Ja inderdaad! In een fatsoenlijk gezin, met een normaal werkende moraal, zou de vader zijn zoon aan z'n haren naar het politiebureau gesleept hebben. Dat jij deze vanzelfsprekendheid niet ziet zegt heel erg veel over jouw normen en waarden....quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja man, schandalig dat die verticale loyaliteit zo sterk is.
Ik neem het ze idd kwalijk. Vreemd hè.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, je zou het ze gewoon bijna kwalijk nemen dat ze niet meewerken.
Bijna?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, je zou het ze gewoon bijna kwalijk nemen dat ze niet meewerken.
Daar zullen de ouders ongetwijfeld ook wel aan denken.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:02 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Het is inmiddels wel duidelijk dat jij ze ook de hand boven het hoofd zou houden. Je zou ook aan de andere familie kunnen denken, wat zij mee moeten maken doordat jouw ontspoorde zoon zo'n schade toebrengt.
Als buurman heb je inderdaad lekker makkelijk praten.quote:Als het mijn buren zouden zijn zou het echt gezellig worden in de buurt. We hebben het niet zo op moordenaars en diegene die het voor ze opnemen cq dekken. Ik hoop dan ook van harte dat de buurt waarin dit gezin woont bestaat uit mensen die ook zelf even willen 'babbelen'.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:02 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk ook wel normaal. Ik zou ook niet meewerken denk ik. Het is toch wel familie van je.
Dit dus ja.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:07 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ja inderdaad! In een fatsoenlijk gezin, met een normaal werkende moraal, zou de vader zijn zoon aan z'n haren naar het politiebureau gesleept hebben. Dat jij deze vanzelfsprekendheid niet ziet zegt heel erg veel over jouw normen en waarden....
Emotioneel ben ik het helemaal met je eens. Maar wat wij vinden is niet relevant. Wat bewezen kan worden wel en da's dus niet zo gemakkelijk.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:59 schreef Kirov het volgende:
[..]
Dat je een overval gaat plegen met een vuurwapen en vervolgens iemand doodschiet vind ik anders gewoon moord.
Wat mij betreft mogen beide families hup op het vliegtuig. Dondert niet waarheen.quote:Die ouders mogen ze van mij ook wel flink aan pakken zeg. Ze moeten in vervolg veel sneller voogdij van ouders ontnemen
Meen je dat? Kan 100x familie van me zijn, maar ik zou wel meewerken. Voor het geval dat ze het niet zijn en omdat ik in het andere geval niet graag nog meer slachtoffers van deze beesten wil zien.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:02 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk ook wel normaal. Ik zou ook niet meewerken denk ik. Het is toch wel familie van je.
Ziba is van de eercultuur.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Meen je dat? Kan 100x familie van me zijn, maar ik zou wel meewerken. Voor het geval dat ze het niet zijn en omdat ik in het andere geval niet graag nog meer slachtoffers van deze beesten wil zien.
Ik weet het echt niet. Als ik mij die ouders voor moet stellen kan ik het wel begrijpen. Het lijkt mij heel moeilijk om dan mee te werken als je eigen kind (of dichtstbijzijnd familielid zoiets doet).quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Meen je dat? Kan 100x familie van me zijn, maar ik zou wel meewerken. Voor het geval dat ze het niet zijn en omdat ik in het andere geval niet graag nog meer slachtoffers van deze beesten wil zien.
Ik heb geen flauw idee hoe mijn ouders zouden reageren.....maar ik zou flink de lul zijn. Ik denk dat ze direct justitie zouden inschakelen, immers is dit niet hetzelfde als een pakje kauwgom pikken.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:16 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik weet het echt niet. Als ik mij die ouders voor moet stellen kan ik het wel begrijpen. Het lijkt mij heel moeilijk om dan mee te werken als je eigen kind (of dichtstbijzijnd familielid zoiets doet).
Mijn moeder zegt net tegen mij dat ze het ook bespottelijk vindt van die ouders en dat als ik ooit zoiets doe, (als voorbeeld) ze mij hoogstpersoonlijk zou komen opzoeken.
Ah we zien hier weer eens een mooi voorbeeld waar culturen botsen?quote:
Meer ons justitieel apparaat dat botst met een cultuur.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah we zien hier weer eens een mooi voorbeeld waar culturen botsen?
Mja in het zelfde straatje vind ik dat als je dronken in de auto stapt en iemand doodrijd, dat je dan ook een moord pleegt. Je stapt bewust dronken in die auto = voorbedachte rade.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:10 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Emotioneel ben ik het helemaal met je eens. Maar wat wij vinden is niet relevant. Wat bewezen kan worden wel en da's dus niet zo gemakkelijk.
mijn eerste misdaad...aah goeie tijdenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:18 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee hoe mijn ouders zouden reageren.....maar ik zou flink de lul zijn. Ik denk dat ze direct justitie zouden inschakelen, immers is dit niet hetzelfde als een pakje kauwgom pikken.
Ik had het over die instelling van Ziba. En die x1nogwat.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:19 schreef waht het volgende:
[..]
Meer ons justitieel apparaat dat botst met een cultuur.
Nee, de uitkering van de ouders wordt stopgezet. En als de ouders niet willen helpen bij het opsporen van hun kinderen, dan hebben we zoals de Amerikanen dat noemen een asseccory after the fact. Dan zijn ze wat mij betreft medeplichtig en mogen ze ook oprotten naar welk tyfusland het dan ook is waar hun (groot)ouders vandaan komen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oh, nou wordt het nog mooierDus die relmarokkanen kunnen het met uitkeringsgeld van hun familie in Nederland dankzij de excessieve verzorgingsstaat als een koning in Marokko leven (ze hoeven niet eens de gevangenis in volgens jou), terwijl die juwelier dood in zijn kist ligt en zijn nabestaanden elke dag verdrietig zijn?
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:20 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
mijn eerste misdaad...aah goeie tijden
Ik denk dat die ouders, ondanks de beelden, ook in een ontkenningsfase zitten.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:16 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik weet het echt niet. Als ik mij die ouders voor moet stellen kan ik het wel begrijpen. Het lijkt mij heel moeilijk om dan mee te werken als je eigen kind (of dichtstbijzijnd familielid zoiets doet).
Mijn moeder zegt net tegen mij dat ze het ook bespottelijk vindt van die ouders en dat als ik ooit zoiets doe, (als voorbeeld) ze mij hoogstpersoonlijk zou komen opzoeken.
Of die ouders zien die juwelier als een onrein varken en hun zoon als talentvol prinsje?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik denk dat die ouders, ondanks de beelden, ook in een ontkenningsfase zitten.
Of, ook nog mogelijk, zijn ze bang dat die kinderen hun ook wat aan doen.
Ga jij maar met een ander woordspelletjes spelen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een verklaring een excuus?
Buiten dat, ik persoonlijk vind dat familie nooit boven moord mag gaan. Maar ja, wie ben ik....quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Faal. Hij staat op video, het is niet zo alsof het slechts een gerucht is. Alsof gewapend op de vlucht zijn voor de politie zo'n fijne situatie is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |