Daar zijn ze al mee bezig sinds Samsom daar op de troon zit en het eerste wat ze daarmee bereikt hebben is dat ze nu buiten deze nieuwe onderhandelingen zijn gevallen.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:15 schreef Breekfast het volgende:
PvdA probeert wel heel opzichtig de zeteltjes van de SP weer terug te winnen
Maar ik neem toch aan dat alle bezuinigingen uit het pakket apart in stemming worden gebracht? Kan me dan niet voorstellen dat de PvdA overal tegen gaat stemmen.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:17 schreef OProg het volgende:
Hoe je ook bekijkt en ondanks dat ik snap dat je het als PvdA niet best kan vinden voor het laag en midden-inkomen: De gevolgen van het niet voldoende bezuinigen (oa door de 3% norm) zijn nog veel groter dan de gevolgen van dit akkoord.
Ja bezuinigen doen we natuurlijk niet voor onszelf en de volgende generatie.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:21 schreef KevinRdam het volgende:
Bezuinig iedereen maar helemaal kapot, om aan Brussel gehoor te geven. Alles voor Europa, waar wij Nederlanders in een referendum duidelijk ons afkeer tegen hebben uitgesproken. Democratie noemen we dat.
Een goede, solide begroting maken doen we ook alleen maar omdat Brussel dat van ons wilquote:Op donderdag 26 april 2012 17:21 schreef KevinRdam het volgende:
Bezuinig iedereen maar helemaal kapot, om aan Brussel gehoor te geven. Alles voor Europa, waar wij Nederlanders in een referendum duidelijk ons afkeer tegen hebben uitgesproken. Democratie noemen we dat.
Feit is dat sinds we 1 blije Europese familie zijn, jaarlijks bij de troonreden van Bea het verlangen groter wordt om van een steeds hoger gebouw af te springen.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:22 schreef alors het volgende:
[..]
Ja bezuinigen doen we natuurlijk niet voor onszelf en de volgende generatie.
Geef iedereen maar bakken met geld, om het korte-termijns electoraat te bevredigen. Alles voor de egoïstische kiezer, en de restschuld is het probleem van de volgende generatie. Sociaal noemen we dat.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:21 schreef KevinRdam het volgende:
Niet een verlangen wat ik persoonlijk herken...maar ga je gang als je het zelf wel zo voelt...quote:Op donderdag 26 april 2012 17:23 schreef KevinRdam het volgende:
[..]
Feit is dat sinds we 1 blije Europese familie zijn, jaarlijks bij de troonreden van Bea het verlangen groter wordt om van een steeds hoger gebouw af te springen.
Als ik u was zou ik de oorzaak bij uzelf zoeken.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:23 schreef KevinRdam het volgende:
[..]
Feit is dat sinds we 1 blije Europese familie zijn, jaarlijks bij de troonreden van Bea het verlangen groter wordt om van een steeds hoger gebouw af te springen.
Nee de boel compleet kapotbezuinigen?quote:Op donderdag 26 april 2012 17:23 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Een goede, solide begroting maken doen we ook alleen maar omdat Brussel dat van ons wil
Noem eens een andere oplossing.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee de boel compleet kapotbezuinigen?
Bezuinigingsronde op bezuinigingsronde op bezuinigingsronde... Op een gegeven moment bereik je een punt dat consumenten echt serieus in hun eigen huishoudboekje moeten snijden. En er echt branches in de problemen gaan komen. De economie komt pas echt goed in de problemen als er een stilstand komt.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:24 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Geef iedereen maar bakken met geld, om het korte-termijns electoraat te bevredigen. Alles voor de egoïstische kiezer, en de restschuld is het probleem van de volgende generatie. Sociaal noemen we dat.
Ik deel dit verlangen niet.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:23 schreef KevinRdam het volgende:
[..]
Snijden is huishoudboekjes, zolang dat nog kan, is er geen probleem.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:28 schreef KevinRdam het volgende:
[..]
Bezuinigingsronde op bezuinigingsronde op bezuinigingsronde... Op een gegeven moment bereik je een punt dat consumenten echt serieus in hun eigen huishoudboekje moeten snijden. En er echt branches in de problemen gaan komen. De economie komt pas echt goed in de problemen als er een stilstand komt.
is ook min of meer figuurlijk bedoeld, al zullen er mensen zijn die echt financieel in de problemen komen. Als ik hoor wat deze maatregelen waarschijnlijk gaan brengen zullen ook hier de klappen wel aankomen, maar heb ruimte in mn persoonlijke huishoudboekje gelukkig.quote:
Kapotbezuinigen? Het gaat over iets minder uit gaan geven en iets meer belasting betalen. Ja dat is heel jammer dat het nodig is, maar het maakt ons nog niet een kapotbezuinigd ontwikkelingsland. Of vind je elk jaar een stuk meer uitgeven dan dat er binnenkomt wel gezond?quote:Op donderdag 26 april 2012 17:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee de boel compleet kapotbezuinigen?
en ook na dit akkoord gaan er nog bezuinigingsronden komen. Willen we het begrotingsgat dichten (dus niet alleen naar 0% brengen, maar ook voorkomen dat het daarna weer op gaat lopen) dan zullen er fundamentele onderdelen van onze verzorgingsstaat heroverwogen moeten worden.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:28 schreef KevinRdam het volgende:
[..]
Bezuinigingsronde op bezuinigingsronde op bezuinigingsronde... Op een gegeven moment bereik je een punt dat consumenten echt serieus in hun eigen huishoudboekje moeten snijden. En er echt branches in de problemen gaan komen. De economie komt pas echt goed in de problemen als er een stilstand komt.
Geen probleem als de bedrijven door verminderde omzet in de problemen gaan komen? Reisbranche, auto industrie (de peiler of de economie wel of niet goed draait), horeca... Zit ook weer een stukje werkgelegenheid bij natuurlijkquote:Op donderdag 26 april 2012 17:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Snijden is huishoudboekjes, zolang dat nog kan, is er geen probleem.
Maar je had liever stijgende overheidsuitgaven gehad, begrijp ik? Wat voor voordelen zag je wel zitten en welke prijs wilde je daarvoor betalen?quote:Op donderdag 26 april 2012 17:31 schreef KevinRdam het volgende:
[..]
is ook min of meer figuurlijk bedoeld, al zullen er mensen zijn die echt financieel in de problemen komen. Als ik hoor wat deze maatregelen waarschijnlijk gaan brengen zullen ook hier de klappen wel aankomen, maar heb ruimte in mn persoonlijke huishoudboekje gelukkig.
De autoindustrie houdt Nederland gelukkig niet draaiende.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:33 schreef KevinRdam het volgende:
[..]
Geen probleem als de bedrijven door verminderde omzet in de problemen gaan komen? Reisbranche, auto industrie (de peiler of de economie wel of niet goed draait), horeca... Zit ook weer een stukje werkgelegenheid bij natuurlijk
Dat is het uiteindelijk: nu bezuinigen is niet leuk, maar beter dan wachten en dan alsnog zwaarder moeten bezuinigen.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:32 schreef MrBadGuy het volgende:
Daarnaast: als we nu niet gaan bezuinigen dan mogen we over een tijdje nog veel meer bezuinigen omdat we veel meer aan rente moeten betalen, wil je dat wel?
Kijkend naar mijn persoonlijke situatie: in economische voorspoed sparen, in tegenspoed interen. Of het een huishoudboekje van de overheid is of van je zelf: niet meer uitgeven dan er binnenkomt.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar je had liever stijgende overheidsuitgaven gehad, begrijp ik? Wat voor voordelen zag je wel zitten en welke prijs wilde je daarvoor betalen?
Het was heel simpel, we groeiden al decennia zo hard dat we het best konden doen. Begrotingstekorten zijn niet zo zeer het probleem, meer een financieringstekort.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:36 schreef KevinRdam het volgende:
[..]
Kijkend naar mijn persoonlijke situatie: in economische voorspoed sparen, in tegenspoed interen. Of het een huishoudboekje van de overheid is of van je zelf: niet meer uitgeven dan er binnenkomt.
Maar dat is nou juist exact waar het voorliggende akkoord naar streeft.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:36 schreef KevinRdam het volgende:
[..]
Kijkend naar mijn persoonlijke situatie: in economische voorspoed sparen, in tegenspoed interen. Of het een huishoudboekje van de overheid is of van je zelf: niet meer uitgeven dan er binnenkomt.
Helaas is er niet gespaard in de voorspoedige tijden (jaren '90), dus wat nu?quote:Op donderdag 26 april 2012 17:36 schreef KevinRdam het volgende:
[..]
Kijkend naar mijn persoonlijke situatie: in economische voorspoed sparen, in tegenspoed interen.
...
Als andere mensen dat zelf ook gedaan hebben (zoals jij dat gedaan hebt), dan kunnen ze deze bezuinigingen ook prima opvangen. Als mensen niet zelf gespaard hebben, tja dan moeten ze misschien inderdaad een stapje terugdoen. Waarom moet de overheid dit opvangen door nog dieper in de schulden te duiken met alle gevolgen van dien?quote:Op donderdag 26 april 2012 17:36 schreef KevinRdam het volgende:
[..]
Je zou het nog op voortschrijdend inzicht kunnen gooien... maar ook al ben ik het persoonlijk niet meteen eens met de stringente maatregel van 3% dit jaar, het is nóg belangrijker dat er in bepaalde eenheid iets wordt gedaan, dat geeft een signaal af. Daarom zou ik het pakket toch steunen.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:40 schreef Breekfast het volgende:
Volgens mij vergeten al die ''we moeten ons helemaal kapot bezuinigen vanwege Brussel' mensen dat het Nederland zelf is geweest die zo hard gepusht heeft in Europa voor die regels.
Klopt, gelukkig heb ik dit wel gedaan. En wat nu, dat is aan de heren die er voor geleerd hebben. Ik zou het prettig vinden als de grootschalige militaire projecten afgeblazen zouden worden (JSF e.d.).quote:Op donderdag 26 april 2012 17:38 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Helaas is er niet gespaard in de voorspoedige tijden (jaren '90), dus wat nu?
En Limburg ook uit wraak?quote:Op donderdag 26 april 2012 17:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Volgens Frits Wester gaat in het Kunduz-akkoord alsnog die hele Hedwigepolder onder water
17:34 uurquote:Op donderdag 26 april 2012 17:41 schreef mylamboisblack het volgende:
Ik las net dat er een akkoord is gekomen, waar kan ik dit akkoord vinden dan? En gaat het plan van een sociaal leenstelsel ipv basisbeurs toch door? Dit zou echt dramatisch zijn voor studenten.
Dat zou ik dan wel weer sneu vinden nu er dat compromis was gevonden.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Volgens Frits Wester gaat in het Kunduz-akkoord alsnog die hele Hedwigepolder onder water
Waarschijnlijk zijn het ook dezelfde mensen die vinden dat de Grieken maar rücksichtslos moeten bezuinigen.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:40 schreef Breekfast het volgende:
Volgens mij vergeten al die ''we moeten ons helemaal kapot bezuinigen vanwege Brussel' mensen dat het Nederland zelf is geweest die zo hard gepusht heeft in Europa voor die regels.
PVV?quote:Op donderdag 26 april 2012 17:45 schreef mylamboisblack het volgende:
Dankjewel! Best een goed akkoord op zich, waarom hebben ze deze niet eerder kunnen bedenken
Nah wil er wel geld aan overhouden. Limburg verkopen aan de Belgen of Duitsersquote:
Met een dikke middelvinger naar koppejan, die zn chantagemiddel kwijt isquote:Op donderdag 26 april 2012 17:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Serieus? Christenuniequote:Op donderdag 26 april 2012 17:50 schreef Quarant het volgende:
Dat er geen sociaal leenstelsel komt, is te danken aan de Christenunie!
sorry dat ik alleen dit kleine onderdeel van je post eruitpakquote:Op donderdag 26 april 2012 17:42 schreef KevinRdam het volgende:
...
als de grootschalige militaire projecten afgeblazen zouden worden (JSF
...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |