Mijn vingertjes passen altijd op, ik moet wel harp kunnen blijven spelenquote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:15 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Graag gedaan.Pas wel op je vingertjes want hij is zo ontzettend scherp.
Daarom kom ik bewust zo min mogelijk in tuincentra's.
Ojaquote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:31 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Mijn vingertjes passen altijd op, ik moet wel harp kunnen blijven spelenEn dat hij scherp is, dat vermoeden had ik al, hij ging moeiteloos door de dingen heen met knippen.
Een luis heeft net als elk ander insect een extern skelet en als ze groeien vervellen ze. Dat zijn imo geen uitgezogen lijkjes maar simpel vellen van een groter geworden luis. Beter ga je spuiten.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 22:12 schreef athlonkmf het volgende:
yay. Lieveheersbeestjes en gaasvliesjes hebben eindeilijk mijn balkon gevonden.
De luizen worden aangepakt dus.
Hier door een larve van een lieveheersbeestje en ik zag in de bak ook al een paar krioelen.
Helaas hebben veel bodembedekkers het niet gered. Maar de rozenstruiken zullen de luizenplaag wel overleven zo.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Check die uitgezogen luizenlijfjes
Mbt je laatste opmerking. Er komen vanzelf wormen in en die maken dat geschikt. Geloof me ik doe het al jaren en mn planten doen het prima. Bijna al het dode planten spul word keer op keer gerecycled hier.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 22:36 schreef Teslynd het volgende:
En dan is niet eens het steeltje door een dubbele laag bedekt...
Oude plantkluiten gooi ik wel weg, want in een bak is het bodemleven niet gericht op wortels omzetten. Vandaag zijn de eerste aardbeibloemetjes gesignaleerd.
Gewoon proberen met opnieuw zaaien. Bij mij is het vorig jaar een heel klein beetje gelukt, heb er nog een handjevol vruchten van geplukt, Dat was van een snoeptomaatje.quote:Op zondag 27 mei 2012 10:34 schreef lady-wrb het volgende:
mn pas ontloken paprikaplantjes hebben de hitte in de kas niet overleefd
t is zeker te laat om nog nieuwe te zaaien?
ik zal zo eens een foto maken van mijn tomatentorens
(ze staan er sinds gisteren in en nu maar hopen dat het wat voor ze is anders moet ik alsnog naar een andere action voor balkonbakken)
Ik zie hoopjes op de aarde en er valt veel 'aarde' (duidend op wormen) onder uit de potten. Ok, niet bij elke maar dat is simpel te vermengen zodat de wormen zich kunnen verspreiden.quote:Op zondag 27 mei 2012 00:37 schreef Teslynd het volgende:
Dat was bij mij "vroeger" zo, d.w.z. de wurmen die ik uitzette, deden het goed binnen en buiten de bak. Nu met de veenpotgrond zijn ze onzichtbaar en wurmen kweken onder een tegel op de balkonvloer is er niet meer bij. Bij bakken leeghalen zie ik ook vrijwel geen nieuwe wurmpjes zien, en als, dan laat in het seizoen.
Dan heb ik niets gezegd.quote:Op zondag 27 mei 2012 10:54 schreef athlonkmf het volgende:
Dat beestje lijkt wel op de larve hier: http://stippen.nl/ontwthumbs.php?keuze=5
(ik had een week terug dan ook een lieveheersbeestje gemigreerd naar dat bak vanuit een tuin. Dus ik hoop dat dat nakomelingen zijn)
Maar hoe dan ook, vandaag zijn alle luizen van dat ene tak opgedroogd/uitgezogen. Dat waren dus ook echt luizenlijkjes en niet velletjes. Er wordt nu gewerkt aan een andere tak.
Edit: net onze goede vriend in actie gezien. Is ie een luis aan Het opzuigen. Na afloop spuugt ie het opgedroogde luisje weg
Niet geschoten is altijd mis.quote:Op zondag 27 mei 2012 10:34 schreef lady-wrb het volgende:
mn pas ontloken paprikaplantjes hebben de hitte in de kas niet overleefd
t is zeker te laat om nog nieuwe te zaaien?
ik zal zo eens een foto maken van mijn tomatentorens
(ze staan er sinds gisteren in en nu maar hopen dat het wat voor ze is anders moet ik alsnog naar een andere action voor balkonbakken)
die stapeltoren is voor tijdelijk. ik heb even niets anders. zodra ik wat beters heb gaan ze weer over.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:08 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Gewoon proberen met opnieuw zaaien. Bij mij is het vorig jaar een heel klein beetje gelukt, heb er nog een handjevol vruchten van geplukt, Dat was van een snoeptomaatje.
Je moet de tomaten in de toren goed zekeren. Tomaten ranken, als ze raar over de potten gaan, kan de boel scheef hangen en stort de toren makkelijk om bij rukwinden.
Nee, doe toch maar niet. Want ze hebben best een grote bak nodig. In de grootste maat kan je dan hoogstens 2 zetten en opbindstokken insteken is waarschijnlijk lastig. Het is ook zonde van de toren, daarvan krijg je dan het effect helemaal niet meer.
waaah een tomaat van 10 meterquote:Op zondag 27 mei 2012 21:31 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Niet geschoten is altijd mis.Mijn paprika's zijn nog klein (pak m beet 5 cm hoog) De echte groei spurt moet blijkbaar nog komen....
Tomaat moet net als een paprika plant in een flinke pot staan hè! Ze hebben veel voedings stoffen nodig om de tomaten te ontwikkelen. Daarnaast kan een tomaat (als je m niet topt) makkelijk hoger (mits juiste omstandigheden) worden dan 3 meter. In een tuinders kas kunnen ze zelfs tientallen meters lang worden.
Awhquote:
Vind ik ook jaquote:
http://www.italiedavivere.com/eten-drinken/olijven-eetbaar-maken/quote:Op zondag 27 mei 2012 22:28 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Awh
[..]
Vind ik ook jaEr zaten in deze allemaal knopjes toen ik hem kocht, blijkbaar is het weer zomers genoeg om hem in bloei te laten gaan. Misschien komt er wel eens een keer een eetbaar olijfje vanaf
Jaja het gaat wat wordenquote:Op zondag 27 mei 2012 22:35 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
http://www.italiedavivere.com/eten-drinken/olijven-eetbaar-maken/
Die worden oooook lang, als je dat toestaat. Maar ik denk alleen in de kas. Op balkon haalden ze de twee meter in bladaarde. En de wurmen zaten toen in en onder de potten. Als het hard regende schuifelden ze gewoon over het balkon heen. Maar misschien moet ik nog een paar jaar volhouden met compost aanvullen. Alleen compost kan de bron van "komt vanzelf" zijn.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:16 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
waaah een tomaat van 10 meter
dan gaatie over de hele lengte van mijn balkon
maar ik neem aan dat je gewone tomaten bedoelt? dit moeten kerstomaatjes worden![]()
Elke tomaten plant kan makkelijk die lengte krijgen en vaak nog 2 a 3x zo lang.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:16 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
waaah een tomaat van 10 meter
dan gaatie over de hele lengte van mijn balkon
maar ik neem aan dat je gewone tomaten bedoelt? dit moeten kerstomaatjes worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |