90cm bij 200cm en zo'n 10mm dik. Douchewanden worden over het algemeen gemaakt van gehard veiligheidsglas toch?quote:Op vrijdag 27 april 2012 02:00 schreef webb2012 het volgende:
ligt er denk ik ook wel aan hoe groot / zwaar de glasplaat is..
Ja maar een aluminium gootje is nooit dieper dan de bovenkant vloerverwarming.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:30 schreef blomke het volgende:
Maar dan moet je de goot uitslijpen in de bestaande vloer?
Of al rekening mee houden met tegels leggen. Dat gootje kan ook zonder profiel, gewoon een sleuf. Glasplaat op twee blokjes zetten en dan afkitten. Kan echt geen kant op.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:30 schreef blomke het volgende:
Maar dan moet je de goot uitslijpen in de bestaande vloer?
Dit dacht ik inderdaad ook. Ik vermoed dat het in de praktijk wel goed zit als je het aan 2 muren vast zet met zo'n stang en het op de vloer gewoon vast kit met montage kit. Je moet er natuurlijk niet aan gaan hangen maar blijven staan doet het wel.quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:56 schreef Moro het volgende:
Sleuven frezen in tegels zie ik eigenlijk nietzo zitten, ik kan ook nergens zo snel eigenlijk iets vinden wat de norm is in montage. Ik ging er vanuit dat een muur montage + wandsteun eigenlijk wel voldoende was, eventueel kiten zodat er geen zooi onder gaat zitten.
Aparte woning, met die schuine ramen. Wel een mooie douche trouwensquote:Op vrijdag 27 april 2012 14:07 schreef _VoiD_ het volgende:
Hier trouwens de badkamer glaswanden van mij:
[ link | afbeelding ]
De glasplaten zitten circa 10 mm in de wand en vloer en zijn afgekit. Platen van 15 mm dik. Verder nergens glassteunen gebruikt. En ja, het is stevigMaar dat mag ook wel met die diktes haha.
Het is sowieso beter om de platen te verzinken in een gleuf zodat deze niet opzij kan en volledig omsloten wordt door kit. Als je de plaat alleen aan de onderkant kit aan de grond is het echt veel slapper.
Leidingen voor vloerverwarming hebben over het algemeen geen aluminium laag.quote:Op zondag 29 april 2012 02:00 schreef junkiexp het volgende:
Zoals gezegd zijn de slangen van de vloerverwarming makkelijk op te zoeken in de vloer met een goed detectieapparaat.
Een hoop slangen zijn tegenwoordig voorzien van een aluminium kern, dan is het helemaal makkelijk.
In de praktijk zal het niet zo werken, of de leidingen moeten al zijn ingefreesd, dan zou het werken. Als er 5 á 7 cm cement over ligt zou de massa egaler opwarmen,dan is het een uitdaging om ze te vinden.quote:Op zondag 29 april 2012 09:57 schreef blomke het volgende:
Wat ik bedoelde, is de vloer natbesproeien met een plantenspuit. Daarna de verwarmming hoog opstoken. Daar waar de slangen lopen, is het droogpatroon als eerste te zien (in theorie dan hé).
Dat is zeker niet waar, dit is een trend die de laatste jaren is opgekomen, wij verkopen denk ik 50/50 AKB tegenover vol kunststof.quote:Op zondag 29 april 2012 09:49 schreef cvboer het volgende:
[..]
Leidingen voor vloerverwarming hebben over het algemeen geen aluminium laag.
De enige manier om dergelijke leidingen op te sporen is met infrarood detectie.
Ik zie niet voordelen van vloerverwarmingsbuis met alu-laag tov de vol kunststof buis.quote:Op zondag 29 april 2012 12:49 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dat is zeker niet waar, dit is een trend die de laatste jaren is opgekomen, wij verkopen denk ik 50/50 AKB tegenover vol kunststof.
AKB blijft ook veel beter in vorm nadat je het gebogen hebt.
De prijsstunters die vloerverwarming aanleggen die zullen inderdaad PE-RT gebruiken ivm de prijs.
Deze is goed te gebruiken voor alle soorten leidingen:
http://www.hilti.nl/holnl(...)g=nl&nodeId=-440997#
Goed man, reageren op een topic uit aprilquote:Op maandag 29 oktober 2012 10:09 schreef Glass4life het volgende:
Een douchewand kan gewoon op de tegels gezet worden. Hier zijn speciale siliconenblokjes voor. Die zijn transparant en ca 2 a 3mm hoog. Hier kun je de glasplaat op laten rusten en daarna de wand binnen en buiten afkitten met transparante zuurvrije siliconenkit. Het overtollige stukje siliconen kun je aan beide zijden wegsnijden en dan zie je deze zelfs niet meer zitten. Simpel en doeltreffend. Geen vieze profielen! Die plaat glijdt echt niet meer weg.
Succes.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:09 schreef Glass4life het volgende:
Een douchewand kan gewoon op de tegels gezet worden. Hier zijn speciale siliconenblokjes voor. Die zijn transparant en ca 2 a 3mm hoog. Hier kun je de glasplaat op laten rusten en daarna de wand binnen en buiten afkitten met transparante zuurvrije siliconenkit. Het overtollige stukje siliconen kun je aan beide zijden wegsnijden en dan zie je deze zelfs niet meer zitten. Simpel en doeltreffend. Geen vieze profielen! Die plaat glijdt echt niet meer weg.
Succes.
Waar kun je die siliconenblokjes kopen. Ergens een web winkel warmteservice ??? Hier bij de PraGaKa en Multimate keken ze of ze water zagen branden.quote:Maar goed, nu hij toch weer bovenaan staat. De douchewand staat inmiddels stevig en ben er erg tevreden mee. Inderdaad gewoon twee blokjes er onder en afgekit aan de buitenkant.
En aan de muurzijde, hoe heb je dat nu opgelost?quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:56 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Goed man, reageren op een topic uit april. Kut spammer.
Maar goed, nu hij toch weer bovenaan staat. De douchewand staat inmiddels stevig en ben er erg tevreden mee. Inderdaad gewoon twee blokjes er onder en afgekit aan de buitenkant.
Ja heb ik ook, wie is de topic schopperquote:Op maandag 29 oktober 2012 22:23 schreef TigerXtrm het volgende:
Op de muur zit ie gewoon in een profiel en op de vloer dus vast gekit. Zal morgen even een fotootje maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |