RTL XL - Alle afleveringen van Gepest!quote:Gepest!
In het programma Gepest! vertellen slachtoffers van pesterijen èn pestkoppen hun aangrijpende verhaal. Peter van der Vorst kijkt in iedere aflevering van Gepest! met een andere hoofdpersoon terug op de schoolperiode. Wanneer begon het pesten? Wat gebeurde er precies? Hoe bepalend was de ellende voor de rest van het leven van het slachtoffer? Of: wat bewoog pestkoppen er toe anderen het leven zuur te maken?
Wordt regelmatig op donderdag uitgezonden bij RTL 4 om 21.30 uur.
ik versta nog altijd: .... wat de neuk .....quote:Op donderdag 26 april 2012 22:33 schreef Karina het volgende:
Oh dit was de laatste. En ik weet nog steeds niet wat ze zingen
niemand vond hem leuuuukkkkkquote:Op donderdag 26 april 2012 22:33 schreef Karina het volgende:
Jij werd naar voren getrokken zeker. Met de tafel voor in de klas in de hoekquote:Op donderdag 26 april 2012 22:32 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Ik werd ook voorgetrokken en ik was de pester
Niemand vond 'm leukquote:Op donderdag 26 april 2012 22:33 schreef Karina het volgende:
Waar het hart van vol is.....quote:Op donderdag 26 april 2012 22:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
ik versta nog altijd: .... wat de neuk .....
Bij de leraar ja,quote:Op donderdag 26 april 2012 22:34 schreef WcPot het volgende:
[..]
Jij werd naar voren getrokken zeker. Met de tafel voor in de klas in de hoek
tsja inderdaadquote:Op donderdag 26 april 2012 22:34 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Waar het hart van vol is.....
Gewoon de enige normale reactie in de hele seri afleveringenquote:Op donderdag 26 april 2012 22:34 schreef Murmeli het volgende:
ze hebben de enige aardige pester voor de laatste aflevering bewaard
esther of vera?quote:
Niks, was de voorlopig laatste aflevering.quote:
Kraam jij altijd zoveel onzin uit.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:38 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb een paar van deze afleveringen gezien, waaronder een meisje dat ergens in een of andere woonvorm zat, die was vorige week of 2 weken geleden ofzo.
Maar ja, volgens mij is het stelselmatig zo dat die lui de schuld van hun falen/mislukken/shit/whatever geven aan het gepest worden, en dus houden ze eigenlijk direct/indirect iemand anders verantwoordelijk voor de shit waar ze nu in zitten.
Ik geloof dat niet zo. Ik vind 't een beetje makkelijk. Ja, gepest worden is kut, ik kan het weten want ik werd ook gepest, maar fuck die shit. Dat was tig jaar geleden. Niet iedereen die gepest is zit 15 jaar later nog met de ellende, en zit nog te zeiken (sorry, zo zie ik 't echt) van 'oh boehoehoehoe toen ik 14 was werd ik gepest en daarom heb ik nu allemaal toestanden".
Flikker toch op. Geef je zelf een schop onder je hol en ga eens aan jezelf werken in plaats van 15 jaar later nog steeds met je vingertje naar anderen te wijzen. Er is niemand die iets voor je gaat doen, alles wat je bereikt moet je zelf doen, dus deal with it. Er zijn overigens ook mensen die wel 'normaal' door gaan na gepest te zijn, dus ik geloof niet zo dat die ellende waar bepaalde mensen in zitten door het pesten komt. Ik denk dat daar nog een dieper liggend issue achter zit, dus dan is het leuk dat je mensen gaat confronteren in zo'n programma, maar heb je nou écht écht excuses nodig van iemand die 15 jaar geleden niet aardig tegen je was, om dan wél verder te kunnen met je leven?
Kom nou zeg
Oh jij bent er zo eentje die graag anderen de schuld geeft?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:39 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Kraam jij altijd zoveel onzin uit.
Niet iedereen die gepest is zit jaren later nog in de ellende nee. Maar sommige mensen wel. Ik denk niet dat je voor een ander kunt beslissen hoe zij het ervaren hebben.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:38 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb een paar van deze afleveringen gezien, waaronder een meisje dat ergens in een of andere woonvorm zat, die was vorige week of 2 weken geleden ofzo.
Maar ja, volgens mij is het stelselmatig zo dat die lui de schuld van hun falen/mislukken/shit/whatever geven aan het gepest worden, en dus houden ze eigenlijk direct/indirect iemand anders verantwoordelijk voor de shit waar ze nu in zitten.
Ik geloof dat niet zo. Ik vind 't een beetje makkelijk. Ja, gepest worden is kut, ik kan het weten want ik werd ook gepest, maar fuck die shit. Dat was tig jaar geleden. Niet iedereen die gepest is zit 15 jaar later nog met de ellende, en zit nog te zeiken (sorry, zo zie ik 't echt) van 'oh boehoehoehoe toen ik 14 was werd ik gepest en daarom heb ik nu allemaal toestanden".
Flikker toch op. Geef je zelf een schop onder je hol en ga eens aan jezelf werken in plaats van 15 jaar later nog steeds met je vingertje naar anderen te wijzen. Er is niemand die iets voor je gaat doen, alles wat je bereikt moet je zelf doen, dus deal with it. Er zijn overigens ook mensen die wel 'normaal' door gaan na gepest te zijn, dus ik geloof niet zo dat die ellende waar bepaalde mensen in zitten door het pesten komt. Ik denk dat daar nog een dieper liggend issue achter zit, dus dan is het leuk dat je mensen gaat confronteren in zo'n programma, maar heb je nou écht écht excuses nodig van iemand die 15 jaar geleden niet aardig tegen je was, om dan wél verder te kunnen met je leven?
Kom nou zeg
Ze zullen vast wel iets uitzendenquote:Op donderdag 26 april 2012 22:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niks, was de voorlopig laatste aflevering.
nou ja, het is natuurlijk wel zo dat de een er makkelijker mee om kan gaan dan een ander. Jij dus makkelijker dan die gepesten op tv. En het is wel zo dat dat pesten van tig jaar geleden nog wel sporen kan achterlaten. Ik ben ook gepest. Heb er geen traumas aan overgehouden en het laat me koud als ik ze weer es tegenkom. Dan voel ik me juist beter dan hun. Maar denk wel dat die onzekerheid die ik in me heb komt door mn pestverleden. Dat blijft er denk ik.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:38 schreef CoolGuy het volgende:
Kom nou zeg
Ik wil dat ook niet beslissen voor een ander. Ik zeg gewoon wat ik er van vind.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:41 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Niet iedereen die gepest is zit jaren later nog in de ellende nee. Maar sommige mensen wel. Ik denk niet dat je voor een ander kunt beslissen hoe zij het ervaren hebben.
En ik zeg wat ik daar van vind.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik wil dat ook niet beslissen voor een ander. Ik zeg gewoon wat ik er van vind.
Nee, je zegt tegen me dat ik dat niet kan beslissen voor een ander. Dat doe ik ook niet, dus je opmerking dat ik dat wil beslissen gaat niet op.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:49 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
En ik zeg wat ik daar van vind.
Dus je bedoelt te zeggen dat er al een reden ten grondslag ligt voordat het kind gepest wordt?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:49 schreef Sannne het volgende:
Ben het wel eens met CoolGuy.
Het is gewoon een cirkel. Kind wordt gepest omdat... (is al een depressief kind, huilt snel, is veel te wijs voor haar leeftijd (kan geen kind zijn) ziet er anders uit..)
Ik denk dat die dingen ook de basis zijn van de rest van je leven. Zeker omdat je er, mede door het pesten, nooit uit komt.
Het pesten zal meetellen, maar niet DE reden zijn.
Dit dus.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:38 schreef CoolGuy het volgende:
Kom nou zeg
Ja nou ja kijk, gepest worden is kut, dat is zo. Maar je kunt niet de rest van je leven ellende hebben en na al die jaren nog steeds maar jammeren dat het komt omdat in 2 havo iemand niet lief tegen je was.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:49 schreef Sannne het volgende:
Ben het wel eens met CoolGuy.
Het is gewoon een cirkel. Kind wordt gepest omdat... (is al een depressief kind, huilt snel, is veel te wijs voor haar leeftijd (kan geen kind zijn) ziet er anders uit..)
Ik denk dat die dingen ook de basis zijn van de rest van je leven. Zeker omdat je er, mede door het pesten, nooit uit komt.
Het pesten zal meetellen, maar niet DE reden zijn.
Ik zeg nergens dat je dat wil beslissen. Ik zeg dat je het niet kunt beslissen voor een ander hoe diegene iets ervaart of opvangt. En dat doe je wel op het moment dat je zegt dat diegene zich aanstelt.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, je zegt tegen me dat ik dat niet kan beslissen voor een ander. Dat doe ik ook niet, dus je opmerking dat ik dat wil beslissen gaat niet op.
Duh. Heb je m'n post goed gelezen of stond het je bij de 1e regel al niet aan en dacht je daar even op te moeten reageren?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:52 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Dus je bedoelt te zeggen dat er al een reden ten grondslag ligt voordat het kind gepest wordt?
Wat een onzin. Vaak wordt er juist gepest om de meest random dingetjes. Dat een kind er anders uitziet dan de rest bijvoorbeeld of andere kleren aan krijgt van z'n oudersquote:Op donderdag 26 april 2012 22:53 schreef Sannne het volgende:
Vaak wel, ja. In mijn ervaring, en de afgelopen afleveringen gezien te hebben.
Really? Dus als ik dat beslis (een besluit maken is iets dat vast staat he) dan ondervind de persoon in kwestie daar hinder van?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:54 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat je dat wil beslissen. Ik zeg dat je het niet kunt beslissen voor een ander hoe diegene iets ervaart of opvangt. En dat doe je wel op het moment dat je zegt dat diegene zich aanstelt.
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Really? Dus als ik dat beslis (een besluit maken is iets dat vast staat he) dan ondervind de persoon in kwestie daar hinder van?
... dus je bent het toch met sannne eens?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:56 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Wat een onzin. Vaak wordt er juist gepest om de meest random dingetjes. Dat een kind er anders uitziet dan de rest bijvoorbeeld of andere kleren aan krijgt van z'n oudersDat soort dingetjes liggen niet ten grondslag aan een ellendig leven.
Nou? Ja of nee? Nee he? Precies, dus ik beslis helemaal niks voor een ander.quote:
Het punt ontgaat je volledig, laat maar.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou? Ja of nee? Nee he? Precies, dus ik beslis helemaal niks voor een ander.
Ik denk dat het punt me juist ontzettend duidelijk isquote:Op donderdag 26 april 2012 23:00 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Het punt ontgaat je volledig, laat maar.
Best jammer wel.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:02 schreef Fascination het volgende:
Coolguy kan nie begrijpend lezen nie.
Zolang ik dat voor m'n werk maar wel kan kan 't me voor de rest niet boeien. Instelling die mensen die gepest zijn ook zouden moeten hebben overigens.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:02 schreef Fascination het volgende:
Coolguy kan nie begrijpend lezen nie.
Soms weet je dat rationeel gezien ook wel, maar kán je er niet overheen komen, en blijft het pijn doen. Sommige mensen kunnen veel shit aan, anderen niet.. Ik begrijp je punt dus wel, maar je moet ook beseffen dat niet iedereen is zoals jij.. probeer ze dus niet te veroordelen.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja nou ja kijk, gepest worden is kut, dat is zo. Maar je kunt niet de rest van je leven ellende hebben en na al die jaren nog steeds maar jammeren dat het komt omdat in 2 havo iemand niet lief tegen je was.
Weet je, die mensen gaan ook verder, get over it. Het gaat je ook niks opleveren om daar over bezig te blijven. Degenen door wie je gepest werd gaan ook verder met hun leven, en at the end of the day zul je er toch zelf iets van moeten maken.
Nou, ik ben van het zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Overigens, als je na 15 jaar nog steeds in de shit zit geef je de pesters natuurlijk (als je het als gepeste dan per se zo wil zien) alsnog de overwinning in handen he. Ze hebben je vernietigd, want 15 jaar later heb je er nog steeds veel last van.quote:Op vrijdag 27 april 2012 01:02 schreef Rosa_blanca het volgende:
[..]
Soms weet je dat rationeel gezien ook wel, maar kán je er niet overheen komen, en blijft het pijn doen. Sommige mensen kunnen veel shit aan, anderen niet.. Ik begrijp je punt dus wel, maar je moet ook beseffen dat niet iedereen is zoals jij.. probeer ze dus niet te veroordelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |