Paars is per definitie zonder CDA.quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:35 schreef Arcee het volgende:
Het is Paars+ met CDA en CU in plaats van de PvdA.
Tsja, het mooie aan Paars vind ik het liberale, het reliloze, dus wat dat betreft vind ik CDA en CU bepaald geen verbetering ten opzichte van PvdA.
Maar is het veel beter dan over rechts met de PVV of over links met de SP.
En het is met de twee beste partijen van Nederland: VVD en D66.
Ja, weet ik.quote:
quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:02 schreef Jarno het volgende:
Liever iets paarsigs maar dit zou, als dat echt niet kan, een acceptabel alternatief zijn.
Dat was vroeger zo, tijdens de christen-democratische hegemonie. Inmiddels is het CDA zelf een van de splinterpartijen. Van mij mogen ze erbij. Zeker met Haersma Buma als frontman.quote:
Het hele idee van Paars is daarentegen volgens mij dat het een progressief kabinet is zonder christelijke (CDA) partij.quote:Op zaterdag 28 april 2012 10:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat was vroeger zo, tijdens de christen-democratische hegemonie. Inmiddels is het CDA zelf een van de splinterpartijen. Van mij mogen ze erbij. Zeker met Haersma Buma als frontman.
Ja en dan extra grefo's binnenhalen ben ik toch niet zo enthousiast overquote:Op zaterdag 28 april 2012 10:54 schreef Tanin het volgende:
[..]
Het hele idee van Paars is daarentegen volgens mij dat het een progressief kabinet is zonder christelijke (CDA) partij.
Het hele idee van Paars is sowieso niet van deze tijd. Alle paarse issues zijn allang binnen: euthanasie, homohuwelijk, koopzondagen. Daar gaat het CDA echt niet meer tegen protesteren.quote:Op zaterdag 28 april 2012 10:54 schreef Tanin het volgende:
[..]
Het hele idee van Paars is daarentegen volgens mij dat het een progressief kabinet is zonder christelijke (CDA) partij.
Maar zonder GL, CU, PvdA, SP en PVV gaat nooit lukken, dus er moet toch een aantal van die partijen erbij.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:32 schreef MrBadGuy het volgende:
Als het zonder GL en CU kan, dan zou het ideaal zijn. Deze Kunduz-coalitie is nog wel te doen, maar het is zeker niet mijn eerste keus. Gelukkig is het wel zonder PvdA, SP en PVV, dat is ook wel wat waard
Zonder het CDA zou je misschien ook eens wat aan het landbouwbeleid kunnen doen. Ook zou je het drugsbeleid onder de dominees vandaan kunnen trekken, maar dat is theorie aangezien de VVD-ers geen god nodig blijken te hebben om hun ziekelijke bedilzucht en antiliberale reflexen de vrije loop te laten.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het hele idee van Paars is sowieso niet van deze tijd. Alle paarse issues zijn allang binnen: euthanasie, homohuwelijk, koopzondagen. Daar gaat het CDA echt niet meer tegen protesteren.
Het zal een hervormingskabinet zijn. Niet centrum-rechts. Tenzij je werkelijk denkt dat met de koers van de SP en PvdA hervormt kan worden. Dan is alles dat daarvan afwijkt al snel rechts.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dit. Gelet op het pakket wat er nu ligt, lijkt me deze coalitie geen positief vooruitzicht om 4 jaar aan de macht te hebben. De VVD gaat daarin ongetwijfeld de anderen overvleugelen en dan krijgen we een VVD-Kabinet met gedoogsteun van die andere groepjes.
Dit. Goed verwoord.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:35 schreef eleusis het volgende:
Voor.
En dan zeker ook om wat het NIET is: geen PVV, geen PvdA, geen SP, met andere woorden geen reactionair onderbuikenbeleid, dat zou iets heel moois zijn.
VVD-CDA-D66 zal lastig worden, maar we hebben nog een lange weg te gaan tot de verkiezingen. Het CDA zou zich bijvoorbeeld nog prima kunnen herstellen met iemand als Buma aan het roer, als de PvdA op de radicale linkse weg blijft zitten kan D66 daar wel kiezers weghalen en het is ook maar de vraag of de PVV wel echt haar kiezers vast weet te houden.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar zonder GL, CU, PvdA, SP en PVV gaat nooit lukken, dus er moet toch een aantal van die partijen erbij.
Het religieuze karakter van het huidige kabinet of een mogelijk Kunduz kabinet lijkt mij ook vrij minimaal. Daarbij zijn de onderlinge verhoudingen goed en gunnen ze elkaar ook iets. Dat is met een PvdA erbij een heel andere spel.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het hele idee van Paars is sowieso niet van deze tijd. Alle paarse issues zijn allang binnen: euthanasie, homohuwelijk, koopzondagen. Daar gaat het CDA echt niet meer tegen protesteren.
Einde van de winkelsluitingstijden wetquote:Op zaterdag 28 april 2012 11:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het zijn wat mij betreft op het gebied van niet-economische dingen zo'n beetje de belangrijkste afspraken om te maken, en ik zie het CDA het niet doen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 14:10 schreef nikk het volgende:
Dat is toch echt gerommel in de marge. Daarbij valt een hoop ook mét het CDA te regelen.
Het is geen wassenneus, als ik mijn winkel op zondag open wil hebben, dan vind ik dat ik dat recht moet hebben.quote:Op zaterdag 28 april 2012 14:17 schreef nikk het volgende:
De winkeltijdenwet is een wassen neus. Misschien moet je je bij de kerk uitschrijven. Voor 99,9 procent van de homoseksuele leraren geldt die bescherming al. En landbouwsubsidies is een Europees probleem.
En het zou niet mijn keuze moeten zijn. De kerk hoort dat recht niet te hebben.quote:Op zaterdag 28 april 2012 14:23 schreef nikk het volgende:
Dat is jouw keuze natuurlijk. Dat de kerk jouw adres kan opvragen is volgens mij simpel te verhelpen. Daar zijn geen wetten of kabinetten voor nodig. Tenminste, dat denk ik. Daarbij waren ook de PvdA en de SP tegen de verruiming van de winkeltijdenwet, dus succes daarmee.
Je bent ooit ingeschreven, vermoedelijk door jouw ouders. Schrijf je gewoon uit... Daarbij zijn er meer instanties die dergelijke gegevens kunnen opvragen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 14:25 schreef Tanin het volgende:
[..]
En het zou niet mijn keuze moeten zijn. De kerk hoort dat recht niet te hebben.
Ik vermoed dat de PvdA een stuk makkelijker te overtuigen is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |