SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Mensen die o.a. hier postenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------SPOILER: 2012 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze OP vind je hier
[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 27-04-2012 16:57:58 ]![]()
Ik wil vooral mijn basistempo omhoog gooien,
Wat is dan het beste? Intervall of kortere afstanden lopen? Ik doe nu 2-3 keer per week hardlopen en 2-3 keer per week skeeleren/ATB.
Ik loop nu meestal een ronde van 10 km in een uurtje. 3e week dat ik bezig ben met hardlopen![]()
lol alweer één die solliciteert naar een blessurequote:Op donderdag 26 april 2012 18:26 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat is dan het beste? Intervall of kortere afstanden lopen? Ik doe nu 2-3 keer per week hardlopen en 2-3 keer per week skeeleren/ATB.
Ik loop nu meestal een ronde van 10 km in een uurtje. 3e week dat ik bezig ben met hardlopen
Niet meer actief op Fok!![]()
Net even tussen de buien door een stukje wezen rennen. We merken beiden dat we er niet echt lekker inzitten de laatste tijd. Moesten weer redelijk van voor af aan beginnen. Toch volbrengen we ons 2 om 2 minuten hardlopen/ wandel routine (20 minuten in totaal). Hopelijk kunnen we over een tijdje er wat meer van maken!![]()
Let je wel goed op je lichaam? Geef vooral je pezen en spieren de tijd om te wennen.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:26 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik loop nu meestal een ronde van 10 km in een uurtje. 3e week dat ik bezig ben met hardlopen![]()
![]()
Mhaw, als je voorzichtig bent en luistert naar je lichaam ( plus een uitstekende basisconditie bezit ) kan dit primaquote:Op donderdag 26 april 2012 18:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
lol alweer één die solliciteert naar een blessure![]()
![]()
Ik zou in je 10km runs interval "sprintjes" inbouwen. Dus je tempo iets laten zakken maar daarin een aantal intervals van 3/4 minuten waarbij je wat gaat versnellenquote:Op donderdag 26 april 2012 18:26 schreef Kandijfijn het volgende:
Ook af en toe een kortere afstand is geen probleem.![]()
in 3 wk 10 km lopen. Tuurlijk. Nou we gaan het zienquote:Op donderdag 26 april 2012 18:34 schreef Drassss het volgende:
[..]
Mhaw, als je voorzichtig bent en luistert naar je lichaam ( plus een uitstekende basisconditie bezit ) kan dit prima
Niet meer actief op Fok!![]()
Het ligt er natuurlijk wel aan hoe goed zijn basisconditie is. Ik ben namelijk ook zo begonnen als je gewoon verstandig loopt is het gewoon allemaal mogelijkquote:Op donderdag 26 april 2012 18:40 schreef Viking84 het volgende:
[..]
in 3 wk 10 km lopen. Tuurlijk. Nou we gaan het zien
Edit: Voor een echte beginner moet je het natuurlijk niet zo aanpakken![]()
![]()
Het gaat niet om conditie maar om het feit dat je met hardlopen je pezen en spieren op een heel specifieke manier belast en je lichaam daaraan moet wennen. Is al zo vaak uitgelegd hier.
Em hij is een beginner wb hardlopen, begrijp ik uit zijn post.Niet meer actief op Fok!![]()
Uiteraard, maar als de vragensteller naast het hardlopen ook al sporten beoefent waar je veel loopt is het weer een ander verhaal natuurlijkquote:Op donderdag 26 april 2012 18:47 schreef Viking84 het volgende:
Het gaat niet om conditie maar om het feit dat je met hardlopen je perzen en spieren op een heel specifieke manier belast en je lichaam daaraan moet wennen. Is al zo vaak uitgelegd hier.
Edit: Ik wil er geen welles/nietus van maken heMaar wil hooguit aangeven wat de mogelijkheden zijn. Dus we wachten rustig af voor meer info van de vragensteller
![]()
![]()
Zo weer terug, iets te snel gelopen 10.32km/h maar goed. Laatste dagen 5.6, 5.4 en 5.5 km gelopen. Lekker stabiel.![]()
Hebben jullie dat ook weleens? Dat je achteraf bedenkt: "Potverdorie, had ik maar even naar de windrichting en mijn rondje gekeken en dat een beetje afgestemd'?
De tering. Bij het opdraaien van een weg kwam ik in het open veld terecht. Pal wind tegen en toen moest ik nog 3 en 8 minuten. Dacht dat ik kapot gingTempo half kilometertje gezakt, maar kon het gelukkig volhouden.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Het was inderdaad leuk vandaag lekker veel windquote:Op donderdag 26 april 2012 18:56 schreef mosselmossel het volgende:
Hebben jullie dat ook weleens? Dat je achteraf bedenkt: "Potverdorie, had ik maar even naar de windrichting en mijn rondje gekeken en dat een beetje afgestemd'?
De tering. Bij het opdraaien van een weg kwam ik in het open veld terecht. Pal wind tegen en toen moest ik nog 3 en 8 minuten. Dacht dat ik kapot gingTempo half kilometertje gezakt, maar kon het gelukkig volhouden.
![]()
![]()
Op de vraag uit het vorige deel, ja ik ben een beginnend loper. Ben vorig jaar gestart met lopen, beide Evy's uitgelopen en toen na ongeveer 9 maanden door gaan trainen voor een halve marathon. Toen kreeg ik een heupblessure. Fysio bezocht, waren de spieren rondom mijn core te slap, dus moest krachttraining gaan doen.
Lang verhaal kort: half jaar niet gelopen, heupblessure speelde weer op zodra ik 1 stap zette. Ben ik bij Starshoe geweest, eerste wat die kerel zei was dat mijn hardloopschoenen ruk waren! (Nike Lunareclipse, aangemeten en alles!!) Heb nu Saucony Progrid Ride 4 met zooltjes gekregen en loop weer als een zonnetje.
Om wel rustig op te bouwen en blessurevrij te blijven loop ik de hele Evy opnieuw, hoewel deze keer met de 2011 versie. Heb vanmiddag les 6 gelopen. Op de loopband helaas, durfde het niet aan omdat het vrij hard onweerde hier. Sta je op die band, gaat het zonnetje schijnen....![]()
Ik stond letterlijk stil door de tegenwind. Ik kwam er lopend amper tegenopquote:Op donderdag 26 april 2012 18:56 schreef mosselmossel het volgende:
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Het lastige is dat je als beginner niet makkelijk kan weten of hardloop schoenen geschikt zijn voor je of niet. Je weet niet waar je op moet letten.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:57 schreef Rammelaartje het volgende:
Op de vraag uit het vorige deel, ja ik ben een beginnend loper. Ben vorig jaar gestart met lopen, beide Evy's uitgelopen en toen na ongeveer 9 maanden door gaan trainen voor een halve marathon. Toen kreeg ik een heupblessure. Fysio bezocht, waren de spieren rondom mijn core te slap, dus moest krachttraining gaan doen.
Lang verhaal kort: half jaar niet gelopen, heupblessure speelde weer op zodra ik 1 stap zette. Ben ik bij Starshoe geweest, eerste wat die kerel zei was dat mijn hardloopschoenen ruk waren! (Nike Lunareclipse, aangemeten en alles!!) Heb nu Saucony Progrid Ride 4 met zooltjes gekregen en loop weer als een zonnetje.
Om wel rustig op te bouwen en blessurevrij te blijven loop ik de hele Evy opnieuw, hoewel deze keer met de 2011 versie. Heb vanmiddag les 6 gelopen. Op de loopband helaas, durfde het niet aan omdat het vrij hard onweerde hier. Sta je op die band, gaat het zonnetje schijnen....
Ik denk dat dat ook wel verteld mag worden aan beginners, en het ook in boeken mag staan. Ga je hardlopen, wees sceptisch over je eigen schoenen. Ik had een tijdje de Brooks PureConnect, die zijn meesterlijk maar voor mij helaas ongeschikt waardoor ik een lichte knieblessure kreeg. Als ik nu mijn huidige schoenen aan doe en het vergelijk met de PureConnect, en ik nu weet waar ik een beetje op moet letten, schrik ik wel even. Ik mag blij zijn dat ik enkel een lichte blessure opliep. Maar voor de rest was het wel een mooie paar schoenen... goede demping, zaten als een handschoen op mijn voeten maar voor de rest was het niet goed genoeg.Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.![]()
Nou ja, strikt genomen had ik een mail kunnen sturen naar Fortuna maar daar andere collega's wel een email kregen en daar er geld werd afgeschreven geloof ik het wel...quote:Op donderdag 26 april 2012 17:15 schreef Niara het volgende:
[..]
Ohh dank je! Ik dacht dat het vanzelf wel goed zou komen, niet dus.
Welke Fokkers lopen er trouwens nog meer mee?
En goed zeg Ach3r0n! Je mag trots zijn op jezelf! En goed dat je jezelf ingehouden hebt.
Dus morgen nog een keer...
Ik dacht dat RobDriessen ook ging lopen?![]()
Als je deze pace doortrekt gaat dat zeker lukken!quote:Op donderdag 26 april 2012 20:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... 7.33KM in 40 minuten. 11KMH. Mooie pace, de HM onder de 2 uur komt er aanWanneer is je eerst volgende HM?
![]()
Net weer 8 km gelopen. Al zakt de motivatie weg...De afgelopen maanden aan wat evenementen meegedaan op 4 verschillende afstanden.. En de eerst volgende is pas over 6 maanden zoals hoe het er nu uitziet. Voor het eerst in 4 jaar heb ik nog maar weinig zin om naar buiten te gaan.. Kan ook door het weer komen natuurlijk. Gelukkig kan ik mn verstand goed op 0 zetten
![]()
![]()
![]()
Klopt als een bus. Waar ik boos om ben is dat er dit allemaal mee is gebeurd:quote:Op donderdag 26 april 2012 19:33 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Het lastige is dat je als beginner niet makkelijk kan weten of hardloop schoenen geschikt zijn voor je of niet. Je weet niet waar je op moet letten.
Ik denk dat dat ook wel verteld mag worden aan beginners, en het ook in boeken mag staan. Ga je hardlopen, wees sceptisch over je eigen schoenen. Ik had een tijdje de Brooks PureConnect, die zijn meesterlijk maar voor mij helaas ongeschikt waardoor ik een lichte knieblessure kreeg. Als ik nu mijn huidige schoenen aan doe en het vergelijk met de PureConnect, en ik nu weet waar ik een beetje op moet letten, schrik ik wel even. Ik mag blij zijn dat ik enkel een lichte blessure opliep. Maar voor de rest was het wel een mooie paar schoenen... goede demping, zaten als een handschoen op mijn voeten maar voor de rest was het niet goed genoeg.
- voor aanschaf research gedaan op internet, tips opgedaan zoals maatje groter nemen enz.
- bij aanschaf drukanalyse gehad op zo'n plaat die met kleurtjes de druk aan geeft.
- bij blessure: fysiotherapeut naar mijn schoen gekeken en goed bevonden
- loopanalyse laten maken bij Runnersworld in december, goed bevonden
Het heeft me dus niet alleen heel veel tijd gekost maar ook veel geld en pijn. Daar baal ik enorm van! Toen ik er net mee liep kreeg ik lichte shinsplints klachten, toen dacht ik eigenlijk dat het gewoon een beginnersblessure was en heb toen compressiekousen gekocht. Daarmee gingen de klachten weg en dus nooit nagedacht over de schoenen. Die heupblessure nam ik gelukkig wel serieus en ben toen heel snel gestopt met lopen. Eigenlijk net al als wat jij hebt ervaren; ook ik mag van geluk spreken dat het daarbij gebleven is!
Hoe ben jij dan eigenlijk erachter gekomen dat jouw schoenen niet geschikt voor je waren?![]()
Klopt (5km), heb bevestigingsmailtje gehad, geld is nog niet afgeschreven. Zal wel goed komen denk ik.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:10 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Nou ja, strikt genomen had ik een mail kunnen sturen naar Fortuna maar daar andere collega's wel een email kregen en daar er geld werd afgeschreven geloof ik het wel...
Dus morgen nog een keer...
Ik dacht dat RobDriessen ook ging lopen?Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
Forum Opties Forumhop: Hop naar: