Het was heel simpel, we groeiden al decennia zo hard dat we het best konden doen. Begrotingstekorten zijn niet zo zeer het probleem, meer een financieringstekort.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:36 schreef KevinRdam het volgende:
[..]
Kijkend naar mijn persoonlijke situatie: in economische voorspoed sparen, in tegenspoed interen. Of het een huishoudboekje van de overheid is of van je zelf: niet meer uitgeven dan er binnenkomt.
Maar dat is nou juist exact waar het voorliggende akkoord naar streeft.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:36 schreef KevinRdam het volgende:
[..]
Kijkend naar mijn persoonlijke situatie: in economische voorspoed sparen, in tegenspoed interen. Of het een huishoudboekje van de overheid is of van je zelf: niet meer uitgeven dan er binnenkomt.
Helaas is er niet gespaard in de voorspoedige tijden (jaren '90), dus wat nu?quote:Op donderdag 26 april 2012 17:36 schreef KevinRdam het volgende:
[..]
Kijkend naar mijn persoonlijke situatie: in economische voorspoed sparen, in tegenspoed interen.
...
Als andere mensen dat zelf ook gedaan hebben (zoals jij dat gedaan hebt), dan kunnen ze deze bezuinigingen ook prima opvangen. Als mensen niet zelf gespaard hebben, tja dan moeten ze misschien inderdaad een stapje terugdoen. Waarom moet de overheid dit opvangen door nog dieper in de schulden te duiken met alle gevolgen van dien?quote:Op donderdag 26 april 2012 17:36 schreef KevinRdam het volgende:
[..]
Je zou het nog op voortschrijdend inzicht kunnen gooien... maar ook al ben ik het persoonlijk niet meteen eens met de stringente maatregel van 3% dit jaar, het is nóg belangrijker dat er in bepaalde eenheid iets wordt gedaan, dat geeft een signaal af. Daarom zou ik het pakket toch steunen.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:40 schreef Breekfast het volgende:
Volgens mij vergeten al die ''we moeten ons helemaal kapot bezuinigen vanwege Brussel' mensen dat het Nederland zelf is geweest die zo hard gepusht heeft in Europa voor die regels.
Klopt, gelukkig heb ik dit wel gedaan. En wat nu, dat is aan de heren die er voor geleerd hebben. Ik zou het prettig vinden als de grootschalige militaire projecten afgeblazen zouden worden (JSF e.d.).quote:Op donderdag 26 april 2012 17:38 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Helaas is er niet gespaard in de voorspoedige tijden (jaren '90), dus wat nu?
En Limburg ook uit wraak?quote:Op donderdag 26 april 2012 17:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Volgens Frits Wester gaat in het Kunduz-akkoord alsnog die hele Hedwigepolder onder water
17:34 uurquote:Op donderdag 26 april 2012 17:41 schreef mylamboisblack het volgende:
Ik las net dat er een akkoord is gekomen, waar kan ik dit akkoord vinden dan? En gaat het plan van een sociaal leenstelsel ipv basisbeurs toch door? Dit zou echt dramatisch zijn voor studenten.
Dat zou ik dan wel weer sneu vinden nu er dat compromis was gevonden.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Volgens Frits Wester gaat in het Kunduz-akkoord alsnog die hele Hedwigepolder onder water
Waarschijnlijk zijn het ook dezelfde mensen die vinden dat de Grieken maar rücksichtslos moeten bezuinigen.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:40 schreef Breekfast het volgende:
Volgens mij vergeten al die ''we moeten ons helemaal kapot bezuinigen vanwege Brussel' mensen dat het Nederland zelf is geweest die zo hard gepusht heeft in Europa voor die regels.
PVV?quote:Op donderdag 26 april 2012 17:45 schreef mylamboisblack het volgende:
Dankjewel! Best een goed akkoord op zich, waarom hebben ze deze niet eerder kunnen bedenken
Nah wil er wel geld aan overhouden. Limburg verkopen aan de Belgen of Duitsersquote:
Met een dikke middelvinger naar koppejan, die zn chantagemiddel kwijt isquote:Op donderdag 26 april 2012 17:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Serieus? Christenuniequote:Op donderdag 26 april 2012 17:50 schreef Quarant het volgende:
Dat er geen sociaal leenstelsel komt, is te danken aan de Christenunie!
sorry dat ik alleen dit kleine onderdeel van je post eruitpakquote:Op donderdag 26 april 2012 17:42 schreef KevinRdam het volgende:
...
als de grootschalige militaire projecten afgeblazen zouden worden (JSF
...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |