quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:44 schreef Moonah het volgende:
En eerlijk gezegd vind ik het een beetje dubieus om je gezag van de andere ouder af te laten hangen. Dat ondermijnt jouw eigen gezag. Snap je wat ik bedoel? Net zo iets als "wacht maar tot je vader thuis is....!!!".
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind ook niet dat je van een kind een dergelijke belofte kunt vragen.
En papa zou inderdaad geen boeman mogen zijn. Bovendien als hij 'stout' is bij jou, los jij het op en hoeft papa (heel belangrijke dingen buiten beschouwing gelaten) het toch niet eens te weten? Dat is toch helemaal niet belangrijk?
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ach als Jen bij oma gaat logeren vraag ik ook altijd, zul je wel lief zijn en netjes luisteren?
Er hangt uiteraard geen straf aan als dat niet gebeurt... Als ze zich misdraagt bij mn ouders dan lossen zij dat op dat moment op.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vraag dat nooit. Ik ga er van uit dat het absoluut haar bedoeling is om lief te zijn en te luisteren, maar dat dat ook wel eens mis zal gaan. En als het misgaat, kunnen opa en omi dat prima oplossen en hoef ik niet te horen of en wanneer ze 'niet lief' is geweest.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:46 schreef Ticootje het volgende:
Bij Jen is het gewoon absoluut nodig om het even te melden..
Ik vraag nooit of mijn kind zich wel lief zal gedragen en goed zal luisteren. Net als Miss_Sly ga ik ervan uit dat dat altijd zijn intentie zal zijn. Bovendien vind ik het ook een wat 'vage' opdracht.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:54 schreef Troel het volgende:
[..]
Er zijn kinderen waarbij dat nodig is, ik geef het ook altijd aan, maar ik hoef het probleem nooit op te lossen, dat is aan papa.
Maar deze discussie past beter elders denk ikDit is juist een leuk topic vanwege herkenning en dergelijke en nu is het meer discussie. My 2 cents.
Nou, dát. Dat bedoelde ik toen ik schreef dat ik het een 'vage' opdracht vind. Een kind (volwassene trouwens ook niet...!) weet vooraf helemaal niet wat er allemaal te gebeuren staat en hoe hij/zij zich daarbij voelt en hoe hij/zij zal reageren.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:00 schreef miss_sly het volgende:
Ze zijn nog zo jong en zaken zijn zo moeilijk te overzien.
En anders wil ik nooit meer met jou knuffelen en dat vind ik niet leuk want ik wil met jou knuffelen en dus moet je....quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:00 schreef miss_sly het volgende:
Ze zijn nog zo jong en zaken zijn zo moeilijk te overzien.
Jullie weten zelf al waar de angel zit. Waarom neemt B het dan niet serieus en pakt het dan ook daadwerkelijk aan ipv op jou te blijven leunen? Niet bedoeld als vraag om hier te beantwoorden hoor!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:06 schreef Troel het volgende:
Tja, hier is het papa die aangegeven heeft dat hij het moeilijk vind om consequent te blijven, omdat hij de kinderen weinig ziet en daardoor snel dingen door de vingers ziet. Ondanks dat hij dat eigenlijk zelf aan moet pakken, is het net een klein duwtje in de rug van de jongens door toch nog even eraan te denken dat je ook bij papa moet luisteren en dat daar ook regels zijn.
Ja, maar juist omdat ze dit ook nog zo zeggen, vind ik dat ik ook niet mag vragen of ze iets nooit meer wil doen of wil beloven dat ze maar lief zal zijn. Ze overzien het echt totaal niet, en dat is ook logisch!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:08 schreef Troel het volgende:
[..]
En anders wil ik nooit meer met jou knuffelen en dat vind ik niet leuk want ik wil met jou knuffelen en dus moet je....
En als ik het dan niet doe, dan wil hij nooit meer knuffelen. Voor 2 minuten ofzo
Tja, ik weet het niet Moonquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:10 schreef Moonah het volgende:
[..]
Jullie weten zelf al waar de angel zit. Waarom neemt B het dan niet serieus en pakt het dan ook daadwerkelijk aan ipv op jou te blijven leunen? Niet bedoeld als vraag om hier te beantwoorden hoor!Op de korte termijn is het wellicht handig, maar op den duur wordt hij ongeloofwaardig voor de kinderen. Hij ondermijnt op deze manier zijn gezag, maar ook het respect dat hij van jullie kinderen (al dan niet) krijgt.
Ik vraag meestal of ze zullen proberen naar papa te luisteren. Ze hoeven het niet te beloven, maar ze moeten het wel proberen. En dat zullen ze ook echt wel doen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, maar juist omdat ze dit ook nog zo zeggen, vind ik dat ik ook niet mag vragen of ze iets nooit meer wil doen of wil beloven dat ze maar lief zal zijn. Ze overzien het echt totaal niet, en dat is ook logisch!
Mijn kinderen zijn altijd liefquote:Bovendien vind ik lief zijn nogal een vaag begrip. Wanneer zijn ze lief?
Bij jen kun je er gif op innemen dat er een moment komt met drama. Elke dag, bij wie dan ook. De vraag die ik stel komt niet uit het niets vallen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:31 schreef Moonah het volgende:
Wat ik me nog bedacht: impliciet geef je je kind met "Zul je wel lief zijn?" de boodschap mee dat je er eigenlijk van uit gaat dat het níet lief zal zijn als jij het niet expliciet vraagt. Eigenlijk een soort blijk van wantrouwen. Niet heel stimulerend voor het zelfbeeld lijkt me...
Tsja, ze zijn twee vakantie weken lang best eh, zal ik het uitdagend noemen, geweest en dus hield ik mijn hart vast toen ze maandag naar mijn moeder gingen. Zondag toen mijn ouders hier waren was het al één grote uitdagende kermis waarvoor ik me kapot schaamde en het zweet me op mijn rug stond, laat staan dat ze dan dus een hele dag daar zijn zonder mij er bij.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:31 schreef Moonah het volgende:
Wat ik me nog bedacht: impliciet geef je je kind met "Zul je wel lief zijn?" de boodschap mee dat je er eigenlijk van uit gaat dat het níet lief zal zijn als jij het niet expliciet vraagt. Eigenlijk een soort blijk van wantrouwen. Niet heel stimulerend voor het zelfbeeld lijkt me...
Dank je be.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tsja, ze zijn twee vakantie weken lang best eh, zal ik het uitdagend noemen, geweest en dus hield ik mijn hart vast toen ze maandag naar mijn moeder gingen. Zondag toen mijn ouders hier waren was het al één grote uitdagende kermis waarvoor ik me kapot schaamde en het zweet me op mijn rug stond, laat staan dat ze dan dus een hele dag daar zijn zonder mij er bij.
En dan vraag ik ze idd wel 's ochtends iets als 'zullen jullie lief zijn en niet steeds ruzie met elkaar maken?'
Eigenlijk heb ik best moeitemet hoe dat soort opmerkingen hier weggezet worden als je zelf al toe geeft een brave te hebben. Dat is best makkelijk praten dan namelijk. Twee temperamentvolle heren zoals de mijne die, ongelogen, elkaar echt opjutten, tot steeds grotere hoogtes, is toch wel even andere koek denk ik.
Dreigen met de andere ouder doen we trouwens niet, daar zie ik ook het nut niet van in.
Hier zeg je zelf toch ook dat je er dus van uit gaat dat het mis zal gaan?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bij jen kun je er gif op innemen dat er een moment komt met drama. Elke dag, bij wie dan ook. De vraag die ik stel komt niet uit het niets vallen.
Oh, zeker! Dat geef ik grif toe! En sowieso is maar één kind al veel rustiger dan wanneer je er meer hebt. Het is ook niet bedoeld als kritiek. Ik vind het alleen een zo vage boodschap.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:20 schreef Brighteyes het volgende:
Eigenlijk heb ik best moeitemet hoe dat soort opmerkingen hier weggezet worden als je zelf al toe geeft een brave te hebben. Dat is best makkelijk praten dan namelijk.
Dat maar dat dan voor mijn 2 dames.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tsja, ze zijn twee vakantie weken lang best eh, zal ik het uitdagend noemen, geweest en dus hield ik mijn hart vast toen ze maandag naar mijn moeder gingen. Zondag toen mijn ouders hier waren was het al één grote uitdagende kermis waarvoor ik me kapot schaamde en het zweet me op mijn rug stond, laat staan dat ze dan dus een hele dag daar zijn zonder mij er bij.
En dan vraag ik ze idd wel 's ochtends iets als 'zullen jullie lief zijn en niet steeds ruzie met elkaar maken?'
Eigenlijk heb ik best moeitemet hoe dat soort opmerkingen hier weggezet worden als je zelf al toe geeft een brave te hebben. Dat is best makkelijk praten dan namelijk. Twee temperamentvolle heren zoals de mijne die, ongelogen, elkaar echt opjutten, tot steeds grotere hoogtes, is toch wel even andere koek denk ik.
Dreigen met de andere ouder doen we trouwens niet, daar zie ik ook het nut niet van in.
Nope, ben ik niet met je eens.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:38 schreef Ticootje het volgende:
De vraag zul je lief zijn is net zo raar als ver van tevoren afspreken dat er bij het eten niet van tafel mag worden gelopen. Eer je aan tafel zit zijn ze het toch alweer vergeten.
hier is het eerder onderdeel van het afscheidsritueel eigenlijk. Ik zeg altijd 'lief zijn hè' *insert vette knipoog... Geloof niet dat dat haar zelfbeeld ondermijnt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:31 schreef Moonah het volgende:
Kinderen kunnen prima bedenken wat niet door de beugel kan. Lief zijn is een heel normaal begrip.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:40 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nope, ben ik niet met je eens.
"Lief zijn" is heel breed en ook best abstract.
Dat voorbeeld van aan tafel blijven is heel concreet gedrag. Op het moment van aan tafel gaan kun je je kind even herinneren aan de afspraak.
Klopt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kinderen kunnen prima bedenken wat niet door de beugel kan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop