Volgens mij staan Turkije en Noorwegen nog boven ons...?quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zie een maatregel om geld op te halen...
We hebben de duurste benzine, dan moeten we London ook naar de kroon kunnen steken!
Ik hou het niet dagelijks bij. Maar van mij hoeft de benzine niet noodzakelijk duurder. Dat lijkt mij niet zo best voor de economie.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:07 schreef El_Matador het volgende:
Volgens mij staan Turkije en Noorwegen nog boven ons...?
Nogal omslachtig. Je mag officieel tussen EU landen zoveel sigaretten en alcohol meenemen als je wilt, zolang het voor persoonlijk gebruik is. Tussen Dover en Calais reizen al jaren Britten in bestelbusjes vol sigaretten en alcohol.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:32 schreef Knip het volgende:
Even off-topic. Vraagje of iemand dit weet.
Volgens mij mag iemand 1 slof sigaretten tegelijk per keer over de grens meenemen (zonder extra belasting te betalen. Stel: ik ga met een maat van me naar Luxemburg. Maat blijft vlak voor de grens bij Luxemburg in een busje op mij wachten. Ik ga op de fiets naar de dichtstbijzijnde winkel en koop een slof sigaretten. Ik neem die mee terug, geef die aan mijn compagnon en fiets weer terug om de volgende slof te halen totdat er een acceptabele hoeveelheid sloffen sigaretten in het busje liggen. Terug in het busje naar de Nederlandse grens doe ik hetzelfde met een ander compagnon die in Nederland op mij staat te wachten; één voor éen de sloffen over de grens brengen.
In Nederland dus voldoende peuken voor de komende jaren, de kosten voor de huur van het busje en de benzine haal ik er dik uit.
Ben ik legaal bezig, zo nee, waar in de wet (regelgeving) wordt mij dit verboden?
Jij kan beter investeren in beter Nederlands.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:52 schreef PKRChamp het volgende:
Ik voorzie een levendige handel in illegale sigaretten. Wie investeerd er alvast mee in een containertje?
800 sigaretten was het toch?quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:37 schreef Viajero het volgende:
Nogal omslachtig. Je mag officieel tussen EU landen zoveel sigaretten en alcohol meenemen als je wilt, zolang het voor persoonlijk gebruik is. Tussen Dover en Calais reizen al jaren Britten in bestelbusjes vol sigaretten en alcohol.
OK, en hoe dan vanuit Andorra? Moet dan wel veel sigaretten meenemen om de kosten eruit te halen, maar even voor het idee.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:37 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nogal omslachtig. Je mag officieel tussen EU landen zoveel sigaretten en alcohol meenemen als je wilt, zolang het voor persoonlijk gebruik is. Tussen Dover en Calais reizen al jaren Britten in bestelbusjes vol sigaretten en alcohol.
dat negerdag (zet een neger in de zon) topic weer bumpen alvast?quote:
Ik blijf graag serieus in een serieus forum.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat negerdag (zet een neger in de zon) topic weer bumpen alvast?
roken was de afgelopen 100.000 gemeengoed. Dat wordt nu abrupt afgepakt. En sportauto hebben maar een paar mensen. Het is dus van een compleet andere orde.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:55 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Want als iets niet meer betaalbaar is moet het maar gestolen worden? Jij hebt ook geen gestolen sport auto voor de deur staan?
Is het gewoon niet makkelijker en goedkoper om iedereen te executeren die rookt. Of dat er gezegd wordt van Marlboro, West en de rest jullie fabrieken gaan dicht. Punt.quote:
Fok the system jwz.quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:56 schreef sp3c het volgende:
we gaan hier geen discussie starten hoe we wel of niet het gemakkelijkst sigaretten kunnen smokkelen en of accijnzen kunnen ontlopen mag ik hopen![]()
Alleen op korte termijn.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Is het gewoon niet makkelijker en goedkoper om iedereen te executeren die rookt.
Eerder schreef je nog in dit topic: Record benzineprijs naar 1,80 euroquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:10 schreef DS4 het volgende:
Maar van mij hoeft de benzine niet noodzakelijk duurder. Dat lijkt mij niet zo best voor de economie.
quote:Op zondag 19 februari 2012 10:27 schreef DS4 het volgende:
Geinig. Lijkt me wel aardig om die mijlpaal van 2 euro te bereiken.
Een rasopportunist op Fok Forum, die blijft draaien en met alle winden meewaait, zolang hij de beste mening maar heeft, ongeacht of-ie een eigen mening heeft?quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:35 schreef DS4 het volgende:
Van mij mag daarom de prijs ook wel fors stijgen!
Wiet is overigens overal verkrijgbaar in Nieuw Zeeland. En er is een synthetische variant beschikbaar via smartshops (en deze komt dicht in de buurt van gewoon wiet) en die is gewoon legaal.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:18 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
In Nederland zijn we anders ook hard op weg om via regelgeving de problemen met (soft)drugs te vergroten.
Waarom niet? Je hebt toch ook synthetische sigaretten, en die zijn gewoon verkrijgbaar..quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:29 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Wiet is overigens overal verkrijgbaar in Nieuw Zeeland. En er is een synthetische variant beschikbaar via smartshops (en deze komt dicht in de buurt van gewoon wiet) en die is gewoon legaal.
edit: oh, niet meer sinds augustus http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-14414050
Waarom niet? Er valt daar straks een leuk zakcentje mee te verdienen. Goede voorbereiding is het halve werkquote:Op dinsdag 24 april 2012 17:56 schreef sp3c het volgende:
we gaan hier geen discussie starten hoe we wel of niet het gemakkelijkst sigaretten kunnen smokkelen en of accijnzen kunnen ontlopen mag ik hopen![]()
Euh... nee!quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:31 schreef Synthercell het volgende:
Het gaat dus niet om dat roken moet verdwijnen omdat het andere mensen schaadt, want het op fossiele brandstof rijdende autoverkeer is veel schadelijker. Constant worden blootgesteld aan fijnstof, dioxine, en CO2 dat het klimaat verandert is veel schadelijker voor iedereen dan meeroken af en toe in een cafe.
Ik wil het best even toelichten... Ik vind een stijging van de brandstofprijzen niet zo problematisch, dus het mag van mij best, zeker als dat inhoudt dat mensen zuiniger om gaan springen met energie.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:43 schreef KeimpeHart het volgende:
Eerder schreef je nog in dit topic: Record benzineprijs naar 1,80 euro
[..]
[..]
Een rasopportunist op Fok Forum, die blijft draaien en met alle winden meewaait, zolang hij de beste mening maar heeft, ongeacht of-ie een eigen mening heeft?
Bron: http://www.radionz.co.nz/(...)-on-tobacco-productsquote:Prime Minister John Key is not ruling out another increase in the tax on tobacco products. The excise on cigarettes and tobacco has risen by about 30% in the past two years, with three incremental increases.
Maori Party co-leader and associate health minister Tariana Turia says raising the price of tobacco products again is the best way to reduce smoking and prevent people from starting.
The party wants smoking banned in New Zealand by 2025 and Mrs Turia's lobbying resulted in three separate increases of about 10% each for cigarettes and pouch tobacco since 2010.
Mr Key was questioned on Wednesday about whether this year's Budget will include another rise in the excise. He did not rule it out, saying the tax increases have been good for raising revenue and reducing the number of people smoking.
Mr Key says the Maori Party has been lobbying hard, but a decision will be revealed when the Budget is delivered on 24 May. Tariana Turia says she has not been told if there is going to be another increase in the excise.
Als deze cijfers kloppen, kan de prijs in Nederland makkelijk zo'n 70 eurocent omhoog. Dan komen we zo'n beetje op hetzelfde prijsniveau als Duitsland en Frankrijk.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |