Dat waag ik dus te betwijfelen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daar zullen de ouders ongetwijfeld ook wel aan denken.
Als tuiggezin ook....quote:[..]
Als buurman heb je inderdaad lekker makkelijk praten.
Vast niet. Zo denken écht zieke mensen alleen. Maar goed, die jongens worden sowieso wel gevonden. Uiteindelijk.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:30 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Of die ouders zien die juwelier als een onrein varken en hun zoon als talentvol prinsje?
Je bent in ieder geval van de harde aanpak. Ik vind niet dat omdat die mensen niet willen meewerken (het is nogal wat allemaal) de uitkering maar moet worden stopgezet. Grappig dat je er meteen vanuit gaat dat zulke mensen per definitie een uitkering hebben.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, de uitkering van de ouders wordt stopgezet. En als de ouders niet willen helpen bij het opsporen van hun kinderen, dan hebben we zoals de Amerikanen dat noemen een asseccory after the fact. Dan zijn ze wat mij betreft medeplichtig en mogen ze ook oprotten naar welk tyfusland het dan ook is waar hun (groot)ouders vandaan komen.
Ik denk dat iedereen dat wel heeft.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:33 schreef JerryWesterby het volgende:
Ik zou me afvragen waarom zulke rotjochies denken dat ze zoiets uit kunnen halen.
Ik zou me echt afvragen hoe ze zoiets ook maar zouden kunnen bedenken.
Kennelijk weet jouw moeder beter hoe het hoort dan jij.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:16 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik weet het echt niet. Als ik mij die ouders voor moet stellen kan ik het wel begrijpen. Het lijkt mij heel moeilijk om dan mee te werken als je eigen kind (of dichtstbijzijnd familielid zoiets doet).
Mijn moeder zegt net tegen mij dat ze het ook bespottelijk vindt van die ouders en dat als ik ooit zoiets doe, (als voorbeeld) ze mij hoogstpersoonlijk zou komen opzoeken.
Nogmaals, emotioneel gezien ben ik het met je eens. In beide gevallen trouwens. Maar ik heb makkelijk praten, want ik lust geen alcohol en zal dus nooit dronken in een auto stappen. Ik drink nl. geen druppel.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:20 schreef Kirov het volgende:
[..]
Mja in het zelfde straatje vind ik dat als je dronken in de auto stapt en iemand doodrijd, dat je dan ook een moord pleegt. Je stapt bewust dronken in die auto = voorbedachte rade.
Zou toch zomaar kunnen....quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:30 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Of die ouders zien die juwelier als een onrein varken en hun zoon als talentvol prinsje?
Doe maar normaal. Hij lult namelijk uit zijn nek. Mijn vader komt uit Iran maar ik heb verder niks met die hele cultuur te maken. Ken d'r ook niet veel van dus geen idee waar hij die uitspraak op heeft gebaseerd.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:40 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Daar valt anders verdomd weinig eer aan te behalen!
Omdat het gewoon zo IS. De pakkans is simpelweg te klein en de straffen simpelweg te kort/ligt/luxe. Het is helaas waar.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:33 schreef JerryWesterby het volgende:
Ik zou me afvragen waarom zulke rotjochies denken dat ze zoiets uit kunnen halen.
Organiseer een protestmars, start een politieke partij, petitie of whatever.quote:Ik zou alles doen om hun soortgenoten (wie het ook zijn) duidelijk te maken dat dit niet getolereerd wordt.
Verwend en in de watten gelegd? Je hebt geen idee.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:49 schreef stopnaald het volgende:
Tot op het bot verwende kutkoters, die teveel air hebben, die veel te veel in de watten gelegd zijn en veel te weinig "nee" te horen hebben gekregen van verrot luie tuigouders die het verdomden om hun "prinsje" enige grensen op te leggen. In zo'n omgeving is het helemaal niet zo vreemd hoor.
Ik heb het consequent over "gezinscultuur" gehad in dit verband. Ik ken jouw gezinscultuur niet en weet dus ook niet of die op dit punt overeenkomt met die van dat tuiggezin. Vermoedelijk niet, gezien de opmerkingen van jouw moeder tov het niet meewerken. Waar jouw vader (en/of moeder) vandaan komt is verder volstrekt irrelevant, net als jouw etnisiteit.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:48 schreef Ziba het volgende:
[..]
Doe maar normaal. Hij lult namelijk uit zijn nek. Mijn vader komt uit Iran maar ik heb verder niks met die hele cultuur te maken. Ken d'r ook niet veel van dus geen idee waar hij die uitspraak op heeft gebaseerd.
Deze kutkoters wel degelijk. Of ga jij me nou opeens vertellen dat jij zijn casemanager was bij jeugdzorg? As if...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Verwend en in de watten gelegd? Je hebt geen idee.
Zou ik niet hoeven te doen of wel?quote:Organiseer een protestmars, start een politieke partij, petitie of whatever.
Mooi, zijn we het dáár in ieder geval over eens.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:05 schreef stopnaald het volgende:
Want nee, ik denk niet dat de betreffende ouders het zo hebben gewild
Ouders die nauwelijks in de samenleving staan en geen idee hebben wat hun kinderen aan het uitspoken zijn kun je van alles wijs maken als kind zijnde.quote:Nou niet zo heel veel hoor, want anders was je daar ongetwijfeld wel mee gekomen. Dit gezin is tuig. Niets meer en niets minder.
Dat hebben ze vaak ook niet, nee. Maar vanachter je computer is het natuurlijk allemaal makkelijk praten.quote:Economisch ja, maar niet SOCIO-economisch, zoals sommige prikkers maar al te graag aanvoeren. Tuig pleeg misdrijven omdat het ze makkelijk en snel geld oplevert, niet omdat ze geen andere manier hebben om aan geld te komen (werken dus).
De waarheid komt hard aan.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:48 schreef Ziba het volgende:
[..]
Doe maar normaal. Hij lult namelijk uit zijn nek. Mijn vader komt uit Iran maar ik heb verder niks met die hele cultuur te maken. Ken d'r ook niet veel van dus geen idee waar hij die uitspraak op heeft gebaseerd.
Kweetniet. Als het de hufters lukt om in (oost) Turkije te komen wordt het nog een harde dobber.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:35 schreef Ziba het volgende:
[..]
Vast niet. Zo denken écht zieke mensen alleen. Maar goed, die jongens worden sowieso wel gevonden. Uiteindelijk.
Ja, die gasten komen ook echt vaak uit een gezin met ondernemende ouders die de tijd dat ze niet thuis zijn compenseren met allerlei materiële onzin, eh?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:57 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Deze kutkoters wel degelijk. Of ga jij me nou opeens vertellen dat jij zijn casemanager was bij jeugdzorg? As if...
Nope, eigenlijk zou dat niet moeten hoeven. Eigenlijk zou zowel pakkans, als strafmaat, zodanig in orde moeten zijn, dat dergelijke kutkoters zulke dingen niet eens zouden overwegen, laat staan uitvoeren. Maar ja....quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:57 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Zou ik niet hoeven te doen of wel?
Alleen maar voor zover het eindresultaat hoor. Over de mentaliteit en motieven van deze ouders verschillen wij denk ik toch heel erg van elkaar.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mooi, zijn we het dáár in ieder geval over eens.
Ook DAT is een keuze van de ouders. Je HOEFT niet buiten de samenleving te staan. Je HOEFT niet alles wat je kutkoter (ja, dat had je kunnen weten, je "prinsje" wordt niet zomaar een bekende van "de instanties") je wijsmaakt voor zoete koek te slikken.quote:[..]
Ouders die nauwelijks in de samenleving staan en geen idee hebben wat hun kinderen aan het uitspoken zijn kun je van alles wijs maken als kind zijnde.
Wat een gelul! Vacatures genoeg in horeca, zorg of schoonmaak. Zelfs een heel boeiende en uitdagende carri1re in de fastfood is een reële mogelijkheid. Vergt alleen wel een beetje inzet en had werken. Maar juist DAAR schort het aan bij deze verwende apen.quote:[..]
Dat hebben ze vaak ook niet, nee. Maar vanachter je computer is het natuurlijk allemaal makkelijk praten.
Aaahhhh 19 jarigen moeten wel overvallen plegen want dat is de enige manier die ze hebben om aan geld te komenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mooi, zijn we het dáár in ieder geval over eens.
[..]
Ouders die nauwelijks in de samenleving staan en geen idee hebben wat hun kinderen aan het uitspoken zijn kun je van alles wijs maken als kind zijnde.
[..]
Dat hebben ze vaak ook niet, nee. Maar vanachter je computer is het natuurlijk allemaal makkelijk praten.
Wat een gelul toch. Hoe KOM je op zulke onzin? Gezond fatsoen is GEEN kwestie van socio-economische factoren. Moraal is een kwestie van opvoeding.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, die gasten komen ook echt vaak uit een gezin met ondernemende ouders die de tijd dat ze niet thuis zijn compenseren met allerlei materiële onzin, eh?
Volgens Xapt wel. Maar ja, die is bereid om nog gekkere fratsen uit te halen dan een octopus in een buizendoolhof om deze schatjes en hun ouders te verexcuseren. Geen idee waarom trouwens, zou het familie zijn of is het puur een automatische reflex?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Aaahhhh 19 jarigen moeten wel overvallen plegen want dat is de enige manier die ze hebben om aan geld te komen
Ja, maar hoe komen lui in de bijstand zonder kinderen kinderbijslag dan rond?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:18 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Wat een gelul toch. Hoe KOM je op zulke onzin? Gezond fatsoen is GEEN kwestie van socio-economische factoren. Moraal is een kwestie van opvoeding.
En als je je koter niet kunt/wilt opvoeden, dan moet je gewoon geen koter FOKKEN. Tis geen raketwetenschap hoor.
Doe normaal man! Wat dacht je van dat ze gewoon naar school gaan?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Aaahhhh 19 jarigen moeten wel overvallen plegen want dat is de enige manier die ze hebben om aan geld te komen
Deze koters gingen dus niet "gewoon" naar school, zoveel is wel duidelijk.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Doe normaal man! Wat dacht je van dat ze gewoon naar school gaan?
Ik begin gek te worden lijkt het wel.²
Is dat al zeker?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:24 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Deze koters gingen dus niet "gewoon" naar school, zoveel is wel duidelijk.
Gezien het feit dat het "bekenden" van allerlei instanties zijn (en een zorgdossier van type telefoonboek), denk ik dat dat echt geen verkeerde inschatting is hoor.quote:
Nee, dat niet. Maar deze boys hadden op zijn minst een ambacht moeten volgen. Hier heeft de overheid wederom keihard gefaald.quote:
Wat is er mis met op je 19e een ambacht te gaan leren?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Maar deze boys hadden op zijn minst een ambacht moeten volgen. Hier heeft de overheid wederom keihard gefaald.²
Dat is inderdaad mijn punt. Snap de overheid in deze niet. Maar onderschat daarbij het falen van de ouders en zij zelf niet. Maar we staan op één lijn wat dat aan gaat.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:29 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Wat is er mis met op je 19e een ambacht te gaan leren?
Maar die ouders valt niets te verwijten?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Maar deze boys hadden op zijn minst een ambacht moeten volgen. Hier heeft de overheid wederom keihard gefaald.²
Ouders zijn de oorzaak.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:32 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Maar die ouders valt niets te verwijten?
Niet?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:32 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Maar die ouders valt niets te verwijten?
quote:TERMEER - De politie heeft zondagavond een inval gedaan in een woning in Zoetermeer, volgens buurtbewoners in verband met de overval op de Haagse juwelier Ruud Stratmann.
Met een arrestatieteam werd de voordeur van het huis van de verdachte, aan de Ruivenstraat in Zoetermeer, ingetrapt. De gezochte jongen werd niet gevonden.
Volgens getuigen was hij kort voordat het arrestatieteam kwam via de achterdeur gevlucht. Het zou, volgens de buurtbewoners, gaan om een 18-jarige Koerdische jongen. Eén van de buren zegt de jongen te hebben herkend op de bewakingsbeelden die Omroep West vrijdag uitzond.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:35 schreef polderturk het volgende:
Een van de overvallers is een Koerd, de andere is een Georgier:
http://www.omroepwest.nl/(...)-overval-op-juwelier
[..]
Jij vond 1 keer niet genoeg?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:31 schreef polderturk het volgende:
Een van de overvallers is een Koerd, de andere is een Georgier.
Mja gewoon een Turk dusquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:35 schreef polderturk het volgende:
Een van de overvallers is een Koerd, de andere is een Georgier:
http://www.omroepwest.nl/(...)-overval-op-juwelier
[..]
Helaas wordt hij door velen als Turk gezien. Dat is niet het geval. Hij is een Koerd. ik ken veel gevallen waarbij de dader een Koerd is en als Turk in het nieuws verschijnt. Op geenstijl kent iemand hem persoonlijk en geeft aan dat als je hem een Turk zou noemen, hij je op je bek zou slaan:quote:
http://www.geenstijl.nl/m(...)_den_haag_beken.htmlquote:Bijna, ik ken ziya persoonlijk, het is een Turkse koerd. Owee als je hem een Turk noemt ( gaat die uit zijn dak ). Heb na het zien van de beelden gelijk de politie gebeld en verteld dat ik hem herkende, helaas is die ontkomen ( voor nu hoop ik dan ). De tweede is van Italiaanse afkomst I guess? Zo klinkt zijn naam wel in ieder geval.
DeceptioNx | 01-05-12 | 16:14 | + 79 -
Daar twijfel ik niet aan.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:15 schreef stopnaald het volgende:
Alleen maar voor zover het eindresultaat hoor. Over de mentaliteit en motieven van deze ouders verschillen wij denk ik toch heel erg van elkaar.
Waarbij je er gemakshalve maar vanuit gaat dat de betreffende ouders bijvoorbeeld weten dat hun kind een bekende is van een instantie. Is dat zo?quote:Ook DAT is een keuze van de ouders. Je HOEFT niet buiten de samenleving te staan. Je HOEFT niet alles wat je kutkoter (ja, dat had je kunnen weten, je "prinsje" wordt niet zomaar een bekende van "de instanties") je wijsmaakt voor zoete koek te slikken.
Zoals je al zei: we verschillen daarover nogal met elkaar van mening. Dat is duidelijk.quote:Maar blijf jij toch vooral voor die "arme" ouders opkomen. Ze wisten niet beter of konden niet beter zeg je. Ik zeg je: pleur maar op! Ik geloof er geen ene zak van! Jij bent als ouder gewoon verantwoordelijk voor je daden. Zowel het niet opvoeden van je tuigkoter, als voor het niet meewerken met de politie.
Klopt. Neemt alleen nog steeds niet weg dat er meer aspecten meespelen.quote:Wat een gelul! Vacatures genoeg in horeca, zorg of schoonmaak. Zelfs een heel boeiende en uitdagende carri1re in de fastfood is een reële mogelijkheid. Vergt alleen wel een beetje inzet en had werken. Maar juist DAAR schort het aan bij deze verwende apen.
Wat maakt het uit? Al is hij een fiets of een liter melk. Dat is niet relevant.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:40 schreef polderturk het volgende:
[..]
Helaas wordt hij door velen als Turk gezien. Dat is niet het geval. Hij is een Koerd. ik ken veel gevallen waarbij de dader een Koerd is en als Turk in het nieuws verschijnt. Op geenstijl kent iemand hem persoonlijk en geeft aan dat als je hem een Turk zou noemen, hij je op je bek zou slaan:
Ja, ja, als ze iets slechts doen zijn het ineens wél Koerden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:40 schreef polderturk het volgende:
[..]
Helaas wordt hij door velen als Turk gezien. Dat is niet het geval. Hij is een Koerd. ik ken veel gevallen waarbij de dader een Koerd is en als Turk in het nieuws verschijnt. Op geenstijl kent iemand hem persoonlijk en geeft aan dat als je hem een Turk zou noemen, hij je op je bek zou slaan:
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)_den_haag_beken.html
Een Koerd uit Turkije is een Turk, een Koerd uit Irak is een Irakees, een Koerd uit Iran is een Iraniër.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:41 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het was GEEN Turk. De moordenaar is een Koerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |