Dat is wel de inzet.quote:Op donderdag 26 april 2012 09:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Krijgen we nu vanmiddag al de resultaten hiervan te zien?
twitter:politiek24 twitterde op donderdag 26-04-2012 om 10:36:20DONDERDAG LIVE: Vanaf 15 uur Kamerdebat over de begroting voor 2013 op politiek24.nl of mobiel via http://t.co/qKuTByLR reageer retweet
De PvdA heeft meer dan de andere middenpartijen te lijden onder het gevaar op links en is meer dan GroenLinks en D66 vatbaar voor kritiek dat zij zwicht voor rechtse kaasschaafmaatregelen. De kiezers van de Kunduz-coalitie zijn rijke pragmatici, de PvdA vist in een poel die anti-Rutte en anti-neoliberaal Nederland is.quote:Op donderdag 26 april 2012 10:36 schreef Asphias het volgende:
tja, ik denk dat samsom gezien heeft dat GL, D66, CU er wel uit gaan komen met de 3%. de pvda zou enorm gezichtsverlies lijden als de pvda als enige middenpartij loopt te zeiken over de 3%, terwijl de vvd,cda,d66,gl,cu allemaal wél het hervormingspakken samen willen stellen.
Daarom valt elk kabinet zonder de PvdA te prefereren dan één met.quote:Op donderdag 26 april 2012 10:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De PvdA heeft meer dan de andere middenpartijen te lijden onder het gevaar op links en is meer dan GroenLinks en D66 vatbaar voor kritiek dat zij zwicht voor rechtse kaasschaafmaatregelen. De kiezers van de Kunduz-coalitie zijn rijke pragmatici, de PvdA vist in een poel die anti-Rutte en anti-neoliberaal Nederland is.
Ook als het weer tot twee jaar stilstand / achteruitgang leidt zoals bij de laatste poging?quote:Op donderdag 26 april 2012 11:03 schreef nikk het volgende:
[..]
Daarom valt elk kabinet zonder de PvdA te prefereren dan één met.
Opportunity costs/sunk cost analyse, anyone?quote:Op donderdag 26 april 2012 11:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook als het weer tot twee jaar stilstand / achteruitgang leidt zoals bij de laatste poging?
Juist.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:03 schreef nikk het volgende:
[..]
Daarom valt elk kabinet zonder de PvdA te prefereren dan één met.
Want Balkenende 4 was zo vooruitstrevend wil je zeggen? De PvdA presteerde het om zelfs hervormingen uit het regeerakkoord te blokkeren zoals het ontslagrecht.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook als het weer tot twee jaar stilstand / achteruitgang leidt zoals bij de laatste poging?
Hervormingen waarmee ze nu driftig lopen te schermenquote:Op donderdag 26 april 2012 11:25 schreef nikk het volgende:
[..]
Want Balkenende 4 was zo vooruitstrevend wil je zeggen? De PvdA presteerde het om zelfs hervormingen uit het regeerakkoord te blokkeren zoals het ontslagrecht en de AOW.
Zonder CDA zou al een stuk schelenquote:Op donderdag 26 april 2012 11:25 schreef nikk het volgende:
[..]
Want Balkenende 4 was zo vooruitstrevend wil je zeggen? De PvdA presteerde het om zelfs hervormingen uit het regeerakkoord te blokkeren zoals het ontslagrecht.
Eigenlijk ook weer niet. Kiezen tussen twee kaden, dan maar de PvdA.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zonder CDA zou al een stuk schelen. B4 was niks maar haar opvolger zeker niet beter.
Maar je prefereert dus de PVV boven bijvoorbeeld de PvdA?
Dan weet ik dat ook weer
Kastlinksequote:Op donderdag 26 april 2012 11:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Eigenlijk ook weer niet. Kiezen tussen twee kaden, dan maar de PvdA.
Cohen als gedoger, dat leek mij wel wat!quote:Op donderdag 26 april 2012 11:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zonder CDA zou al een stuk schelen. B4 was niks maar haar opvolger zeker niet beter.
Dan weet ik dat ook weer
Voor het Catahuisdebacle? Ja. Na? Geen verschil.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan weet ik dat ook weer
Zelden heeft de rest zo'n sterke stok gehad om mee terug te meppen.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:41 schreef Jarno het volgende:
Aan de andere kant geeft dit Wilders wel een formidabele stok om mee te slaan de komende verkiezingscampagne. Bijna elke bezuiniging kan hij aanvallen met als reden dat hij er niet mee akkoord ís gegaan en zál gaan...
Net als de PvdA (en SP trouwens).quote:Op donderdag 26 april 2012 11:41 schreef Jarno het volgende:
Aan de andere kant geeft dit Wilders wel een formidabele stok om mee te slaan de komende verkiezingscampagne. Bijna elke bezuiniging kan hij aanvallen met als reden dat hij er niet mee akkoord ís gegaan en zál gaan...
Dat is dan ook wel weer waar maar ik vraag me af wat blijft hangen, Wilders die (straks) over een paar weken is weggelopen bij de onderhandelingen, of Wilders die NU schreeuwt dat hij nooit bepaalde bezuinigingen zal doen...quote:Op donderdag 26 april 2012 11:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zelden heeft de rest zo'n sterke stok gehad om mee terug te meppen.
Kiezers die daar gevoelig voor zijn trek je toch niet als middenpartij.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:41 schreef Jarno het volgende:
Ik denk dat het geen moeite zal kosten om Wilders neer te zetten als ongeloofwaardig, wat hij ook zal zeggen.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel weer waar maar ik vraag me af wat blijft hangen, Wilders die (straks) over een paar weken is weggelopen bij de onderhandelingen, of Wilders die NU schreeuwt dat hij nooit bepaalde bezuinigingen zal doen...
quote:De Jager: akkoord met 5 fracties is mogelijk
DEN HAAG - Een akkoord tussen het kabinet en de fracties van VVD, CDA, GroenLinks, ChristenUnie en D66 is mogelijk, waardoor Nederland zich aan de Europese afspraken kan houden.
Dat zei minister Jan Kees de Jager van Financiën donderdag na afloop van overleg met de fractievoorzitters van de vijf fracties. Hij noemde het overleg constructief en de Europese begrotingsnorm van 3 procent is volgens hem ,,in zicht''.
Ben benieuwd wat er uit komt... Kon nog wel eens desastreus zijn voor de peilingen van GL. De Hond had daar gister in Pauw en Witteman goede punten over.quote:
quote:15.41 uur D66-leider Alexander Pechtold en Arie Slob van de ChristenUnie zeggen dat er een deal is gesloten over het begrotingsakkoord.
GL staat toch op 5 zetels in de peilingen? Kan niet echt slechter voor ze wordenquote:Op donderdag 26 april 2012 15:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat er uit komt... Kon nog wel eens desastreus zijn voor de peilingen van GL. De Hond had daar gister in Pauw en Witteman goede punten over.
Ik vind het enorm pleiten voor de partijen die verantwoordelijkheid hebben genomen.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:45 schreef RvLaak het volgende:
Ben benieuwd wat er uit komt... Kon nog wel eens desastreus zijn voor de peilingen van GL. De Hond had daar gister in Pauw en Witteman goede punten over.
Aan de andere kant laat GL zien dat ze verantwoordelijkheid willen en durven te nemen, dit in tegenstelling tot de SP, de PvdA en de PVV. Ik ben geen GL-fan, maar ik hoop wel dat de stemmers dit ook zien en dat de partij hier toch voor beloond wordt.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |