abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:12:03 #61
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_111033598
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
AFM kijkt over schouder Deloitte mee naar Vestia

Deloitte doet onderzoek naar het controlewerk bij wooncorporatie Vestia. KPMG trok vorige week de goedkeuring met terugwerkende kracht in. De AFM is nauw betrokken bij het controleonderzoek van Deloitte. (Tel, p.19)

Is dat nou niet gezellig voor Deloitte :?
Ik hoop dat de overheid nu eens een eind maakt aan de marktwerking met publiek geld van 300 miljard euro
Gewoon de bestuurders met een zak geld wegsturen en een ambtenaar van volkshuisvesting neeкzetten die verantwoording moet aflegggen

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 02-05-2012 15:47:49 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:38:01 #62
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_111039212
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:25 schreef Maraca het volgende:
Ga je ook nog op Snabbi en mij reageren? :P
:Y
Omdat hij zo leuk is speciaal voor jullie :+

:6
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:55:11 #63
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_111039874
Was er niet ooit zo'n topic hier bijna dichtgegooid omdat er teveel op accountants 'gezeurd' zou worden?

Blijkbaar was dat gezeur niet onterecht...
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:14:56 #64
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111040747
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:55 schreef GoedeVraag het volgende:
Was er niet ooit zo'n topic hier bijna dichtgegooid omdat er teveel op accountants 'gezeurd' zou worden?

Blijkbaar was dat gezeur niet onterecht...
Het is alleen jammer dat het alleen maar geschreeuw is en het plaatsen van selectieve nieuwsberichten om de accountant in een zo kwaad mogelijk daglicht te zetten. Tegenargumenten worden genegeerd en dat is jammer.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:11:47 #65
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_111043398
nee, hier blijkt de kwade genius van accountants die te groot worden

Ik hoop dat mijn werkgever zich dit aantrekt en een andere neemt, weg met KPMG en hun politieke vrienden
quote:
wo 02 mei 2012, 15:17
|
Sobi dient klacht in tegen Vestia-accountant KPMG
Van onze verslaggever
AMSTERDAM - De Stichting Onderzoek Bedrijfs Informatie (SOBI), van Pieter Lakeman heeft een tuchtklacht ingediend tegen Vestia-accountant KPMG, zo maakt de stichting bekend. Volgens Lakeman heeft KPMG ten onrechte de jaarrekening van Vestia over 2010 goedgekeurd. In de stukken zou onvolledige en misleidende informatie staan over de rentederivaten die de woningcorporaties een miljardenstrop hebben opgeleverd. Ook zouden eigen vermogen en resultaat veel te hoog zijn weergegeven.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:21:09 #66
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111043803
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:11 schreef michaelmoore het volgende:
nee, hier blijkt de kwade genius van accountants die te groot worden

Ik hoop dat mijn werkgever zich dit aantrekt en een andere neemt, weg met KPMG en hun politieke vrienden

[..]

Nee, hier blijkt dat mensen zo'n grote haat jegens accountants hebben dat ze een blinde vlek hebben ontwikkeld en niet meer openstaan voor argumenten. Zeker als deze argumenten betrekking hebben op het erop wijzen dat jullie steeds de verkeerde regelgeving erbij betrekken. Ja, zo kom ik ook wel tot een ander resultaat.

Lakeman is net zo. Naast Dirk Scheringa zijn accountants zijn grootste vijand. Het is gewoon niet meer serieus te nemen :N
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:49:47 #67
371032 GoedeVraag
pi_111045190
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:21 schreef Maraca het volgende:

[..]

Nee, hier blijkt dat mensen zo'n grote haat jegens accountants hebben dat ze een blinde vlek hebben ontwikkeld en niet meer openstaan voor argumenten. Zeker als deze argumenten betrekking hebben op het erop wijzen dat jullie steeds de verkeerde regelgeving erbij betrekken. Ja, zo kom ik ook wel tot een ander resultaat.

Lakeman is net zo. Naast Dirk Scheringa zijn accountants zijn grootste vijand. Het is gewoon niet meer serieus te nemen :N
En wat is nu de strekking van je verhaal? De beschuldigingen uit de krant zijn onjuist en ongefundeerd? Er valt de accountant niets te verwijten in de Vestia-zaak?
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:51:24 #68
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111045262
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:49 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

En wat is nu de strekking van je verhaal? De beschuldigingen uit de krant zijn onjuist en ongefundeerd?
Dat weet ik niet :) Ik heb geen onderzoek verricht. De strekking van mijn verhaal is dat we hier best een goede discussie over kunnen voeren, maar dat het jammer is dat het alleen maar gebitch is op de accountant terwijl we ook kunnen kijken naar de regelgeving.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:49 schreef GoedeVraag het volgende:
Er valt de accountant niets te verwijten in de Vestia-zaak?
Dat zeg ik helemaal nergens, dat maak jij ervan :') Het is niet allemaal zo zwart-wit.
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:53:16 #69
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_111045360
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:21 schreef Maraca het volgende:

[..]

Als controleurs corrupt blijken, dan glijden we af naar een maffiastaat, daar moeten we voor waken
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:54:25 #70
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111045417
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als controleurs corrupt blijken, dan glijden we af naar een maffiastaat, daar moeten we voor waken
Als controleurs corrupt blijken, mag daar inderdaad actie tegen genomen worden en mag dat ook consequenties hebben. Heb je helemaal gelijk in. Maar waarom gooien met pek en veren terwijl er nog een onderzoek loopt?
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:54:49 #71
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_111045435
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:51 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat weet ik niet :) Ik heb geen onderzoek verricht. De strekking van mijn verhaal is dat we hier best een goede discussie over kunnen voeren, maar dat het jammer is dat het alleen maar gebitch is op de accountant terwijl we ook kunnen kijken naar de regelgeving.

[..]

Dat zeg ik helemaal nergens, dat maak jij ervan :') Het is niet allemaal zo zwart-wit.
vervang regelgeving door zorgplicht, en je ziet dat de accountant in gebreke bleef
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:56:18 #72
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_111045503
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:54 schreef Maraca het volgende:

[..]

Als controleurs corrupt blijken, mag daar inderdaad actie tegen genomen worden en mag dat ook consequenties hebben. Heb je helemaal gelijk in. Maar waarom gooien met pek en veren terwijl er nog een onderzoek loopt?
Als er een vrijspraak van die verdenking komt, dan zal dat een ieder verheugen, ook mij
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:56:40 #73
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111045521
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

vervang regelgeving door zorgplicht, en je ziet dat de accountant in gebreke bleef
Dat weet ik niet, want ik weet niet over welke informatie de accountant beschikte ten tijde van de controle. Dat zal uit het onderzoek blijken en daar ben ik razend benieuwd naar..
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:57:42 #74
371032 GoedeVraag
pi_111045572
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:54 schreef Maraca het volgende:

[..]

Hoe weten wij dat het onderzoek betrouwbaar zal zijn? Is dat op grond van zelfde soort gedachte als dat accountants altijd betrouwbaar zouden zijn? En waarom zouden mensen geen eigen conclusie mogen trekken op basis van eigen onderzoek?
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:58:26 #75
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111045603
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:57 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Hoe weten wij dat het onderzoek betrouwbaar zal zijn? Is dat op grond van zelfde soort gedachte als dat accountants altijd betrouwbaar zouden zijn?
Als dat het uitgangspunt is dan hoort dit topic niet in AEX maar in TRU.
  woensdag 2 mei 2012 @ 17:01:41 #76
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111045727
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:57 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Hoe weten wij dat het onderzoek betrouwbaar zal zijn? Is dat op grond van zelfde soort gedachte als dat accountants altijd betrouwbaar zouden zijn? En waarom zouden mensen geen eigen conclusie mogen trekken op basis van eigen onderzoek?
Op basis van eigen onderzoek? Dat kan niet want je beschikt niet over het controledossier dus je informatie zal derhalve nooit volledig zijn. Als je bedoelt onderzoek op basis van krantenartikels dan geldt nog steeds bovenstaande opinie, want ook zij kunnen nooit en te nimmer beschikken over het controledossier.

En begrijp me niet verkeerd. Natuurlijk mag je een mening hebben hierover en natuurlijk mag je kritiek hebben op de accountant. Maar het is momenteel wel met enorme oogkleppen op terwijl we hier zo'n mooie discussie van kunnen maken met voor- en tegenstanders! Maar ik heb het idee dat als Snabbi en ik iets roepen jullie erover heen lezen en weer rustig verder gaan op basis van IFRS ;(
  woensdag 2 mei 2012 @ 17:02:18 #77
371032 GoedeVraag
pi_111045759
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:58 schreef Maraca het volgende:

[..]

Als dat het uitgangspunt is dan hoort dit topic niet in AEX maar in TRU.
Eerder werd hier geroepen dat accountants toch wel betrouwbare mensen zouden zijn. Nu blijkt er een plotseling onderzoek naar die stelling gedaan te moeten worden...

Wat als er straks blijkt dat er onderzoek naar dat onderzoek gedaan moet worden? Wellicht zal het voor jou als verrassing komen, maar wie stelt dat jij op dat gebied de waarheid in pacht hebt?

Tot nu toe lijkt het alsof de mensen die direct doorzagen dat het in de Vestia-zaak waarschijnlijk niet helemaal snor zat met de accountant er een scherpere kijk op hebben dan jij, voor zover dat momenteel uit de media-berichtgeving valt op te maken.
  woensdag 2 mei 2012 @ 17:05:02 #78
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_111045877
Ik ben geen accountant en heb geen verstand van de exacte regelgeving. Maar als een organisatie een derivaten constructie heeft afgesloten met een risico van miljarden dan verwacht ik dat een accountant eist dat dat vet gedrukt in het jaarverslag komt.

Als een accountant dat niet doet (wat de regels ook zeggen) dan is zijn rol nutteloos.

[ Bericht 0% gewijzigd door malleable op 02-05-2012 17:22:40 ]
  woensdag 2 mei 2012 @ 17:07:29 #79
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_111045993
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:02 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Eerder werd hier geroepen dat accountants toch wel betrouwbare mensen zouden zijn. Nu blijkt er een plotseling onderzoek naar die stelling gedaan te moeten worden...

Wat als er straks blijkt dat er onderzoek naar dat onderzoek gedaan moet worden? Wellicht zal het voor jou als verrassing komen, maar wie stelt dat jij op dat gebied de waarheid in pacht hebt?

Tot nu toe lijkt het alsof de mensen die direct doorzagen dat het in de Vestia-zaak waarschijnlijk niet helemaal snor zat met de accountant er een scherpere kijk op hebben dan jij, voor zover dat momenteel uit de media-berichtgeving valt op te maken.
Volgens mij praten wij langs elkaar heen :o
  woensdag 2 mei 2012 @ 17:08:05 #80
371032 GoedeVraag
pi_111046022
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:01 schreef Maraca het volgende:

[..]

Op basis van eigen onderzoek? Dat kan niet want je beschikt niet over het controledossier dus je informatie zal derhalve nooit volledig zijn. Als je bedoelt onderzoek op basis van krantenartikels dan geldt nog steeds bovenstaande opinie, want ook zij kunnen nooit en te nimmer beschikken over het controledossier.

En begrijp me niet verkeerd. Natuurlijk mag je een mening hebben hierover en natuurlijk mag je kritiek hebben op de accountant. Maar het is momenteel wel met enorme oogkleppen op terwijl we hier zo'n mooie discussie van kunnen maken met voor- en tegenstanders! Maar ik heb het idee dat als Snabbi en ik iets roepen jullie erover heen lezen en weer rustig verder gaan op basis van IFRS ;(
Eigen onderzoek kan ook in generieke zin in de praktijk gedaan worden. In de realiteit zijn veel dingen te koop die niet in tekstboekjes staan.

Ergens valt wel wat te zeggen voor het 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is', aan de andere kant is hier redelijk wat vermoedensbewijs, en vind ik het wat naïef om maar van onschuld uit te willen gaan.

Je zou momenteel nog maar met zo'n tekstboekjesverhaal aankomen over hoe woningcorporaties en hun directeuren er enkel op uit zijn om een maatschappelijke functie te vervullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')