abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage vrijdag 27 april 2012 @ 09:23:38 #26
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_110851283
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:10 schreef Jarno het volgende:
Mja, Sap is niet echt wat maar mensen moeten ook eens voorbij een lijsttrekker leren kijken hoor. Ik ben ook geen fan van Pechtold maar er staan er gelukkig nog meer op de lijst (vd Ham ftw!!) en daarnaast gaat het gewoon om het verkiezingsprogramma en niet het poppetje (al zitten er wat irritante poppetjes tussen, toegegeven ;) ).
Ik stem ook vanwege het partijprogramma, niet eens het verkiezingsprogramma. Voor mij is het langetermijndenken en de politieke visie de reden om te stemmen, niet de poppetjes.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 27 april 2012 @ 09:25:28 #27
236046 NotYou
tigerblood
pi_110851324
Kunduz, als in de Afghaanse provincie waar Nederland, of eigenlijk slechts deze partijen, een "politietrainingsmissie" heen heeft gezonden die ondanks het 'niet-militaire' karakter toch begeleid wordt door (eveneens Nederlandse) F16's?

Dat deze partijen nu zo verstandig zijn geweest samen toch snel een lijstje bezuinigingen op te stellen maakt deze groep bewezen leugenaars nog geen reden voor feest. In tegendeel. Het zou me trouwens wat geweest zijn als ze hier samen niet uit waren gekomen. :') _O-
Je suis Charlie Sheen
  Redactie Frontpage vrijdag 27 april 2012 @ 09:28:40 #28
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_110851409
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:25 schreef NotYou het volgende:
Kunduz, als in de Afghaanse provincie waar Nederland, of eigenlijk slechts deze partijen, een "politietrainingsmissie" heen heeft gezonden die ondanks het 'niet-militaire' karakter toch begeleid wordt door (eveneens Nederlandse) F16's?

Dat deze partijen nu zo verstandig zijn geweest samen toch snel een lijstje bezuinigingen op te stellen maakt deze groep bewezen leugenaars nog geen reden voor feest. In tegendeel: het zou me wat geweest zijn als ze hier samen niet uit waren gekomen. :')
:')

Wat een onzinnige redenatie. Ik neem aan dat je op de SP stemt? Dat is nl. de enige partij in de parlementaire geschiedenis die niet voor één of andere Afghanistan missie gestemd heeft... Maar goed, de SP weigerde de afgelopen dagen om ook maar over bezuinigen te praten, wat haar totaal ongeloofwaardig en populistisch maakte.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_110851468
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:23 schreef Weltschmerz het volgende:

Het is nogal oppervlakkig om volledig op een programma af te willen gaan.
Imho zijn poppetjes ook oppervlakkig dus de waarheid zal in het midden liggen :).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 27 april 2012 @ 09:31:14 #30
236046 NotYou
tigerblood
pi_110851482
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:28 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

:')

Wat een onzinnige redenatie. Ik neem aan dat je op de SP stemt? Dat is nl. de enige partij in de parlementaire geschiedenis die niet voor één of andere Afghanistan missie gestemd heeft... Maar goed, de SP weigerde de afgelopen dagen om ook maar over bezuinigen te praten, wat haar totaal ongeloofwaardig en populistisch maakte.
Het gaat me niet zozeer om de Afghanistan missies in het algemeen (waar ik overigens inderdaad wel op tegen was en ben) maar puur de verpakking van de huidige. Noem het beestje gewoon bij zijn naam en belieg de bevolking die je dient te vertegenwoordigen er niet over. :N
Je suis Charlie Sheen
  Redactie Frontpage vrijdag 27 april 2012 @ 09:32:52 #31
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_110851525
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:31 schreef NotYou het volgende:

[..]

Het gaat me niet zozeer om de Afghanistan missies in het algemeen (waar ik overigens inderdaad wel op tegen was en ben) maar puur de verpakking van de huidige. Noem het beestje gewoon bij zijn naam en belieg de bevolking die je dient te vertegenwoordigen er niet over. :N
Je bedoelt net zoals de Uruzgan missie altijd een 'vredesmissie' en geen vechtmissie was?

Daar hebben alle partijen behalve D66, GL en de SP over gelogen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 27 april 2012 @ 09:39:14 #32
236046 NotYou
tigerblood
pi_110851706
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:32 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Je bedoelt net zoals de Uruzgan missie altijd een 'vredesmissie' en geen vechtmissie was?
Gevoerd door defensie, ja. :') Maar dat is veel meer een semantische kwestie. Ben 't overigens wel met je eens dat ook dat nergens op slaat. ^O^

Wat dit anders en in mijn beleving ook kwalijker maakt is dat hier moedwillig de feitelijke aard van een missie verzwegen dan wel verdraaid wordt.
Je suis Charlie Sheen
pi_110851858
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:30 schreef Jarno het volgende:

[..]

Imho zijn poppetjes ook oppervlakkig dus de waarheid zal in het midden liggen :).
Het zijn toch echt de poppetjes die het verschil maken. Aan het afwachtende karakter en gebrek aan leiderschap van Balkenende hebben we 10 jaar lamlendige politiek te danken. Dat verkiezingsprograma van D66 was volslagen irrelevant met maar 2 (?) zetels, maar dankzij het poppetje Pechtold werd D66 min of meer de oppositieleider. Rutte's opportunistisch weglachhouding leverde ons dit dramakabinet op, absoluut niet het verkiezingsprogramma. Sap wil zo graag meedoen en belangrijk zijn dat we er dit en Kunduz aan te danken hebben. Samson denkt in klassieke verhoudingen van regering die met iets komt en oppositie die daar tegenin gaat, en miste daarom de boot.

Verkiezingsprogramma's kunnen je heel grof vertellen waar iemand heen wil, maar niet hoe iemand het spel speelt. En hoe men het spel speelt bepaalt veel meer de uitkomst.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_110851907
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het zijn toch echt de poppetjes die het verschil maken. Aan het afwachtende karakter en gebrek aan leiderschap van Balkenende hebben we 10 jaar lamlendige politiek te danken. Dat verkiezingsprograma van D66 was volslagen irrelevant met maar 2 (?) zetels, maar dankzij het poppetje Pechtold werd D66 min of meer de oppositieleider. Rutte's opportunistisch weglachhouding leverde ons dit dramakabinet op, absoluut niet het verkiezingsprogramma. Sap wil zo graag meedoen en belangrijk zijn dat we er dit en Kunduz aan te danken hebben. Samson denkt in klassieke verhoudingen van regering die met iets komt en oppositie die daar tegenin gaat, en miste daarom de boot.

Verkiezingsprogramma's kunnen je heel grof vertellen waar iemand heen wil, maar niet hoe iemand het spel speelt. En hoe men het spel speelt bepaalt veel meer de uitkomst.
Wat ik tegen de hele poppetjescultus heb is dat het snel een irrelevante reeks ad hominems wordt ipv dat het over inhoud gaat. Halsema is een stijf wijf, Rutte is een kuthomo, Wilders een racist, Pechtold een eigenwijze kabouter, Bos heeft een lekker kontje, etc. Daar moet je dus voorbij kunnen kijken.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Redactie Frontpage vrijdag 27 april 2012 @ 09:50:27 #35
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_110852042
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:39 schreef NotYou het volgende:

[..]

Gevoerd door defensie, ja. :') Maar dat is veel meer een semantische kwestie. Ben 't overigens wel met je eens dat ook dat nergens op slaat. ^O^

Wat dit anders en in mijn beleving ook kwalijker maakt is dat hier moedwillig de feitelijke aard van een missie verzwegen dan wel verdraaid wordt.
Ik zie nog steeds geen verschil tussen de leugens opgevoerd bij de Uruzgan missie en de Kunduz missie.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_110852285
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:46 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wat ik tegen de hele poppetjescultus heb is dat het snel een irrelevante reeks ad hominems wordt ipv dat het over inhoud gaat. Halsema is een stijf wijf, Rutte is een kuthomo, Wilders een racist, Pechtold een eigenwijze kabouter, Bos heeft een lekker kontje, etc. Daar moet je dus voorbij kunnen kijken.
Klopt, maar je moet ook voorbij de verkiezingsprogramma's kunnen kijken. Ik vind het ook verleidelijk om die een beetje door te lezen en da te kijken waar ik me het beste in kan vinden. Dat gaat me een stuk gemakkelijker af dan bepalen wat voor vlees ik in de kuip heb, of eigenlijk, wat voor hersens. Dus als ik lekker oppervlakkig mijn stem wil bepalen, dan lees ik die programma's even vluchtig door.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_110852693
Nee, veel te christelijk.
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:26:37 #38
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_110853137
Mwah. Toch liever PvdA in plaats van CDA en dan geen Christenunie aub.

Maar combinatie VVD, D66 en als het moet GL vind ik prima. Dit akkoord is al een grote stap in de goede richting.
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:29:36 #39
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_110853243
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 04:00 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben tegen een centrum-rechtse koers met hooguit wat kruimels voor links.
Dit. Gelet op het pakket wat er nu ligt, lijkt me deze coalitie geen positief vooruitzicht om 4 jaar aan de macht te hebben. De VVD gaat daarin ongetwijfeld de anderen overvleugelen en dan krijgen we een VVD-Kabinet met gedoogsteun van die andere groepjes.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:29:56 #40
66444 Lord_Vetinari
pi_110853259
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 08:42 schreef JeMoeder het volgende:
Opnieuw verkiezingen soberso. Maar liever geen Kunduz coalitie, doe maar gewoon Paars III of Paars+ indien de eerste optie niet mogelijk blijkt.
Moeilijk woord, he 'sowieso'?
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:35:14 #41
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_110853436
Voor.

En dan zeker ook om wat het NIET is: geen PVV, geen PvdA, geen SP, met andere woorden geen reactionair onderbuikenbeleid, dat zou iets heel moois zijn.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Redactie Frontpage vrijdag 27 april 2012 @ 10:41:32 #42
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_110853673
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Moeilijk woord, he 'sowieso'?
Zolang je maar niet inhoudelijk hoeft te reageren :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage vrijdag 27 april 2012 @ 10:41:57 #43
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_110853693
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:35 schreef eleusis het volgende:
Voor.

En dan zeker ook om wat het NIET is: geen PVV, geen PvdA, geen SP, met andere woorden geen reactionair onderbuikenbeleid, dat zou iets heel moois zijn.
Wissel de PvdA in voor het CDA en we hebben een deal :P
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:44:15 #44
66444 Lord_Vetinari
pi_110853781
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:35 schreef eleusis het volgende:
Voor.

De PvdA reactionair noemen :')
pi_110853886
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De PvdA reactionair noemen :')
sowieso ... mensen gebruiken de woorden progressief en conservatief helemaal verkeerd in de media tegenwoordig.

Ze doen alsof progressief/conservatief synoniemen zijn van nieuw/oud.

Dus na iedere machtswisseling tussen links en rechts veranderen de termen van betekenis? :')
pi_110876476
Een paar splinterpartijtjes en verder 2/3 van de verantwoordelijke partijen van de wanvertoning van de afgelopen anderhalf jaar. Lijkt me niet verstandig.
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:41:52 #47
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_110876575
Als het zonder CDA zou kunnen, dan is het prima.
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:56:59 #48
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_110877292
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:39 schreef ShadyLane het volgende:
Een paar splinterpartijtjes en verder 2/3 van de verantwoordelijke partijen van de wanvertoning van de afgelopen anderhalf jaar. Lijkt me niet verstandig.
GroenLinks en D66 zijn geen splinterpartijen, domkop. :') Ze hebben zich niet afgescheiden van een grotere partij, zoals Wilders van de VVD.

Zeg dan ''kleine'' partij.
pi_110877930
Wat jij wil. Ik ben gewoon verbaasd dat het collectief geheugen kennelijk maar tot enkele dagen geleden reikt.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 april 2012 @ 21:35:17 #50
862 Arcee
Look closer
pi_110878937
Het is Paars+ met CDA en CU in plaats van de PvdA.

Tsja, het mooie aan Paars vind ik het liberale, het reliloze, dus wat dat betreft vind ik CDA en CU bepaald geen verbetering ten opzichte van PvdA.

Maar is het veel beter dan over rechts met de PVV of over links met de SP.

En het is met de twee beste partijen van Nederland: VVD en D66. ^O^
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')