voorbereiden in de fracties, de globale plannen die er nu liggen nog even wat concreter uitwerken?quote:
quote:15.49 uur Jolande Sap van GroenLinks zegt dat de Pvda zichzelf buitenspel heeft gezegd, meldt Ron Fresen van de NOS.
Ben benieuwd wat het wisselgeld is.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:52 schreef marcodej het volgende:
Ziet er goed uit. Men lijkt dus vooral voor hervormingen te gaan, die ook nog verder gaan dan het Catshuisakkoord. Erg goed dat met de huizenmarkt en AOW-leeftijd verder aanpakt.
Lekker voor Samsom wel, zijn houding klopte gewoon niet. Dat zag je al in het debat. En dan bereik je dus niks.
Ik ook. Chapeau voor D66, GL en de CU.quote:Ik vind het enorm pleiten voor de partijen die verantwoordelijkheid hebben genomen.
Grote verliezer moet de PVV worden. Wilders is de absolute politieke faalhaas van het jaar.
Sap + 100 deze paar dagen.quote:
dat soort dingen, er zal ook nog wat gerekend moeten worden e.d.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:54 schreef Asphias het volgende:
[..]
voorbereiden in de fracties, de globale plannen die er nu liggen nog even wat concreter uitwerken?
ik vermoed zoiets... maar goeie vraag inderdaad.
Wat is hier het nut van? Meerderheid is meerderheid toch?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:56 schreef marcodej het volgende:
Deal, die niet boven de 3% gaat, is rond en wordt voorgelegd aan Samsom.
Die zullen wel in het passend onderwijs en ontwikkelingshulp(?) liggen.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat het wisselgeld is.
Denk dat het best ver kan gaan.
Laat de PvdA maar flink zaken en verdeel die zetels over GL, D66 en CUquote:Op donderdag 26 april 2012 15:56 schreef alors het volgende:
Kan Samsom nog wel eens duur komen te staan dit...
Ontwikkelingshulp mag w.m.b. toch hogerquote:Op donderdag 26 april 2012 15:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die zullen wel in het passend onderwijs en ontwikkelingshulp(?) liggen.
twitter:APechtoId twitterde op donderdag 26-04-2012 om 15:47:17We zijn er uit! Deal over een begroting die binnen de Europese afspraken valt staat als een huis. Zo kan het dus ook. Dag PVV, dag PvdA! reageer retweet
En duurzaamheid blijkbaarquote:Op donderdag 26 april 2012 15:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die zullen wel in het passend onderwijs en ontwikkelingshulp(?) liggen.
quote:15.55 uur Jolande Sap (GroenLinks): 'Het is bijzonder dat het gelukt is. We hebben een doorbraak bereikt op het terrein van de duurzame economie. De schadelijke bezuinigingen zijn van tafel. Jammer dat de PvdA niet is aangesloten.'
Haha, geweldig!quote:Op donderdag 26 april 2012 16:00 schreef alors het volgende:
twitter:APechtoId twitterde op donderdag 26-04-2012 om 15:47:17We zijn er uit! Deal over een begroting die binnen de Europese afspraken valt staat als een huis. Zo kan het dus ook. Dag PVV, dag PvdA! reageer retweet
Neptweet. Dit is niet Pechtold zelf.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:00 schreef alors het volgende:
quote:Op donderdag 26 april 2012 16:00 schreef alors het volgende:
Nep.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:00 schreef alors het volgende:
Klopt, maar ben jij representatief voor het electoraat van GL? Ikzelf ben ook teleurgesteld dat mijn partij (SP) niet hier aan mee doet. Echter snap ik het wel.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Aan de andere kant laat GL zien dat ze verantwoordelijkheid willen en durven te nemen, dit in tegenstelling tot de SP, de PvdA en de PVV. Ik ben geen GL-fan, maar ik hoop wel dat de stemmers dit ook zien en dat de partij hier toch voor beloond wordt.
Regering van Nationale eenheid (en wss ook de "schuld" delen & dus minder kiezers verliezen).quote:Op donderdag 26 april 2012 15:57 schreef BobW het volgende:
[..]
Wat is hier het nut van? Meerderheid is meerderheid toch?
Wel stom zeg van Samsom
True.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:04 schreef dawg het volgende:
vooral dat 'dag pvv, dag pvda' lijkt me niet iets wat pechtold zelf zo zou verwoorden.
quote:Op donderdag 26 april 2012 16:00 schreef alors het volgende:
Hij stond op die volkskrant blogquote:
quote:15.53 uur De tweet van Pechtold bleek een nepaccount te zijn.
valt nog niks van te zeggen. de inhoud van het principeakkoord is nog niet bekend, evenals de verkiezingsuitslag.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:06 schreef clumsy_clown het volgende:
Maarrrrr, wat gaat dit nou zeggen over de volgende verkiezingen en kabinet hè. PvdA is niet uitgenodigd/wil niet, dus Paars lijkt steeds verder weg te gaan liggen. Wat dan? VVD, D66, CDA...GL?
Er is nog héél lang te gaan voor de verkiezingen + is alles mogelijk in de onderhandelingen. Kijk maar naar de campagnes na Balkie3 & het feit dat Bos & Balkie uiteindelijk toch samen in 1 kabinet gingen zittenquote:Op donderdag 26 april 2012 16:06 schreef clumsy_clown het volgende:
Maarrrrr, wat gaat dit nou zeggen over de volgende verkiezingen en kabinet hè. PvdA is niet uitgenodigd/wil niet, dus Paars lijkt steeds verder weg te gaan liggen. Wat dan? VVD, D66, CDA...GL?
Dat lijkt me helemaal geen slechte combinatie. Vooral de VVD heeft zich de laatste jaren wat afkerig opgesteld t.o.v. alles wat links is, maar D66 en GL zijn best wel pragmatische partijen. Als een gedoog-constructie met de PVV acceptabel is dan zou een regeringsconstructie met D66 en GL dat ook moeten zijn.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:06 schreef clumsy_clown het volgende:
I know, maar icm de gebruikte taal tussen Pechtold en Samsom zie ik het somber in voor Paars. Maar RvLaak heeft een punt wat betreft Bos/Balkenende.Ik ben ongeduldigquote:Op donderdag 26 april 2012 16:08 schreef dawg het volgende:
[..]
valt nog niks van te zeggen. de inhoud van het principeakkoord is nog niet bekend, evenals de verkiezingsuitslag.
En ook heel mooi om te laten zien dat er wel een meerderheid mogelijk is die een begroting in elkaar kan zetten binnen een acceptabele termijn & daar geen 7 weken voor nodig heeftquote:
Ik ben verre van representatief voor het GL-electoraat, niet zo gek ook aangezien ik niet onder het GL-electoraat val. Maar ik hoop wel dat de kiezers aan de linkerzijde GL hier niet op afrekend maar juist mee beloond.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Klopt, maar ben jij representatief voor het electoraat van GL? Ikzelf ben ook teleurgesteld dat mijn partij (SP) niet hier aan mee doet. Echter snap ik het wel.
ik las straks ergens dat de meerderheid van de nederlanders (een peiling dan wel) eigenlijk liever in juni al verkiezingen zouden willen. dus je staat niet alleen in je ongeduld.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:10 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
I know, maar icm de gebruikte taal tussen Pechtold en Samsom zie ik het somber in voor Paars. Maar RvLaak heeft een punt wat betreft Bos/Balkenende.Ik ben ongeduldig.
Natuurlijk wordt GL daar op afgerekend (indien het pakket wordt opgevat als "niet sociaal"). Ze hebben er immers aan meegewerkt.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:12 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik ben verre van representatief voor het GL-electoraat, niet zo gek ook aangezien ik niet onder het GL-electoraat val. Maar ik hoop wel dat de kiezers aan de linkerzijde GL hier niet op afrekend maar juist mee beloond.
Zal misschien ook wat afhangen van wat voor punten GL er nog heeft weten uit te slepen, misschien vallen de plannen nu wat beter te verkopen (al is bezuinigen voor geen een partij leuk).quote:Op donderdag 26 april 2012 16:13 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt GL daar op afgerekend (indien het pakket wordt opgevat als "niet sociaal"). Ze hebben er immers aan meegewerkt.
Misschien niet terecht, maar wel de realiteit.
Bij de Nederlandse burger is het inmiddels wel duidelijk geworden dat er echte hervormingen nodig zijn. Je ziet het aan peilingen over bijv. het verhogen van de pensioenleeftijd en het afbouwen van de HRA: de trend is dat op dat soort plannen steeds minder afwijzend wordt gereageerd. Dat zal bij GL-stemmers niet anders zijn.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:13 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt GL daar op afgerekend (indien het pakket wordt opgevat als "niet sociaal"). Ze hebben er immers aan meegewerkt.
Misschien niet terecht, maar wel de realiteit.
Eensquote:Op donderdag 26 april 2012 16:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zal misschien ook wat afhangen van wat voor punten GL er nog heeft weten uit te slepen, misschien vallen de plannen nu wat beter te verkopen (al is bezuinigen voor een partij leuk).
Gedeeltelijk. SP doet niet mee vanuit haar principes en ideeën over de bezuinigingen. Dat is ook te prijzen.quote:Als er partijen zijn die afgestraft horen te worden dan zijn het juist PVV, SP en PvdA, hopelijk zien de kiezers dat ook in en wordt het toch realiteit.
Het klopt dat men zich dat realiseert. Probleem is echter dat een GL stemmer een ander idee heeft over wat goed is voor NL als een VVD stemmer.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:17 schreef beantherio het volgende:
[..]
Bij de Nederlandse burger is het inmiddels wel duidelijk geworden dat er echte hervormingen nodig zijn. Je ziet het aan peilingen over bijv. het verhogen van de pensioenleeftijd en het afbouwen van de HRA: de trend is dat op dat soort plannen steeds minder afwijzend wordt gereageerd. Dat zal bij GL-stemmers niet anders zijn.
Ik verwacht sowieso dat er wel bepaalde zwaarwegende concessies zijn afgedwongen in ruil voor steun.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |