Ik heb heel veel liefde voor een oud apparetement maar eehm ik ben blij dat ik een nieuw pand heb.quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:21 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ah dat is wel leuk ja, dat het allemaal zo nieuw isIk zit zelf in een jaren 60 portiekflat, heeft ook wel wat.
 Niks mis met oudere maar als ik de keuze had...
 Niks mis met oudere maar als ik de keuze had...

Wat is dit nou weer voor rare post? Ik heb je toch net verteld hoe ze op Fok gebruikt worden? Op zich best grappig als een newbie het beter meent te weten dan iemand die hier al sinds jaar en dag komt, maar je maakt jezelf er een beetje belachelijk mee.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:49 schreef Outpost76 het volgende:
Deis ironisch. De
is : ik maak een grapje. De
komt arrogant ed over.

is niet ironisch, maar gewoon algemeen vrolijk.
 is niet ironisch, maar gewoon algemeen vrolijk. is ironisch en de
 is ironisch en de   wordt door velen gezien als nogal gay.
 wordt door velen gezien als nogal gay. 

Oud heeft ook nadelen, zoals de oude kleuren op het houtwerk....quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:52 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik heb heel veel liefde voor een oud apparetement maar eehm ik ben blij dat ik een nieuw pand heb.Niks mis met oudere maar als ik de keuze had...

hoe bedoel je dat?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 08:03 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Oud heeft ook nadelen, zoals de oude kleuren op het houtwerk....

Zo:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Zaans Groenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 08:19 schreef lady-wrb het volgende:
o bedoel je het zo.
ik dacht dat je oude traditionele kleuren bedoelde zoals zaans groen en ossebloedrood enzo

Dus mijn balkonnetje gaat over een tijdje ook nog even opgeknapt worden.
 Dus mijn balkonnetje gaat over een tijdje ook nog even opgeknapt worden.

Pokke schuur en verf klus zeg!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 08:03 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Oud heeft ook nadelen, zoals de oude kleuren op het houtwerk....

Ik woon er al een tijdje hoor, t overgrote deel is gedaanquote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:36 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Pokke schuur en verf klus zeg!
Suc6.

Suc6 met de rest dan.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:49 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik woon er al een tijdje hoor, t overgrote deel is gedaan

nou de keuze is voor mij gemaakt: de balkonbakken waren op, het zijn de torenbakjes geworden. witte dit keer. en nu heb ik geen aarde genoegquote:Op vrijdag 25 mei 2012 08:03 schreef lady-wrb het volgende:
ik wil mijn tomatenplanten gaan uitzetten. zou zo'n toren handig zijn of zal ik ze in balkonbakken zetten?

Hup, achter die computer vandaan en grond halen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:38 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nou de keuze is voor mij gemaakt: de balkonbakken waren op, het zijn de torenbakjes geworden. witte dit keer. en nu heb ik geen aarde genoeg

...gewoon maar de oude nog gebruiken met wat mest erdoor.
 ...gewoon maar de oude nog gebruiken met wat mest erdoor.  

Gekocht, wat een geniaal en ontzettend fijn dingquote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:04 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Koop deze :
[ afbeelding ] Ik vind m erg goed en hij is symmetrisch. Dus goed voor links en rechtshandigen.
Vogels komen niet op mijn balkon spinnen zat dus.Vliegen ook helaas... Net zoals muggen.
Lieveheersbeestjes heb ik ook al gespot maar ze doen niets aan mn luizen overlast...

Nog bedankt voor de tip! Tuincentrum hier om de hoek gelijk bezocht, wist heel niet dat daar ook een tuincentrum zat...
 Nog bedankt voor de tip! Tuincentrum hier om de hoek gelijk bezocht, wist heel niet dat daar ook een tuincentrum zat...  En veeeeeel te veel leuke dingen daar natuurlijk.
 En veeeeeel te veel leuke dingen daar natuurlijk.

En nu is je portemonee leeg.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:59 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Gekocht, wat een geniaal en ontzettend fijn ding
Nog bedankt voor de tip! Tuincentrum hier om de hoek gelijk bezocht, wist heel niet dat daar ook een tuincentrum zat...

Nee hoorquote:
 Voor 25 euro had ik een snoeischaar, plantenstokjes, basilicumzaadjes en een zak hydrokorrels
 Voor 25 euro had ik een snoeischaar, plantenstokjes, basilicumzaadjes en een zak hydrokorrels  

Gelukkig maar dat nog wat hebt laten staan voor de andere bezoekers.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 13:02 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nee hoorVoor 25 euro had ik een snoeischaar, plantenstokjes, basilicumzaadjes en een zak hydrokorrels
 Ik moet nog steeds mijn plantjes planten.
  Ik moet nog steeds mijn plantjes planten.  Lekker veel Campanula's
  Lekker veel Campanula's  gekocht waaronder opknappertjes van één euro per stuk.
  gekocht waaronder opknappertjes van één euro per stuk.  . Mijn schaal met violen gaat straks grijs/wit worden...portulac en dat grijsbladige plantje dus beide droogtebestendig en dat moet ook wel op die plek en in die schaal anders blijf ik gieten.
 . Mijn schaal met violen gaat straks grijs/wit worden...portulac en dat grijsbladige plantje dus beide droogtebestendig en dat moet ook wel op die plek en in die schaal anders blijf ik gieten.  

Die op ze Zuidkant hebben die brandende zon niet weten te overlevenquote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:23 schreef lady-wrb het volgende:
mijn violen doen het nog steeds, al moet ik ze twee keer per dag reanimeren
 maar die aan de Noordkant zijn nog redelijk maar wel stakerig.
  maar die aan de Noordkant zijn nog redelijk maar wel stakerig.  

Hier vliegt het water er nu ook doorheen, maarja. Ik was ook vergeten hydrokorrels in de bakken te doen. Heb ze nu iig gehaald voor de bakken die ik nog wil doenquote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:07 schreef trovey het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat nog wat hebt laten staan voor de andere bezoekers.Ik moet nog steeds mijn plantjes planten.
Lekker veel Campanula's
gekocht waaronder opknappertjes van één euro per stuk.
. Mijn schaal met violen gaat straks grijs/wit worden...portulac en dat grijsbladige plantje dus beide droogtebestendig en dat moet ook wel op die plek en in die schaal anders blijf ik gieten.

al mijn violen doen het nogquote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Die op ze Zuidkant hebben die brandende zon niet weten te overlevenmaar die aan de Noordkant zijn nog redelijk maar wel stakerig.

Graag gedaan.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:59 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Gekocht, wat een geniaal en ontzettend fijn ding
 Pas wel op je vingertjes want hij is zo ontzettend scherp.
 Pas wel op je vingertjes want hij is zo ontzettend scherp. 

Dat doe ik ook altijd. Ik gooi nooit aarde weg maar vermeng het met compost. (We krijgen hier 2 20 liter zakken compost per jaar per huishouden van de gemeentewerken.) Dus dat meng ik door de oude aarde heen incluis de wortels en de dode plant die er in staat en dat werkt prima.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:44 schreef trovey het volgende:
[..]
Hup, achter die computer vandaan en grond halen.

Ik hoop dat ik nog voldoende he...gewoon maar de oude nog gebruiken met wat mest erdoor.

Mijn vingertjes passen altijd op, ik moet wel harp kunnen blijven spelenquote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:15 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Graag gedaan.Pas wel op je vingertjes want hij is zo ontzettend scherp.
Daarom kom ik bewust zo min mogelijk in tuincentra's.
 En dat hij scherp is, dat vermoeden had ik al, hij ging moeiteloos door de dingen heen met knippen.
 En dat hij scherp is, dat vermoeden had ik al, hij ging moeiteloos door de dingen heen met knippen.

Ojaquote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:31 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Mijn vingertjes passen altijd op, ik moet wel harp kunnen blijven spelenEn dat hij scherp is, dat vermoeden had ik al, hij ging moeiteloos door de dingen heen met knippen.
 dat was ik al weer vergeten..  Pas dan nog maar extra op.
  dat was ik al weer vergeten..  Pas dan nog maar extra op. 

Een luis heeft net als elk ander insect een extern skelet en als ze groeien vervellen ze. Dat zijn imo geen uitgezogen lijkjes maar simpel vellen van een groter geworden luis. Beter ga je spuiten.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 22:12 schreef athlonkmf het volgende:
yay. Lieveheersbeestjes en gaasvliesjes hebben eindeilijk mijn balkon gevonden.
De luizen worden aangepakt dus.
Hier door een larve van een lieveheersbeestje en ik zag in de bak ook al een paar krioelen.
Helaas hebben veel bodembedekkers het niet gered. Maar de rozenstruiken zullen de luizenplaag wel overleven zo.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Check die uitgezogen luizenlijfjes

Mbt je laatste opmerking. Er komen vanzelf wormen in en die maken dat geschikt. Geloof me ik doe het al jaren en mn planten doen het prima. Bijna al het dode planten spul word keer op keer gerecycled hier.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 22:36 schreef Teslynd het volgende:
En dan is niet eens het steeltje door een dubbele laag bedekt...
Oude plantkluiten gooi ik wel weg, want in een bak is het bodemleven niet gericht op wortels omzetten. Vandaag zijn de eerste aardbeibloemetjes gesignaleerd.

Gewoon proberen met opnieuw zaaien. Bij mij is het vorig jaar een heel klein beetje gelukt, heb er nog een handjevol vruchten van geplukt, Dat was van een snoeptomaatje.quote:Op zondag 27 mei 2012 10:34 schreef lady-wrb het volgende:
mn pas ontloken paprikaplantjes hebben de hitte in de kas niet overleefd
t is zeker te laat om nog nieuwe te zaaien?
ik zal zo eens een foto maken van mijn tomatentorens
(ze staan er sinds gisteren in en nu maar hopen dat het wat voor ze is anders moet ik alsnog naar een andere action voor balkonbakken)

Ik zie hoopjes op de aarde en er valt veel 'aarde' (duidend op wormen) onder uit de potten. Ok, niet bij elke maar dat is simpel te vermengen zodat de wormen zich kunnen verspreiden.quote:Op zondag 27 mei 2012 00:37 schreef Teslynd het volgende:
Dat was bij mij "vroeger" zo, d.w.z. de wurmen die ik uitzette, deden het goed binnen en buiten de bak. Nu met de veenpotgrond zijn ze onzichtbaar en wurmen kweken onder een tegel op de balkonvloer is er niet meer bij. Bij bakken leeghalen zie ik ook vrijwel geen nieuwe wurmpjes zien, en als, dan laat in het seizoen.

Dan heb ik niets gezegd.quote:Op zondag 27 mei 2012 10:54 schreef athlonkmf het volgende:
Dat beestje lijkt wel op de larve hier: http://stippen.nl/ontwthumbs.php?keuze=5
(ik had een week terug dan ook een lieveheersbeestje gemigreerd naar dat bak vanuit een tuin. Dus ik hoop dat dat nakomelingen zijn)
Maar hoe dan ook, vandaag zijn alle luizen van dat ene tak opgedroogd/uitgezogen. Dat waren dus ook echt luizenlijkjes en niet velletjes. Er wordt nu gewerkt aan een andere tak.
Edit: net onze goede vriend in actie gezien. Is ie een luis aan Het opzuigen. Na afloop spuugt ie het opgedroogde luisje weg

Niet geschoten is altijd mis.quote:Op zondag 27 mei 2012 10:34 schreef lady-wrb het volgende:
mn pas ontloken paprikaplantjes hebben de hitte in de kas niet overleefd
t is zeker te laat om nog nieuwe te zaaien?
ik zal zo eens een foto maken van mijn tomatentorens
(ze staan er sinds gisteren in en nu maar hopen dat het wat voor ze is anders moet ik alsnog naar een andere action voor balkonbakken)
 Mijn paprika's zijn nog klein (pak m beet 5 cm hoog) De echte groei spurt moet blijkbaar nog komen....
 Mijn paprika's zijn nog klein (pak m beet 5 cm hoog) De echte groei spurt moet blijkbaar nog komen.... 

die stapeltoren is voor tijdelijk. ik heb even niets anders. zodra ik wat beters heb gaan ze weer over.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:08 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Gewoon proberen met opnieuw zaaien. Bij mij is het vorig jaar een heel klein beetje gelukt, heb er nog een handjevol vruchten van geplukt, Dat was van een snoeptomaatje.
Je moet de tomaten in de toren goed zekeren. Tomaten ranken, als ze raar over de potten gaan, kan de boel scheef hangen en stort de toren makkelijk om bij rukwinden.
Nee, doe toch maar niet. Want ze hebben best een grote bak nodig. In de grootste maat kan je dan hoogstens 2 zetten en opbindstokken insteken is waarschijnlijk lastig. Het is ook zonde van de toren, daarvan krijg je dan het effect helemaal niet meer.

waaah een tomaat van 10 meterquote:Op zondag 27 mei 2012 21:31 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Niet geschoten is altijd mis.Mijn paprika's zijn nog klein (pak m beet 5 cm hoog) De echte groei spurt moet blijkbaar nog komen....
Tomaat moet net als een paprika plant in een flinke pot staan hè! Ze hebben veel voedings stoffen nodig om de tomaten te ontwikkelen. Daarnaast kan een tomaat (als je m niet topt) makkelijk hoger (mits juiste omstandigheden) worden dan 3 meter. In een tuinders kas kunnen ze zelfs tientallen meters lang worden.

Awhquote:

Vind ik ook jaquote:
 Er zaten in deze allemaal knopjes toen ik hem kocht, blijkbaar is het weer zomers genoeg om hem in bloei te laten gaan. Misschien komt er wel eens een keer een eetbaar olijfje vanaf
 Er zaten in deze allemaal knopjes toen ik hem kocht, blijkbaar is het weer zomers genoeg om hem in bloei te laten gaan. Misschien komt er wel eens een keer een eetbaar olijfje vanaf  

http://www.italiedavivere.com/eten-drinken/olijven-eetbaar-maken/quote:Op zondag 27 mei 2012 22:28 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Awh
[..]
Vind ik ook jaEr zaten in deze allemaal knopjes toen ik hem kocht, blijkbaar is het weer zomers genoeg om hem in bloei te laten gaan. Misschien komt er wel eens een keer een eetbaar olijfje vanaf

Jaja het gaat wat wordenquote:Op zondag 27 mei 2012 22:35 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
http://www.italiedavivere.com/eten-drinken/olijven-eetbaar-maken/

Die worden oooook lang, als je dat toestaat. Maar ik denk alleen in de kas. Op balkon haalden ze de twee meter in bladaarde. En de wurmen zaten toen in en onder de potten. Als het hard regende schuifelden ze gewoon over het balkon heen. Maar misschien moet ik nog een paar jaar volhouden met compost aanvullen. Alleen compost kan de bron van "komt vanzelf" zijn.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:16 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
waaah een tomaat van 10 meter
dan gaatie over de hele lengte van mijn balkon
maar ik neem aan dat je gewone tomaten bedoelt? dit moeten kerstomaatjes worden

Elke tomaten plant kan makkelijk die lengte krijgen en vaak nog 2 a 3x zo lang.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:16 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
waaah een tomaat van 10 meter
dan gaatie over de hele lengte van mijn balkon
maar ik neem aan dat je gewone tomaten bedoelt? dit moeten kerstomaatjes worden
 Mits je een echte tuinder bent met prof kas ed.
 Mits je een echte tuinder bent met prof kas ed.  

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |