Ik heb geen idee van wie, maar ik schrijf het ook niet met hoofdletter dat zegt al voldoende over hoeveel respect ik voor dat ambt heb.quote:Op zondag 29 april 2012 23:24 schreef MasterJapie het volgende:
[..]
Van wie? Van atheïsten? Ik zou niet weten waarom. Van Katholieken daarentegen... Vind jij dat Koningin Beatrix respect verdient? Als Afrikaan zou het je geen moer kunnen schelen, maar als Nederlander kijk je er toch wel in zekere mate tegen op.
Als je niet in God gelooft heb je ook geen enkele reden om dat ambt bijzonder respect te gevenquote:Op zondag 29 april 2012 23:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik heb geen idee van wie, maar ik schrijf het ook niet met hoofdletter dat zegt al voldoende over hoeveel respect ik voor dat ambt heb.
Jij doet trouwens hetzelfde valt mij nu op. Atheïsten met kleine letter en katholieken met hoofdletter. Beide schrijf je met kleine letter. Misschien toch iets wat in de taal gekropen is.quote:Op zondag 29 april 2012 23:24 schreef MasterJapie het volgende:
[..]
Van wie? Van atheïsten? Ik zou niet weten waarom. Van Katholieken daarentegen... Vind jij dat Koningin Beatrix bijzonder respect verdient? Als Afrikaan zou het je geen moer kunnen schelen, maar als Nederlander kijk je er toch wel in zekere mate tegen op.
Het probleem is dat er zoveel van geweest zijn. Er zijn wel pausen die ik zeker wel kan waarderen om de wijze waarop zij hun ambt gebruikt hebben.quote:Op zondag 29 april 2012 23:30 schreef MasterJapie het volgende:
[..]
Als je niet in God gelooft heb je ook geen enkele reden om dat ambt bijzonder respect te gevenMaar de paus zelf...ach..wie weet is het achter de schermen wel een onwijs toffe kerel
Niet iedereen hoeft alles te wetenquote:
Ik zie atheïsme dan ook niet als religie, Katholicisme dan weer wel..quote:Op zondag 29 april 2012 23:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
Jij doet trouwens hetzelfde valt mij nu op. Atheïsten met kleine letter en katholieken met hoofdletter. Beide schrijf je met kleine letter. Misschien toch iets wat in de taal gekropen is.
Dat is apart dat men puntenaftrek geeft voor correct taalgebruik.quote:Op zondag 29 april 2012 23:36 schreef MasterJapie het volgende:
[..]
Ik zie atheïsme dan ook niet als religie, Katholicisme dan weer wel..en of je er nu wel of geen respect voor hebt, als je op de uni die religieuze termen met kleine letter schrijft betekent het punten aftrek
Antwoord op de functie van de paus:quote:Op zondag 29 april 2012 23:46 schreef xzaz het volgende:
Ik snap de functie van de Paus niet, opvolger van Petrus is naar mijn mening een kul argument. Petrus was belangrijk voor de kerk, zeker in de eerste eeuw na Christus. Ieder mens is een paus of in ieder geval een opvolger van Petrus. Daarnaast geef je een grote Hiërarchische methodiek in de kerk aan die ik niet snap. Niemand staat hoger dan een ander, wat je wel impliceert met de hiërarchie. De Paus als 'symbool' voor de kerk is ook onrechtmatig, daarmee geef je Jezus te weinig eer. Hij zou alle eer moeten hebben.
Daarnaast is Paulus natuurlijk ook heel belangrijk geweest, veel brieven geschreven om de gemeente in de eerste eeuw na Christus bij elkaar te houden.
bianconeri is JG, wist je dat niet?quote:Op zondag 29 april 2012 22:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
Waarom komt dat JEHOVA ineens vandaan?
Bestond die kerk nog niet.quote:Op zondag 29 april 2012 23:46 schreef xzaz het volgende:
Petrus was belangrijk voor de kerk, zeker in de eerste eeuw na Christus.
Hebben met elkaar niks te zien.quote:De Paus als 'symbool' voor de kerk is ook onrechtmatig, daarmee geef je Jezus te weinig eer.
Had niks te maken met ' bij elkaar houden ', eerder met concept-verkoop.quote:Daarnaast is Paulus natuurlijk ook heel belangrijk geweest, veel brieven geschreven om de gemeente in de eerste eeuw na Christus bij elkaar te houden.
Ik had al wel een vermoeden dat hij streng was in een vorm van protestantisme.quote:Op maandag 30 april 2012 00:42 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
bianconeri is JG, wist je dat niet?
Wel op het moment dat je tijd maakt, toch?quote:Op maandag 30 april 2012 22:59 schreef joshuaonline het volgende:
je kunt niet buiten tijd bestaan als tijd nog niet bestaat
Waar komt tijd volgens jou vandaan dan?quote:Op maandag 30 april 2012 22:59 schreef joshuaonline het volgende:
Christen zeggen vaak als je vraagt waar god vandaan komt
dat god altijd bestaan heeft en dat god tijd heeft gemaakt
dit is onmogelijk en is een paradox
Omdat het maken van iets tijd kost had god eerst tijd nodig om tijd te maken
en kom niet aanzetten met ja maar god bestaat buiten tijd want daar moet tijd eerst voor bestaan
iemand ?
vraag liever wat tijd is!?quote:Op maandag 30 april 2012 23:02 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Waar komt tijd volgens jou vandaan dan?
Nou niet echt hoor met je gok van Pascal.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:21 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Je kan gelovigen vrij makkelijk uitlullen, merk ik. Het punt is gewoon dat ze zich vasthouden aan de gok van pascal. http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Gok_van_Pascal
Doe eens een poging dan waarom we valse profeten zijn?quote:Op zondag 29 april 2012 22:26 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
over de aantoonbaar valse profeten jehova's getuigen hebben we het dan nog niet eens.
Wie zegt dat ik dat andere niet gelezen heb?quote:Op zondag 29 april 2012 15:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
Het is niet alleen de Bijbel. Als je goed gelezen had, had je gezien dat er nog een hele hoop achterstond. Het staat nota bene nog in het stuk dat je zelf geciteerd hebt ook! Erg selectief gelezen blijkbaar. Iets wat je vaker lijkt te doen als ik je post-geschiedenis zie.
Dat is een persoonlijk keuze, en hangt sterk af van wat voor rol je die bijbel toedicht: leg je meer nadruk op traditie omdat je gelooft dat daar een bepaalde leiding in zit, of leg je meer nadruk op de schrift? Lees je die schrift als Goddelijke inspiratie, of meer als Goddelijke recitatie?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:56 schreef bianconeri het volgende:
Maar het christelijke geloof dient met name op de Bijbel gebaseerd te zijn!
Terwijl het Katholieke geloof totaal niet op de Bijbel gebaseerd is(fabeltje van 3-eenheid, aanbidding beelden)
1. Nee vind ik niet een persoonlijke keus. Het christendom is gebaseerd op de Bijbel en niet ergens anders op(ook geen traditie). De Bijbel is Gods woord en de Bijbel leert wat God van ons verlangt en Zijn geboden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:11 schreef Haushofer het volgende:
Dat is een persoonlijk keuze, en hangt sterk af van wat voor rol je die bijbel toedicht: leg je meer nadruk op traditie omdat je gelooft dat daar een bepaalde leiding in zit, of leg je meer nadruk op de schrift? Lees je die schrift als Goddelijke inspiratie, of meer als Goddelijke recitatie?
Jouw aversie jegens de 3-eenheid laat al zien dat jij persoonlijk vooral heel kerygmatisch (of "schriftuurlijk") bent ingesteld. Mijn ervaring met JG's is dat ze de bijbel als 1 grote kloppende legpuzzel zien, die volledig consistent is. Dat is natuurlijk al een hele specifieke interpretatie van de bijbel, en een enorme geloofssprong. Die net zo min valt te onderbouwen als de Katholieke nadruk op de traditie.
Je kunt ook op een hele simpele manier concluderen dat tijd niet meer dan een begrip of ervaring is.quote:Op maandag 30 april 2012 22:59 schreef joshuaonline het volgende:
Christen zeggen vaak als je vraagt waar god vandaan komt
dat god altijd bestaan heeft en dat god tijd heeft gemaakt
dit is onmogelijk en is een paradox
Omdat het maken van iets tijd kost had god eerst tijd nodig om tijd te maken
en kom niet aanzetten met ja maar god bestaat buiten tijd want daar moet tijd eerst voor bestaan
iemand ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |