmiddels al dikker wordende lip... Zal me morgen wel weer een hoop commentaar opleveren...

[edit]
Kind heeft niets overigens, was een botsing met een schedeldak...
[/edit]
pi_112437803
quote:
12s.gif Op zondag 3 juni 2012 19:03 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Van de weblog...
Nap Time
er isook echt spul..

http://www.tantrum911.com/blog/
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 4 juni 2012 @ 19:44:23 #27
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_112438302
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 19:25 schreef Beelzebufo het volgende:
Vandaag was geen goede dag om uit bed te komen... Na het tandartsincident van vanmorgen geef ik er net eentje een welterustenkusje, nét op het moment dat betreffend kind omhoog veert... Boventanden staken zowat door mijn lip naar buiten...

Er zit een groot bloedend gat in mijn inmiddels al dikker wordende lip... Zal me morgen wel weer een hoop commentaar opleveren...

:X
:* (op je wang dan)
  maandag 4 juni 2012 @ 21:00:21 #28
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_112443155
quote:

[edit]
[/edit]
:* baaldag!

quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 19:35 schreef Vicky het volgende:

[..]

er isook echt spul..

http://www.tantrum911.com/blog/
Ik las het inderdaad. Ik ben nieuwsgierig of dat echt werkt, maar ik ga het niet uitproberen ;)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_112443391
quote:

[edit]
[/edit]
:X Auwie :o
  dinsdag 5 juni 2012 @ 10:01:52 #30
206640 Beelzebufo
pi_112465115
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

:X Auwie :o
Het bloeden is inmiddels gestopt, nog wel vrij pijnlijk... (maar ja: ik ben dan ook een man en DUS kleinzerig. Ik zal het zelf maar even zeggen...)
pi_112472947
Oh wat erg Beelze! :o

Ik lees dit topic net weer even door en ik ben zowaar een beetje jaloers, mijn dochter is 3 weken bij haar vader (vakantie die even ongelukkig voor mij uitviel) en kan niet wachten tot we elkaar weer lekker kunnen uitfoeteren :@

Nog maar 3 nachtjes slapen O+
  dinsdag 5 juni 2012 @ 14:07:41 #32
206640 Beelzebufo
pi_112474376
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:32 schreef mascara-klodder het volgende:
Oh wat erg Beelze! :o

[...]
Je hoeft geen medelijden te hebben hoor. Zo af en toe is het wel eens.. ...uitdagend maar zelden is het saai.
pi_112484582
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 10:01 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Het bloeden is inmiddels gestopt, nog wel vrij pijnlijk... (maar ja: ik ben dan ook een man en DUS kleinzerig. Ik zal het zelf maar even zeggen...)
Nou, in zo'n geval mag je echt pijn hebben hoor :Y
Nog commentaar op het werk? :P
  dinsdag 5 juni 2012 @ 19:58:11 #34
206640 Beelzebufo
pi_112489873
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 18:06 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nou, in zo'n geval mag je echt pijn hebben hoor :Y
Nog commentaar op het werk? :P
De zwelling was alweer wat afgenomen, alleen lukt de hete koffie even niet en dat viel wel op...
  woensdag 6 juni 2012 @ 12:43:13 #35
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_112515704
de koffie liep nog door 't gat naar buiten? ;) beterschap nog!
in de haak.
  woensdag 6 juni 2012 @ 12:50:55 #36
206640 Beelzebufo
pi_112516026
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:43 schreef trui het volgende:
de koffie liep nog door 't gat naar buiten? ;) beterschap nog!
Dat gat was wellicht een klein beetje groter beschreven dan het werkelijk was. Ik heb nu nog een soort van bloedblaar aan de binnenkant van mijn lip, ter grootte van de twee middelste voortanden... Het is nog wat gevoelig, maar niet meer echt pijnlijk.
  woensdag 6 juni 2012 @ 12:53:46 #37
206640 Beelzebufo
pi_112516160
En om nog even stoom af te blazen: zoals ik ongetwijfeld wel eens verteld zal hebben is onze oudste nogal hoogbegaafd, met alle moeilijkheden die daarbij horen op school. Hebben we éin-dé-líjk de boel een béétje op de rit met de leerkracht, kondigt school aan dat de betreffende leerkracht volgend jaar niet terugkomt omdat er bezuinigd moet worden (afnemend leerlingaantal).

Ben een beetje bang dat we komens schooljaar weer vanaf nul moeten beginnen met de leraar die de groep overneemt... Gesprek hierover stond gelukkig al gepland voordat deze mededeling binnenkwam.
pi_112555182
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:53 schreef Beelzebufo het volgende:
En om nog even stoom af te blazen: zoals ik ongetwijfeld wel eens verteld zal hebben is onze oudste nogal hoogbegaafd, met alle moeilijkheden die daarbij horen op school. Hebben we éin-dé-líjk de boel een béétje op de rit met de leerkracht, kondigt school aan dat de betreffende leerkracht volgend jaar niet terugkomt omdat er bezuinigd moet worden (afnemend leerlingaantal).

Ben een beetje bang dat we komens schooljaar weer vanaf nul moeten beginnen met de leraar die de groep overneemt... Gesprek hierover stond gelukkig al gepland voordat deze mededeling binnenkwam.
Hebben jouw andere kinderen ook iets van ziektebeelden o.i.d.? Het klinkt allemaal zo moeilijk. Volgens mij is het niet helemaal normaal hoe het d'r aan toe gaat bij jullie (qua het gedrag van de kinderen). Of zit ik fout? :P
  donderdag 7 juni 2012 @ 10:21:05 #39
206640 Beelzebufo
pi_112558376
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 06:49 schreef Ziba het volgende:

[..]

Hebben jouw andere kinderen ook iets van ziektebeelden o.i.d.? Het klinkt allemaal zo moeilijk. Volgens mij is het niet helemaal normaal hoe het d'r aan toe gaat bij jullie (qua het gedrag van de kinderen). Of zit ik fout? :P
Voor zo ver we weten is het spul 'slechts' hoogbegaafd. (Bij de eerste WISC test kon het IQ niet gerapporteerd worden omdat de test niet voldeed...)

Daar zit zowel thuis als op school een gebruiksaanwijzing aan vast. Denk hierbij aan hypersensitief zijn, faalangst, onderprestatie (als gevolg van verveling).
Hiervoor hebben we o.a. contact gelegd met o.a. een opvoedkundige, een HB specialist (Uni van Nijmegen), iemand die kennis heeft over lesmethoden voor HB (ECHA specialist). We hebben de mazzel dat een van de leerkrachten op school ezig is aan een scholing HB begeleider, die heeft dankbaar studiemateriaal aan onze kinderen...

Het gaat allemaal niet vanzelf inderdaad, maar het is geen onredelijke last. Zoals ik het zelf uitdruk: "Het is niet vaak saai".
  donderdag 7 juni 2012 @ 10:58:00 #40
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_112559540
quote:

[..]

Vind je het dan zo abnormaal? Ik vind de stukjes van Beelzebufo wel herkenbaar, 't is alleen net een tandje erger dan bij ons. 't Scheelt misschien ook dat we geen tussendeur met glas hebben. ;)
Maar de driftbuien herken ik wel (bij de oudste) en dat trage ook (bij de middelste). Gelukkig worden de driftbuien minder frequent en het trage is ook een heel stuk verbeterd.
En ook dat tandarts-incident zou bij ons voor kunnen komen. Mijn jongste wilde een paar jaar geleden op het consultatiebureau niet meewerken met het luisteren naar haar hart. Het (extra) bezoek daarop was er geen enkel probleem. Ook bij de tandarts wilde ze haar mond beslist niet opendoen toen ze ongeveer tweeënhalf was. De keer erop vond ze het razend interessant en ging de mond wijd open.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_112563089
quote:

[..]
Het klinkt allemaal zo moeilijk. Volgens mij is het niet helemaal normaal hoe het d'r aan toe gaat bij jullie (qua het gedrag van de kinderen). Of zit ik fout? :P
Nee heel herkenbaar ook hier... het is dan ook altijd heel frustrerend als "andere" zeggen: "ja die van mij zijn ook lastig" of "ja wat dacht je alle kinderen zijn zo"

H E L L NO!

Dat HB gedoe hakt er op een speciale manier in. Het zuigt je (psychisch) helemaal leeg. Je moet verdomt sterk in je schoenen staan wil je niet omvallen.

Vindt het een mooie omschrijving van Beelzebufo "het is niet vaak saai"
pi_113311351
Mijn zondag:

Nummer 1 komt thuis (woont op een woonvorm ivm autisme) met rare schoenen die we niet herkennen. Hij had de zijne namelijk uitgetrokken en over de schutting gegooid, zijn anderhalve dag in de regen blijven liggen en dus stuk. Derde paar dit jaar. Dat komt bovenop de +/- 15 pyjama's per jaar, de 10 dekbedden en hoeslakens plus diverse kledij die aan zijn scheurwoede ten prooi vielen. Nu dus ook schoenen, want het geld stroomt immers met bakken binnen bij ons.

Nummer 2 stormt net boos weg de regen in omdat ik het heb gewaagd cakejes te bakken die hij niet lust. ("Dat weet jij toch ook wel!!!?").

Nummer 3 zit voor straf op haar kamer omdat ze tegen me schreeuwde DAT ZE NIKS KON ZIEN ZO STOMME MAMA! omdat ik even voor het beeld stond bij het toedienen van medicatie aan de hyper doorflippende nummer 1.

Verder heb ik keelontsteking en koorts. Ik ben zielig! Helpt! ;(
pi_113311978
Jeetje, dat klinkt niet gezellig Mwanatabu!

Sterkte vandaag!
pi_113312730
...en inmiddels liggen er ook oorbellen in de vissenkom, alsmede papiersnippers en een knopje van de rekenmachine. Ik stop mezelf vanavond met een hele dikke pil in bed ;(
  zondag 24 juni 2012 @ 15:46:03 #45
37150 livelink
pi_113315925
Dat klinkt als een niet gezellige dag, nee. Sterkte Mwanu :*
En wat ben ik nog steeds blij met alle spullen die ik tweedehands toegestopt krijg. Dat scheelt enorm in de kosten van alle kapotgemaakte kleding/schoenen en zo. Schoenen over de schutting klinkt zeer bekend. Lang leve crocs. Inmiddels draagt hij die het hele jaar door. Af en toe in de wasmachine en het kan er weer tegenaan.
pi_113318682
Hier is de rust er weer een beetje in gelukkig. Ze zitten nu alsnog een film te kijken (zonder commentaar als ik er even voor sta).

Kapotmaken is al jaren een issue, hij slaapt inmiddels ook in zijn blootje (hij trekt of scheurt toch alles uit) onder een speciale deken zonder hoes, zonder kussen. Alleen het hoeslaken gaat nog weleens aan flarden. Het ziet er niet uit en iemand die zijn geval niet kent zal misschien denken dat hij nooit iets krijgt maar soit, het is niet anders. Kleren scheurt hij gelukkig al even niet meer (*afklopt*) maar die schoenen echt kwijtmaken is een nieuwe en dure grap...
  zondag 24 juni 2012 @ 16:57:42 #47
37150 livelink
pi_113319256
Ja, en kennelijk is het dan toch zo dat ze in zo'n woonvorm dat minder goed bijhouden als dat je thuis doet. Ik check elke avond toch even routinematig of zijn schoenen ergens binnen zijn. Anders loop ik even een rondje in de buurt.
Gelukkig is het weer wat rustiger nu.
  zondag 24 juni 2012 @ 17:38:43 #48
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_113321201
welke maat schoenen heeft job, livelink? we hebben nog ladingen alweer-te-kleine-schoenen staan. (willem heeft inmiddels 38..)
in de haak.
  zondag 24 juni 2012 @ 21:56:34 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_113334985
Mwana en Livelink! Ik neem echt zo enorm mijn petje voor jullie af.
Als ik dit soort dingen lees krijg ik srsly een brok in mijn keel en vraag ik me af wat ik dan in godesnaam te zeiken heb. :Y
Je hoort wel eens 'ach ja, je dealt gewoon met de dingen die op je pad komen', maar in dit soort gevallen denk ik dan 'ammehoela', ga er maar aan staan hoor! _O_

Ik hoop dat je inmiddels in je bedje ligt Mwana, of anders bijna en dat het laatste stukje van deze dag minder enerverend was. :*
pi_113351006
Bedankt BE :*

Laatste stukje ging veel beter. Schoenen zijn trouwens ook terecht, ik had ten onrechte begrepen dat ze in de regen waren blijven liggen.
  maandag 25 juni 2012 @ 10:04:20 #51
206640 Beelzebufo
pi_113353368
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:05 schreef Mwanatabu het volgende:

[...]

quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:38 schreef Mwanatabu het volgende:

[...]

quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 16:44 schreef Mwanatabu het volgende:

[...]

quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 15:46 schreef livelink het volgende:

[...]

quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 16:57 schreef livelink het volgende:

[...]

Een mooie relativering voor 'mijn problemen'... Sterkte!
pi_113891284
Ik had nog een cadeaubon om een cadeautje voor mijn zoon te kopen. Nu ben ik zo'n naar mens dat ik om hem te martelen een snood complot heb gesmeed bestaande uit het fietsen naar een speelgoedwinkel en een ijssalon voor een ijsje toe. Bel het AMK!

We zitten nog niet op de fiets of ik word al getrakteerd op een grafkop. "Jaaaa, moet ik wéér fietsen!? Gaan we niet met de auto? Je maakt me ook altijd moe. Expres!" De eerste hoek om: "Ik heb dorst! Je droogt me uit!" Eerste kruispunt: "Hijg. Zucht. Zeik. Jank. Protesteer. Niks an! Gadver!"

Deze lakei heeft het prinsje dus weer middels een U-bocht op de bank neder gevleid. Zonder cadeautje. :W
  zaterdag 7 juli 2012 @ 15:27:34 #53
37150 livelink
pi_113892705
Je bent een ontaarde moeder, Mwanatabu. De dingen die jij je kind laat doen o|O
En dan sta je ook nog regelmatig voor hun beeld, heb ik uit betrouwbare bron.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 18:06:09 #54
206640 Beelzebufo
pi_121730905
Vanmiddag weer een mooi stoomafblaasmomentje....

Ik haalde de kinderen van school en J kwam maar niet tevoorschijn. Toen ik in zijn klas ging kijken bleek dat hij zijn weektaak niet af had (wat de laatste tijd best goed ging) en dat hij nog wat af te maken had.

Uiteindelijk hoefde hij 'alleen' nog maar een les Italiaans af te maken (hij krijgt een 'speciaal' lesaanbod...) Wat niet meeviel, Deze italiaanse les is deels op papier en deels op de computer, en toen het gezucht en gesteun grote hoogte bereikten besloot de juf om even te gaan helpen. De volgende korte conversatie was te horen: "Waar ben je nou mee bezig?" "Met italiaanse les..." "Maar dat is helemaal het lesprogramma niet???" "...mmbllllmbmllmlbllm..." "Hé, dat is Google Translate?!?!?!"

Waarna het lesprogramma weer tevoorschijn gehaald werd en we 'slechts' met 30 minuten vertraging naar huis konden...

We zijn bezig om J te 'bevrijden' van de basisschool en hem op 10 jarige leeftijd te laten instromen bij het voortgezet onderwijs, maar ik heb hem nog wel even haarfijn uitgelegd dat hij daar zo niet gaat komen...
pi_121892080
ik heb geen kinderen maar toch vind ik het interessant hoe jullie met gedrag van kinderen omgaan.

:* voor iedereen. ik bewonder jullie.
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
  Moderator vrijdag 25 januari 2013 @ 04:06:44 #56
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_122018091
Ook ik bewonder jullie prestatie, heb dikwijls zelf een broertje van 7 en als die zijn gedacht niet krijgt

schoppen slaan tieren huile tot hij zijn gedacht krijgt. en natuurlijk geef ik het altijd toe en krijgt hij zijn gedacht, ach ik ben veel te braaf.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  maandag 22 april 2013 @ 07:39:56 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_125587300

Omdat ie hier echt wel hoort.

"Het was niet erg, want het kan toch in de wasmachine"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_125587432
Kleurrijk Troel ...
Kunnen de hoezen er wel af?
pi_125587441
Is de viltstift uitwasbaar Troel??
  maandag 22 april 2013 @ 08:00:29 #60
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_125587452
Oeps :X
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 22 april 2013 @ 08:15:48 #61
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_125587699
Ik vind het wel een kunstwerkje :D
  maandag 22 april 2013 @ 08:30:50 #63
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_125587743
Hij is prachtig maar ik hoop echt dat de hoes eraf kan :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 22 april 2013 @ 08:32:01 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_125587762
Heet is een IKEA stoel, dus ja, de hoes kan eraf (en zit al in de wasmachine) en gelukkig zijn de stiften hier afwasbaar, ik hoop dat het rode er ook uit kan (potlood :X )

Het ellendige is dus inderdaad dat ik het best een goede tekening vind, alleen op de verkeerde ondergrond :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 22 april 2013 @ 09:57:20 #65
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_125589081
Oi oi...
Angry Birds?
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 22 april 2013 @ 09:57:55 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_125589098
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 09:57 schreef RockabeIIa het volgende:
Oi oi...
Angry Birds?
Ja :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 22 april 2013 @ 10:11:27 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_125589460
De wasmachine heeft goed werk gedaan. Nu drogen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 22 april 2013 @ 14:16:56 #68
30252 Soempie
Procreating
pi_125597740
Gelukkig! Hij had gelijk, het kan toch in de wasmachine. :+

Ik moest vanmorgen zo hard lachen toen ik die foto zag. :@ :D :X
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 22 april 2013 @ 14:18:28 #69
35189 Troel
scherp en bot
pi_125597806
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:16 schreef Soempie het volgende:

Wacht maar! Jouw tijd komt nog :+

Overigens is dat ook wel waar de meubels hier op uitgezocht zijn hoor. Het moet wasbaar zijn, iets met twee kinderen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 22 april 2013 @ 14:18:34 #70
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125597812
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:16 schreef Soempie het volgende:

Ik ook :@
  maandag 22 april 2013 @ 14:21:05 #71
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125597917
Oei :D

En waht maar idd.. Arwen bekleurde ooit de muren met stift en potlood.. dat potlood was niet het ergste maar die stift.. :') dat is best vervelend over plamuren want trekt overal doorheen :+

En Oliver is een behangplukker.. :')
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 22 april 2013 @ 14:24:31 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_125598015
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:21 schreef _evenstar_ het volgende:
Oei :D

En waht maar idd.. Arwen bekleurde ooit de muren met stift en potlood.. dat potlood was niet het ergste maar die stift.. :') dat is best vervelend over plamuren want trekt overal doorheen :+

En Oliver is een behangplukker.. :')

En na schoonmaken van de muur bleef dit zichtbaar:

De verf liet helaas ook los :')

Het behang vlak bij het bed is al een aantal keer met extra sterke lijm geplakt, het behang pulken deed ik vroeger ook :X
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 22 april 2013 @ 14:26:20 #73
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125598082
quote:
7s.gif Op maandag 22 april 2013 14:24 schreef Troel het volgende:

[..]

[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En na schoonmaken van de muur bleef dit zichtbaar:
[ afbeelding ]
De verf liet helaas ook los :')

Het behang vlak bij het bed is al een aantal keer met extra sterke lijm geplakt, het behang pulken deed ik vroeger ook :X
:X :X :X :X :X
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 22 april 2013 @ 14:28:07 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_125598146
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:26 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

:X :X :X :X :X
Maar dat was Jochem. Dit was Ruben. Iemand die heeeeeel goed weet dat het niet mag. En dan ook nog het in de schoenen van zijn broertje probeert te schuiven.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:33:38 #75
206640 Beelzebufo
pi_125637000
Weet iemand of ik ergens een varkentje kan huren of leasen? De taak van het varkentje zal zijn om één van mijn kinderen wat betere tafelmanieren bij te brengen...

Altijd ligt de vloer onder de tafel na de maaltijd bezááid met rijst/macaroni/aardappels/groente/yoghurt/vla/kruimels, kleren eten standaard mee, eten wordt naast borden geschept, toetjes komen op wonderbaarlijke manier buiten de daarvoor bedoelde bakjes terecht... Standaard antwoord op de vraag of het allemaal íets netter mag (en dan heel simpel door even de aandacht bij het eten te houden, normaal op de stoel te zitten en niet tegelijkertijd 10000 andere dingen te doen) is dan
pi_125637596
Oh Troel ik moest zo hard lachen! Wel fijn dat het eruit is gegaan! Ik kan er wel om lachen maar als ze het hier zouden doen weet ik het niet ........

Beelzebufo, of je neemt een hond! Die eet de vloer weer schoon, de rest; een doekje erover en in de wasmachine, kind onder de douche en klaar! ^O^
Hier is het niet anders eigenlijk, ik maak me er maar niet meer druk om en veeg de hele dag door van alles weg, komt vast een keer goed hoop ik dan maar!
  dinsdag 23 april 2013 @ 14:15:12 #77
206640 Beelzebufo
pi_125638494
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:51 schreef Lenaatje het volgende:
[...]

Beelzebufo, of je neemt een hond! Die eet de vloer weer schoon, de rest; een doekje erover en in de wasmachine, kind onder de douche en klaar! ^O^
Hier is het niet anders eigenlijk, ik maak me er maar niet meer druk om en veeg de hele dag door van alles weg, komt vast een keer goed hoop ik dan maar!
Een hond zit er niet in (mevr. Beelzebufo heeft daar bezwaar tegen). De katten pikken af en toe wel wat op maar zijn zo kieskeurig dat alsnog de helft blijft liggen.

Ben ik nou zo onredelijk dat ik van een 7-jarige verwacht dat eten óf op een bord ligt, óf op een lepel/vork op weg is naar een mond, óf in een mond zit?
pi_125638820
Mijn zus is al heel wat ouder en die knoeit nog altijd. Haar zoontje ook. Erfelijk bepaald?
  dinsdag 23 april 2013 @ 14:24:21 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_125638883
Ik denk het wel f_r, hier is het ook altijd raak :D Maar ook papa kan er wat van en ik zelf kan ook behoorlijk knoeien :@

Overigens: het is er dus echt helemaal uitgegaan en dan ben ik maar al te blij met mijn wasbare hoezen hoor :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_125639013
Fijn van je hoezen troel. Wij hebben hier voornamelijk leren meubels die kunnen wel wat hebben. Maar ik hoop dat ze de kast met rust laat.
  dinsdag 23 april 2013 @ 14:31:58 #81
35189 Troel
scherp en bot
pi_125639192
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:27 schreef ferrari_rood het volgende:
Fijn van je hoezen troel. Wij hebben hier voornamelijk leren meubels die kunnen wel wat hebben. Maar ik hoop dat ze de kast met rust laat.
Ik heb hier twee plekken op de muur zitten. Eentje naast het whiteboard waar de picto's van de jongens hangen en een van waar Jochem dus pas huis hield (overigens was hij het ook die naast het whiteboard aan het tekenen was, maar dat is echt al tijden terug). Die plek naar het whiteboard, waar nog een beetje groen zit, viel mijn moeder dus pas deze week op. Kortom: als je het niet weet, zie je het ook eigenlijk niet :) Dat vind ik dan wel weer prettig :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_125639324
Eigenlijk iets van een wit vel of vuilniszak achter en naast het whiteboard hangen. En ik ga d'r uitwasbare stiften geven als ze die leeftijd heeft.
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:13:52 #83
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_125643222
Troel! :'( :D
Fijn dat het er in ieder geval uitgegaan is!

Heeft Ruben ook door dat hij iets gedaan heeft wat niet mag?
A grand adventure has begun.
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:16:25 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_125643323
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:13 schreef Keshet het volgende:
Troel! :'( :D
Fijn dat het er in ieder geval uitgegaan is!

Heeft Ruben ook door dat hij iets gedaan heeft wat niet mag?
Ja, dit had hij heel erg goed door :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_125644089
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:15 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Een hond zit er niet in (mevr. Beelzebufo heeft daar bezwaar tegen). De katten pikken af en toe wel wat op maar zijn zo kieskeurig dat alsnog de helft blijft liggen.

Ben ik nou zo onredelijk dat ik van een 7-jarige verwacht dat eten óf op een bord ligt, óf op een lepel/vork op weg is naar een mond, óf in een mond zit?
Nee hoor ik verwacht dat eigenlijk ook van mijn bijna 7 jarige! Maar hier is het ook altijd een bende dat ik wel eens roep dat ik weer een hond wil voor de vloer, haha! Maar goed bij mij maakt Ninte (2,5) de meeste zooi!
  donderdag 16 mei 2013 @ 10:18:56 #86
206640 Beelzebufo
pi_126572256
Kan iemand me nog eens langzaam uitleggen waarom het ook al weer zo leuk is om kinderen te hebben?

Ik kan even niet in details treden (nee, niet vragen, het gebeurt niet), maar momenteel gaat bovenstaande me even minder makkelijk af dan anders.
pi_126572576
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 10:18 schreef Beelzebufo het volgende:
Kan iemand me nog eens langzaam uitleggen waarom het ook al weer zo leuk is om kinderen te hebben?

Ik kan even niet in details treden (nee, niet vragen, het gebeurt niet), maar momenteel gaat bovenstaande me even minder makkelijk af dan anders.
i know the feeling..
Ik vraag het mij momenteel bijna dagelijks af :@
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_126572748
+1 -O- :@
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_126572757
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 10:30 schreef Vicky het volgende:

[..]

i know the feeling..
Ik vraag het mij momenteel bijna dagelijks af :@
Hier ieder weekend wanneer Amber (3) er is samen met Lisa heb ik ook wel eens van wat vind ik hier eigenlijk leuk aan. Maar ze kunnen ook zo lief zijn
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_126572813
Ik denk dat iedere ouder die fase krijgt tijdens het opvoeden. En in de puberteit komt die nog een keer terug vrees ik. Succes ermee allen.
  donderdag 16 mei 2013 @ 11:39:05 #91
206640 Beelzebufo
pi_126574886
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 10:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik denk dat iedere ouder die fase krijgt tijdens het opvoeden. En in de puberteit komt die nog een keer terug vrees ik. Succes ermee allen.
Ik heb drie kinderen, in zekere zin speciale gevallen (en ja, alle kinderen zijn speciaal, maar zie de HB belevenissen), die alle drie al verschillende peuter/kleuter/schoolkind pubterteit fases doorgemaakt hebben en doormaken. En dan moeten de tienerjaren nog komen...
  donderdag 16 mei 2013 @ 12:42:38 #92
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_126577502
Af en toe een paar dagen logeren bij opa en oma doet hier wonderen ;).
pi_126579875
Hier nog een...en met dit weer wordt het er niet beter op ze waren zo heerlijk buiten aan het spelen en wandelen en in de speeltuin en nu zitten we de meeste van de tijd maar een beetje binnen. Bah!

Dan moeten ze dat wel willen en kunnen Grijs. Goh wat zal ik blij zijn als de situatie weer een beetje normaal is :X
  vrijdag 17 mei 2013 @ 08:51:30 #94
206640 Beelzebufo
pi_126621109
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:42 schreef Grijs het volgende:
Af en toe een paar dagen logeren bij opa en oma doet hier wonderen ;).
De kinderen of ikzelf?
  vrijdag 17 mei 2013 @ 09:12:17 #95
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126621452
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 11:39 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Ik heb drie kinderen, in zekere zin speciale gevallen (en ja, alle kinderen zijn speciaal, maar zie de HB belevenissen), die alle drie al verschillende peuter/kleuter/schoolkind pubterteit fases doorgemaakt hebben en doormaken. En dan moeten de tienerjaren nog komen...
Ik denk dat álle kinderen die fases doormaken. Dat dus alle ouders in meer of mindere mate deze fases door 'moeten'. De een is een extreem lastige peuter en bedaart daarna, een ander is 12 jaar rustig en schiet totaal dwars de puberteit in. En alles daartussen. het meest vermoeiend vond ik dat iedereen in een andere fase zat. De tijd van peuter bijna naar school nukken en ik leer net lezen nukken en de 9 jaars sprong zo'n beetje tegelijk vielen. En nu gaan de oudste twee puberteitstechnisch aardig gelijk op. Gezellig. :')

En eerlijk heb ik een beetje moeite met hb 'speciaal' noemen. Het is ánders maar zeker niet 'speciaal' het is iets waar je een weg in moet vinden. Maar ook hb kinderen zijn in de eerste plaats kind. My two cents :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_126621719
2 weken vakantie achter onze kiezen, deze week weer naar school en volgende week wéér een week vrij :{
Ook al hebben we in de vakantie best wel wat leuke dingen gedaan: Duinrell, bios, zwemmen en veel in park geweest, was ze níet te genieten!
Vorige week zegt ze opeens: Kun jij je baas niet bellen en vragen of je meer dagen kan werken? :D
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_126622675
De dames kunnuen met en niet zonder elkaar. ze vliegen elkaar constant in de haren. ik word er gillend gek van.

De oudste heeft grote monden en jankt als het haar niet zint of als ze haar zin niet krijgt.
de jongste heeft ook grote monden en driftbuien van 3 kwartier.
helaas geen tuin en geen vriendjes in de buurt. Het is ook niet bepaaald veilig om voor de deur te spelen, we wonen aan een drukke weg. zodra het mooi weer is gaan we naar de speeltuin waar we lid van zijn. Nu met dit vieze weer zijn we veelal binnen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 17 mei 2013 @ 10:05:23 #98
206640 Beelzebufo
pi_126622750
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 09:12 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

En eerlijk heb ik een beetje moeite met hb 'speciaal' noemen. Het is ánders maar zeker niet 'speciaal' het is iets waar je een weg in moet vinden. Maar ook hb kinderen zijn in de eerste plaats kind. My two cents :@
Ben ik helemaal met je eens. Het is wel een beetje offtopic, maar bij de oudste hadden we dit niet door wat op school tot een redelijk dramatische situatie geleid heeft (die inmiddels zeer sterk verbeterd is overigens!) die ook afstraalde op de thuissituatie. De andere is nogal een HSP (wat vaak met HB samengaat) waardoor er ook niet veel nodig is om in een ruzie-achtige situatie te belanden (waarvan we inmiddels óók steeds handiger worden om daar weer uit te laveren)

'Speciaal' is wellicht niet het juiste woord, maar uitdagend is het wel.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 10:10:11 #99
206640 Beelzebufo
pi_126622880
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 10:02 schreef Vicky het volgende:
De dames kunnuen met en niet zonder elkaar. ze vliegen elkaar constant in de haren. ik word er gillend gek van.

De oudste heeft grote monden en jankt als het haar niet zint of als ze haar zin niet krijgt.
de jongste heeft ook grote monden en driftbuien van 3 kwartier.
helaas geen tuin en geen vriendjes in de buurt. Het is ook niet bepaaald veilig om voor de deur te spelen, we wonen aan een drukke weg. zodra het mooi weer is gaan we naar de speeltuin waar we lid van zijn. Nu met dit vieze weer zijn we veelal binnen.
Heb je geen 'Ballorig' oid in de buurt? Als je daar een jaarabonnement op neemt dan zijn de kosten redelijk beperkt ( 6 euro per kind per maand), maar ik kan natuurlijk niet je financien beoordelen) en daar kan je ook met slecht weer terecht!
pi_126623060
Er is in de megastores tegenwoordig een nieuwe binnenspeeltuin die echt de moeite waard is :Y
Eigenlijk is dat ook wat wij doen als we elkaar allemaal in de weg zitten :Y
Dan gaat het bij ons weer een poos goed
pi_126623436
ben er pas geweest maar vind m tegenvallen. Ik vind e Ballebak in Zoetermeer veel prettiger.

Maar ik wil niet steeds naar een binnenspeeltuin als het rotweer is. Geld groeit niet op mijn rug helaas.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_126623488
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 10:10 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Heb je geen 'Ballorig' oid in de buurt? Als je daar een jaarabonnement op neemt dan zijn de kosten redelijk beperkt ( 6 euro per kind per maand), maar ik kan natuurlijk niet je financien beoordelen) en daar kan je ook met slecht weer terecht!
we hebben er zelfs 3 in een straal van 15km
volgens mijnkunnen we daar g een abonnement op nemen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_126626102
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 10:18 schreef Beelzebufo het volgende:

Zo gefrustereerd, zo rot, zo boos... zo alles zoals je je nu voelt... dat voelen zij ook. Alleen hebben ze geen jaren leefervaring om er beter mee om te gaan dan ze nu doen.

Denk ook aan de mooie momenten, de lieve woorden, de fijne dagen, want die zijn er ook. En veel tot 10 tellen. :D
  vrijdag 17 mei 2013 @ 11:55:36 #104
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_126626548
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 08:51 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

De kinderen of ikzelf?
:D
Dat moet je zelf maar bepalen ;)
  vrijdag 17 mei 2013 @ 12:09:10 #105
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126627082
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 10:05 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens. Het is wel een beetje offtopic, maar bij de oudste hadden we dit niet door wat op school tot een redelijk dramatische situatie geleid heeft (die inmiddels zeer sterk verbeterd is overigens!) die ook afstraalde op de thuissituatie. De andere is nogal een HSP (wat vaak met HB samengaat) waardoor er ook niet veel nodig is om in een ruzie-achtige situatie te belanden (waarvan we inmiddels óók steeds handiger worden om daar weer uit te laveren)

'Speciaal' is wellicht niet het juiste woord, maar uitdagend is het wel.
ik denk dat elke ouder zo zijn uitdagingen heeft. Het opvoeden van kinderen is nou een keer een hindernisbaan. En vaak ben je zelf onderdeel van de hindernis. ;)

Ik merk in ieder geval dat de sfeer vaak ook afhankelijk is van hoe ík me voel en gedraag. Het gedrag van mijn kinderen is (helaas :P ) toch vaak een spiegel van hoe ik me voel.
Ook kinderen zonder speciale handleiding. Dat geloof ik echt. Nu geef je dat 'de schuld' en dat maakt het lekker abstract (je kan t ook lezen als t ligt buiten henzelf) terwijl alle kinderen moeten leren zich te handhaven binnen de regels van de maatschappij.
Kan t niet helemaal uitleggen merk ik wat ik bedoel. Maar ik geloof echt dat alle ouders soms of vaker zich afvragen waarom ze dit ook alweer wilden. ;)
  vrijdag 17 mei 2013 @ 12:09:52 #106
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126627107
Maar euh :@ sorry voor de offtopic. Stoomafblazen :@
  vrijdag 17 mei 2013 @ 12:50:27 #107
206640 Beelzebufo
pi_126628774
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 12:09 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Nu geef je dat 'de schuld' en dat maakt het lekker abstract (je kan t ook lezen als t ligt buiten henzelf)
Ik ben van mening dat je mijn woorden nu op een zeer aparte manier uitlegt. Er is geen sprake van een 'schuldvraag'.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 13:45:29 #108
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126630908
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 12:50 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat je mijn woorden nu op een zeer aparte manier uitlegt. Er is geen sprake van een 'schuldvraag'.
oh sorry, dat maak ik van: ze zijn hb en HSP en daar komt een snelle ruziesfeer van. Volgens mij hebben kinderen sowieso snel een ruziesfeer als zijnde broers en zussen? komt dat niet per se door hsp of HB?
dát bedoelde ik. maar wellicht interpreteer ik dat specifieke stukje tekst verkeerd hoor.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:36:16 #109
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126642229
quote:

[..]

ik denk dat elke ouder zo zijn uitdagingen heeft. Het opvoeden van kinderen is nou een keer een hindernisbaan. En vaak ben je zelf onderdeel van de hindernis. ;)

Ik merk in ieder geval dat de sfeer vaak ook afhankelijk is van hoe ík me voel en gedraag. Het gedrag van mijn kinderen is (helaas :P ) toch vaak een spiegel van hoe ik me voel.
Ook kinderen zonder speciale handleiding. Dat geloof ik echt. Nu geef je dat 'de schuld' en dat maakt het lekker abstract (je kan t ook lezen als t ligt buiten henzelf) terwijl alle kinderen moeten leren zich te handhaven binnen de regels van de maatschappij.
Kan t niet helemaal uitleggen merk ik wat ik bedoel. Maar ik geloof echt dat alle ouders soms of vaker zich afvragen waarom ze dit ook alweer wilden. ;)
Bravo! Hoera! Hear hear! Enzo!
Behalve die laatste zin dan... Pfieuw! *O*
Maar wij hebben er maar ééntje, dat scheelt denk ik wel.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 00:10:50 #110
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_126661016
quote:

[..]

Ik ben het grotendeels wel met je eens, maar toch kan m.i het opvoeden van hoogbegaafde kinderen soms wel pittiger zijn. Deze kinderen zijn vaak creatiever in het zoeken naar manieren om de regels te ontduiken of naar hun hand te zetten. En dat geldt niet voor alle hoogbegaafde kinderen en het is ook niet aan hoogbegaafde kinderen voorbehouden, maar het komt daar wel meer voor.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 06:36:32 #111
35189 Troel
scherp en bot
pi_126666394
Maar hebben HB kinderen niet meestal ook veel slimmere ouders dat dat dus weer opheft :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126668306
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 06:36 schreef Troel het volgende:
Maar hebben HB kinderen niet meestal ook veel slimmere ouders dat dat dus weer opheft :+
Valt wel tegen... ik ben nog benieuwd hoe dat verder bij ons in de fam. gaat lopen want het is zo genetisch als de pest.

Generaties lopen zo: 2 ouders (niet HB, maar wel met 3 HB broers) met daarin 2 HB kids + 1 niet HB kid, niet HB kid is getrouwd met niet HB-er, maar daar in de fam is het 2 ouders (1 waarschijnlijk HB, 1 niet) met 1 HB kid en dus de ene niet HB-kid. Hun dochter is nu 6 maanden maar je kan nu al zien dat daar wat in zit. Ik zit in langdurige relatie met niet HB-er, maar die komt uit gezin met ouders 1 HB, 1 niet, 1 niet HB-kid + 1 Hb kid. Die HB-broer is dus getrouwd met een niet-HB-er, maar die hebben 2 HB-kinderen.

Als wij dus trouwen en kids zouden krijgen, dan is de hele volgende generatie waarschijnlijk HB of ligt tegen HB aan. De meeste niet HB-ers zijn namelijk ook behoorlijk intelligent, maar liggen op de rand. Ik denk dat ik dan in dit topic ga wonen :D Mijn zus heeft pedagogische achtergrond, dus ze snapt dat het best lastig is, maar ze dreigt nu al dat ze haar HB-dochter bij mij parkeert ;) Zelf HB-er zijn zorgt er wel voor dat je meer begrijpt, maar probeer je kids maar eens door het onderwijs heen te loodsen of zichzelf te leren motiveren... pittige zooi.
pi_126668390
Jemig zeg, alsof een hb kind hebben heel erg moeilijk en zwaar is :')
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_126668407
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 10:44 schreef snoopy het volgende:
Jemig zeg, alsof een hb kind hebben heel erg moeilijk en zwaar is :')
Nee, helemaal niet. De omgeving is zwaarder dan het kind. Maar net doen alsof er geen extra stoomafblaas-momenten zullen zijn is onzin. Ik zie ook niet HB kinderen opgroeien en die krijgen op een of andere manier niet zulke achterlijke dingen voor elkaar als HB-ers. Vooral omdat het gewoon veel sneller gaat.

De andere kant op is ook lastig, gewoon omdat dingen niet gelijk lopen. Ik heb een kennis met een fantastisch kindje met Downs. Maar als ze wel al heel goed kunnen rennen en lopen en kracht hebben, maar je kan ze nog niet leren dat ze geen laden open moeten doen in de keuken, is dat gewoon vet pittig. Ze was 15 seconden aan de aandacht ontsnapt en het huis werd verbouwd nog, dus toen stond ze bij mij in de badkamer. Daar zat nog geen slot op en ik zat net in bad. Achteraf kan je daarom lachen, maar op dat moment was het niet leuk voor haar moeder. Later kon ze dus ook al gewoon de deuren open doen of sloten gebruiken, maar wist ze nog niet het verschil tussen drukke weg of rijdende auto. Dat is gewoon pittig.

Een HB-kind vind je eerder op z'n 4de of 5de al met het instellen van je videorecorder omdat ze wat willen kijken of zoals m'n broer die je niet 5 seconden alleen kon laten met de TV want hij kon al lezen en leg dan nog maar dingen uit die je ze nog niet wil laten weten.

Neefje was toen 4 of 5 en mocht al gewoon fietsen in de wijk met vriendjes. Ouders dachten ook dat dat gewoon netjes afgesproken was, geen probleem toch? Maar ja, het was bijna moederdag. Is hij de grote weg overgestoken en in het winkelcentrum een plantje uit gaan zoeken voor mams en een ijsje halen. Paps en mams waren not amused, maar konden er later wel om lachen. Daar zie ik het andere neefje dus gewoon niet doen. Die is gewoon nog bezig met spelen enzo.

[ Bericht 20% gewijzigd door kahlie op 18-05-2013 10:57:30 ]
  zaterdag 18 mei 2013 @ 10:57:37 #115
37150 livelink
pi_126668644
Ik herken het wel allemaal een beetje, hoor. Ik heb ook de neiging om alles te relateren aan de problemen met Job.

Het relativeerde dan ook enorm toen ik zag dat mijn neefje en nichtje op dezelfde, gekmakende manier ruzie aan het maken waren als mijn kinderen. Dat heeft dus niks met het autisme van Job te maken, maar alles met het hebben van twee kinderen in deze leeftijdsgroep.
Dat besef maakt het verder niet makkelijker trouwens :+ :X }:|
pi_126668699
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 10:57 schreef livelink het volgende:
Ik herken het wel allemaal een beetje, hoor. Ik heb ook de neiging om alles te relateren aan de problemen met Job.

Het relativeerde dan ook enorm toen ik zag dat mijn neefje en nichtje op dezelfde, gekmakende manier ruzie aan het maken waren als mijn kinderen. Dat heeft dus niks met het autisme van Job te maken, maar alles met het hebben van twee kinderen in deze leeftijdsgroep.
Alles zou ik er niet aan relateren, kinderen maken ruzie, doen stom, zijn onuitstaanbaar en gekmakend, maar ik zou liegen als ik niet zeg dat ik wel een verschil zie. Ik sta er verder van af, dus ik lach meestal wel, maar de ouders... ach, die hebben stoom soms.

Job maakt misschien wel op dezelfde manier ruzie, maar waarschijnlijk niet altijd vanwege dezelfde dingen die je zou verwachten. En soms is het misschien lastiger om een ruzie op te lossen. Als ik met autistische kinderen werk merk ik vaak dat ze het moeilijker vinden om ruzie los te laten, ze kunnen veel langer boos blijven. Maar goed, dat kan ook aan mijn sample size liggen, want ik ken er pas een stuk of 5.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 11:01:42 #117
37150 livelink
pi_126668735
Ja, dat is wel waar. Bij Job escaleert het harder en hij kan zichzelf niet meer stoppen, dus dat moet ik dan voor hem doen.

Maar de bron en het stoomafblaasmoment is niet anders heb ik dus nu gezien.
pi_126668787
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 11:01 schreef livelink het volgende:
Ja, dat is wel waar. Bij Job escaleert het harder en hij kan zichzelf niet meer stoppen, dus dat moet ik dan voor hem doen.

Maar de bron en het stoomafblaasmoment is niet anders heb ik dus nu gezien.
Ik vind de bron soms iets anders, maar meestal lijkt het op elkaar. Het meest frappantste voorbeeld wat ik ooit heb gezien was in een supermarkt. Op de boodschappentas stonden aardbeien afgebeeld, dus die MOESTEN gekocht worden. Het was ergens in de winter. Kind was *niet* te stoppen. Waar je een ander kind afleidt met wat anders lekkers, mee laat helpen met winkelen of iets anders doet, redt je dat gewoon niet. Er moesten en zouden aardbeien komen want anders klopte het niet meer. Het was echt sneu en wat zullen die ouders gebaald hebben. En ik vond het ook zielig voor het kind. Als de wereld niet logisch blijft, wat moet je dan...

plus natuurlijk idiote bijstanders die denken: 'Oh god, weer een onopgevoed kind dat verwend wordt en per se snoep wil hebben'.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 11:37:58 #119
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126669592
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 10:57 schreef livelink het volgende:

nou dit dus.

Kinderen zijn kinderen en doen dingen. Het is wel fijner te denken dat iets een oorzaak heeft. Denk ik. Want dat ze elkaar gewoon de hersens inslaan vanwege niks of oversteken naar t winkelcentrum vanwege impulsief kind zijn....
pi_126670061
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 11:37 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

nou dit dus.

Kinderen zijn kinderen en doen dingen. Het is wel fijner te denken dat iets een oorzaak heeft. Denk ik. Want dat ze elkaar gewoon de hersens inslaan vanwege niks of oversteken naar t winkelcentrum vanwege impulsief kind zijn....
Dus elk kind is hetzelfde en het maakt niet uit of je een kind hebt met autisme, een mentale achterstand of juist niet... dat vind ik ook weer te kort door de bocht. Net zoals zeggen Pietje/Jantje of Klaasje doet zo vanwege *labeltje X*, dat vind ik ook weer zo kort door de bocht.

Een impulsief kind van 4 zie ik dat gewoon niet zo snel naar het winkelcentrum gaan in z'n eentje. Een HB-kind van 4 wel. Die vind dat ook niet impulsief, maar logisch en heeft er goed over na gedacht.

Een kind dat de laden opentrekt op haar 6de zie ik niet zo snel gebeuren. Paar keer omdat ze dat grappig vinden, maar straffen en het is over. Een kindje met Downs kan zich uren zoethouden met het gerammel van de laden en uitleggen dat het niet mag, dat is er gewoon nog niet bij.

Een kind dat huilt in de supermarkt en niet te troosten is omdat er per se aardbeien gekocht moeten worden... dat zie ik een autistisch kind wel doen en een ander kind niet zo snel. Tenzij ze gek zijn op aardbeien en per se aardbeien willen en dan houden ze het echt niet vol om daar een halve dag van over de zeik te zijn. Ik vind kinderen die over de zeik zijn zich altijd ook heel anders gedragen dan autistische kinderen waar het teveel wordt. Net zoals livelink herken ik dat die niet uit zichzelf stoppen.

Anyways, back naar stoomafblaasmomenten, want ik moet eerlijk zeggen, ik lees dit topic vooral om te lachen. Sorry ouders!
  zaterdag 18 mei 2013 @ 12:04:00 #121
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126670430
Ja, natuurlijk zijn er verschillen. Uiteraard. Maar waar het mij in het begin over te doen was is het feit dat je het als ouder zwaarder hebt als je kind HB is. Of HSP.

Dat zie ik gewoon niet.
Ik heb het niet gehad over down of autisme.
Ik heb een enorme hekel aan dat gekokketeer :@ mijn kind is zoooo lastig maar ja HB hè, dus ja, was een goed doordacht plan.
Je kan ook denken: kind moet meer leiding met buiten spelen want is totaal nog niet in staat gevaar in te schatten.

Wat ik zou doen :)
  zaterdag 18 mei 2013 @ 12:30:30 #122
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126671204
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:04 schreef debuurvrouw het volgende:

Ik heb een enorme hekel aan dat gekokketeer :@ mijn kind is zoooo lastig maar ja HB hè, dus ja, was een goed doordacht plan.

Heb dank.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 13:04:01 #123
37150 livelink
pi_126672093
Nog even mijn laatste opmerking, voordat we hopelijk teruggaan naar de foto's van ondergetekende banken (toch wel een hoogtepunt in dit deel ;) :D )

Veel van wat ik tegenkom is inderdaad wel degelijk gerelateerd aan het autisme van Job en dat zal voor HB en HSP vast niet anders zijn (geen ervaring mee).

Maar het is af en toe wel eens goed om je te realiseren dat niet alles daaraan gerelateerd is, want dat is bijvoorbeeld echt mijn valkuil.
  † In Memoriam † zaterdag 18 mei 2013 @ 13:26:54 #124
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126672695
dat is waar ik altijd tegenaan loop. dat ik bij bijna alles wat er gebeurt me eerst afvraag: is het normaal vervelend pubergedrag of moet ik het toch in de autistische hoek zoeken.
ik ga eigenlijk heel vaak voor het eerste. alleen de oplossing ervoor zoek ik dan toch in de autistische hoek.

ik heb eigenlijk nooit stoomafblaasmomenten, hoewel het er wel vaak tegenaan zit.
zoals gisteren bijvoorbeeld.

ik weet dat hij dit weekend een scoutingweekend heeft, maar ik heb alleen ooit een brief gehad en verder niets (vond ik al heel wat, want bijna alle papieren van welke instelling ook die via L. naar mij moeten komen, krijg ik zelden in handen :{ )
ik had L. dinsdag na de opkomst nog gevraagd hoe het zat met dat weekend, maar volgens hem was er niets over gezegd.

gisteren mailde ik maar eens hoe het nou zat en krijg ik tot mijn verbazing te horen dat hij dinsdag gezegd had dat hij niet mee wilde.
dan heb ik wel een wtf momentje, dat had hij dan toch ook wel tegen mij kunnen zeggen?
en waarom hij dat dan gezegd heeft, ik krijg het er met geen mogelijkheid uit.
ik weet dat hij altijd overal tegenop ziet en ik ben dan degene die zegt: je gaat mee. en dan is het goed en heeft hij ook plezier.

maar goed. ik had me dus verheugd op een weekendje met zn tweeën zonder kind.
big fail dus :')
pi_126673152
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 11:51 schreef kahlie het volgende:
straffen en het is over. Een kindje met Downs kan zich uren zoethouden met het gerammel van de laden en uitleggen dat het niet mag, dat is er gewoon nog niet bij.

Een kind dat huilt in de supermarkt en niet te troosten is omdat er per se aardbeien gekocht moeten worden... dat zie ik een autistisch kind wel doen en een ander kind niet zo snel. Tenzij ze gek zijn op aardbeien en per se aardbeien willen en dan houden ze het echt niet vol om daar een halve dag van over de zeik te zijn. Ik vind kinderen die over de zeik zijn zich altijd ook heel anders gedragen dan autistische kinderen waar het teveel wordt. Net zoals livelink herken ik dat die niet uit zichzelf stoppen.

Die van mij wel hoor. Kan er zelfs een dag later nog over praten.
*poef* nu is het weg
pi_126673413
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 13:41 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

mijne ook
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 18 mei 2013 @ 14:00:49 #127
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_126673867
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja, natuurlijk zijn er verschillen. Uiteraard. Maar waar het mij in het begin over te doen was is het feit dat je het als ouder zwaarder hebt als je kind HB is. Of HSP.

Dat zie ik gewoon niet.
Ik heb het niet gehad over down of autisme.
Je kan ook denken: kind moet meer leiding met buiten spelen want is totaal nog niet in staat gevaar in te schatten.

Wat ik zou doen :)
Dat ben ik wel met je eens. Maar het kan ook juist relativeren.
pi_126680522
Ik vind persoonlijk dat ELK kind anders is en anders reageert. HB of niet. HB kinderen verschillen onderling ook enorm. Je kan ze gewoon niet over één kam scheren. De een is impulsief, de ander niet. Niet per definitie moeilijker voor de ouders dus ook.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 17:43:41 #129
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126681090
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 17:28 schreef snoopy het volgende:
Ik vind persoonlijk dat ELK kind anders is en anders reageert. HB of niet. HB kinderen verschillen onderling ook enorm. Je kan ze gewoon niet over één kam scheren. De een is impulsief, de ander niet. Niet per definitie moeilijker voor de ouders dus ook.
Komt bij dat elke óuder ook nog eens anders reageert. :7
Waar de een van over de flos raakt, kan de ander heel relaxed reageren. Heeft de een het nodig stoom af te blazen, kan de andere er haar/zijn schouders over ophalen.
Kortom: er valt geen peil op te trekken. :P
pi_126681241
Amen
  zaterdag 18 mei 2013 @ 18:23:49 #131
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126682447
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 17:43 schreef Moonah het volgende:

[..]

Komt bij dat elke óuder ook nog eens anders reageert. :7
Waar de een van over de flos raakt, kan de ander heel relaxed reageren. Heeft de een het nodig stoom af te blazen, kan de andere er haar/zijn schouders over ophalen.
Kortom: er valt geen peil op te trekken. :P
en zo is het ook.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 18:52:58 #132
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126683526
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 13:41 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

De mijne begint de keer boodschappen erna weer net zo makkelijk over aardbeien.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_126683561
Ja, en dan ook de plek aanwijzen waar ze de tas had gezien.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 18 mei 2013 @ 18:55:42 #134
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126683638
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 18:53 schreef kaatjejannie het volgende:
Ja, en dan ook de plek aanwijzen waar ze de tas had gezien.
Dat ja.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 18:59:44 #135
37150 livelink
pi_126683802
Ik ben een keer in pure wanhoop en boosheid zelf de winkel uitgelopen en heb mijn kind daar achtergelaten en ben naar huis gelopen. Eenmaal thuis voelde ik me wel schuldig, maar ik stond op dat moment gewoon even niet voor mezelf in.

Tien minuten later kwam mijn kind zelf thuis. Ik had verwacht dat hij heel boos zou zijn, maar hij was eigenlijk nog steeds volkomen verbouwereerd. Ik ben op zich niet trots op mijn actie, maar ik moet zeggen dat het daarna nooit meer zo mis is gegaan in een winkel.

Het was toch of hij op dat moment besefte dat ik ook grenzen had. En zelf heb ik toen ook heel erg mijn eigen grenzen ervaren.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 20:00:20 #136
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126686071
Ja, de momenten waar je zelf absoluut niet trots op bent dat het dus blijkbaar echt uitstraalt dat de grens bereikt is, die maken het meeste indruk (logisch, maar helaas)
Ik heb ze eigenlijk niet meer. Maar toen ze nog klein(er) waren vond ik het een stuk heftiger.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 5 augustus 2013 @ 21:17:53 #137
147316 crew  DJMO
#trut
pi_129730351
ik heb letterlijk nieuwe rollen behang nodig.

Jan vond het nodig om in het huis waar we nét drie dagen wonen, en waar ik bijkans niets aan hoefde te doen omdat alles er nog netjes opzat, het behang in z'n kamer van de muur te trekken.

hij voor straf morgen z'n vader en/of opa bellen om om nieuw behang te vragen.

(overigens gaat er over de plaats waar hij het er nu vanaf getrokken heeft, voorlopig een poster, ik hoef geen geld oid van m'n ex te hebben, de straf is gewoon het bellen en het verhaal zélf te moeten vertellen. maar echt .. hoe haalt een vierjarige het in z'n hoofd???? 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 5 augustus 2013 @ 21:29:51 #139
35189 Troel
scherp en bot
pi_129730908
Ik kan me goed voorstellen dat het inderdaad zoiets is, maar leuk is het natuurlijk zeker niet!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 5 augustus 2013 @ 21:35:19 #140
147316 crew  DJMO
#trut
pi_129731172
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:28 schreef -Spring het volgende:
(Verhuis)stress van Jan mss?
hij heeft van de hele verhuizing geen cént meegekregen. Ze waren de afgelopen twee weken bij papa, en in die tijd heb ik de woonkamer opgeknapt en de boel verhuisd..
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_129731589
Maar hij woont toch ineens in een ander huis?
  maandag 5 augustus 2013 @ 21:44:47 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_129731601
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:35 schreef DJMO het volgende:

[..]

hij heeft van de hele verhuizing geen cént meegekregen. Ze waren de afgelopen twee weken bij papa, en in die tijd heb ik de woonkamer opgeknapt en de boel verhuisd..
De impact van een andere kamer en een ander huis kan heel groot zijn, ook al krijgt hij niets mee ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 5 augustus 2013 @ 21:46:06 #143
7074 moussy
kuttekop
pi_129731678
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:44 schreef Troel het volgende:

[..]

De impact van een andere kamer en een ander huis kan heel groot zijn, ook al krijgt hij niets mee ;)
juist als ze er niks van meekrijgen! Dan ben je ineens uit je (inmiddels) vertrouwde omgeving gerukt..
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 5 augustus 2013 @ 21:48:33 #144
147316 crew  DJMO
#trut
pi_129731793
dáár zouden jullie wel eens gelijk in kunnen hebben, daar heb ik niet bij stil gestaan. maar dan alsnog, het blijft INET leuk :')

maandag 5 augustus 2013 @ 21:50:02 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_129731855
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:48 schreef DJMO het volgende:
dáár zouden jullie wel eens gelijk in kunnen hebben, daar heb ik niet bij stil gestaan. maar dan alsnog, het blijft INET leuk :')
Ow, dat zeker niet, maar dat hoor je ons ook niet zeggen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 5 augustus 2013 @ 22:06:56 #146
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_129732836
Niet minder rot maar ik kan me voorstellen dat hij even wilde kijken of het oude er misschien nog onder zat?
pi_129733014
Niet leuk, maar ik kan er wel inkomen dat ze rare dingen doen bij weer een ander huis.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 5 augustus 2013 @ 22:13:01 #148
147316 crew  DJMO
#trut
pi_129733178
mjah, m'n boosheid is al weer gezakt hoor ;) maar alsnog blijft het kut dat ik nu een volledige muur opnieuw moet behangen :') (en als ik het goed wil doen, de hele kamer, omdat ik niet weet welk behang er nu op zit, qua waar het gekocht is en welk kleurnummer etx het heeft)

maandag 5 augustus 2013 @ 22:14:04 #149
35189 Troel
scherp en bot
pi_129733246
Ik weet niet hoe het precies zit nu, maar je zou ook gewoon een paar banen en een andere kleur kunnen doen, alsof het zo hoort :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_129733686
1 muur een andere kleur kan toch best? Hebben de meiden ook in het huis van J.
pi_129733874
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 22:13 schreef DJMO het volgende:
mjah, m'n boosheid is al weer gezakt hoor ;) maar alsnog blijft het kut dat ik nu een volledige muur opnieuw moet behangen :') (en als ik het goed wil doen, de hele kamer, omdat ik niet weet welk behang er nu op zit, qua waar het gekocht is en welk kleurnummer etx het heeft)
Hoe hoog is het en om hoeveel banen gaat het? Wat je zou kunnen doen is die volledige baan 'afsteken' en met schoolbordverf kunnen verven en een lijst van hout er omheen maken. Of een lijst van hout en prikbord spul ofzo.
  maandag 5 augustus 2013 @ 22:38:30 #152
11682 Moonah
Jolie femme
pi_129734573
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:17 schreef DJMO het volgende:

hij voor straf morgen z'n vader en/of opa bellen om om nieuw behang te vragen.
Waarom is dat een straf DJMO? Is hij bang voor hun reactie? Of vind je het lastig om hem zélf er op aan te spreken?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 5 augustus 2013 @ 22:39:34 #153
147316 crew  DJMO
#trut
pi_129734630
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 22:38 schreef Moonah het volgende:

[..]

Waarom is dat een straf DJMO? Is hij bang voor hun reactie? Of vind je het lastig om hem zélf er op aan te spreken?
hij had papa beloofd om te luisteren en lief te zijn bij mama. Indien hij zou stout zou zijn, zou ik papa bellen. en ik vind dit wel een reden dat hij zelf papa mag bellen om uit te leggen dat hij stout is geweest.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 5 augustus 2013 @ 22:39:53 #154
147316 crew  DJMO
#trut
pi_129734659
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 22:25 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Hoe hoog is het en om hoeveel banen gaat het? Wat je zou kunnen doen is die volledige baan 'afsteken' en met schoolbordverf kunnen verven en een lijst van hout er omheen maken. Of een lijst van hout en prikbord spul ofzo.
ga ik nog even over nadenken :Y wel een leuke optie idd!

pi_129734729
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 22:39 schreef DJMO het volgende:

[..]

ga ik nog even over nadenken :Y wel een leuke optie idd!
Goedkope plinten van vurenhout. Gamma ben je voor een paar euries klaar.
  † In Memoriam † maandag 5 augustus 2013 @ 22:43:49 #156
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129734890
quote:

[..]

hij had papa beloofd om te luisteren en lief te zijn bij mama. Indien hij zou stout zou zijn, zou ik papa bellen. en ik vind dit wel een reden dat hij zelf papa mag bellen om uit te leggen dat hij stout is geweest.
vind je het niet een beetje oneerlijk om pa als boeman in te schakelen?
en ik zou niet meteen voor nieuw behang zorgen.
laat m maar een tijdje tegen het gesloopte aankijken. het is toch zijn kamer?
ik zou er verder geen woord aan vuilmaken. gewoon dat behang laten zitten.
  maandag 5 augustus 2013 @ 22:44:39 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_129734928
quote:

[..]

Zoals door anderen gezegd, dit incident kan best een plausibele oorzaak hebben. En dat het in zijn beleving helemaal niet 'stout' is.
En eerlijk gezegd vind ik het een beetje dubieus om je gezag van de andere ouder af te laten hangen. Dat ondermijnt jouw eigen gezag. Snap je wat ik bedoel? Net zo iets als "wacht maar tot je vader thuis is....!!!".
  maandag 5 augustus 2013 @ 22:49:34 #158
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_129735172
Ik was toen ik 3-4 jaar was ook een behangpulker. Mijn vader heeft echt vaak nieuw behang moeten plakken.
En achteraf snapte ik best wel dat ik dat niet mocht doen, en toch vond ik het pulken te leuk, vooral 's ochtends en 's avonds als ik in bed lag en deed ik het dan toch. Ik dacht echt niet na over de gevolgen, ik begreep dat niet eens.
(En uiteindelijk kreeg ik een wandschildering van Disney's Sneeuwwitje en de 7 dwergen :P )

Hij is 4... ik vind dat je het hem niet aan kunt rekenen. Hij overziet gevolgen gewoon niet en hecht niet zo'n waarde aan een behangetje als jij.
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:13:44 #159
5428 crew  miss_sly
pi_129748796
quote:

[..]

Ik vind ook niet dat je van een kind een dergelijke belofte kunt vragen.
En papa zou inderdaad geen boeman mogen zijn. Bovendien als hij 'stout' is bij jou, los jij het op en hoeft papa (heel belangrijke dingen buiten beschouwing gelaten) het toch niet eens te weten? Dat is toch helemaal niet belangrijk?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_129749158
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 12:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind ook niet dat je van een kind een dergelijke belofte kunt vragen.
En papa zou inderdaad geen boeman mogen zijn. Bovendien als hij 'stout' is bij jou, los jij het op en hoeft papa (heel belangrijke dingen buiten beschouwing gelaten) het toch niet eens te weten? Dat is toch helemaal niet belangrijk?
Ach als Jen bij oma gaat logeren vraag ik ook altijd, zul je wel lief zijn en netjes luisteren?

Er hangt uiteraard geen straf aan als dat niet gebeurt... Als ze zich misdraagt bij mn ouders dan lossen zij dat op dat moment op.
  Moderator dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:40:18 #161
5428 crew  miss_sly
pi_129749745
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 12:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ach als Jen bij oma gaat logeren vraag ik ook altijd, zul je wel lief zijn en netjes luisteren?

Er hangt uiteraard geen straf aan als dat niet gebeurt... Als ze zich misdraagt bij mn ouders dan lossen zij dat op dat moment op.
Ik vraag dat nooit. Ik ga er van uit dat het absoluut haar bedoeling is om lief te zijn en te luisteren, maar dat dat ook wel eens mis zal gaan. En als het misgaat, kunnen opa en omi dat prima oplossen en hoef ik niet te horen of en wanneer ze 'niet lief' is geweest.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_129749897
Bij Jen is het gewoon absoluut nodig om het even te melden..
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:54:22 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_129750150
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 12:46 schreef Ticootje het volgende:
Bij Jen is het gewoon absoluut nodig om het even te melden..
Er zijn kinderen waarbij dat nodig is, ik geef het ook altijd aan, maar ik hoef het probleem nooit op te lossen, dat is aan papa.

Maar deze discussie past beter elders denk ik :@ Dit is juist een leuk topic vanwege herkenning en dergelijke en nu is het meer discussie. My 2 cents.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:48:20 #164
11682 Moonah
Jolie femme
pi_129757896
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 12:54 schreef Troel het volgende:

[..]

Er zijn kinderen waarbij dat nodig is, ik geef het ook altijd aan, maar ik hoef het probleem nooit op te lossen, dat is aan papa.

Maar deze discussie past beter elders denk ik :@ Dit is juist een leuk topic vanwege herkenning en dergelijke en nu is het meer discussie. My 2 cents.
Eens. :)
Ik open wel even een nieuw topic.

[ Bericht 3% gewijzigd door Moonah op 06-08-2013 17:33:29 (linkje toegevoegd) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')