abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 april 2012 @ 12:19:05 #101
351780 Piye
King of Kush
pi_110809408
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is vele malen effectiever om positief gedrag te belonen en negatief gedrag zo snel mogelijk om te buigen naar positief gedrag.
Door te reageren met een pijnprikkel, of die nu geestelijk is of lichamelijk roep je weerstand op, je kan dan wel heel groot worden en eroverheen gaan, maar dan wordt er niet veel geleerd. Je zal dan continu dat moeten blijven bevestigen. Je krijgt een angst of een agressie reactie terug, dat kan een nare terugslag geven.
Op de korte termijn werkt dat dus wel soms, maar op de langere termijn werkt het niet zo best.
Oneens. Juist op korte termijn kan de pijnprikkel een behoorlijke weerstand creëren. Doorgaans zitten de meeste volwassenen er namelijk niet op te wachten om gestraft te worden door iemand. Het idee achter het veroorzaken van een emotionele pijn na negatief gedrag is iemand zich dermate kut te laten voelen dat hij/zij dit niet vaker wil hebben en of je het nou wil of niet, je gaat die emotionele pijn associëren met je eigen negatieve gedrag.

Zorg je er daarnaast ook nog eens voor dat jij degene bent die diezelfde persoon heel vrolijk kan maken zal die persoon je toch leuk blijven vinden en juist je goedkeuring zoeken. Daarom is de techniek het effectiefst op het moment dat je de persoon die je "africht" zoveel mogelijk weet af te zonderen. Op die manier ben jij degene die bepaalt wanneer de ander zich goed of slecht voelt en is het eigenlijk vij simpel om iemand om te vormen in wat jij wil.

Het is wel waar dat alleen straffen niet helpt, maar een combinatie van straffen en belonen werkt best

quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:55 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Welnee joh. Negatief gedrag moet je juist negeren. Negatieve aandacht is ook aandacht.
Ja maar aandacht waarvan iemand zich nog een week kut voelt is geen aandacht waar iemand naar wil streven. Overigens is negeren ook gewoon een vorm van straffen.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_110809623
wtf allemaal kut newbies in dit topic die speciaal hiervoor een acc aanmaken :') :')
  donderdag 26 april 2012 @ 12:28:22 #103
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_110809694

enige juiste reactie.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_110809714
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 14:36 schreef Catatafish het volgende:
Vrouwen, ongelofelijk. Mijn vriendin zou gister gaan koken, rond éénen belt ze me een paar keer. Ik had (zoals vaak) mijn mobiel niet bij de hand. Dus rond 16:00 zie ik de gemiste oproepen, dus ik bel terug, neemt ze niet op. Dus ik weer verder een unit van een boom uit de tuin rossen. Om half 6 daarmee klaar, check mn mobiel, weer gemiste oproepen. Dus ik bel weer terug en nu nam ze wel op.

Ze kwam later thuis en vroeg of ik eten kon halen. Ik, badend in het zweet en vies van de aarde, weigerde dit verzoek, ze was immers al binnen 15 minuten thuis. Ik zei daarnaast tegen haar: 'Ik heb mijn telefoon niet vaak bij me, dat weet je toch? Waarom laat je niet gewoon een berichtje achter?'.

De enige whatsapp die ik kreeg was OF IK HAAR TERUG WOU BELLEN. De tering, waarom typ je niet gewoon of ik evt de boodschappen kon doen.

Goed, ik naar haar huis. Ik word me een partij doodgekeken en ze zei niets tegen me. Omdat ik een keer ' nee' zei en niet vaak genoeg had terug gebeld. Daarna, nadat ik excuses had aangeboden (puur om van de ruzie af te zijn), ging ze paardrijden. Krijg ik een uur later een whatsapp (nu wel, de ironie) dat ze er af was gevallen.

Dus ze komt later thuis. Het eerste wat ik zei: 'Was je paard boos omdat hij je had gebeld en jij niet had terug gebeld?' :D

Deze onschuldige grap heeft het ruzie niveau tot ongekende hoogte getild.
_O- !
Don't stop moving baby *wiggle* *wiggle*
pi_110809727
TS Je vriendin is een hork die niet tegen een geintje kan.
pi_110809783
Ik bel mijn vriend nooit als hij werkt, en zeker niet om zoiets onbenulligs als boodschappen. Ik stuur hem alleen berichtjes (geen whatsapp) om iets mede te delen. Zoals, hey je pakketje is binnen. En sta dan niet als een malloot te klagen dat hij niets terug stuurt. We hebben dan ook nooit ergens ruzie over en als we een woordwisseling hebben, praten we het altijd eerst uit voor we iets anders gaan doen.
Bovendien, als hij boodschappen haalt, haalt ie toch altijd het verkeerde. Kan ik het dus beter zelf doen.
pi_110809873
Jouw vriendin heeft geen humor.. :{w Zal elke dag wel lachen gieren brullen zijn bij jullie thuis of niet.. :')
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
  donderdag 26 april 2012 @ 12:37:25 #108
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_110809956
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:31 schreef Risu het volgende:
Ik bel mijn vriend nooit als hij werkt, en zeker niet om zoiets onbenulligs als boodschappen. Ik stuur hem alleen berichtjes (geen whatsapp) om iets mede te delen. Zoals, hey je pakketje is binnen. En sta dan niet als een malloot te klagen dat hij niets terug stuurt. We hebben dan ook nooit ergens ruzie over en als we een woordwisseling hebben, praten we het altijd eerst uit voor we iets anders gaan doen.
Bovendien, als hij boodschappen haalt, haalt ie toch altijd het verkeerde. Kan ik het dus beter zelf doen.
Fan. Tas. Tisch. _O_
Wat een droomrelatie. Wat zijn jullie geweldig samen.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  donderdag 26 april 2012 @ 12:38:17 #109
351780 Piye
King of Kush
pi_110809974
quote:
Er zijn mensen die beweren dat een relatie zonder ruzie niet gezond is.
pi_110810000
quote:
14s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:37 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Fan. Tas. Tisch. _O_
Wat een droomrelatie. Wat zijn jullie geweldig samen.
Daar zeg je het al .... klinkt iets te perfect .... maak me meer zorgen om de duurzaamheid van zo'n droomrelatie, dan een relatie waar je af en toe ruzie/onenigheid hebt. Dus vermoed dat Risu haar situatie iets mooier voorstelt dan deze is.
pi_110810008
quote:
pi_110810025
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:38 schreef Piye het volgende:

[..]

Lijkt me niet gezond. Immers als je met iemand samenleeft, dan zal er altijd wel iets gebeuren waardoor je (al is het maar per ongeluk) iets doet of zegt wat de ander verkeerd oppakt. Het is vooral belangrijk hoe met deze conflictsituaties omgaat.
pi_110810045
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:38 schreef Piye het volgende:

[..]

Dat loopt uit in vaders/moeders die na 15 jaar doordraaien en dan maar het hele gezin ombrengen :').
pi_110810090
quote:
2s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:40 schreef Bizznitch het volgende:

[..]

Dat loopt uit in vaders/moeders die na 15 jaar doordraaien en dan maar het hele gezin ombrengen :').
:')
pi_110810169
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:40 schreef Harry_Bakker het volgende:

[..]

Lijkt me niet gezond. Immers als je met iemand samenleeft, dan zal er altijd wel iets gebeuren waardoor je (al is het maar per ongeluk) iets doet of zegt wat de ander verkeerd oppakt. Het is vooral belangrijk hoe met deze conflictsituaties omgaat.
Eens. :)
  donderdag 26 april 2012 @ 12:47:06 #116
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_110810242
quote:
14s.gif Op woensdag 25 april 2012 14:37 schreef CrushedTinBox het volgende:
Lijkt me duidelijk: verkoop het paard.
Logischer was geweest als het paard geslacht werd en ze het hadden opgegeten. Ook geen ruzie meer over wie er eten ging halen en was er niemand vanaf gevallen, eind goed al goed. Maar goed, dat is mijn typische vrouwenlogica :( .
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  donderdag 26 april 2012 @ 12:55:10 #117
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_110810508
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:47 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Logischer was geweest als het paard geslacht werd en ze het hadden opgegeten. Ook geen ruzie meer over wie er eten ging halen en was er niemand vanaf gevallen, eind goed al goed. Maar goed, dat is mijn typische vrouwenlogica :( .
nee dit is typische vrouwenhumor, hetgeen nog erger is.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  donderdag 26 april 2012 @ 12:59:04 #118
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_110810665
quote:
14s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:55 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

:O woorden verdraaien, zo mannelijk..
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_110811245
quote:
Ik heb liever af en toe een domme ruzie dan een partner die te dom is om de goede boodschappen te halen. :')
pi_110811261
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:19 schreef Piye het volgende:

[..]

Oneens. Juist op korte termijn kan de pijnprikkel een behoorlijke weerstand creëren. Doorgaans zitten de meeste volwassenen er namelijk niet op te wachten om gestraft te worden door iemand. Het idee achter het veroorzaken van een emotionele pijn na negatief gedrag is iemand zich dermate kut te laten voelen dat hij/zij dit niet vaker wil hebben en of je het nou wil of niet, je gaat die emotionele pijn associëren met je eigen negatieve gedrag.
Of het op de korte termijn grote weerstand oproept zal afhangen van de grote van de druk, iedereen buigt onder genoeg druk.
Maar het roept altijd weerstand op, nooit samenwerking. Je kan iemand of een dier dwingen iets te doen, maar het blijft kunstmatig, het gedrag zal snel terugkeren.
Je kan ook zover gaan dat je een trauma veroorzaakt, dan heb je wat blijvender gedrag, maar het resultaat is meestal niet zo heel mooi om te zien, gehoorzaamheid door angst is geen mooi gezicht.

Met trauma's veroorzaken werken werkt niet zo goed voor negatief gedrag buigen, wel voor bv iets gevaarlijks niet aanraken, dan komt het overlevingsmechanisme in werking, die dat dan in de hoek niet doen zet. Bij gedrag zijn veel emotie's betrokken en de uitslag van zeer negatieve prikkels gebruiken kan alle kanten op gaan, tot zelfs het versterken van het negatieve gedrag.

Vb uit de dierentrainingswereld. Een hond is agressies tegen andere honden, de baas loopt met de hond aan de lijn, de hond valt uit naar een andere hond en de baas straft met een pijnprikkel. Hierop gaat de hond nog wat verder door het lint en dood de andere hond en bijt de baas van die hond en zijn eigen baas.
Wat is er fout gegaan, op een hoge opwinding, op heel veel emotie heb je nog meer gegoten, de hond die alleen fel was is daardoor in de red zone geklapt, een overload aan negatieve emotie. Ipv afremmen heb je enkel het vuurtje opgestookt. De hond zal hierna zeer gevaarlijk zijn voor iedere hond die hij tegenkomt want hij associeerd nu andere honden ook nog eens met die heftige reactie van zijn baas.

Hoe dan wel? De baas loopt aan de lijn met de hond, hond valt uit, baas draait om en loopt weg, vangt de aandacht van de hond met favo speeltje/koekje. Als de baas weet wat hij moet doen dan blijft hij aan de rand van de bubbel staan en gaat daar aan het werk om de aandacht van de hond op hem te houden en beloont vanaf het moment dat de aandacht op hem komt uitvoerig.(en gaat de bubbel in als dat kan, verlegt de grens dus)
Gevolg, de hond leert dat het veel beter is om op de baas te letten, dat is een feestje, elke keer als hij een andere hond ziet beloofd dat een feestje met de baas, de hond gaat andere honden associeren met fijn met de baas bezig zijn, met je fijn en connected voelen. Na een poosje kan deze hond zonder probleem langs andere honden gaan.

quote:
Zorg je er daarnaast ook nog eens voor dat jij degene bent die diezelfde persoon heel vrolijk kan maken zal die persoon je toch leuk blijven vinden en juist je goedkeuring zoeken. Daarom is de techniek het effectiefst op het moment dat je de persoon die je "africht" zoveel mogelijk weet af te zonderen. Op die manier ben jij degene die bepaalt wanneer de ander zich goed of slecht voelt en is het eigenlijk vij simpel om iemand om te vormen in wat jij wil.
Je hebt het nu gewoon over zware trauma's veroorzaken, iemand breken en naar eigen inzicht opnieuw opbouwen, dat is geen africting, dat is een vorm van marteling en hersenspoeling ;)

quote:
Het is wel waar dat alleen straffen niet helpt, maar een combinatie van straffen en belonen werkt best
In de praktijk niet, vandaar ook dat de trainingsmethoden voor dieren zich allemaal steeds meer richten op beloningsgericht werken en dat dat ook bij probleemkinderen en alles wordt toegepast.
Natuurlijk moet je ook grensen stellen en dus kom je soms niet onder een correctie uit, maar straf, nee, dat is eigenlijk nooit nodig(straf en correctie zijn 2 verschillende dingen, wel allebei om grensen aan te geven in alle duidelijkheid).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_110811311
Waarom gaan we er nou zo diep op in :').
DIEP :D!11
  donderdag 26 april 2012 @ 13:16:14 #122
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_110811336
quote:
13s.gif Op donderdag 26 april 2012 13:15 schreef Bizznitch het volgende:
Waarom gaan we er nou zo diep op in :').
DIEP :D!11
quote:
14s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:55 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_110811365
quote:
Ik bel hem niet voor onzin tijdens zijn werk, maar is er echt wat, zoals dat hij even boodschappen moet doen omdat het mij niet gaat lukken om de een of andere reden dan bel ik wel.
Lijkt me vrij normaal.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 26 april 2012 @ 13:17:23 #124
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_110811382
quote:
9s.gif Op donderdag 26 april 2012 13:16 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

[..]

I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_110811429
Ow, ik heb het gevoel dat die en die mij negeert..... Dan zal die en die mij vast ook wel gaan negeren :(
Rustig aan.
  donderdag 26 april 2012 @ 13:19:56 #126
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_110811479
quote:
9s.gif Op donderdag 26 april 2012 13:16 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

[..]

quote:
14s.gif Op donderdag 26 april 2012 13:17 schreef wise het volgende:

[..]

_O-
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 26 april 2012 @ 13:27:11 #127
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_110811804
Goed gedaan, not.

Ze heeft nu waanideeen omdat jij je telefoon tot weet ik hoeveel keer toe niet opnam.

Kan nu wel goedmaakseks hebben, jeweet.
  donderdag 26 april 2012 @ 13:40:56 #128
351780 Piye
King of Kush
pi_110812418
quote:
10s.gif Op donderdag 26 april 2012 13:13 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik heb liever af en toe een domme ruzie dan een partner die te dom is om de goede boodschappen te halen. :')
Je kan ook gewoon een boodschappenlijstje meegeven. :9

quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 13:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Of het op de korte termijn grote weerstand oproept zal afhangen van de grote van de druk, iedereen buigt onder genoeg druk.
Maar het roept altijd weerstand op, nooit samenwerking. Je kan iemand of een dier dwingen iets te doen, maar het blijft kunstmatig, het gedrag zal snel terugkeren.
Je kan ook zover gaan dat je een trauma veroorzaakt, dan heb je wat blijvender gedrag, maar het resultaat is meestal niet zo heel mooi om te zien, gehoorzaamheid door angst is geen mooi gezicht.

Met trauma's veroorzaken werken werkt niet zo goed voor negatief gedrag buigen, wel voor bv iets gevaarlijks niet aanraken, dan komt het overlevingsmechanisme in werking, die dat dan in de hoek niet doen zet. Bij gedrag zijn veel emotie's betrokken en de uitslag van zeer negatieve prikkels gebruiken kan alle kanten op gaan, tot zelfs het versterken van het negatieve gedrag.

Vb uit de dierentrainingswereld. Een hond is agressies tegen andere honden, de baas loopt met de hond aan de lijn, de hond valt uit naar een andere hond en de baas straft met een pijnprikkel. Hierop gaat de hond nog wat verder door het lint en dood de andere hond en bijt de baas van die hond en zijn eigen baas.
Wat is er fout gegaan, op een hoge opwinding, op heel veel emotie heb je nog meer gegoten, de hond die alleen fel was is daardoor in de red zone geklapt, een overload aan negatieve emotie. Ipv afremmen heb je enkel het vuurtje opgestookt. De hond zal hierna zeer gevaarlijk zijn voor iedere hond die hij tegenkomt want hij associeerd nu andere honden ook nog eens met die heftige reactie van zijn baas.

Hoe dan wel? De baas loopt aan de lijn met de hond, hond valt uit, baas draait om en loopt weg, vangt de aandacht van de hond met favo speeltje/koekje. Als de baas weet wat hij moet doen dan blijft hij aan de rand van de bubbel staan en gaat daar aan het werk om de aandacht van de hond op hem te houden en beloont vanaf het moment dat de aandacht op hem komt uitvoerig.(en gaat de bubbel in als dat kan, verlegt de grens dus)
Gevolg, de hond leert dat het veel beter is om op de baas te letten, dat is een feestje, elke keer als hij een andere hond ziet beloofd dat een feestje met de baas, de hond gaat andere honden associeren met fijn met de baas bezig zijn, met je fijn en connected voelen. Na een poosje kan deze hond zonder probleem langs andere honden gaan.

[..]

Je hebt het nu gewoon over zware trauma's veroorzaken, iemand breken en naar eigen inzicht opnieuw opbouwen, dat is geen africting, dat is een vorm van marteling en hersenspoeling ;)

[..]

In de praktijk niet, vandaar ook dat de trainingsmethoden voor dieren zich allemaal steeds meer richten op beloningsgericht werken en dat dat ook bij probleemkinderen en alles wordt toegepast.
Natuurlijk moet je ook grensen stellen en dus kom je soms niet onder een correctie uit, maar straf, nee, dat is eigenlijk nooit nodig(straf en correctie zijn 2 verschillende dingen, wel allebei om grensen aan te geven in alle duidelijkheid).
Goed voorbeeld van die hond en ik denk inderdaad dat lukraak negatieve gevoelens opwekken ook negatief kan uitpakken. Alleen er is wel een verschil tussen jonge dieren en kinderen en iemand die al volwassen is. Op het moment dat iemand al volwassen is heeft iemand al heel veel associaties en is het niet alleen een kwestie van nieuwe dingen aanleren, maar ook gedrag wat die persoon voorheen nooit als onwenselijk heeft ervaren eruit te krijgen.

Ik denk niet dat dat lukt met alleen het belonen van gedrag dat je als positief beschouwd. Wil je gedrag dat voor iemand altijd heeft gewerkt eruit krijgen zal je het toch in verband moeten leggen met hele negatieve gevoelens. Ja dat zijn inderdaad smerige manipulatietechnieken (vandaar dat ik ook nog opwierp dat je je af kan vragen of het een gezonde relatie is) en je zou het als hersenspoelen kunnen bestempelen (heropvoeden klinkt wat positiever :9), maar het ging mij er vooral om of het werkt.

Overigens maak jij steeds een onderscheid tussen beloningsgericht en strafgericht werken, maar de techniek waar ik het over heb is eigenlijk helemaal niet strafgericht. Zou het strafgericht zijn zorgt het er namelijk inderdaad voor dat die persoon zich ertegen zal verzetten. Het cruciale is nou juist dat je een goede combinatie ervan gebruikt en daarbij vaker positieve dan negatieve gevoelens opwekt.

Wat ik hier verkondig is trouwens niet nieuw. Het is uitvoerig getest en met succes. Vaak is toepassing van deze techniek de oorzaak dat iemand gewoon in een abusievelijke relatie blijft. Die persoon is namelijk geconditioneerd te denken dat de ander bepaalt wat hij/zij wel en niet mag doen en gelooft daarom vaak dat hij/zij mishandeling zelf heeft uitgelokt.

Ik denk trouwens dat de reden dat die techniek steeds minder wordt toegepast bij dierentraining, meer ethisch is dan dat het niet werkt.
  donderdag 26 april 2012 @ 14:58:34 #129
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_110815702
Ben ik de enige die die 'grap' van dat paard echt totaaaaaal niet grappig vindt?
Heaven is a place on earth with you
  donderdag 26 april 2012 @ 14:59:23 #130
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_110815731
Ik moest terug om 'de grap van het paard' te gaan zoeken in de OP. Ik wist niet waar ze het hier over hadden.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 26 april 2012 @ 15:01:48 #131
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_110815820
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:19 schreef Piye het volgende:
[..]

Ja maar aandacht waarvan iemand zich nog een week kut voelt is geen aandacht waar iemand naar wil streven. Overigens is negeren ook gewoon een vorm van straffen.
Waarom zou je de ander een kut gevoel willen geven om zo iets onbenulligs? Dat roept alleen maar weerstand en ellende op en dat brengt je echt niet veel verder :')
En wat voor iets zie jij voor je waar iemand zich nog een week kut om kan voelen?
  donderdag 26 april 2012 @ 15:15:35 #132
351780 Piye
King of Kush
pi_110816405
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 14:58 schreef Sinosappel het volgende:
Ben ik de enige die die 'grap' van dat paard echt totaaaaaal niet grappig vindt?
Nee het was best een kutgrap. Eerst gaat hij z'n excuses aanbieden zonder het te menen en later moet hij toch nog even op een "grappige" manier laten weten dat hij eigenlijk vond dat hij gewoon gelijk had. Buiten dat aspect om was het ook gewoon niet grappig, maar iedereen heeft z'n eigen humor natuurlijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:01 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Waarom zou je de ander een kut gevoel willen geven om zo iets onbenulligs? Dat roept alleen maar weerstand en ellende op en dat brengt je echt niet veel verder :')
En wat voor iets zie jij voor je waar iemand zich nog een week kut om kan voelen?
Hé ik zei alleen dat je mensen best af kan richten. Niet dat TS nou z'n vriendin moet gaan manipuleren. :9 In een minder extreme vorm kan het trouwens best nuttig zijn, wat ons terugbrengt bij sitface zijn opmerking dat je irrationele woede niet moet gaan belonen.

En ik ken TS z'n vriendin niet dus daar kan ik weinig zinnigs op antwoorden. Verschilt van persoon tot persoon. Een week is misschien wat overdreven maar iedereen heeft wel iets waarover die zich nog een tijd kut voelt als er een opmerking over wordt gemaakt.
  donderdag 26 april 2012 @ 15:23:02 #133
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_110816763
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:15 schreef Piye het volgende:

[..]

Nee het was best een kutgrap. Eerst gaat hij z'n excuses aanbieden zonder het te menen en later moet hij toch nog even op een "grappige" manier laten weten dat hij eigenlijk vond dat hij gewoon gelijk had. Buiten dat aspect om was het ook gewoon niet grappig, maar iedereen heeft z'n eigen humor natuurlijk.
Ja het komt op mij ook over alsof ze allebei 14 zijn ofzo :')
En mensen die hier TS complimenteerden over z'n goeie grap en 'dat zal haar leren!' :')
quote:
[..]

Hé ik zei alleen dat je mensen best af kan richten. Niet dat TS nou z'n vriendin moet gaan manipuleren. :9 In een minder extreme vorm kan het trouwens best nuttig zijn, wat ons terugbrengt bij sitface zijn opmerking dat je irrationele woede niet moet gaan belonen.

En ik ken TS z'n vriendin niet dus daar kan ik weinig zinnigs op antwoorden. Verschilt van persoon tot persoon. Een week is misschien wat overdreven maar iedereen heeft wel iets waarover die zich nog een tijd kut voelt als er een opmerking over wordt gemaakt.
Ah oke.
pi_110817113
maak het goed door paardenbiefstuk voor haar te maken.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
  donderdag 26 april 2012 @ 16:02:47 #135
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_110818633
quote:
De enige whatsapp die ik kreeg was OF IK HAAR TERUG WOU BELLEN. De tering, waarom typ je niet gewoon of ik evt de boodschappen kon doen.
Mwah, daar is nog wel enige logica in te vinden.
Er moet boodschappen gedaan worden. Doe jij het niet dan moet zij het doen. Ze wilt het natuurlijk niet doen niet wetende of het al gedaan is. Blijkbaar vindt ze je niet betrouwbaar genoeg om erop te vertrouwen dat wanneer ze je via Whatsapp vraag boodschappen te doen jij haar weten of je het al dan niet gedaan hebt. Daarom laat ze het onderwerp van wat ze wilt bespreken met jou open, zodat jij gedwongen bent haar te bellen omdat je wilt weten wat er is en derhalve direct aan haar te bevestigen wie de boodschappen doet.

Overigens is het maar de vraag hoe het gesprek daadwerkelijk verliep. Het is namelijk wel opvallend dat in dit soort topics de TS altijd de goedheid zelve is (een hardwerkende jongeman die de hele dag zware arbeid in de tuin heeft verricht :'), of een vrouwelijke variante daarvan) en degene waarmee de ruzie is alles fout heeft gedaan en volkomen onredelijk is geweest. :')

Die grap sloeg natuurlijk, hoewel op zich best grappig, helemaal nergens op. Ik zou jou weleens willen zien wanneer jullie ruzie hebben gehad en zij een soortgelijk grapje maakt met betrekking tot het zojuist geleden verlies door jouw favoriete voetbalclub of iets in die richting.
pi_110819148
Ik vind topics met vrouw / man in de titel steeds vaker gewoon zeik topics :o
Rustig aan.
  donderdag 26 april 2012 @ 16:16:27 #137
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_110819257
quote:
Vrouwen, ongelofelijk. Mijn vriendin zou gister gaan koken, rond éénen belt ze me een paar keer. Ik had (zoals vaak) mijn mobiel niet bij de hand. Dus rond 16:00 zie ik de gemiste oproepen, dus ik bel terug, neemt ze niet op. Dus ik weer verder een unit van een boom uit de tuin rossen. Om half 6 daarmee klaar, check mn mobiel, weer gemiste oproepen. Dus ik bel weer terug en nu nam ze wel op.

Ze kwam later thuis en vroeg of ik eten kon halen. Ik, badend in het zweet en vies van de aarde, weigerde dit verzoek, ze was immers al binnen 15 minuten thuis. Ik zei daarnaast tegen haar: 'Ik heb mijn telefoon niet vaak bij me, dat weet je toch? Waarom laat je niet gewoon een berichtje achter?'.

Goed, ik naar haar huis. Ik word me een partij doodgekeken en ze zei niets tegen me. Omdat ik een keer ' nee' zei en niet vaak genoeg had terug gebeld. Daarna, nadat ik excuses had aangeboden (puur om van de ruzie af te zijn), ging ze paardrijden. Krijg ik een uur later een whatsapp (nu wel, de ironie) dat ze er af was gevallen.

Dus ze komt later thuis. Het eerste wat ik zei: 'Was je paard boos omdat hij je had gebeld en jij niet had terug gebeld?' :D

Deze onschuldige grap heeft het ruzie niveau tot ongekende hoogte getild.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 15:03 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Ten eerste: vrouwenlogica bestaat helemaal niet, probeer er dus ook niet naar te zoeken. Ten tweede: Mocht je willen weten wat een vrouw denkt, luister dan naar je gevoelens. In jouw geval probeerde je vriendin je te bereiken maar je nam niet op -> frustratie. Ze stuurt een bericht in de hoop dat dat helpt. Uiteindelijk krijg je haar te pakken op de telefoon en ze vraagt je om hulp. Jij antwoord nee -> frustratie. Volgens maak je het goed door je excuses aan te bieden -> werkt niet ze blijf boos. Je vriendin gaat paardrijden en valt eraf -> ze is nog steeds gefrustreerd en heeft nu ook nog eens pijn. Jij maakt een knullige opmerking -> oorlog.

Vat het hele topic toch prima samen zo? Ik vind het grappig dat ze van dr paard viel en jij een grapje maakte dat refereerde aan de discussie om boodschappen. Ben wel benieuwd hoe het nu met de 'oorlog' staat..
  donderdag 26 april 2012 @ 16:16:27 #138
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_110819258
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:13 schreef kingtoppie het volgende:
Ik vind topics met vrouw / man in de titel steeds vaker gewoon zeik topics :o
Ik smul altijd wel van al die onverbloemde frustratie die in zulk soort topics geuit wordt.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:02 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Mwah, daar is nog wel enige logica in te vinden.
Er moet boodschappen gedaan worden. Doe jij het niet dan moet zij het doen. Ze wilt het natuurlijk niet doen niet wetende of het al gedaan is. Blijkbaar vindt ze je niet betrouwbaar genoeg om erop te vertrouwen dat wanneer ze je via Whatsapp vraag boodschappen te doen jij haar weten of je het al dan niet gedaan hebt. Daarom laat ze het onderwerp van wat ze wilt bespreken met jou open, zodat jij gedwongen bent haar te bellen omdat je wilt weten wat er is en derhalve direct aan haar te bevestigen wie de boodschappen doet.

Overigens is het maar de vraag hoe het gesprek daadwerkelijk verliep. Het is namelijk wel opvallend dat in dit soort topics de TS altijd de goedheid zelve is (een hardwerkende jongeman die de hele dag zware arbeid in de tuin heeft verricht :'), of een vrouwelijke variante daarvan) en degene waarmee de ruzie is alles fout heeft gedaan en volkomen onredelijk is geweest. :')

Die grap sloeg natuurlijk, hoewel op zich best grappig, helemaal nergens op. Ik zou jou weleens willen zien wanneer jullie ruzie hebben gehad en zij een soortgelijk grapje maakt met betrekking tot het zojuist geleden verlies door jouw favoriete voetbalclub of iets in die richting.
Vrouwen zijn ook zelden redelijk maar dat komt omdat mannen uit verstand handelen en vrouwen uit emoties.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  donderdag 26 april 2012 @ 16:16:30 #139
373015 Erkannn
IkBenZoVrolijk
pi_110819260
wat een ellende zeg ~O>
"Gravitation is not responsible for people falling in love."
pi_110819292
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:16 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ik smul altijd wel van al die onverbloemde frustratie die in zulk soort topics geuit wordt.

Dat vind ik dan ook altijd wel (psychologisch) interessant.
Rustig aan.
  donderdag 26 april 2012 @ 16:31:59 #141
351921 CruellaDeVil
pi_110819966
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:16 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

[..]

Vrouwen zijn ook zelden redelijk maar dat komt omdat mannen uit verstand handelen en vrouwen uit emoties.
Ik wil best erkennen dat vrouwen vaker uit emotie handelen. Geen probleem. Gelijkwaardigheid is niet hetzelfde als gelijk zijn op elke te bedenken vlak. Máár, dat constante gezwetst in dit soort topics over dat vrouwen simpelweg niet in staat zijn tot logisch handelen en blind vertrouwen op hun emoties is natuurlijk volstrekte onzin. :')

Daarnaast komen er meer dan genoeg topics als deze voorbij waar de rollen in het verhaal van de partners omgedraaid zijn. Wat er echter ook aan de hand is, het resultaat van dit soort topics is op FOK! altijd dat eindeloze gezever over het gebrek aan logisch denkvermogen bij vrouwen.

Zo en nu weer verder met programmeren. :{w
pi_110820218
Tis ergens ook wel weer schattig :o Het werkt een beetje als om meer zekerheid vragen... Wat een evolutionair voordeel biedt voor vrouwen.
Rustig aan.
  donderdag 26 april 2012 @ 16:43:18 #143
351921 CruellaDeVil
pi_110820456
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:38 schreef kingtoppie het volgende:
Tis ergens ook wel weer schattig :o Het werkt een beetje als om meer zekerheid vragen... Wat een evolutionair voordeel biedt voor vrouwen.
Ach, hoe stoer en puur logisch jullie je ook voordoen tegenover de buitenwereld, elke vriendin / vrouw weet wat een ongelofelijk onzeker en emotioneel watje haar vriend kan zijn. :D
pi_110820501
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:43 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Ach, hoe stoer en puur logisch jullie je ook voordoen tegenover de buitenwereld, elke vriendin / vrouw weet wat een ongelofelijk onzeker en emotioneel watje haar vriend kan zijn. :D
Meh, :*
Rustig aan.
pi_110820518
quote:

[..]

Hoax.
  donderdag 26 april 2012 @ 16:45:14 #146
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_110820532
quote:

[..]

Dat is logisch, niemand is constant zeker van zijn of haar zaak.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:31 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Ik wil best erkennen dat vrouwen vaker uit emotie handelen. Geen probleem. Gelijkwaardigheid is niet hetzelfde als gelijk zijn op elke te bedenken vlak. Máár, dat constante gezwetst in dit soort topics over dat vrouwen simpelweg niet in staat zijn tot logisch handelen en blind vertrouwen op hun emoties is natuurlijk volstrekte onzin. :')

Daarnaast komen er meer dan genoeg topics als deze voorbij waar de rollen in het verhaal van de partners omgedraaid zijn. Wat er echter ook aan de hand is, het resultaat van dit soort topics is op FOK! altijd dat eindeloze gezever over het gebrek aan logisch denkvermogen bij vrouwen.

Zo en nu weer verder met programmeren. :{w
Ben ik het wel enigszins mee eens.
- Wow, een vrouw die met computers overweg kan -
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_110821969
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:45 schreef Frank_Drebin het volgende:

- Wow, een vrouw die met computers overweg kan -
Dat is ook zo zeldzaam, wow! :{
  donderdag 26 april 2012 @ 17:29:39 #148
365422 Catatafish
Stories will soon be told.
pi_110822281
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:16 schreef Smash-it het volgende:

[..]

[..]

Vat het hele topic toch prima samen zo? Ik vind het grappig dat ze van dr paard viel en jij een grapje maakte dat refereerde aan de discussie om boodschappen. Ben wel benieuwd hoe het nu met de 'oorlog' staat..
Ik heb meermaals mijn verontschuldigingen aangeboden en daarna goedmaakseks gehad. Pikstraf bleef hierbij beperkt tot één dag en nee, we zijn geen 14.

Al met al was de grap dus de ruzie waard. Ik kon de grap niet binnen houden omdat ik nog van binnen nog aan het koken was.
  donderdag 26 april 2012 @ 17:33:06 #149
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_110822420
Dus toch eind goed al goed.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  donderdag 26 april 2012 @ 17:42:40 #150
365422 Catatafish
Stories will soon be told.
pi_110822841
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:33 schreef jcdragon het volgende:
Dus toch eind goed al goed.
Ja, dus, mensen, wat hebben we hiervan geleerd?

Volgende keer weer hetzelfde doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')