ja dat mag dus nietquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:00 schreef Caland het volgende:
Ik neem aan dat ze dan wel noodgedwongen hun spelers moeten verkopen?
Er staat dat ze ook niet mogen verkopenquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:00 schreef Caland het volgende:
Ik neem aan dat ze dan wel noodgedwongen hun spelers moeten verkopen?
krijgen ze sowieso welquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:11 schreef Artillerieschaap het volgende:
Als Dundee en Dundee United slim zijn fuseren ze en springen ze in het gat dat Rangers achter gaat laten. Anders krijgen ze een hegemonie van Celtic in die competitie.
Da's toch ruk zo'n competitie. Kunt alleen maar hopen dat Hearts en/of Dundee wat dichterbij kruipen en misschien ooit eens verrassen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:11 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
krijgen ze sowieso wel
Niemand komt de komende 50jaar in de buurt van hun
quote:Verder mag eigenaar Whyte nooit meer een rol spelen in het Schotse voetbal.
quote:Whyte: "Tell me how it is going to affect me? I couldn't care less. It makes no difference to my life whatsoever - and good luck collecting the money."
Die competitie is al ruk, al jarenquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:16 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Da's toch ruk zo'n competitie. Kunt alleen maar hopen dat Hearts en/of Dundee wat dichterbij kruipen en misschien ooit eens verrassen.
Midlothian is een leuke club idd.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:16 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Da's toch ruk zo'n competitie. Kunt alleen maar hopen dat Hearts en/of Dundee wat dichterbij kruipen en misschien ooit eens verrassen.
Was de eerste doch onofficiële Europese Super Cup.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:53 schreef tong80 het volgende:
Triest. Mooie club.
Verloren in 1972 nog van Ajax in de supercup.
Had 'ie dan moeten doen toen het bord met z'n rugnummer omhoog ging? Op moeten stijgen en het stadion uit moeten vliegen?quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:18 schreef Happel het volgende:
Het joden lopen altijd weg schalde door de Kuip.
Doodvallen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:27 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Had 'ie dan moeten doen toen het bord met z'n rugnummer omhoog ging? Op moeten stijgen en het stadion uit moeten vliegen?
quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:05 schreef Happel het volgende:
[..]
Weet je eens hoe ik me voel als ik weer een topic van jou lees.
Neiging tot zelfmoord hoop ik.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:05 schreef Happel het volgende:
[..]
Weet je eens hoe ik me voel als ik weer een topic van jou lees.
Koekje van eigen deeg heet dat.quote:
Hoe ben ik hypocrietquote:
Je noemt iets triest en doet een paar minuten later precies hetzelfde. Misschien eens iets aan je woordenschat doen in plaats van dat nutteloze knippen en plakken van je.quote:
Wat is knippen en plakken ?quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Je noemt iets triest en doet een paar minuten later precies hetzelfde. Misschien eens iets aan je woordenschat doen in plaats van dat nutteloze knippen en plakken van je.
Zeker. Ronald Boer ging er niet voor niks zijn zakken vullen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:26 schreef Hathor het volgende:
Ongelofelijk dat het zover heeft kunnen komen, ik kan me nog een tijd herinneren dat Rangers te boek stond als een van de rijkste clubs ter wereld.
als jij serieus een wijf bent dan nomineer ik je voor de vbl sc gangbang om eens anaal genomen te wordenquote:
quote:Op woensdag 25 april 2012 02:02 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
als jij serieus een wijf bent dan nomineer ik je voor de vbl sc gangbang om eens anaal genomen te worden
komt goed dusquote:
Het verschil dat de Welsche competitie helemaal niets voorstelt en dat ook nooit gedaan heeft, terwijl de Schotse competitie wel iets voorstelt(de). En de clubs zijn ook moeilijk in te voegen in de Engelse competitie, Swansea en Cardiff zijn in de kelder van Engeland begonnen en ik denk niet dat Celtic daar zin in heeft.quote:Op woensdag 25 april 2012 01:38 schreef Nober het volgende:
Kunnen de FA en de SFA (lees: Engeland en Schotland) niet samen? Swansea City is immers ook uit Wales afkomstig en speelt Engelse Premier League.
Murray met zijn 'voor elke 5 pond die Celtic uitgeeft geven wij er 10 uit'quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:43 schreef SteveBudin het volgende:
Wel apart dat Whyte de zwarte piet krijgt terwijl de kern van het probleem uit het Murray-tijdperk stamt.
Murray moet opgezocht worden en nog verder afgetakeld worden. Kan niet zo zijn dat zo'n financiële misdaad onbestraft blijft.quote:Op donderdag 26 april 2012 01:09 schreef OProg het volgende:
[..]
Murray met zijn 'voor elke 5 pond die Celtic uitgeeft geven wij er 10 uit'
Zonde van de club en competitie.
Zonder de rivaliteit met Rangers zal Celtic ook veranderen in een triest clubje waar niemand nog wil spelen. Alleen de Old Firm maakt schotland nog een beetje interessant.quote:
Doe ff normaal manquote:
Dat was ludiek. Ik reageerde op een doodsverwening van hem.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:00 schreef Dekatria het volgende:
Mooie docu over de rivaliteit tussen Glasgow en Celtic, tot de huidige periode van het dreigende faillissement:
Klik.
[..]
Doe ff normaal man
Nee hoor. uniek.quote:
Zo dan! Niet te geloven dat een roemrijke club als dit zo is afgegleden!quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:19 schreef Nober het volgende:
Transferverbod voor Glasgow Rangers
GLASGOW - De bijna failliete voetbalclub Glasgow Rangers mag een jaar lang geen spelers kopen of verkopen.
Bovendien moet de club een boete van 160.000 pond (ongeveer 195.000 euro) betalen. Dat heeft de Schotse voetbalbond bepaald.
Curator Paul Clark noemde vooral het transferverbod een zware tegenslag voor de club. ''Die ondermijnt de pogingen van de club om opnieuw op te bouwen.''
Glasgow Rangers staat sinds februari onder curatele. De Schotse topclub zit diep in de schulden en een naheffing van de belastingdienst ter hoogte van 75 miljoen pond (90 miljoen euro) dreigt.
[ afbeelding ]
Domestic honours
Scottish League Championships: 54
1891, 1899, 1900, 1901, 1902, 1911, 1912, 1913, 1918, 1920, 1921, 1923, 1924, 1925, 1927, 1928, 1929, 1930, 1931, 1933, 1934, 1935, 1937, 1939, 1947, 1949, 1950, 1953, 1956, 1957, 1959, 1961, 1963, 1964, 1975, 1976, 1978, 1987, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1999, 2000, 2003, 2005, 2009, 2010, 2011
Scottish Cup: 33
1894, 1897, 1898, 1903, 1928, 1930, 1932, 1934, 1935, 1936, 1948, 1949, 1950, 1953, 1960, 1962, 1963, 1964, 1966, 1973, 1976, 1978, 1979, 1981, 1992, 1993, 1996, 1999, 2000, 2002, 2003, 2008, 2009
Scottish League Cup: 27
1947, 1949, 1961, 1962, 1964, 1965, 1971, 1976, 1978, 1979, 1982, 1984, 1985, 1987, 1988, 1989, 1991, 1993, 1994, 1997, 1999, 2002, 2003, 2005, 2008, 2010, 2011
European honours
UEFA Cup Winners' Cup: 1
1972 (3-2 winst tegen Dinamo Moskou)
quote:Glasgow Rangers komt met goed nieuws en lijkt gered van ondergang
Glasgow Rangers lijkt zich na een periode van tegenspoed eindelijk weer te kunnen richten op de toekomst. De noodlijdende Schotse grootmacht maakte zondag bekend dat het een bod heeft geaccepteerd van zakenman Charles Green, die de club met een financiële injectie zal behoeden voor de ondergang. Curatoren hebben het overnamebod al goedgekeurd.
“We zijn bijzonder blij dat het bod is geaccepteerd”, verklaart Green op de officiële website van the Gers. “Glasgow Rangers heeft een geweldige historie en wij willen die historie behouden en laten voortleven. Wij zullen voortbouwen op de geschiedenis en ervoor zorgen dat Rangers weer een rooskleurig toekomstperspectief krijgt.”
“Ik ben al met de club bezig geweest vanaf het moment dat de curator werd toegewezen. Wij doen dit niet voor de buitenwacht, maar voor de club. Die moet vanaf nu weer naar de toekomst kijken.” Naar verwachting zal de overname op 6 juni definitief worden afgerond.
Mooi voor zequote:Op zondag 13 mei 2012 13:10 schreef mrstylo het volgende:
http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=165204
[..]
Ja ze zijn uitgesloten.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:12 schreef Grifte het volgende:
[..]
Mooi voor ze![]()
Heeft dit nog invloed op dat ze VCL mogen spelen?
De overige clubs van de SPL gaan beslissen of het SPL wordt of derde divisie dacht ik. Lijkt me toch gunstig voor de overige clubs (en zeker voor Celtic) als Rangers erbij blijft.quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:00 schreef vluggejapie99 het volgende:
Glasgow Rangers is failliet. Nieuw te vormen club gaat heten The Rangers Football Club. Nog niet duidelijk in welke divisie die moet starten
Dus eigenlijk alleen 'The' ervoor... De officiële naam van Glasgow Rangers is Rangers Football Club.quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:00 schreef vluggejapie99 het volgende:
Glasgow Rangers is failliet. Nieuw te vormen club gaat heten The Rangers Football Club. Nog niet duidelijk in welke divisie die moet starten
twitter:Richwilsport twitterde op donderdag 14-06-2012 om 15:58:11Major news coming on Rangers. A new bid is in for the club reageer retweet
Dat gaat misschien op voor Andorra, Liechtenstein of San Marino, helaas niet voor Schotland.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 00:59 schreef capuchon_jongen het volgende:
Gewoon opgeven die competitie, is al jaren niets meer, allemaal in de engelse derde divisie pleuren en probleempje is opgelost
Klopt, je hebt een waardig vijand nodig. maar voor nu is het wel even leedvermaak.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:35 schreef Dekatria het volgende:
Celtic fans lopen nu wel te juichen, maar 10 tegen 1 dat ze het zat worden na verloop van tijd. Het devalueert de hele competitie waarin ze spelen alleen nog maar meer, samen met hun eigen kansen voor Europees voetbal.
Feyenoord is nooit failliet gegaan.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:45 schreef Rickazio het volgende:
[..]
Klopt, je hebt een waardig vijand nodig. maar voor nu is het wel even leedvermaak.
Misschien moeten ze maar even naar Feyenoord kijken, die heeft het vrij goed aangepakt
Dat is stap 1.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:22 schreef TLC het volgende:
Ze zijn niet opgenomen in het competitieschema voor het nieuwe seizoen
dan degraderen ze gelijkquote:Op maandag 18 juni 2012 15:54 schreef Rickazio het volgende:
desnoods moet Celtic maar als enige meedoen met de Premier League
Idioot ideequote:Ibrox giants want to play in England
RANGERS are looking at an astonishing plan to buy out League One club Bury — so they can play in England.
The Scottish club were bought last week by Charles Green for £6million but are in liquidation.
Rangers could face starting next season in Scottish Division Three — if SPL clubs vote next month against their bid to be allowed back in this term.
Green is looking at other options, including buying Bury and playing English league games in Glasgow.
They would want to start immediately by taking up Bury’s fixtures for next season.
The Greater Manchester club kick off with a home game against Brentford on August 18.
There is strong opposition to Rangers being invited back into the Scottish Premier League.
The SPL fixture list currently has ‘Club 12’ listed until the other 11 clubs vote on July 4.
Rangers do not want to start right at the bottom of the Scottish professional leagues and have long been touted for a place south of the border, along with Old Firm rivals Celtic.
A source told SunSport: “Yes, Rangers really are thinking about this.
“They are in a position at the moment where they have no idea what the future holds.
“They don’t know whether they will be in the SPL next season and do not want to go to the bottom of the ladder.
“Acquiring an English club would get them the foothold they have always wanted down south.”
It is not clear whether the amazing plan to buy is even allowed under Football League rules in England or Scotland.
But there are precedents with Welsh club Swansea playing in the English Premier League and rivals Cardiff in the Championship.
Berwick is actually a town in England but their football team plays in Scottish Division Three.
Also, Wimbledon moved 60 miles north to Milton Keynes before being renamed Milton Keynes Dons in 2004.
Bury fans are sure to be furious at the suggestions to take their club more than 200 miles north.
Ik zit niet te wachten op Rangers en Celtic in de PL, denk dat ze beide al blij mogen zijn als ze ergens rond de 10e plaats eindigen. Verder zou dit ook betekenen dat de SPL helemaal verneukt wordt, meeste geld wat daar binnen komt aan televisierechten komt door Rangers en Celtic, als zij de competitie verlaten komt er nauwelijks nog geld binnen daar lijkt mij.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:22 schreef Grifte het volgende:
Als neutrale Engeland fan zou ik het mooi vinden als Rangers (en dan ook Celtic) eventueel meedoen in de PL.
Natuurlijk wel ongelofelijk dat ze daarvoor een andere club moeten opkopen, begin gewoon lekker onderaan
Nu nog wel ja. Maar met de tv inkomsten van de PL staan ze snel sterk. En dan hebben ze nog een grote trouwe aanhang en grote stadions.quote:Op zondag 24 juni 2012 11:42 schreef vluggejapie99 het volgende:
Rangers en Celtic zullen moeite hebben om überhaupt niet te degraderen uit de PL.
Als je Rangers/Celtic direct in de EPL wil plaatsen moeten er 5 teams degraderen en daar gaan de Premier League teams nooit mee akkoord of je houdt vast aan de huidige opzet waarbij er 3 degraderen en dan laat je maar 1 team uit het Championship promoveren. Dat laatste lijkt me geen optie voor de teams in het Championship, promotie naar de EPL levert je gewoon minimaal 30 miljoen op als club en dan ga je die kans niet kleiner maken als Championship-side. Er spelen genoeg teams in de EPL/Championship die puur afhankelijk zijn van het tv-geld en de parachute payments in geval van degradatie.quote:Op zondag 24 juni 2012 12:28 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Nu nog wel ja. Maar met de tv inkomsten van de PL staan ze snel sterk. En dan hebben ze nog een grote trouwe aanhang en grote stadions.
quote:Rangers ontvangt weer slecht nieuws en ziet SPL-kansen slinken
Door Dominic Mostert | 25 Juni 2012 om 20:38 | Bron: afc.co.uk
Glasgow Rangers heeft wederom slecht nieuws ontvangen. De twaalf clubs uit de Schotse Premier League beslissen op 4 juli middels een stemming over het lot van de failliete topclub, maar het ziet er voorlopig niet positief uit. Aberdeen maakte maandag bekend als zesde club tegen lijfsbehoud te stemmen.
Om ook het komende seizoen actief te zijn in de hoogste divisie van Schotland, hebben de Rangers een ruime meerderheid nodig die bestaat uit acht van de twaalf ploegen. Inverness CT, Dundee United, St Johnstone, Hearts, Hibernian en nu Aberdeen hebben echter al bekendgemaakt het voorstel niet te ondersteunen, waardoor lijfsbehoud ver weg lijkt voor de Schots recordkampioen.
"Normaal gesproken zou het niet onze intentie zijn om onze stemming bekend te maken", vertelde Stewart Milne, voorzitter van Aberdeen, in een officieel statement. "Maar vanwege de publieke belangstelling en het feit dat andere clubs het ook bekendmaakten, kan ik bevestigen dat wij ons verzetten tegen lijfsbehoud van de Rangers."
Lees verder: http://www.voetbalnieuws.(...)linken#ixzz1yqAeB7XF
quote:
Helemaal niet. Een club die ver boven zijn stand heeft geleefd, moet daar ook de gevolgen van ondervinden.quote:
Stel je voor dat Rangers laat drijven op het hoogste niveau?quote:
Beneliga wordt hem nooit. Bezettingsgraad in stadions in Nederland is 90% of hoger, met een veel hogere capaciteit. Laatste gegevens die ik kan vinden over Belgie is meer dan 10% minder capaciteit en een bezettingsgraad van 56%.quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:42 schreef Domoor het volgende:
Erg zonde, als Ajacied zijnde heb ik natuurlijk veel meer met de Rangers dan dat nare Celtic. Ik ben er overigens geen voorstander van Schotse bij Engelse competitie te gooien. Laten we eerst de Beneliga maar is opgaan zetten, zodat onze eigen competitie weer sterker wordt.
Volgens mij zijn de tv-inkomsten in Belgie vele malen groter doordat het hier niet goed loopt op een of andere manier. Of was het nou een andere tv-sector, ach ja, ach ja.quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:56 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Beneliga wordt hem nooit. Bezettingsgraad in stadions in Nederland is 90% of hoger, met een veel hogere capaciteit. Laatste gegevens die ik kan vinden over Belgie is meer dan 10% minder capaciteit en een bezettingsgraad van 56%.
Tv-inkomsten zijn veel hoger in Nederland, je krijgt minder derby's, hogere reiskosten en hogere beveiligingskosten. En hoe wil je dat doen met grenscontroles?
Maar alleen om die bezettingsgraad van de stadions zou je het nu al niet moeten willen. De enige die er beter van kan worden is België. Veel slechter kan het daar namelijk niet gaan.
Volgens mij is er al eens bij voetbalzone geopperd dat het zelfs sponsoring zou kosten. Aegon bijvoorbeeld heeft niets te zoeken op de Belgische markt. Dus waarom zouden ze 15 tot 25% van de wedstrijden sponsoren als ze daar niets te zoeken hebben? Volgens mij staat die garant voor minimaal 10 miljoen per jaar.
Zelfs Platini van de Uefa heeft het geopperd en het begint ook gewoon noodzakelijk te worden. De tv inkomsten in België zijn zelfs hoger en de competitie wordt veel sterker. Qua sponsoring wordt het alleen maar interessanter, want de wedstrijd Club Brugge-Ajax trekt veel meer qua publiek en tv dan VVV-Ajax, ik als Ajax supporter zal het in ieder geval een stuk leuker vinden.quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:56 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Beneliga wordt hem nooit. Bezettingsgraad in stadions in Nederland is 90% of hoger, met een veel hogere capaciteit. Laatste gegevens die ik kan vinden over Belgie is meer dan 10% minder capaciteit en een bezettingsgraad van 56%.
Tv-inkomsten zijn veel hoger in Nederland, je krijgt minder derby's, hogere reiskosten en hogere beveiligingskosten. En hoe wil je dat doen met grenscontroles?
Maar alleen om die bezettingsgraad van de stadions zou je het nu al niet moeten willen. De enige die er beter van kan worden is België. Veel slechter kan het daar namelijk niet gaan.
Volgens mij is er al eens bij voetbalzone geopperd dat het zelfs sponsoring zou kosten. Aegon bijvoorbeeld heeft niets te zoeken op de Belgische markt. Dus waarom zouden ze 15 tot 25% van de wedstrijden sponsoren als ze daar niets te zoeken hebben? Volgens mij staat die garant voor minimaal 10 miljoen per jaar.
Ja, door Belgacom. Die meer met de uitzendingen van plan is. En die een absurd bedrag betaalt.quote:Op woensdag 27 juni 2012 01:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de tv-inkomsten in Belgie vele malen groter doordat het hier niet goed loopt op een of andere manier. Of was het nou een andere tv-sector, ach ja, ach ja.
En in Nederland werd 45 miljoen euro verdeeld. Het contract daarvoor echter leverde 68 miljoen op.quote:Er is wel een verschil tussen de Nederlandse en Belgische situatie: het schatrijke Belgacom probeert in België het voetbal als glijmiddel te gebruiken voor de verkoop van zijn digitaal platform, de driehoek televisie-telefonie-internet, met eventueel een uitstap naar alles wat mobiel is.
En dan kom je alweer bij het volgende probleem: waarom zou Belgacom interesse hebben in een mix tussen Nederlandse en Belgische ploegen? Die ziet liever alleen Belgische wedstrijden. Of ze moeten de naam veranderen in BeNecom.quote:"Voor de clubs maakt dat een gigantisch verschil: Ajax en PSV kregen in 2008, het laatste jaar vóór Eredivisie Live nog respectievelijk 8,2 en 7,8 miljoen euro aan televisierechten. Voor 2010 was dat teruggevallen op 5,2 en 5 miljoen euro. Ter vergelijking: Anderlecht kreeg vorig seizoen 4,8 miljoen euro. Ook de kampioen FC Twente leverde in, in het jaar van de titel nog wel: van 4,8 miljoen euro naar 4,1. "
Celtic PWNT rangers.quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:42 schreef Domoor het volgende:
Erg zonde, als Ajacied zijnde heb ik natuurlijk veel meer met de Rangers dan dat nare Celtic. Ik ben er overigens geen voorstander van Schotse bij Engelse competitie te gooien. Laten we eerst de Beneliga maar is opgaan zetten, zodat onze eigen competitie weer sterker wordt.
enquote:Raith and Falkirk oppose Rangers newco First Division move
Raith Rovers will oppose Charles Green's "newco" Rangers being admitted to the Scottish First Division.
And their league rivals Falkirk have said Rangers playing in Division One would be unfair "under current rules".
Rangers are seeking a league to play in now that it appears certain their bid to play in the Scottish Premier League will be rejected on 4 July.
The Scottish Football League board met on Tuesday to discuss proposals, including Rangers' entry to its set-up.
http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/18591278
Hopelijk krijgen die Oostenrijkers gelijk.quote:Charles Green's problems show no sign of abating after it emerged that Rangers could be called in front of the Fifa Dispute Resolution Chamber in Zurich after being reported to the game's ultimate ruling body by Rapid Vienna.
The Austrian club is still owed £1,011,763.44 from the £4 million sale of Croatia striker Nikica Jelavic in the summer of 2010 and have requested the assistance of Uefa and Fifa.
Rapid have been informed that they would receive only a pittance when Rangers were plunged into liquidation following the rejection of prospective owner Green's CVA proposal by Her Majesty's Revenue and Customs 12 days ago.
However, the fact that Green's new Rangers will receive the full outstanding amount due to them from Everton following the £5.5 million sale of Jelavic in January has angered Rapid.
"It seems unfair to us that we might not receive the money we are owed for the player when Rangers expect Everton to pay the fee they agreed for him," said Peter Klinglmuller, the club's head of communication.
"I don't know how the law works in Scotland but we are used to paying our transfer fees in full."
Their argument is that, since newco Rangers will receive the balance of the transfer fee for Jelavic (a player sold by the oldco), Green's Rangers is effectively the same club and, consequently, responsible for its football debts.
Fifa's media department confirmed that an investigation into the matter is already under way. "We have indeed been contacted by SK Rapid Vienna on this matter," said a spokesman. "As the process is currently ongoing, we cannot comment further at this stage (until the process has been concluded)."
Meanwhile, Uefa's press office confirmed: "Fifa's Dispute Resolution Chamber is the competent body to adjudicate on transfer-related disputes between clubs that have an international dimension."
Victory for Rapid Vienna would be catastrophic for Green, who could then be pursued by the other clubs outside Scotland who are owed money by Rangers - France's St Etienne (£252,212.39), Chelsea (£238,345.43), Italy's US Citta di Palermo (£205,513.04), Sweden's Orebro SK (£150,000) and Arsenal (£136,560).
Decisions that are not respected by the DRC may be enforced by Fifa initiating disciplinary proceedings.
Het geld zal zeer zeker verminderen nu The Old Firm er niet meer is. Celtic zal dus ook klappen moeten verduren uiteindelijk.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:29 schreef Strani het volgende:
Ik lees net dat Rangers 'uit de Scottish League' gestemd is..dus dat zal het dan wel officiëel maken?
Oftewel de komende 20 jaar Celtic kampioen daar.
De SPL clubs hebben tegen toetreding van de newco gestemd. Nu mogen (als ik het goed begrijp) de clubs uit de SFL (SD1 t/m 3) gaan stemmen waar de newco terechtkomt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:29 schreef Strani het volgende:
Ik lees net dat Rangers 'uit de Scottish League' gestemd is..dus dat zal het dan wel officiëel maken?
Oftewel de komende 20 jaar Celtic kampioen daar.
quote:Neil Doncaster wanted only one thing from the meeting, to get a steer from the SFL clubs whether they would allow Rangers into SFL1. He talked the clubs through a detailed explanation of where the SPL clubs would lose £16m next season if Rangers were not entered to the top division of the SFL. This was delivered as a matter of fact, it was a "reality". It seems that most, if not all, major sponsors of the SPL have exit clauses if either of the 'Old Firm' are not within the SPL. The total figure was not new, but the detail behind the number and its impact on individual clubs in the SPL was set out clearly. There were challenges made regarding the flip side of saving the central income from sponsors and media, the obvious impact of loss of supporters to the game who have strongly voiced their intent. Supporter reaction has not been factored in, again there are realities, the SPL clubs are waiting on their Sky cheques in August and clearly that was more important. Nowhere in the presentation was account taken on the impact to the finances of clubs, and more importantly the relevance of the game, should supporters stay at home.
quote:Schotse clubs weren failliet Rangers uit Premier League
04/07/2012 16:39
Glasgow Rangers zal het komende seizoen niet in de Schotse Premier League spelen. De deelnemende clubs stemden woensdag tegen een herstart van de Schotse topclub, die onlangs failliet ging, in de hoogste Schotse afdeling.
Een woordvoerder meldde na afloop van de vergadering dat de Premier League-clubs massaal tegen stemden. Als gevolg daarvan komt Rangers uit in een van de lagere divisies. Welke is echter nog niet duidelijk.
Op twaalf juli vindt de volgende stemming plaats. Dan mogen de dertig clubs die in de Football League (die bestaat uit de First, Second en Third Division) uitkomen zich buigen over het lot van The Gers.
Nu duidelijk is dat Rangers niet in de Premier League zal starten, moet er een vervanger worden gevonden. Het is nog onduidelijk of dat het gedegradeerde Dunfermline Athletic of Dundee FC (afgelopen seizoen tweede in de First Division) wordt.
Bron: http://www.vi.nl/nieuws/2(...)t-Premier-League.htm
Thanks!quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:31 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
De SPL clubs hebben tegen toetreding van de newco gestemd. Nu mogen (als ik het goed begrijp) de clubs uit de SFL (SD1 t/m 3) gaan stemmen waar de newco terechtkomt.
Qua geld gaat het volgens de SPL om 16 miljoen GBP. Dit is ook de kaart die de SPL (de competitie, niet de clubs) speelt om de newco in de SPL (of SD1 als alternatief) te krijgen (dan zullen de heren wel meer geld krijgen).
[..]
Men kiest voor het spel, niet voor het geld en dat lijkt me op lange termijn de goede keus. Op korte termijn gaat het de clubs geld kosten maar men geeft nu wel een signaal af dat het niks uitmaakt of je nou Celtic of Peterhead bent, don't cheat.quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:03 schreef beantherio het volgende:
Niet verstandig van die andere clubs om de Rangers maar compleet te dumpen. De Schotse league was al een miezerige competitie en hiermee wordt het er niet beter op.
Sir David Murray en Craig Whyte.quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:24 schreef Kabolter het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar? Van de afgelopen 10 jaar 8 jaar Champions Leaugue spelen. Laatste 10 jaar 5 keer landskampioen worden. En dan nog niet door hebben dat een tussenseizoen (of 5) misschien wel verstandig is. Ipv je budget te richten op groei in de Champions League. Ben benieuwd wat voor mensen het voor het zeggen hadden daar.
De hele uitslag van die vote a.s. vrijdag kunnen ze gelijk door de shredder halen. Uiteindelijk bepalen de SPL & SFA gewoon waar de Rangers terechtkomen en dat wordt gewoon de SD1. Zo rollen ze daarquote:'Dear Sir or Madam,
NOTICE OF SPECIAL GENERAL MEETING – SCOTTISH FOOTBALL LEAGUE Notice is hereby given that a Special General Meeting of The Scottish Football League will be held within the Bell/Baird Suite on the fifth floor of Hampden Park, Glasgow on Friday, 13th July, 2012 at 11.00 a.m. for the purpose of considering and, if thought fit, approving the following proposals:-That the Scottish Football League Members agree to admit Sevco Scotland Limited as an Associate Member and agrees to permit Rangers F.C. to play in the League during Season 2012/13.
(ii) That the Scottish Football League Members direct the Board of Management of The Scottish Football League (the "Board") to provide that Rangers F.C. shall play in the Third Division of the Scottish Football League during Season 2012/13 unless the Board shall have to its satisfaction negotiated and reached agreement with The Scottish Premier League and The Scottish Football Association on a series of measures which the Board shall consider to be in the best interests of the game, how it is structured, how it is governed and how it is financed, whereupon the Board shall be authorised to provide that Rangers F.C. shall play in the First Division of the Scottish Football League during Season 2012/13.
(iii) That the Scottish Football League Members in terms of Rule 12 approve the resignation of either Dundee F.C. or Dunfermline Athletic F.C., whichever shall be admitted to join the Scottish Premier League for Season 2012/13, such resignation to take effect as at the date of admission of such club to the Scottish Premier League, notwithstanding that the requisite notice under Rule 12 shall not have been given.Details of the series of measures referred to at (ii) above shall be made available to the Members in advance of the meeting and an opportunity for full discussion of those measures will be given prior to the proposals being put to the meeting.
In accordance with the terms of SFL Rule 53, your club must send one representative to this meeting and I would be most grateful if you could advise me of the name of your representative by return.
A buffet lunch will be served at the conclusion of the meeting.
Kind regards,
David A. Longmuir
Chief Executive, SFL.'
De Spaanse bond moet zich inderdaad uit dat voetbalgambiet worstelen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 04:28 schreef SuperImposed het volgende:
tijd dat in spanje ook een aantal clubs sneuvelen, die hebben ook masaal schulden bij de belastingdienst
Motherwell?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:10 schreef TLC het volgende:
Nu gaat het de komende -tig jaar tussen Celtic en Motherwell
Er is nog niks definitiefs.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:18 schreef Caland het volgende:
Gaan in de derde divisie (vierde niveau) beginnen. De vieze spelletjes om ze 'slechts' een niveautje lager te laten instromen zijn dus gelukkig mislukt
To be continued. Maandag wordt bekend of Dundee of Dunfermline in de SPL komt.quote:A reaction from the Scottish Football Association to the SFL vote is expected. It remains entirely possible that league reconstruction will be advanced in order to parachute Rangers into Division One, despite the likelihood of that move prompting a furious backlash from supporters.
If this does not takes place, Rangers will face the likes of Elgin City, Berwick and East Stirlingshire.
Twenty-nine of the 30 SFL clubs accepted Rangers as an associate member of the Scottish Football League while 25 clubs voted in favour of placing the newco team into the bottom tier.
The Rangers website said: "It is now understood that on the back of a briefing SPL chief executive Neil Doncaster and SFA counterpart Stewart Regan gave to clubs last week that the SPL will introduce a plan for SPL 2 – which would include Rangers – and invite existing Division One members to join."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |