abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110926047
quote:
10s.gif Op zondag 29 april 2012 09:49 schreef cvboer het volgende:

[..]

Leidingen voor vloerverwarming hebben over het algemeen geen aluminium laag.
De enige manier om dergelijke leidingen op te sporen is met infrarood detectie.
Dat is zeker niet waar, dit is een trend die de laatste jaren is opgekomen, wij verkopen denk ik 50/50 AKB tegenover vol kunststof.
AKB blijft ook veel beter in vorm nadat je het gebogen hebt.
De prijsstunters die vloerverwarming aanleggen die zullen inderdaad PE-RT gebruiken ivm de prijs.

Deze is goed te gebruiken voor alle soorten leidingen:

http://www.hilti.nl/holnl(...)g=nl&nodeId=-440997#
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 29 april 2012 @ 13:38:46 #32
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_110927867
quote:
2s.gif Op zondag 29 april 2012 12:49 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Dat is zeker niet waar, dit is een trend die de laatste jaren is opgekomen, wij verkopen denk ik 50/50 AKB tegenover vol kunststof.
AKB blijft ook veel beter in vorm nadat je het gebogen hebt.
De prijsstunters die vloerverwarming aanleggen die zullen inderdaad PE-RT gebruiken ivm de prijs.

Deze is goed te gebruiken voor alle soorten leidingen:

http://www.hilti.nl/holnl(...)g=nl&nodeId=-440997#
Ik zie niet voordelen van vloerverwarmingsbuis met alu-laag tov de vol kunststof buis.
Voor hoge temperaturen hoef je het niet te doen, de vloerverwarming is immers begrensd op 45 graden.

Wel een mooie detector trouwens. Benieuwd wat ie kost.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_110928032
Bosch heeft een multidetector voor 'n ¤100 - 120,- (Bosch Pro GMS 120)
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_110928632
Bij de oplevering heeft mijn aannemer expliciet verteld; niet in de vloer boren. Ook niet proberen. Bij lekkage zijn wij niet aansprakelijk en de verzekering zal het je ook niet makkelijk maken aangezien je er voor bent gewaarschuwd.

Dus ik ga het er gewoon niet op wagen, detector of niet :). Ik ga het er op wagen met de montagekit oplossing, ik ga er vanuit dat het dan stevig genoeg staat.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_110936496
Succes. Ik heb redelijk wat RVS strips (ook in badkamer) geplakt. Overigens gebruikte ik 2K epoxylijm. Mijn werkwijze:

1. beide oppervlakken ontvetten
2. " " opruwen
3. plakken volgens de vast-los-vast methode.

Alles zit nog steeds muurvast.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 29-04-2012 17:47:28 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:09:25 #36
387861 Glass4life
Glassdesign starts here...
pi_118568137
Een douchewand kan gewoon op de tegels gezet worden. Hier zijn speciale siliconenblokjes voor. Die zijn transparant en ca 2 a 3mm hoog. Hier kun je de glasplaat op laten rusten en daarna de wand binnen en buiten afkitten met transparante zuurvrije siliconenkit. Het overtollige stukje siliconen kun je aan beide zijden wegsnijden en dan zie je deze zelfs niet meer zitten. Simpel en doeltreffend. Geen vieze profielen! Die plaat glijdt echt niet meer weg.
Succes.
  maandag 29 oktober 2012 @ 11:32:03 #37
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_118570759
Hoe dik zijn je tegels ? slijp er een tegel tussenuit, boor hier gaatjes in, schoef de beugel van de onderkant vast, lijm de tegel weer op zijn plek.
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_118571719
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:09 schreef Glass4life het volgende:
Een douchewand kan gewoon op de tegels gezet worden. Hier zijn speciale siliconenblokjes voor. Die zijn transparant en ca 2 a 3mm hoog. Hier kun je de glasplaat op laten rusten en daarna de wand binnen en buiten afkitten met transparante zuurvrije siliconenkit. Het overtollige stukje siliconen kun je aan beide zijden wegsnijden en dan zie je deze zelfs niet meer zitten. Simpel en doeltreffend. Geen vieze profielen! Die plaat glijdt echt niet meer weg.
Succes.
Goed man, reageren op een topic uit april :'). Kut spammer.

Maar goed, nu hij toch weer bovenaan staat. De douchewand staat inmiddels stevig en ben er erg tevreden mee. Inderdaad gewoon twee blokjes er onder en afgekit aan de buitenkant. ^O^
  maandag 29 oktober 2012 @ 12:12:28 #39
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_118572342
Ik heb een douchecabine van twee deuren die met magneetsluiting tegen elkaar in de 'losse' hoek sluiten. Die hang je alleen aan de muur. Lekker handig als je de badkamer schoonmaakt, deurtje open, water en schoonmaakmiddel op de vloer en boenen met een luiwagen, naspoelen en droogtrekken.

En geen gaten in de vloer hoeven te boren dus.
pi_118591852
quote:
Op maandag 29 oktober 2012 10:09 schreef Glass4life het volgende:
Succes.
quote:
Maar goed, nu hij toch weer bovenaan staat. De douchewand staat inmiddels stevig en ben er erg tevreden mee. Inderdaad gewoon twee blokjes er onder en afgekit aan de buitenkant. ^O^
Waar kun je die siliconenblokjes kopen. Ergens een web winkel warmteservice ??? Hier bij de PraGaKa en Multimate keken ze of ze water zagen branden.
Jeroentje.
pi_118597127
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:56 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Goed man, reageren op een topic uit april :'). Kut spammer.

En aan de muurzijde, hoe heb je dat nu opgelost?

En heb je één zijde open, of een constructie met een deur?

Foto's van het resultaat misschien? :+
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_118601886
Op de muur zit ie gewoon in een profiel en op de vloer dus vast gekit. Zal morgen even een fotootje maken.
pi_118602937
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:23 schreef TigerXtrm het volgende:
Op de muur zit ie gewoon in een profiel en op de vloer dus vast gekit. Zal morgen even een fotootje maken.
Ja heb ik ook, wie is de topic schopper :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_118633685
Ook benieuwd naar een foto :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')