Tis nog geen reeks blijkbaar.quote:
Nou eehm er zijn ook een heel veel schadelijke (voor mijn planten) kevertjes in deze wereld en die nodig ik liever niet uit op mijn balkon.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:36 schreef trovey het volgende:
[..]
Is dat erg dan?Racisme in het balkontopic.
![]()
Haal je morgen toch even een doos op bij de supermarkt?quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:10 schreef douche-eendje het volgende:
Ah, mijn balkonnetje in de OP![]()
Lieveheerstbeestjeshotel heeft nog geen karton, zat alleen inieminiegolfjes-karton tussen mijn gigantische voorraad dozen. Even verder zoeken dus. Of kan ik er ook stro in mikken? Isoleert ook en is hol![]()
Ik zag alleen maar oude hè, mocht niet van jouquote:Op dinsdag 24 april 2012 22:14 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Zet ze alleen een aalbes fototje er in.Zo zie je mn balkon toch niet.
Zet dan deze er in :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stro hequote:Op dinsdag 24 april 2012 22:14 schreef trovey het volgende:
[..]
Haal je morgen toch even een doos op bij de supermarkt?Hooi kan wel maar vergaat veel sneller dan gewoon karton....staan de kevertjes al klaar voor de ingang en klagen ze?
Die 1e heb ik aangepast. Deze die er nu staan zijn foto's van een paar weken terug.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:16 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat is een oude hè, mocht niet van joumaar ik zet hem er wel even in hoor.
Gewoon dat grove golfkarton nemen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:16 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Stro heHooi is om in te happen, stro om in te stappen... maar basic karton is dus groot genoeg? Want vond de gaatjes erin zo klein.
Ze staan erin.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:18 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Die 1e heb ik aangepast. Deze die er nu staan zijn foto's van een paar weken terug.
Bedankt.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:20 schreef trovey het volgende:
[..]
Gewoon dat grove golfkarton nemen.
[..]
Ze staan erin.
Thxquote:Op dinsdag 24 april 2012 22:20 schreef douche-eendje het volgende:
Het blijft een lekker ruim balkon outpost
Haha dat moet ook. Ik ben al belachelijk blij met mijn 2 balkons van 3.40*1.40quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:23 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Bedankt.Stom misschien maar ik ben er best trots op en dan mag dat gezien worden.
[..]
Thx
Belachelijk ruim eigenlijk.Maar ik ben er zo blij mee!
![]()
Twee balkons nog wel.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:27 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Haha dat moet ook. Ik ben al belachelijk blij met mijn 2 balkons van 3.40*1.40Kan ook genoeg op.
En dan heb ik het hier nog nooit gehad over de galerij die ik heb aan de zuidkant. Die is zeker 2x zo groot.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:27 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Haha dat moet ook. Ik ben al belachelijk blij met mijn 2 balkons van 3.40*1.40Kan ook genoeg op.
quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:33 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Een is leuk ingericht. De ander ligt vol duivenschijt.
U wordt bedankt!quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:46 schreef Greys het volgende:
Reeks gemaakt en genummerd!
Leuk topic, ik krijg er zelf ook balkon-inspiraaaaaaaaaaatie van
Het verhaal erachter? Ik heb deze woning in februari toegewezen gekregen, vorige bewoner is eruit gezet en heeft er een flinke puinzooi van gemaakt. Met ook veel afval op dat balkon. Waardoor duivenplaagquote:
Buks kopen en die duiven op eten met een leuk kruidje wat je op je keuken balkon hebt gekweekt?quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:55 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Het verhaal erachter? Ik heb deze woning in februari toegewezen gekregen, vorige bewoner is eruit gezet en heeft er een flinke puinzooi van gemaakt. Met ook veel afval op dat balkon. Waardoor duivenplaagDat balkon zit bij mn keuken. De leuke aan mn kleine slaapkamer dat momenteel een gigarommelhok is
quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:46 schreef Greys het volgende:
Reeks gemaakt en genummerd!
Leuk topic, ik krijg er zelf ook balkon-inspiraaaaaaaaaaatie van
Ik ben nu rond schemertijd iedere keer die pokkebeesten weg aan het jagenquote:Op dinsdag 24 april 2012 22:58 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Buks kopen en die duiven op eten met een leuk kruidje wat je op je keuken balkon hebt gekweekt?
Nee serieus. Dat balkon bij je keuken leent zich heel erg voor kruiden. Lekker vers en makkelijk als je aan het koken bent.
Schrobben dan maaquote:Op dinsdag 24 april 2012 22:55 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Het verhaal erachter? Ik heb deze woning in februari toegewezen gekregen, vorige bewoner is eruit gezet en heeft er een flinke puinzooi van gemaakt. Met ook veel afval op dat balkon. Waardoor duivenplaagDat balkon zit bij mn keuken. De leuke aan mn kleine slaapkamer dat momenteel een gigarommelhok is
Waarom niet?quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:01 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik ben nu rond schemertijd iedere keer die pokkebeesten weg aan het jagenMaar geen eten op het balkon voordat ze echt weg zijn.
Dat balkon is op het noorden dus koud. Zal er niet zo heel vaak te vinden zijnquote:Op dinsdag 24 april 2012 23:03 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Waarom niet?Die beesten blijven als jij er niet vaak komt. Als jij het actief "bewoont" blijven ze liever weg.
Mijn balkon is ook op het noorden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:16 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dat balkon is op het noorden dus koud. Zal er niet zo heel vaak te vinden zijn
quote:Op woensdag 25 april 2012 14:52 schreef YUR het volgende:
Ik zat toevallig van de week te denken: Goh, laat ik eindelijk eens een keertje wat leuks van het balkon maken! Nu is het vooral een opslagplaats voor (lege) bierkratten....
Ff inspiratie snuiven dus....
Daar moeten ook foto's van komenquote:Op vrijdag 27 april 2012 14:38 schreef Zomerjurkje het volgende:
Leuk al die foto's in de openingspost (trots dat mijn balkonnetje er ook tussen staat) Komende maand gaat er flink geklust worden in mijn huisje dus moet het balkon nog even geduld hebben maar ik stroom al over van ideetjes om 'm lekker zomers te maken (grastapijtje, druivenrank). En de boel moet nog een beetje meer katproof gemaakt worden
Ik heb ooit wel eens een foto gezien van je balkon geloof ik. Daar is best wat leuks van te maken.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:52 schreef YUR het volgende:
Ik zat toevallig van de week te denken: Goh, laat ik eindelijk eens een keertje wat leuks van het balkon maken! Nu is het vooral een opslagplaats voor (lege) bierkratten....
Ff inspiratie snuiven dus....
basilicum doet het bij jouquote:Op dinsdag 24 april 2012 23:20 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Mijn balkon is ook op het noorden.Zoals je ziet groeit er zat en voor kruiden uitermate geschikt vind ik.
Mijn Basilicum word ieder jaar groter, zo ook mijn Maggie plant, mijn Thijm en Oregano doen het ook prima. Ik moet alleen dit jaar voor het eerst mijn bieslook vervangen en ieder jaar mn Rozemarijn.
Nou, het valt mee. Als de bloemetjes uit de knop komen zijn ze roze, maar later worden ze alsnog wit.quote:Op maandag 16 april 2012 10:39 schreef k_man het volgende:
Ik was in de veronderstelling een witte rhododendron gekocht te hebben. Nu de knoppen dikker en dikker worden komt er echter wat roze te voorschijn. Roze bloemen op m'n balkon. Ik ben toch geen wijf?
Die komen als eitjes vaak mee met je planten.quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:18 schreef k_man het volgende:
Hoe komen jullie in hemelsnaam aan slakken op je balkon?
Gezaaid ooit en hij blijft maar terug komen, groeit ook onder de grond als kool zodat je een jaar later ineens een plantje op ziet komen 30 cm verderop.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:07 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
basilicum doet het bij jou
bij mij gaatie of dood, of wordt door een slak tot aan de grond toe opgegeten
rozemarijn is dus niet winterhard?
En als je pech hebt, schuiven ze langs de muren omhoog.quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:53 schreef trovey het volgende:
[..]
Die komen als eitjes vaak mee met je planten.![]()
Nieuwe poging met de winterharde rozemarijn. Zag dat ze zandig & zonnig maar beschut moeten staan. Dus nu een keer in zandige grond.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:17 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Gezaaid ooit en hij blijft maar terug komen, groeit ook onder de grond als kool zodat je een jaar later ineens een plantje op ziet komen 30 cm verderop.Ik heb het echt gezaaid als Basilicum maar het lijkt soms meer op munt (qua blad vorm). Het smaakt alleen niet naar munt en wel naar basilicum
Slakken heb ik niet.Wel rupsen vaak...
Maar die gooi ik als ik ze zie naar beneden en dan ben ik er weer van af.
Ik koop ieder jaar een winterharde rozemarijn (hier bij de intratuin) maar ieder jaar gaat ie weer dood.![]()
Hè k-man, daar had je op kunnen rekenen. Knoppen komen vaak met geconcentreerde kleur of een totaal andere kleur die al snel verdwijnt.quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:39 schreef k_man het volgende:
[..]
Nou, het valt mee. Als de bloemetjes uit de knop komen zijn ze roze, maar later worden ze alsnog wit.
[ afbeelding ]
Ik ga ook weer een nieuwe Rozemarijn kopen. Pasta saus (op tomaten basis) zonder Rozemarijn is gewoon 10x minder lekker.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:46 schreef Teslynd het volgende:
[..]
En als je pech hebt, schuiven ze langs de muren omhoog.
[..]
Nieuwe poging met de winterharde rozemarijn. Zag dat ze zandig & zonnig maar beschut moeten staan. Dus nu een keer in zandige grond.
Ook nieuwe pogingen met de basilicum. Kocht er een bij de supermarkt en zag al gauw waarom die planten het altijd zo slecht doen. Staan met veel te veel in de pot, zijn veel te snel opgejaagd (ook de biologische). Op de hoogte waar het blad goed zou moeten groeien, groeien pas de kiemblaadjes.
Bij het tuincentrum een potje gekocht. Staan daarin ook met velen, maar niet zo opgefokt en erop gekweekt om omgepot te worden. Het is overigens een rode, want in de groene heb ik door de jaren heen weinig fiductie gekregen.
Mijn aardbeien hebben de winter ook niet overleefd, dus ik heb maar nieuwe gehaald. Ik vind 't altijd wel lekkerquote:Op woensdag 2 mei 2012 15:26 schreef trovey het volgende:
Mijn ananasaarbeienplanten hebben de winter niet overleefd.
Oeh, wat ontzettend leuk en lekkerquote:Op woensdag 2 mei 2012 15:07 schreef Messina het volgende:
De zon schijnt!![]()
Bananenplant
[ afbeelding ]
Sla
[ afbeelding ]
Mini komkommertjes
[ afbeelding ]
Aardbeienplantjes
[ afbeelding ]
Nog meer aardbeien
[ afbeelding ]
Ik heb ze ook en ik weet het ook nog niet... En ik moet zo een zooi eetbaar spul kwijt. Maar vrees dat als ik het daarin doe (munt, citroenmelisse, kamille, rucola e.d.) dat het allemaal lekker gaat woekeren. Daar koop ik dan wel wat aparte bakken/potjes voor.quote:Op donderdag 3 mei 2012 08:52 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb de stapelbakjes gekocht die trovey ook heeft.
wat zal ik er eens indoen? iets eetbaars of iets bloeiends?
quote:Op donderdag 3 mei 2012 10:31 schreef lady-wrb het volgende:
munt woekert als een achterlijke, kan ik je vertellen.
ik zal zo eens een fotootje maken van iets wat vorig jaar half verlept voor de helft van de prijs aangeschaft werd bij de aldi
[ afbeelding ]
voila! enkele vierkante meters munt
zoekplaatje: waar staat de rest van mijn planten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |