Of gewoon in pyjama (in de taxi zetten was dat hier dan) naar school heeft goed geholpen!quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Zulke kinderen half aangekleed afleveren bij de school schijnt soms wel eens te helpen...
Het beschreven circus begint rond 07:15, we moeten om 08:15 (vooruit, uiterlijk 08:20) de deur uit.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:53 schreef Rewimo het volgende:
Half uur eerder uit bed halen werkt waarschijnlijk ook niet
Betreffend kind heeft al eens in pyjama en met een haardos als een neergestorte heks op school gezeten. Maakt allemaal niet uit blijkbaar...quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Zulke kinderen half aangekleed afleveren bij de school schijnt soms wel eens te helpen...
Ach, de kosten zijn het niet. Het is een binnendeur, enkel glas, ruitje zet ik er zelf wel weer in. Alleen het gedrag dat dit veroorzaakte is momenteel... ...uitdagend om mee om te gaan.quote:
Het heeft volgens mij wel indruk gemaakt ja... Inmiddels zijn we met zijn allen een paar dagen er tussen uit geweest, heeft de sfeer wel aardig verbeterd!quote:Op zaterdag 28 april 2012 09:48 schreef livelink het volgende:
Nou ja, hopelijk is jouw meisje nu ook zo geschrokken van haar daad dat extra maatregelen niet nodig zijn.
quote:
Nee, de dochter van het vorige incident zat poeslief in de stoel.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:17 schreef livelink het volgende:
Gaat het weer over dezelfde dochter, Beelzebufo?
Ik geloof dat ik in dat geval toch voor de speciale kindertandarts zou gaan in het vervolg.
quote:Op maandag 4 juni 2012 19:25 schreef Beelzebufo het volgende:
Vandaag was geen goede dag om uit bed te komen... Na het tandartsincident van vanmorgen geef ik er net eentje een welterustenkusje, nét op het moment dat betreffend kind omhoog veert... Boventanden staken zowat door mijn lip naar buiten...
Er zit een groot bloedend gat in mijn inmiddels al dikker wordende lip... Zal me morgen wel weer een hoop commentaar opleveren...
Vandaag was geen goede dag om uit bed te komen... Na het tandartsincident van vanmorgen geef ik er net eentje een welterustenkusje, nét op het moment dat betreffend kind omhoog veert... Boventanden staken zowat door mijn lip naar buiten...
Er zit een groot bloedend gat in mijn inmiddels al dikker wordende lip... Zal me morgen wel weer een hoop commentaar opleveren...
[edit]
Kind heeft niets overigens, was een botsing met een schedeldak...
[/edit]
Ik las het inderdaad. Ik ben nieuwsgierig of dat echt werkt, maar ik ga het niet uitproberenquote:Op maandag 4 juni 2012 19:35 schreef Vicky het volgende:
[..]
er isook echt spul..
http://www.tantrum911.com/blog/
[edit]
Kind heeft niets overigens, was een botsing met een schedeldak...
[/edit]
Het bloeden is inmiddels gestopt, nog wel vrij pijnlijk... (maar ja: ik ben dan ook een man en DUS kleinzerig. Ik zal het zelf maar even zeggen...)quote:
Je hoeft geen medelijden te hebben hoor. Zo af en toe is het wel eens.. ...uitdagend maar zelden is het saai.quote:
Nou, in zo'n geval mag je echt pijn hebben hoorquote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:01 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Het bloeden is inmiddels gestopt, nog wel vrij pijnlijk... (maar ja: ik ben dan ook een man en DUS kleinzerig. Ik zal het zelf maar even zeggen...)
De zwelling was alweer wat afgenomen, alleen lukt de hete koffie even niet en dat viel wel op...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:06 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou, in zo'n geval mag je echt pijn hebben hoor
Nog commentaar op het werk?
Dat gat was wellicht een klein beetje groter beschreven dan het werkelijk was. Ik heb nu nog een soort van bloedblaar aan de binnenkant van mijn lip, ter grootte van de twee middelste voortanden... Het is nog wat gevoelig, maar niet meer echt pijnlijk.quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:43 schreef trui het volgende:
de koffie liep nog door 't gat naar buiten?beterschap nog!
Hebben jouw andere kinderen ook iets van ziektebeelden o.i.d.? Het klinkt allemaal zo moeilijk. Volgens mij is het niet helemaal normaal hoe het d'r aan toe gaat bij jullie (qua het gedrag van de kinderen). Of zit ik fout?quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:53 schreef Beelzebufo het volgende:
En om nog even stoom af te blazen: zoals ik ongetwijfeld wel eens verteld zal hebben is onze oudste nogal hoogbegaafd, met alle moeilijkheden die daarbij horen op school. Hebben we éin-dé-líjk de boel een béétje op de rit met de leerkracht, kondigt school aan dat de betreffende leerkracht volgend jaar niet terugkomt omdat er bezuinigd moet worden (afnemend leerlingaantal).
Ben een beetje bang dat we komens schooljaar weer vanaf nul moeten beginnen met de leraar die de groep overneemt... Gesprek hierover stond gelukkig al gepland voordat deze mededeling binnenkwam.
Voor zo ver we weten is het spul 'slechts' hoogbegaafd. (Bij de eerste WISC test kon het IQ niet gerapporteerd worden omdat de test niet voldeed...)quote:Op donderdag 7 juni 2012 06:49 schreef Ziba het volgende:
[..]
Hebben jouw andere kinderen ook iets van ziektebeelden o.i.d.? Het klinkt allemaal zo moeilijk. Volgens mij is het niet helemaal normaal hoe het d'r aan toe gaat bij jullie (qua het gedrag van de kinderen). Of zit ik fout?
Vind je het dan zo abnormaal? Ik vind de stukjes van Beelzebufo wel herkenbaar, 't is alleen net een tandje erger dan bij ons. 't Scheelt misschien ook dat we geen tussendeur met glas hebben.quote:Op donderdag 7 juni 2012 06:49 schreef Ziba het volgende:
[..]
Hebben jouw andere kinderen ook iets van ziektebeelden o.i.d.? Het klinkt allemaal zo moeilijk. Volgens mij is het niet helemaal normaal hoe het d'r aan toe gaat bij jullie (qua het gedrag van de kinderen). Of zit ik fout?
Nee heel herkenbaar ook hier... het is dan ook altijd heel frustrerend als "andere" zeggen: "ja die van mij zijn ook lastig" of "ja wat dacht je alle kinderen zijn zo"quote:Op donderdag 7 juni 2012 06:49 schreef Ziba het volgende:
[..]
Het klinkt allemaal zo moeilijk. Volgens mij is het niet helemaal normaal hoe het d'r aan toe gaat bij jullie (qua het gedrag van de kinderen). Of zit ik fout?
quote:
quote:
quote:
quote:
Een mooie relativering voor 'mijn problemen'... Sterkte!quote:
Wacht maar! Jouw tijd komt nogquote:Op maandag 22 april 2013 14:16 schreef Soempie het volgende:
Gelukkig! Hij had gelijk, het kan toch in de wasmachine.![]()
Ik moest vanmorgen zo hard lachen toen ik die foto zag.![]()
![]()
Ik ookquote:Op maandag 22 april 2013 14:16 schreef Soempie het volgende:
Gelukkig! Hij had gelijk, het kan toch in de wasmachine.![]()
Ik moest vanmorgen zo hard lachen toen ik die foto zag.![]()
![]()
quote:Op maandag 22 april 2013 14:21 schreef _evenstar_ het volgende:
Oei![]()
En waht maar idd.. Arwen bekleurde ooit de muren met stift en potlood.. dat potlood was niet het ergste maar die stift..dat is best vervelend over plamuren want trekt overal doorheen
En Oliver is een behangplukker..
quote:Op maandag 22 april 2013 14:24 schreef Troel het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En na schoonmaken van de muur bleef dit zichtbaar:
[ afbeelding ]
De verf liet helaas ook los
Het behang vlak bij het bed is al een aantal keer met extra sterke lijm geplakt, het behang pulken deed ik vroeger ook
Maar dat was Jochem. Dit was Ruben. Iemand die heeeeeel goed weet dat het niet mag. En dan ook nog het in de schoenen van zijn broertje probeert te schuiven.quote:
Een hond zit er niet in (mevr. Beelzebufo heeft daar bezwaar tegen). De katten pikken af en toe wel wat op maar zijn zo kieskeurig dat alsnog de helft blijft liggen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:51 schreef Lenaatje het volgende:
[...]
Beelzebufo, of je neemt een hond! Die eet de vloer weer schoon, de rest; een doekje erover en in de wasmachine, kind onder de douche en klaar!![]()
Hier is het niet anders eigenlijk, ik maak me er maar niet meer druk om en veeg de hele dag door van alles weg, komt vast een keer goed hoop ik dan maar!
Ik heb hier twee plekken op de muur zitten. Eentje naast het whiteboard waar de picto's van de jongens hangen en een van waar Jochem dus pas huis hield (overigens was hij het ook die naast het whiteboard aan het tekenen was, maar dat is echt al tijden terug). Die plek naar het whiteboard, waar nog een beetje groen zit, viel mijn moeder dus pas deze week op. Kortom: als je het niet weet, zie je het ook eigenlijk nietquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:27 schreef ferrari_rood het volgende:
Fijn van je hoezen troel. Wij hebben hier voornamelijk leren meubels die kunnen wel wat hebben. Maar ik hoop dat ze de kast met rust laat.
Ja, dit had hij heel erg goed doorquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:13 schreef Keshet het volgende:
Troel!![]()
Fijn dat het er in ieder geval uitgegaan is!
Heeft Ruben ook door dat hij iets gedaan heeft wat niet mag?
Nee hoor ik verwacht dat eigenlijk ook van mijn bijna 7 jarige! Maar hier is het ook altijd een bende dat ik wel eens roep dat ik weer een hond wil voor de vloer, haha! Maar goed bij mij maakt Ninte (2,5) de meeste zooi!quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:15 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Een hond zit er niet in (mevr. Beelzebufo heeft daar bezwaar tegen). De katten pikken af en toe wel wat op maar zijn zo kieskeurig dat alsnog de helft blijft liggen.
Ben ik nou zo onredelijk dat ik van een 7-jarige verwacht dat eten óf op een bord ligt, óf op een lepel/vork op weg is naar een mond, óf in een mond zit?
i know the feeling..quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:18 schreef Beelzebufo het volgende:
Kan iemand me nog eens langzaam uitleggen waarom het ook al weer zo leuk is om kinderen te hebben?
Ik kan even niet in details treden (nee, niet vragen, het gebeurt niet), maar momenteel gaat bovenstaande me even minder makkelijk af dan anders.
Hier ieder weekend wanneer Amber (3) er is samen met Lisa heb ik ook wel eens van wat vind ik hier eigenlijk leuk aan. Maar ze kunnen ook zo lief zijnquote:Op donderdag 16 mei 2013 10:30 schreef Vicky het volgende:
[..]
i know the feeling..
Ik vraag het mij momenteel bijna dagelijks af
Ik heb drie kinderen, in zekere zin speciale gevallen (en ja, alle kinderen zijn speciaal, maar zie de HB belevenissen), die alle drie al verschillende peuter/kleuter/schoolkind pubterteit fases doorgemaakt hebben en doormaken. En dan moeten de tienerjaren nog komen...quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik denk dat iedere ouder die fase krijgt tijdens het opvoeden. En in de puberteit komt die nog een keer terug vrees ik. Succes ermee allen.
De kinderen of ikzelf?quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:42 schreef Grijs het volgende:
Af en toe een paar dagen logeren bij opa en oma doet hier wonderen.
Ik denk dat álle kinderen die fases doormaken. Dat dus alle ouders in meer of mindere mate deze fases door 'moeten'. De een is een extreem lastige peuter en bedaart daarna, een ander is 12 jaar rustig en schiet totaal dwars de puberteit in. En alles daartussen. het meest vermoeiend vond ik dat iedereen in een andere fase zat. De tijd van peuter bijna naar school nukken en ik leer net lezen nukken en de 9 jaars sprong zo'n beetje tegelijk vielen. En nu gaan de oudste twee puberteitstechnisch aardig gelijk op. Gezellig.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:39 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Ik heb drie kinderen, in zekere zin speciale gevallen (en ja, alle kinderen zijn speciaal, maar zie de HB belevenissen), die alle drie al verschillende peuter/kleuter/schoolkind pubterteit fases doorgemaakt hebben en doormaken. En dan moeten de tienerjaren nog komen...
Ben ik helemaal met je eens. Het is wel een beetje offtopic, maar bij de oudste hadden we dit niet door wat op school tot een redelijk dramatische situatie geleid heeft (die inmiddels zeer sterk verbeterd is overigens!) die ook afstraalde op de thuissituatie. De andere is nogal een HSP (wat vaak met HB samengaat) waardoor er ook niet veel nodig is om in een ruzie-achtige situatie te belanden (waarvan we inmiddels óók steeds handiger worden om daar weer uit te laveren)quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
En eerlijk heb ik een beetje moeite met hb 'speciaal' noemen. Het is ánders maar zeker niet 'speciaal' het is iets waar je een weg in moet vinden. Maar ook hb kinderen zijn in de eerste plaats kind. My two cents
Heb je geen 'Ballorig' oid in de buurt? Als je daar een jaarabonnement op neemt dan zijn de kosten redelijk beperkt ( 6 euro per kind per maand), maar ik kan natuurlijk niet je financien beoordelen) en daar kan je ook met slecht weer terecht!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:02 schreef Vicky het volgende:
De dames kunnuen met en niet zonder elkaar. ze vliegen elkaar constant in de haren. ik word er gillend gek van.
De oudste heeft grote monden en jankt als het haar niet zint of als ze haar zin niet krijgt.
de jongste heeft ook grote monden en driftbuien van 3 kwartier.
helaas geen tuin en geen vriendjes in de buurt. Het is ook niet bepaaald veilig om voor de deur te spelen, we wonen aan een drukke weg. zodra het mooi weer is gaan we naar de speeltuin waar we lid van zijn. Nu met dit vieze weer zijn we veelal binnen.
we hebben er zelfs 3 in een straal van 15kmquote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:10 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Heb je geen 'Ballorig' oid in de buurt? Als je daar een jaarabonnement op neemt dan zijn de kosten redelijk beperkt ( 6 euro per kind per maand), maar ik kan natuurlijk niet je financien beoordelen) en daar kan je ook met slecht weer terecht!
Zo gefrustereerd, zo rot, zo boos... zo alles zoals je je nu voelt... dat voelen zij ook. Alleen hebben ze geen jaren leefervaring om er beter mee om te gaan dan ze nu doen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:18 schreef Beelzebufo het volgende:
Kan iemand me nog eens langzaam uitleggen waarom het ook al weer zo leuk is om kinderen te hebben?
Ik kan even niet in details treden (nee, niet vragen, het gebeurt niet), maar momenteel gaat bovenstaande me even minder makkelijk af dan anders.
quote:
ik denk dat elke ouder zo zijn uitdagingen heeft. Het opvoeden van kinderen is nou een keer een hindernisbaan. En vaak ben je zelf onderdeel van de hindernis.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:05 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Het is wel een beetje offtopic, maar bij de oudste hadden we dit niet door wat op school tot een redelijk dramatische situatie geleid heeft (die inmiddels zeer sterk verbeterd is overigens!) die ook afstraalde op de thuissituatie. De andere is nogal een HSP (wat vaak met HB samengaat) waardoor er ook niet veel nodig is om in een ruzie-achtige situatie te belanden (waarvan we inmiddels óók steeds handiger worden om daar weer uit te laveren)
'Speciaal' is wellicht niet het juiste woord, maar uitdagend is het wel.
Ik ben van mening dat je mijn woorden nu op een zeer aparte manier uitlegt. Er is geen sprake van een 'schuldvraag'.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:09 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nu geef je dat 'de schuld' en dat maakt het lekker abstract (je kan t ook lezen als t ligt buiten henzelf)
oh sorry, dat maak ik van: ze zijn hb en HSP en daar komt een snelle ruziesfeer van. Volgens mij hebben kinderen sowieso snel een ruziesfeer als zijnde broers en zussen? komt dat niet per se door hsp of HB?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:50 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat je mijn woorden nu op een zeer aparte manier uitlegt. Er is geen sprake van een 'schuldvraag'.
Bravo! Hoera! Hear hear! Enzo!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:09 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik denk dat elke ouder zo zijn uitdagingen heeft. Het opvoeden van kinderen is nou een keer een hindernisbaan. En vaak ben je zelf onderdeel van de hindernis.
Ik merk in ieder geval dat de sfeer vaak ook afhankelijk is van hoe ík me voel en gedraag. Het gedrag van mijn kinderen is (helaas) toch vaak een spiegel van hoe ik me voel.
Ook kinderen zonder speciale handleiding. Dat geloof ik echt. Nu geef je dat 'de schuld' en dat maakt het lekker abstract (je kan t ook lezen als t ligt buiten henzelf) terwijl alle kinderen moeten leren zich te handhaven binnen de regels van de maatschappij.
Kan t niet helemaal uitleggen merk ik wat ik bedoel. Maar ik geloof echt dat alle ouders soms of vaker zich afvragen waarom ze dit ook alweer wilden.
Ik ben het grotendeels wel met je eens, maar toch kan m.i het opvoeden van hoogbegaafde kinderen soms wel pittiger zijn. Deze kinderen zijn vaak creatiever in het zoeken naar manieren om de regels te ontduiken of naar hun hand te zetten. En dat geldt niet voor alle hoogbegaafde kinderen en het is ook niet aan hoogbegaafde kinderen voorbehouden, maar het komt daar wel meer voor.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:09 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik denk dat elke ouder zo zijn uitdagingen heeft. Het opvoeden van kinderen is nou een keer een hindernisbaan. En vaak ben je zelf onderdeel van de hindernis.
Ik merk in ieder geval dat de sfeer vaak ook afhankelijk is van hoe ík me voel en gedraag. Het gedrag van mijn kinderen is (helaas) toch vaak een spiegel van hoe ik me voel.
Ook kinderen zonder speciale handleiding. Dat geloof ik echt. Nu geef je dat 'de schuld' en dat maakt het lekker abstract (je kan t ook lezen als t ligt buiten henzelf) terwijl alle kinderen moeten leren zich te handhaven binnen de regels van de maatschappij.
Kan t niet helemaal uitleggen merk ik wat ik bedoel. Maar ik geloof echt dat alle ouders soms of vaker zich afvragen waarom ze dit ook alweer wilden.
Valt wel tegen... ik ben nog benieuwd hoe dat verder bij ons in de fam. gaat lopen want het is zo genetisch als de pest.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 06:36 schreef Troel het volgende:
Maar hebben HB kinderen niet meestal ook veel slimmere ouders dat dat dus weer opheft
Nee, helemaal niet. De omgeving is zwaarder dan het kind. Maar net doen alsof er geen extra stoomafblaas-momenten zullen zijn is onzin. Ik zie ook niet HB kinderen opgroeien en die krijgen op een of andere manier niet zulke achterlijke dingen voor elkaar als HB-ers. Vooral omdat het gewoon veel sneller gaat.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:44 schreef snoopy het volgende:
Jemig zeg, alsof een hb kind hebben heel erg moeilijk en zwaar is
Alles zou ik er niet aan relateren, kinderen maken ruzie, doen stom, zijn onuitstaanbaar en gekmakend, maar ik zou liegen als ik niet zeg dat ik wel een verschil zie. Ik sta er verder van af, dus ik lach meestal wel, maar de ouders... ach, die hebben stoom soms.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:57 schreef livelink het volgende:
Ik herken het wel allemaal een beetje, hoor. Ik heb ook de neiging om alles te relateren aan de problemen met Job.
Het relativeerde dan ook enorm toen ik zag dat mijn neefje en nichtje op dezelfde, gekmakende manier ruzie aan het maken waren als mijn kinderen. Dat heeft dus niks met het autisme van Job te maken, maar alles met het hebben van twee kinderen in deze leeftijdsgroep.
Dat besef maakt het verder niet makkelijker trouwens![]()
![]()
Ik vind de bron soms iets anders, maar meestal lijkt het op elkaar. Het meest frappantste voorbeeld wat ik ooit heb gezien was in een supermarkt. Op de boodschappentas stonden aardbeien afgebeeld, dus die MOESTEN gekocht worden. Het was ergens in de winter. Kind was *niet* te stoppen. Waar je een ander kind afleidt met wat anders lekkers, mee laat helpen met winkelen of iets anders doet, redt je dat gewoon niet. Er moesten en zouden aardbeien komen want anders klopte het niet meer. Het was echt sneu en wat zullen die ouders gebaald hebben. En ik vond het ook zielig voor het kind. Als de wereld niet logisch blijft, wat moet je dan...quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:01 schreef livelink het volgende:
Ja, dat is wel waar. Bij Job escaleert het harder en hij kan zichzelf niet meer stoppen, dus dat moet ik dan voor hem doen.
Maar de bron en het stoomafblaasmoment is niet anders heb ik dus nu gezien.
nou dit dus.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:57 schreef livelink het volgende:
Ik herken het wel allemaal een beetje, hoor. Ik heb ook de neiging om alles te relateren aan de problemen met Job.
Het relativeerde dan ook enorm toen ik zag dat mijn neefje en nichtje op dezelfde, gekmakende manier ruzie aan het maken waren als mijn kinderen. Dat heeft dus niks met het autisme van Job te maken, maar alles met het hebben van twee kinderen in deze leeftijdsgroep.
Dat besef maakt het verder niet makkelijker trouwens![]()
![]()
Dus elk kind is hetzelfde en het maakt niet uit of je een kind hebt met autisme, een mentale achterstand of juist niet... dat vind ik ook weer te kort door de bocht. Net zoals zeggen Pietje/Jantje of Klaasje doet zo vanwege *labeltje X*, dat vind ik ook weer zo kort door de bocht.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:37 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou dit dus.
Kinderen zijn kinderen en doen dingen. Het is wel fijner te denken dat iets een oorzaak heeft. Denk ik. Want dat ze elkaar gewoon de hersens inslaan vanwege niks of oversteken naar t winkelcentrum vanwege impulsief kind zijn....
Heb dank.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb een enorme hekel aan dat gekokketeermijn kind is zoooo lastig maar ja HB hè, dus ja, was een goed doordacht plan.
Die van mij wel hoor. Kan er zelfs een dag later nog over praten.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:51 schreef kahlie het volgende:
straffen en het is over. Een kindje met Downs kan zich uren zoethouden met het gerammel van de laden en uitleggen dat het niet mag, dat is er gewoon nog niet bij.
Een kind dat huilt in de supermarkt en niet te troosten is omdat er per se aardbeien gekocht moeten worden... dat zie ik een autistisch kind wel doen en een ander kind niet zo snel. Tenzij ze gek zijn op aardbeien en per se aardbeien willen en dan houden ze het echt niet vol om daar een halve dag van over de zeik te zijn. Ik vind kinderen die over de zeik zijn zich altijd ook heel anders gedragen dan autistische kinderen waar het teveel wordt. Net zoals livelink herken ik dat die niet uit zichzelf stoppen.
mijne ookquote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:41 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Die van mij wel hoor. Kan er zelfs een dag later nog over praten.
Dat ben ik wel met je eens. Maar het kan ook juist relativeren.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja, natuurlijk zijn er verschillen. Uiteraard. Maar waar het mij in het begin over te doen was is het feit dat je het als ouder zwaarder hebt als je kind HB is. Of HSP.
Dat zie ik gewoon niet.
Ik heb het niet gehad over down of autisme.
Ik heb een enorme hekel aan dat gekokketeermijn kind is zoooo lastig maar ja HB hè, dus ja, was een goed doordacht plan.
Je kan ook denken: kind moet meer leiding met buiten spelen want is totaal nog niet in staat gevaar in te schatten.
Wat ik zou doen
Komt bij dat elke óuder ook nog eens anders reageert.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:28 schreef snoopy het volgende:
Ik vind persoonlijk dat ELK kind anders is en anders reageert. HB of niet. HB kinderen verschillen onderling ook enorm. Je kan ze gewoon niet over één kam scheren. De een is impulsief, de ander niet. Niet per definitie moeilijker voor de ouders dus ook.
en zo is het ook.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:43 schreef Moonah het volgende:
[..]
Komt bij dat elke óuder ook nog eens anders reageert.![]()
Waar de een van over de flos raakt, kan de ander heel relaxed reageren. Heeft de een het nodig stoom af te blazen, kan de andere er haar/zijn schouders over ophalen.
Kortom: er valt geen peil op te trekken.
De mijne begint de keer boodschappen erna weer net zo makkelijk over aardbeien.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:41 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Die van mij wel hoor. Kan er zelfs een dag later nog over praten.
Dat ja.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:53 schreef kaatjejannie het volgende:
Ja, en dan ook de plek aanwijzen waar ze de tas had gezien.
hij heeft van de hele verhuizing geen cént meegekregen. Ze waren de afgelopen twee weken bij papa, en in die tijd heb ik de woonkamer opgeknapt en de boel verhuisd..quote:
De impact van een andere kamer en een ander huis kan heel groot zijn, ook al krijgt hij niets meequote:Op maandag 5 augustus 2013 21:35 schreef DJMO het volgende:
[..]
hij heeft van de hele verhuizing geen cént meegekregen. Ze waren de afgelopen twee weken bij papa, en in die tijd heb ik de woonkamer opgeknapt en de boel verhuisd..
juist als ze er niks van meekrijgen! Dan ben je ineens uit je (inmiddels) vertrouwde omgeving gerukt..quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:44 schreef Troel het volgende:
[..]
De impact van een andere kamer en een ander huis kan heel groot zijn, ook al krijgt hij niets mee
Ow, dat zeker niet, maar dat hoor je ons ook niet zeggenquote:Op maandag 5 augustus 2013 21:48 schreef DJMO het volgende:
dáár zouden jullie wel eens gelijk in kunnen hebben, daar heb ik niet bij stil gestaan. maar dan alsnog, het blijft INET leuk
Hoe hoog is het en om hoeveel banen gaat het? Wat je zou kunnen doen is die volledige baan 'afsteken' en met schoolbordverf kunnen verven en een lijst van hout er omheen maken. Of een lijst van hout en prikbord spul ofzo.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:13 schreef DJMO het volgende:
mjah, m'n boosheid is al weer gezakt hoormaar alsnog blijft het kut dat ik nu een volledige muur opnieuw moet behangen
(en als ik het goed wil doen, de hele kamer, omdat ik niet weet welk behang er nu op zit, qua waar het gekocht is en welk kleurnummer etx het heeft)
Waarom is dat een straf DJMO? Is hij bang voor hun reactie? Of vind je het lastig om hem zélf er op aan te spreken?quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:17 schreef DJMO het volgende:
hij voor straf morgen z'n vader en/of opa bellen om om nieuw behang te vragen.
hij had papa beloofd om te luisteren en lief te zijn bij mama. Indien hij zou stout zou zijn, zou ik papa bellen. en ik vind dit wel een reden dat hij zelf papa mag bellen om uit te leggen dat hij stout is geweest.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:38 schreef Moonah het volgende:
[..]
Waarom is dat een straf DJMO? Is hij bang voor hun reactie? Of vind je het lastig om hem zélf er op aan te spreken?
ga ik nog even over nadenkenquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:25 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Hoe hoog is het en om hoeveel banen gaat het? Wat je zou kunnen doen is die volledige baan 'afsteken' en met schoolbordverf kunnen verven en een lijst van hout er omheen maken. Of een lijst van hout en prikbord spul ofzo.
Goedkope plinten van vurenhout. Gamma ben je voor een paar euries klaar.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:39 schreef DJMO het volgende:
[..]
ga ik nog even over nadenkenwel een leuke optie idd!
vind je het niet een beetje oneerlijk om pa als boeman in te schakelen?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:39 schreef DJMO het volgende:
[..]
hij had papa beloofd om te luisteren en lief te zijn bij mama. Indien hij zou stout zou zijn, zou ik papa bellen. en ik vind dit wel een reden dat hij zelf papa mag bellen om uit te leggen dat hij stout is geweest.
Zoals door anderen gezegd, dit incident kan best een plausibele oorzaak hebben. En dat het in zijn beleving helemaal niet 'stout' is.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:39 schreef DJMO het volgende:
[..]
hij had papa beloofd om te luisteren en lief te zijn bij mama. Indien hij zou stout zou zijn, zou ik papa bellen. en ik vind dit wel een reden dat hij zelf papa mag bellen om uit te leggen dat hij stout is geweest.
Ik vind ook niet dat je van een kind een dergelijke belofte kunt vragen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:39 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ach als Jen bij oma gaat logeren vraag ik ook altijd, zul je wel lief zijn en netjes luisteren?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind ook niet dat je van een kind een dergelijke belofte kunt vragen.
En papa zou inderdaad geen boeman mogen zijn. Bovendien als hij 'stout' is bij jou, los jij het op en hoeft papa (heel belangrijke dingen buiten beschouwing gelaten) het toch niet eens te weten? Dat is toch helemaal niet belangrijk?
Ik vraag dat nooit. Ik ga er van uit dat het absoluut haar bedoeling is om lief te zijn en te luisteren, maar dat dat ook wel eens mis zal gaan. En als het misgaat, kunnen opa en omi dat prima oplossen en hoef ik niet te horen of en wanneer ze 'niet lief' is geweest.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ach als Jen bij oma gaat logeren vraag ik ook altijd, zul je wel lief zijn en netjes luisteren?
Er hangt uiteraard geen straf aan als dat niet gebeurt... Als ze zich misdraagt bij mn ouders dan lossen zij dat op dat moment op.
Er zijn kinderen waarbij dat nodig is, ik geef het ook altijd aan, maar ik hoef het probleem nooit op te lossen, dat is aan papa.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:46 schreef Ticootje het volgende:
Bij Jen is het gewoon absoluut nodig om het even te melden..
Eens.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:54 schreef Troel het volgende:
[..]
Er zijn kinderen waarbij dat nodig is, ik geef het ook altijd aan, maar ik hoef het probleem nooit op te lossen, dat is aan papa.
Maar deze discussie past beter elders denk ikDit is juist een leuk topic vanwege herkenning en dergelijke en nu is het meer discussie. My 2 cents.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |