http://www.nu.nl/algemeen/2796271/crisispakket-bijna-rond.htmlquote:'Crisispakket bijna rond'
Laatste update: 25 april 2012 21:55
DEN HAAG - De partijen VVD, CDA, D66, ChristenUnie en GroenLinks zijn het zo goed als eens over een alternatief bezuinigingspakket.
Dat stellen bronnen rond de coalitie tegenover NU.nl.
Demissionair minister De Jager van Financiën is de hele woensdag bezig geweest met het zoeken naar meerderheden voor bezuinigingen.
Ik vermoed dat er een aanzienlijk stukje hervormingen in zal zitten.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:07 schreef Boze_Appel het volgende:
Bezuinigen? Dat moeten we niet willen met z'n allen.
Ik noem het gewoon belastingverhogingen.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:08 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er een aanzienlijk stukje hervormingen in zal zitten.
Dat lijkt me niet waarschijnlijk, zij kunnen eisen stellen en ze zitten vlak voor de verkiezingen.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:08 schreef Tja..1986 het volgende:
Ben ik benieuwd wat CU, D66 en GL daarvoor terug krijgen. Of laten ze zich gewoon hard nemen door de VVD en het CDA?
Slob krijgt voortaan vrij op zondag, Sap krijgt een parkeerplaats met gras voor haar fiets en Pechtold mag premier worden.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:08 schreef Tja..1986 het volgende:
Ben ik benieuwd wat CU, D66 en GL daarvoor terug krijgen. Of laten ze zich gewoon hard nemen door de VVD en het CDA?
Dat lijkt mij niet waarschijnlijk. Die zullen best wel wat van hun eigen punten terug willen zien.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:08 schreef Tja..1986 het volgende:
Klopt. Ze zijn een schande voor de staten generaal.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
De PVV verdient het om gebashed te worden.
Daar staat niets concreets!quote:Op woensdag 25 april 2012 22:12 schreef Jojoke het volgende:
Het pakket hadden CU, D66 en Groenlinks al gezamelijk ontwikkeld en op de plank liggen, althans ik vemoed dat het hierop gebaseerd zal zijn: http://www.volkskrant.nl/(...)jk-alternatief.dhtml
Ach, dat zit er sowieso dik in. Op een uitzondering na wil geen enkele partij bezuinigen. Enkel meer binnen harken.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:13 schreef eriksd het volgende:
Vergroenen van het belastingstelsel. Dat is een eufemisme voor hogere BTW.
Hogere btw, dat is echt iets wat we niet moeten willen met z'n allen.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:13 schreef eriksd het volgende:
Dat was men in het pakket ook al van planquote:Op woensdag 25 april 2012 22:13 schreef eriksd het volgende:
7 weken ellende en dan met stoom en kokend water wel wat voor elkaar krijgenquote:Op woensdag 25 april 2012 22:17 schreef eriksd het volgende:
Mooie rol van Jan-Kees vandaag. Lekker onderhandelen en bruggen bouwen. Lijkt mij heerlijk, eindelijk wat constructiefs.
Tsja, het is een afweging, invloed uitoefenen op het pakket, of bewust niet mee doen en je van de uitkomst distantieren. Zo'n pakket met meer dan de benodigde meerderheid aannemen betekent wrs ook gewoon te veel compromissen en gezeur.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:20 schreef Janneke141 het volgende:
Goed bezig van de Jager dat ie zijn rol pakt en aan de bak gaat met partijen die wél willen. Ook weer tekenend dat de PvdA en SP niet thuis geven.
Die houden tenminste hun rug recht.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:20 schreef Janneke141 het volgende:
Goed bezig van de Jager dat ie zijn rol pakt en aan de bak gaat met partijen die wél willen. Ook weer tekenend dat de PvdA en SP niet thuis geven.
Als ze het direct zo gedaan hadden was Wilders inderdaad meteen weggelopen uit de gedoogconstructie. Ze hadden weinig keuze.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:25 schreef Sosa het volgende:
had dit nou niet eerder zo gekunt? ipv met wilders in zee te gaan. of ´moet´ je eerst me je gedoogpartner. het lijkt me dat in dat geval het kabinet ook gevallen was. duss
De PvdA wil enkel stemmen winnen. Die liegen dat plebs even voor, hetgeen ik aanmoedig.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:25 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Die houden tenminste hun rug recht.
had wel 7 weken gescheeldquote:Op woensdag 25 april 2012 22:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Als ze het direct zo gedaan hadden was Wilders inderdaad meteen weggelopen uit de gedoogconstructie. Ze hadden weinig keuze.
En dat moet nou juist eventjes niet op dit moment. De rug rechthouden kan ook wijzen op een gebrek aan improvisatievermogen.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:25 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Waarom moet dat nou juist eventjes niet? Bepaal jij dat?quote:Op woensdag 25 april 2012 22:26 schreef Strani het volgende:
[..]
En dat moet nou juist eventjes niet op dit moment. De rug rechthouden kan ook wijzen op een gebrek aan improvisatievermogen.
Goed zeg, in crisistijd gaan stampvoeten. Zie wel weer waar de prioriteiten van die partijen liggen en hun benul waar het geld vandaan komt.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:25 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ik bepaal niets, maar wat heb je aan allemaal partijen die niets willen doen om elkaar tegemoet te komen? Dan gaan we na de verkiezingen zonder twijfel het Belgische formatie-record breken hoor.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:29 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Waarom moet dat nou juist eventjes niet? Bepaal jij dat?
maar de gedachte is natuurlijk wat er mee in gezeten heeft voor de coalitie vs. wat er nu overeengekomen is.quote:
Een dreigende boete en een tekort van 35 - 40 miljard bepalen dat. Maar blijf jij lekker principieel.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:29 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Wat vooral te danken is aan Wilders, die de anderen blijkbaar de indruk gaf dat ze eruit konden komen.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:31 schreef Sosa het volgende:
[..]
maar de gedachte is natuurlijk wat er mee in gezeten heeft voor de coalitie vs. wat er nu overeengekomen is.
blijkbaar zijn te tegenstelling voor een meerderheid niet zo groot als ze dachten. en dat is een trieste zaak als men er 7 weken over doet om erachter gekomen.
Net als Geert. Met rechte rug het graf in. Want liever het land langzaam kapot maken dan je realiseren dat je in Nederland altijd een coalitie vormt en dat er dus altijd water bij de wijn moet.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:25 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Deze partijen nemen gewoon hun verantwoordelijkheid en handelen in landsbelang. Bovendien kunnen ze op deze manier -sterke- invloed uitoefenen op het pakket dat wordt uitgeoefend. Gewoon slim. De PVDA zet zichzelf buiten spel, aan de zijlijn, samen met de SP en de PVV. Mooi trio.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:29 schreef Sicstus het volgende:
[..]
idd. Dat is bijna crimineel. moet je kijken wat dat kost, omdat hij ´em knijpt.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat vooral te danken is aan Wilders, die de anderen blijkbaar de indruk gaf dat ze eruit konden komen.
Idd.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een dreigende boete en een tekort van 35 - 40 miljard bepalen dat. Maar blijf jij lekker principieel.
Dit is inderdaad het goeie moment om met de handen over elkaar principieel gaan lopen doen. Je flexibel opstellen om het land fatsoenlijk door of uit de financiële crisis te loodsen, tja daar ben je toch geen politicus voor geworden?quote:Op woensdag 25 april 2012 22:25 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |