Niet alleen de CDS, er zijn vele benoemingen geweest de afgelopen tijd. Maar ook bij zo'n CDS denk ik, bij een wisseling is het een mooie gelegenheid die functie naar beneden te schrijven. Een gemiste kans. Waarom moet de bazen van de opco's lt-gens zijn?? Met al die bezuinigingen is defensie zo gekrompen dat die rang niet meer gerechtvaardigd is. Waarom nu een generaal voor 60.000 man., terwijl diezelfde generaal een aantal jaar terug aan 300.000 man leiding moest geven. Verder is met de CDS structuur het aantal generaals juist toegenomen, terwijl beloofd was dat de aantallen zouden krimpen. Alle defensiestaven kunnen prima op de kromhout, moet je eens kijken wat je dan bespaart aan overhead!!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:40 schreef Druid het volgende:
[..]
Steeds weer nieuwe? Je bedoelt de nieuwe CDS? De oude CDS is met pensioen.
Het toekennen van periodieken is normaal gesproken een automatisme, het aantal periodieken is ook helemaal niet gekoppeld aan een een fuctie, de rang wel.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:00 schreef Pumatje het volgende:
is er al in principe.
Dat gaat nu op schaal...
Toen ik Defensie binnenkwam werd er gekeken naar mijn opleidingsniveau.
Op basis daarvan kwam ik in schaal 5 meteen in plaats van schaal 1.
Waar vult men de gaten in een battlegroup dan mee?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:07 schreef Pumatje het volgende:
Ik vind dat er wel wat meer moet veranderen dan dat
De hele structuur van defensie moet imo op de schop.
Afstappen van Brigade/bataljon etc etc.
Battlegroups formeren is veel efficienter.
ben je ook niet afhankelijk van wel/niet gevulde bataljons en cies.
neejoh, je hebt nu toch ook je functiewaarderingstabellen, salariëring kan daar gewoon in, je hoeft dan geen rekening te houden met leidinggevende capaciteiten om iemand meer salaris te geven. Je kunt heel veel functies qua rang naar beneden schrijven en veel andere functies qua salaris. kortom je bent veel flexibeler en je voorkomt waterhoofd constructies en je hoeft niet mensen weg te sturen, of te bevorderen die schaars zijn, maar geen leiding kunnen geven. Krijg je niemand voor een functie, doe je gewoon het salaris omhoog totdat je wel iemand hebt, bij andere functies kan het salaris makkelijk naar beneden bijgesteld worden. Je moet hier ook flexibel in zijn. Het is eenvoudig in te passen in de vacaturebank.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:09 schreef Pumatje het volgende:
Ben het verder wel met je eens hoor. Maar er komt me een boel papierwerk bij kijken als dat van iedere man apart moet worden bijgehouden en berekent.
Correct. Zeker in NATO verband.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:20 schreef Pumatje het volgende:
Klinkt goed, maar soms is een rang nodig om bepaald " gewicht" in een discussie te kunnen brengen.
en hoe strookt jouw verhaal met de bakelende norm?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
neejoh, je hebt nu toch ook je functiewaarderingstabellen, salariëring kan daar gewoon in, je hoeft dan geen rekening te houden met leidinggevende capaciteiten om iemand meer salaris te geven. Je kunt heel veel functies qua rang naar beneden schrijven en veel andere functies qua salaris. kortom je bent veel flexibeler en je voorkomt waterhoofd constructies en je hoeft niet mensen weg te sturen, of te bevorderen die schaars zijn, maar geen leiding kunnen geven. Krijg je niemand voor een functie, doe je gewoon het salaris omhoog totdat je wel iemand hebt, bij andere functies kan het salaris makkelijk naar beneden bijgesteld worden. Je moet hier ook flexibel in zijn. Het is eenvoudig in te passen in de vacaturebank.
bepaalde meetings worden nu ook al in burgerkleding gedaan om strepenneukerij te vookomen. In NATO verband kun je vergaderen in burger de norm maken. ZOals al eerder geopperd, zou je voor NATO functie mensen voor de functieduur kunnen bevorderen. (ook hier weer het voordeel bij scheiden van rangen en salaris, dat je niet direct meer geld hoeft te geven bij een bevordering)quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:20 schreef Pumatje het volgende:
Klinkt goed, maar soms is een rang nodig om bepaald " gewicht" in een discussie te kunnen brengen.
En alle nato landen doen hetzelfde, dus wie hou je voor de gek.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
bepaalde meetings worden nu ook al in burgerkleding gedaan om strepenneukerij te vookomen. In NATO verband kun je vergaderen in burger de norm maken.
Jezelf, om serieus op BHFH in te gaan, zelden zoveel onkunde gezien...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:21 schreef trigt013 het volgende:
[..]
En alle nato landen doen hetzelfde, dus wie hou je voor de gek.
Vertel? Je denkt dat onze politieke spelletjes uniek zijn in deze wereld? Ook in Amerika hebben ze een overschot van generaals en kijkt men vaker alleen naar de schouders dan naar de daadwerkelijke prestaties.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jezelf, om serieus op BHFH in te gaan, zelden zoveel onkunde gezien...
Als je in zo;n organisatie zit, ontwikkel je tunnelvisie. Ik sta op een afstandje, maar heb er wel jaren rondgelopen. Ik zie wel wat er anders kan.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jezelf, om serieus op BHFH in te gaan, zelden zoveel onkunde gezien...
Vertel het ons eens.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:34 schreef trigt013 het volgende:
Lees maar eens het verhaal over Courtney Hodges en zijn 33.000 omgekomen manschappen.
Een slecht functionerende generaal die eigenlijk gestopt had moeten worden in zijn macht ambities. En jaagde 100den manschappen de dood in om maar doelen te behalen zodat hij hier de glorie over kom claimen. Alleen bij het Hürtgenwalt ging hij de mist in, hij wilde als eerste de linie op duitse grond doorbreken op een onmogelijk stuk in de Siegfriedlinie. 33.000 doden later werd hij alleen gestopt door het feit dat het Ardennen offensief begon.quote:
Waarom zouden we uberhaupt nog rangen uitgeven en uniformen? Helemaal niet praktisch toch?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
bepaalde meetings worden nu ook al in burgerkleding gedaan om strepenneukerij te vookomen. In NATO verband kun je vergaderen in burger de norm maken. ZOals al eerder geopperd, zou je voor NATO functie mensen voor de functieduur kunnen bevorderen. (ook hier weer het voordeel bij scheiden van rangen en salaris, dat je niet direct meer geld hoeft te geven bij een bevordering)
Ja... Je hebt 30 jaar terug rondgelopen in de organisatie. Vent, kom op zeg. Laatst heb ik je al op je ongelijk omtrend voertuigen gewezen en nu moet ik je geloven dat je (terwijl je op dipli niveau zat) een goed beeld hebt in de keuken van de generaal? Doe ff normaal.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Als je in zo;n organisatie zit, ontwikkel je tunnelvisie. Ik sta op een afstandje, maar heb er wel jaren rondgelopen. Ik zie wel wat er anders kan.
Bronnen?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:46 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Een slecht functionerende generaal die eigenlijk gestopt had moeten worden in zijn macht ambities. En jaagde 100den manschappen de dood in om maar doelen te behalen zodat hij hier de glorie over kom claimen. Alleen bij het Hürtgenwalt ging hij de mist in, hij wilde als eerste de linie op duitse grond doorbreken op een onmogelijk stuk in de Siegfriedlinie. 33.000 doden later werd hij alleen gestopt door het feit dat het Ardennen offensief begon.
Ik heb bronnen, maar niet digitaal. Ik zal ff googlen of ik ze digitaal kan vinden (maar het heeft geen prio voor mij)quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:51 schreef Druid het volgende:
[..]
Bronnen?
Het verhaal wat ik ken is dat van een generaal die vooral in de schaduw van Patton z'n dingen heeft gedaan, en inderdaad mooie doelen haalde.
Het beeld wat op http://www.3ad.com/history/courtney.hodges/index.htm geschetst wordt bevestigt dat ook nog eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |