Ongeveer 75% van de mensen op FOK! is autistisch, dus daar zul je veel aan hebbenquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:11 schreef OverRated het volgende:
En er zitten op dit forum ook veel mensen die ervaring hebben met een vorm van een autisme spectrum stoornis.
Nou erkenning waarvoor omdat je wat anders bent en niet het 13 in dozijn schaap zoals 99% van nederland? Maar je hebt wel de naam autist goed of kwaad schiks, en er is niemand die jou daar door nu anders beoordeeld, je werkgever heeft voor jou zeker in deze tijden 309 anderen die niet autist is. Dus je schiet er niks mee op behalve dat jij het labeltje autist hebt gekregen. Hiep hoi, je kunt mij niet wijs maken dat je dit van je zelf niet al wist in de zin dat je anders was dan andere mensen. Ben ik ook, heb helemaal niks met dat overdreven sociaal gedoe als facebook en dat soort hypes, ben graag op me zelf ga zo door. Maar ik vertik het om het labeltje autist of dergelijke achter mijn naam te krijgen. Rot toch op ik ben wie ik ben, en als mensen dat niet aanstaat moeten ze lekker een eind opstappen. Ik leef toch zoals ik het fijn vind om te leven, wat is het probleem dan het is tenslotte mijn leven. Ik hoef niet voor een ander te leven, en zou mij dan ook roesten hoe ze over mij denken.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:17 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb sinds december 2011 de diagnose autisme gekregen.
Wat ik er mee opschoot?
Erkenning en begrip.
Eindelijk niet meer op mijn tenen hoeven lopen, begrijpen waarom ik anders ben en anders denk en doe.
Eindelijk een rede voor alle voorgaande jaren. Waarom mensen mij niet begrepen en ik hen niet.
Ja, dan ga je eerst naar de huisarts en die kan je doorverwijzen.quote:Is het mogelijk om bij een volwassene van 28 jaar autisme vast te stellen?
Jemig, wat een domheid in een post.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:39 schreef practics het volgende:
[..]
Nou erkenning waarvoor omdat je wat anders bent en niet het 13 in dozijn schaap zoals 99% van nederland? Maar je hebt wel de naam autist goed of kwaad schiks, en er is niemand die jou daar door nu anders beoordeeld, je werkgever heeft voor jou zeker in deze tijden 309 anderen die niet autist is. Dus je schiet er niks mee op behalve dat jij het labeltje autist hebt gekregen. Hiep hoi, je kunt mij niet wijs maken dat je dit van je zelf niet al wist in de zin dat je anders was dan andere mensen. Ben ik ook, heb helemaal niks met dat overdreven sociaal gedoe als facebook en dat soort hypes, ben graag op me zelf ga zo door. Maar ik vertik het om het labeltje autist of dergelijke achter mijn naam te krijgen. Rot toch op ik ben wie ik ben, en als mensen dat niet aanstaat moeten ze lekker een eind opstappen. Ik leef toch zoals ik het fijn vind om te leven, wat is het probleem dan het is tenslotte mijn leven. Ik hoef niet voor een ander te leven, en zou mij dan ook roesten hoe ze over mij denken.
Zo onze fiedelvrouw heeft gesprokenquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:08 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Jemig, wat een domheid in een post.
Je stemt ook PVV?
Dat dus. En dat laatste kan heel vervelend zijn, want een afwijzing voor een levensverzekering remt indirect je carrière. Voor eventuele arbeidsondersteuning vanuit de Wajong hoef je het ook niet meer te doen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:45 schreef Maanvis het volgende:
Met een diagnose wordt het lastiger om een rijbewijs te halen en misschien om een levensverzekering voor een hypotheek af te sluiten. Let daar wel op.
Rijbewijs klopt ik had 6 pogingen nodig. Levensverzekering voor hypotheek heb ik gewoon niet gemeld dat ik autisme had. Zou ik dan sneller kans hebben om te overlijden door een depressie gevolgd door zelfmoord? Onzin lijkt me. Er zijn zat depressieve mensen die geen autist zijn.quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:45 schreef Maanvis het volgende:
Met een diagnose wordt het lastiger om een rijbewijs te halen en misschien om een levensverzekering voor een hypotheek af te sluiten. Let daar wel op.
Er zijn ook zat rokers die niet doodgaan aan longkanker, je punt?quote:Op woensdag 25 april 2012 07:24 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Rijbewijs klopt ik had 6 pogingen nodig. Levensverzekering voor hypotheek heb ik gewoon niet gemeld dat ik autisme had. Zou ik dan sneller kans hebben om te overlijden door een depressie gevolgd door zelfmoord? Onzin lijkt me. Er zijn zat depressieve mensen die geen autist zijn.
De vraag of ik rook kwam inderdaad voor in de vragenlijst voor een levensverzekering. Als ik zou melden dat ik een ernstige ziekte had zou ik daarmee mijn eigen glazen ingooien en is de kans op zelfstandig wonen en een carriere verkeken. Autisme is alleen wat makkelijker te verbergen dan longkanker.quote:Op woensdag 25 april 2012 07:28 schreef CutCake het volgende:
[..]
Er zijn ook zat rokers die niet doodgaan aan longkanker, je punt?
Ondanks dat willen we toch het beste uit het leven halen.quote:Op woensdag 25 april 2012 07:52 schreef Wanderingwhy het volgende:
Altijd doen ts. Je autisme 'ontkennen' zal alleen maar problemen blijven opleveren in de toekomst.
Ik heb het niet over gezondheidsverklaringen van levensverzekeringen of kansen op de arbeidsmarktquote:Op woensdag 25 april 2012 11:53 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Ondanks dat willen we toch het beste uit het leven halen.
Zeg, doe normaal.quote:
Zeker wel normaal om een kind dat in ontwikkeling is een diagnose voor de rest van z'n leven op te leggen? Niemand die een herdiagnose wil uitvoeren, niemand die controleert. De rest van je leven er aan vast zitten en je wordt door iedereen ander aangekeken en behandeld.quote:
Ga svp ergens anders trollen en reageer je frustraties ergens anders op af johquote:Op woensdag 25 april 2012 12:28 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Zeker wel normaal om een kind dat in ontwikkeling is een diagnose voor de rest van z'n leven op te leggen? Niemand die een herdiagnose wil uitvoeren, niemand die controleert. De rest van je leven er aan vast zitten en je wordt door iedereen ander aangekeken en behandeld.
dit is geen getroll, dat jij zo bekrompen bent dat je niet verder kan denken dan simpele dingetjes is iets anders.quote:Op woensdag 25 april 2012 12:31 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Ga svp ergens anders trollen en reageer je frustraties ergens anders op af joh
Helaas is de tekst daar zeer herkenbaar voor mij. Ik zou wel willen dat het anders was maar helaas is het dat niet. Ik ontken mijn autisme niet maar probeer toch een zo normaal mogelijk leven te leiden. Over de complicaties redeneer ik me suf zoals er staat.quote:Op woensdag 25 april 2012 12:08 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Ik heb het niet over gezondheidsverklaringen van levensverzekeringen of kansen op de arbeidsmarkt
De link die ik in mijn vorige post meestuurde zegt genoeg over complicaties die voortdurend opnieuw optreden voor autisten en/of omstanders als het 'ontkent' wordt.
Ik weet niet of een kind veel heeft aan dode ouders.quote:Op woensdag 25 april 2012 12:28 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Zeker wel normaal om een kind dat in ontwikkeling is een diagnose voor de rest van z'n leven op te leggen? Niemand die een herdiagnose wil uitvoeren, niemand die controleert. De rest van je leven er aan vast zitten en je wordt door iedereen ander aangekeken en behandeld.
Als je dit je eigen kind aandoet verdien je niets minder dan een trein tegen je kop. En bij voorkeur een maglev op topsnelheid
Klasse dat je het iig oppakt. Daar is allereerst veel inzicht en moed voor nodig geweest, autisten kunnen immers glashard ontkennen en hoe makkelijk is het niet om iets weg te redeneren?quote:Op woensdag 25 april 2012 12:55 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Helaas is de tekst daar zeer herkenbaar voor mij. Ik zou wel willen dat het anders was maar helaas is het dat niet. Ik ontken mijn autisme niet maar probeer toch een zo normaal mogelijk leven te leiden. Over de complicaties redeneer ik me suf zoals er staat.
Als ik jou was, zou ik mijn woorden wat zorgvuldiger kiezen. Misschien heb je wel een punt, maar dat sneeuwt dan volkomen onder door je schofterige woordkeuze.quote:Op woensdag 25 april 2012 12:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
dit is geen getroll, dat jij zo bekrompen bent dat je niet verder kan denken dan simpele dingetjes is iets anders.
In de toekomst kan het verplicht gesteld worden om de verzekering inzage te geven in het EPD (dat er ook nog niet definitief is, dat terzijde), dan kom je er dus niet meer onderuit.quote:Op woensdag 25 april 2012 07:24 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Rijbewijs klopt ik had 6 pogingen nodig. Levensverzekering voor hypotheek heb ik gewoon niet gemeld dat ik autisme had. Zou ik dan sneller kans hebben om te overlijden door een depressie gevolgd door zelfmoord? Onzin lijkt me. Er zijn zat depressieve mensen die geen autist zijn.
Dat kan gebeuren ja, voorlopig is dat nog niet zo. Met je bangmakerij.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
In de toekomst kan het verplicht gesteld worden om de verzekering inzage te geven in het EPD (dat er ook nog niet definitief is, dat terzijde), dan kom je er dus niet meer onderuit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |