abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111075444
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:19 schreef Ludacriss het volgende:
Een eigen risico van 400 euro... :') |:(

Hiermee naai je dus de chronisch zieken en minder bedeelden op het gebied van zorg.
Die 400 euro eigen bijdrage is inderdaad erg hoog. Het zou op deze manier beter zijn als je zou kunnen kiezen voor een zorgverzekering of niet. Hoewel je dan misschien wel een beetje Amerikaanse praktijken krijgt waarbij mensen hun operatie niet kunnen betalen. Ik ben het er echter wel mee eens dat er bijvoorbeeld een eigen bijdrage komt voor een bezoek aan de huisarts. Er zijn echt veel mensen die elke week bij de huisarts zitten voor elk klein kwaaltje.
pi_111075644
quote:
7s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat klopt engezonde mensen worden elders weer genaaid. Het geld is op, dat doet iedereen pijn.
Het geld is inderdaad op maar sommige zaken zijn zo essentieel dat je je moet afvragen of het wel slim is om door te voeren. Ik vraag me daarnaast af of het wel gaat werken, mensen zullen nu minder snel naar een dokter komen. Bij veel ziektebeelden toch wel erg belangrijk als dit in een vroeg stadium wordt opgemerkt, werkt namelijk kostenbesparend en de economie heeft meer voordeel aan werkende mensen dan aan dode.
pi_111075809
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:29 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Het geld is inderdaad op maar sommige zaken zijn zo essentieel dat je je moet afvragen of het wel slim is om door te voeren. Ik vraag me daarnaast af of het wel gaat werken, mensen zullen nu minder snel naar een dokter komen. Bij veel ziektebeelden toch wel erg belangrijk als dit in een vroeg stadium wordt opgemerkt, werkt namelijk kostenbesparend en de economie heeft meer voordeel aan werkende mensen dan aan dode.
Als je gezondheid je geen 200 euro per jaar meer waard is... Overigens zullen de lagere inkomens hiervoor deels via hogere zorgtoeslag gecompenseerd worden.
pi_111076454
quote:

Hiermee naai je dus de chronisch zieken en minder bedeelden op het gebied van zorg.
Je ga je zo langszamerhand dan afvragen waarom je dan nog verzekerd bent, als je straks steeds vaker twee keer de portomonnee mag trekken. Eerst de premie voor een behandeling dat in eerste instantie niet eens vergoed wordt.. :')
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2012 @ 11:54:58 #280
230491 Zith
pls tip
pi_111078660
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:12 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nee, het CPB heeft methodes als "AOW omhoog, die mensen moeten werken, dus komen er 400.000 banen bij". Het is dat voor de domme meute dat soort kreten het goed doen maar in feite stelt het geen ene biet voor.
Ik denk dat je het werk van de econometristen daar wat onderschat.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 3 mei 2012 @ 11:56:44 #281
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111078736
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:54 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik denk dat je het werk van de econometristen daar wat onderschat.
Of je plaatst eens wat fundamentele vraagtekens bij een vakgebied dat een compleet eigen leven is gaan leiden.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2012 @ 12:00:10 #282
230491 Zith
pls tip
pi_111078880
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Of je plaatst eens wat fundamentele vraagtekens bij een vakgebied dat een compleet eigen leven is gaan leiden.
Ik denk dat jouw fundamentele vraagtekens niet echt relevant zijn kijkende naar hoe jij denkt dat de econometrie (bij het CBS) werkt. Beetje het niveau van een PVV adept die de meteorologische wetenschap afkraakt omdat hij erachter is gekomen dat vulkanen ook CO2 uitstoten.

Maar voel je vooral vrij om inhoudelijke fundamentele vraagtekens te stellen ipv onzin als 'cbs denkt: als pensioenleeftijd omhoog, mensen werken langer'. Waar heb je precies kritiek op? Het stochastische process? Fout gebruik van exogene variabelen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Zith op 03-05-2012 12:05:37 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 3 mei 2012 @ 12:13:50 #283
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111079374
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 12:00 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik denk dat jouw fundamentele vraagtekens niet echt relevant zijn kijkende naar hoe jij denkt dat de econometrie (bij het CBS) werkt.

Maar voel je vooral vrij om inhoudelijke fundamentele vraagtekens te stellen ipv onzin als 'cbs denkt: als pensioenleeftijd omhoog, mensen werken langer'. Waar heb je precies kritiek op? Het stochastische process? Fout gebruik van exogene variabelen?
En hier zit dus de kern van mijn punt, dank daarvoor. Je kan wel met een hele reeks aan methoden en modellen komen in de hoop het beeld te creeren dat daardoor het CPB het bij het rechte eind heeft, ik constateer dat bij de doorrekening mbt het VVD gedeelte het volgende staat:

quote:
De stijging van de aow- en pensioenleeftijd wordt verondersteld ook de maatschappelijke
norm voor de uitreedleeftijd te verhogen. Men werkt hierdoor langer door.
Er zullen ongetwijfeld hoogdravende theorien achter zitten, in de praktijk klopt er geen reet van. 50+'ers die hun baan kwijtraken zitten 2 jaar langer in de bijstand, dat is het gevolg.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_111079386
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 01:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Of ze nu aow of bijstand krijgen, is toch ongeveer hetzelfde qua bedrag?

Ik vraag met trouwens af of je aanvullend pensioen (als die ingaat op je 65ste) gekort gaat worden op een eventuele bijstandsuitkering... :+
bijstand zit natuurlijk wel een vermogenstoets in....
  donderdag 3 mei 2012 @ 14:31:12 #285
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_111084763
quote:
7s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je gezondheid je geen 200 euro per jaar meer waard is... Overigens zullen de lagere inkomens hiervoor deels via hogere zorgtoeslag gecompenseerd worden.
hahahahaha ja uiteraard _O- ........
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:46:59 #286
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_111134703
quote:
Werknemers hoeven er niet op te rekenen dat hun baas ze compenseert voor de afschaffing van de belastingvrije reiskostenvergoeding. Veel werkgevers staan niet te springen om hier extra geld voor uit te trekken.

Dit blijkt uit een peiling van onderzoeksbureau Panteia onder ruim zevenhonderd ondernemers. Slechts 19% geeft aan dat zijn personeel niet hoeft op te draaien voor de lastenverzwaring.

In het akkoord dat de zogeheten Kunduz-coalitie vorige week sloot, staat dat de belastingvrije reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer wordt afgeschaft. Als het aan CDA, VVD, D66, Groen Links en de ChristenUnie ligt, krijgen werknemers niet langer een onbelaste vergoeding van maximaal ¤ 0,19 per kilometer.

Door belasting te heffen op de woon-werkvergoeding krijgt de gemiddelde werknemer volgens vakbonden de helft minder reiskosten vergoed. Dat kan honderden tot duizenden euro's per jaar schelen.

Gezien de ingezakte huizenmarkt is het voor de meeste werknemers geen optie om dichter bij hun werk te gaan wonen. Zij kunnen hun huidige woning moeilijk verkopen.
http://www.telegraaf.nl/d(...)tenvergoeding__.html
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_111141759
Als onze koningin drie jaar belasting gaat betalen over haar vermogen, en drie jaar zelf in onderhoud gaat voorzien............ dan zijn wij out of the bleu :D :D
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 mei 2012 @ 20:18:42 #288
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_111142762
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:55 schreef kiwiko het volgende:
Als onze koningin drie jaar belasting gaat betalen over haar vermogen, en drie jaar zelf in onderhoud gaat voorzien............ dan zijn wij out of the bleu :D :D
:') hoeveel heeft ze dan?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_111143165
ik weet wel wat ze verdient

quote:
Zij 'verdient' meer dan 10.000 euro per uur. Meer dan vele 'captains of industrie.' Stefan Stasse neemt alle ingrediënten mee en slaat aan het rekenen. Hij ontdekt dat we in Nederland per hoofd van de bevolking 23 keer zoveel voor ons staatshoofd betalen dan de Duitsers. Alleen de beveiliging rond Beatrix, die regelmatig gaten vertoont, staat op de begroting voor maar liefst 40.000.000 euro!

Lees meer: http://www.nujij.nl/econo(...).lynkx#ixzz1tvWHulYz
haar vermogen volgens Quote
quote:
Beatrix: waardeer ons maar af!

Het Oranje-vermogen geldt als het bestbewaarde geheim van Den Haag. Over de rijkdom van koningin Beatrix doen al jaren wilde schattingen de ronde, variërend van enkele honderden miljoenen euro’s tot ¤20 miljard of meer.
mnaargoed, zij is degene die zichzelf elke ochtend weer in de spiegel moet aankijken ......... wetend dat er mensen afhankelijk zijn van voedselbanken, en dat die aantallen alleen maar meer worden ........ Ik kan het niet, zij blijkbaar wel.
pi_111143247
quote:
Het Nederlandse koningshuis kost 39,6 miljoen euro per jaar, aldus Matthijs dinsdag in de Vlaamse krant De Morgen. Alleen de Britten zijn duurder uit: zij zijn 46,6 miljoen kwijt aan hun koninklijke familie. In Noorwegen bedragen de kosten ruim 28 miljoen, in België 13,7 miljoen, in Denemarken en Zweden een dikke 12 miljoen en in Spanje bijna 8,8 miljoen. Het goedkoopst zijn de Luxemburgers uit: hun groothertog en familie staat jaarlijks voor 8,7 miljoen euro op de begroting.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 mei 2012 @ 20:30:11 #291
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_111143290
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:29 schreef kiwiko het volgende:

[..]

zoveel bezuiniging valt er dus niet te halen.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_111143351
Als deze mevrouw 10% van haar vermogen aan haar onderdanen zou schenken....... zijn we er al.........

Maar 10%........ maar 10%
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 mei 2012 @ 20:39:29 #293
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_111143784
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:31 schreef kiwiko het volgende:
Als deze mevrouw 10% van haar vermogen aan haar onderdanen zou schenken....... zijn we er al.........

Maar 10%........ maar 10%
10% van wat, alle bedragen zijn gokjes. Maar we kunnen ook alle andere miljardairs vragen 10% te schenken
DeLuna vindt me dik ;(
pi_111144095
Andere miljadairs zijn geen koningin :) Zij hoort voor ons te zorgen, niet andersom :D
  zaterdag 5 mei 2012 @ 10:49:28 #295
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_111162297
quote:

eigen risico verhogen is absurd en helemaal geen oplossing. Je haalt de behandelprikkels en kostenophopingen vanuit de zorgverleners niet uit het systeem, dus nu 400 euro en straks 1000 euro eigen risico? De kosten zullen exponentieel blijven oplopen in het huidige verziekte systeem. Je legt de rekening voor de systeemfouten nu volledig neer bij de patienten. Je moet kijken waarom die zorgkosten zo stijgen, dat is allang bekend (oa Ab Klink heeft hier een heel onderzoek aan geweid) Waarom gebruiken we dan een lapmiddel als het eigen risico in plaats van een integrale oplossing??
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_111162600
quote:

Die worden gecompenseerd. SOmmige chronisch zieken hebben ook helemaal geen hoge zorgkosten (ik ken er 2 in mijn vriendengroep) en de compensatie ingevoerd een tijd terug was meer dan de zorgkosten voor hun. Als dezelfde compensatie regeling wordt toegepast gaan hun er weer uit vooruit.
Sommige gaan erop vooruit en sommige achteruit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_111162603
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je ga je zo langszamerhand dan afvragen waarom je dan nog verzekerd bent, als je straks steeds vaker twee keer de portomonnee mag trekken. Eerst de premie voor een behandeling dat in eerste instantie niet eens vergoed wordt.. :')
Je verzekert je voor operaties en ziekenhuisopname (700 euro per dag als je er alleen maar ligt). De overige dingen kosten ook geen drol, dus die zijn prima zelf op te brengen voor gezonde mensen, omdat ze maar sporadisch gebeuren.

[ Bericht 49% gewijzigd door sjorsie1982 op 05-05-2012 11:18:50 ]
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_111162698
Ik heb sinds de invoering van het eigen risico altijd zelf ook al het hoogste bedrag aan eigen risico genomen. Tussen de 700 en 800 euro eigen risico in totaal dus. Dat zal volgend jaar kennelijk rond de 900 euro worden, zal mij een worst wezen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_111162710
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 11:17 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb sinds de invoering van het eigen risico altijd zelf ook al het hoogste bedrag aan eigen risico genomen. Tussen de 700 en 800 euro eigen risico in totaal dus. Dat zal volgend jaar kennelijk rond de 900 euro worden, zal mij een worst wezen.
Heb ik ook :) Ik vind het wel best. Ik zat zelfs een tijd lang dat ik meer zorgtoeslag kreeg dan mijn premie was. Als je maar een hele kleine spaarrekening hebt, dan haal je dit er prima uit, mits je gezond bent.
Mijn eigen risico is al jaren een paar tientjes per jaar aan wat medicijnen. Als je de tandartskosten erook bijneemt dan zit ik op hooguit 100 euro per jaar aan zorgkosten, die niet vergoed worden. Een normaal persoon in NL sterft hierdoor echt niet de hongersdood hoor.
pi_111162763
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 11:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Heb ik ook :) Ik vind het wel best. Ik zat zelfs een tijd lang dat ik meer zorgtoeslag kreeg dan mijn premie was. Als je maar een hele kleine spaarrekening hebt, dan haal je dit er prima uit, mits je gezond bent.
Ook met een grote spaarrekening haal je het er prima uit. Ik bespaar immers bijna 40 euro per maand op mijn premie. Zorgtoeslag krijg ik helaas niet.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')